Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:16

bij antivaxxers waren het juist de hoog opgeleide mensen die tegen waren. Ik zou dus denken dat dat nu niet anders is?

BigOne
Berichten: 38267
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:28

Ook deze groep is gewoon een afspiegeling van de maatschappij met hoog en laag opgeleiden , Truus de buurvrouw tot professor Piet en alles wat daar tussenin zit , ik denk voor groot gedeelte gewoon meelopers, gevalletje klok en klepel , die verspreiden gewoon alles wat bepaalde leiders zeggen.
Zonder te onderzoeken of het waar is, dat doen wij, de andere kant ook soms.
Maar het grote verschil vind ik is dat sommige zaken ronduit gevaarlijk zijn. Voor ons en voor hunzelf. Bvb Corona is maar een griepje, ben heel benieuwd of er bij mensen die dit denken al gevallen zijn voortgekomen dat zij hun ouders zijn verloren omdat ze zelf niet voorzichtig zijn geweest, kan niet anders maar daar hoor je ze niet over.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:36

Je hebt ook in die complotdenkers wel verschillen. De ene is standaard tegen alle beslissingen van de regering etc. De andere is de ‘alternatieve’. De spirituele die ook denkt dat de regering niet het beste met ons voor heeft maar ook dat wij arme stervelingen maar overal in geloven, onszelf ‘vergiftigen’ met alle e-nummers en chemische stoffen en bla bla, en dat virussen geen virussen zijn maar bepaalde stoffen die het lichaam zelf uitnodigt. Echt, ik kwam laatst toevallig een bericht weer tegen waarbij je alleen maar na elke zin kan denken ‘wtf’. Daar stond bovenstaand dus in. Die groep vind ook vooral dat zij wel ‘wakker’ zijn, bewust zijn of zoiets en dat de reguliere geneeskunde alleen maar slecht voor je is. En hiermee wil ik overigens niet iedereen die eens in de alternatieve hoek denk of de spirituele over een kam scheren. Dit betreft de extremen uiteraard
Bizar. Gewoonweg bizar. Ik hoop voor zulke mensen dat ze nooit een ic nodig hebben want dan zal hun hele wereldje toch ineens door elkaar geschud worden. Hoewel het de idiote denkbeelden misschien wel wegneemt

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:40

Tiggs schreef:
Ergens vind ik het ook wel intrigerend, jammer dat het zo potentieel gevaarlijk is.
Wat voor soort mensen hangt deze theorieën aan, wat veroorzaakt het wantrouwen? Weinig scholing, lagere iq's, bepaalde (persoonlijkheid)stoornissen, lagere SE-klasse of iets heel anders?


is al een paar dagen in het nieuws in Belgie over dat complotdenken ( van mild tot extreem ).. jullie kunnen daar dan wel heel denigrerend en belachelijk over doen maar zo simpel is het allemaal niet en het bestaat ook al door de eeuwen en jaren heen
professoren maar ook gewoon jeugdmedewerkers enzo kwamen aan het woord

virussen en ziekten zoals Ebola , Sars , mexicaanse griep en aids zijn ook altijd bron geweest voor complottheorie ( maar ook 9-11 , de dood van JFK ).. je hebt mensen die zelf complottheorieen maken en verspreiden en je hebt er die ze geloven of mogelijk achten ..believers tov twijfelaars . Vaak hebben zulke mensen angst en sociale onzekerheid .Dat is meteen ook de belangrijkste verklaring voor de aantrekkingskracht van die theorieen
wantrouwen in de overheid , de wetenschapen de media ..stuk voor stuk instanties die betrokken zijn bij het coronavirus

Brussel is momenteel ook weer de hellhole van Belgie maar dan nu vh coronavirus en dat komt voor een groot deel echt van de gemeenschappen met etnische / migratieachtergronden weg ... volgens jeugdmedewerkers die nu dagelijks op weg zijn om te sensibiliseren gelooft het overgrote deel van deze mensen in een complot om hun in een kwaad daglicht te stellen , dat het virus is losgelaten door de overheid om zoveel mogelijk boetes te kunnen uitschrijven ...daardoor vinden zij de regels onzin en houden zich er dan ook niet aan .. en het zijn dan ook net die bevolkingsgroepen die heel kort op elkaar leven met verschillende generaties onder 1 dak :\

BigOne
Berichten: 38267
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:44

ontherun schreef:
Je hebt ook in die complotdenkers wel verschillen. De ene is standaard tegen alle beslissingen van de regering etc. De andere is de ‘alternatieve’. De spirituele die ook denkt dat de regering niet het beste met ons voor heeft maar ook dat wij arme stervelingen maar overal in geloven, onszelf ‘vergiftigen’ met alle e-nummers en chemische stoffen en bla bla, en dat virussen geen virussen zijn maar bepaalde stoffen die het lichaam zelf uitnodigt. Echt, ik kwam laatst toevallig een bericht weer tegen waarbij je alleen maar na elke zin kan denken ‘wtf’. Daar stond bovenstaand dus in. Die groep vind ook vooral dat zij wel ‘wakker’ zijn, bewust zijn of zoiets en dat de reguliere geneeskunde alleen maar slecht voor je is. En hiermee wil ik overigens niet iedereen die eens in de alternatieve hoek denk of de spirituele over een kam scheren. Dit betreft de extremen uiteraard
Bizar. Gewoonweg bizar. Ik hoop voor zulke mensen dat ze nooit een ic nodig hebben want dan zal hun hele wereldje toch ineens door elkaar geschud worden. Hoewel het de idiote denkbeelden misschien wel wegneemt

Klopt , helaas al een zogenaamd spiritueel voorbeeld gezien van nabij, hele gezin, opa oma kind en kleinkinderen uit elkaar gevallen door denkwijze van schoondochter . Ze hebben één zoon die kiest voor zijn vrouw, meegaat in haar waandenkbeelden en zijn ouders laat vallen want die voldoen niet aan de eisen van zijn vrouw. Heel erg triest maar het gebeurt.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:14

Ik heb niet het idee dat de regering ons perse iets wil aan doen maar wel een idee dat er meer moet zijn en dat er wel een “gezamenlijk doel” is.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:18

Ik heb dit kabinet nog nooit vertrouwd. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik dan gelijk in complottheorien geloof. Voor mij staan die dingen los van elkaar. Dit virus is echt en pandemien zijn er door de hele geschiedenis altijd al geweest.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:18

Janinevv schreef:
Ik heb niet het idee dat de regering ons perse iets wil aan doen maar wel een idee dat er meer moet zijn en dat er wel een “gezamenlijk doel” is.

Het gezamenlijk doel is het virus onder controle krijgen.

Al 1000-en jaren zijn er oorlogen tussen veel landen/groepen over de hele wereld, denk je echt dat ze nu ineens het eens kunnen worden om een (nep?)virus rond te laten gaan en wat is daar het nut van?
Laatst bijgewerkt door Brainless op 07-10-20 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:19

Er staat nu weer een demonstratie in Den Haag... ze hebben het er maar druk mee...

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:19

Janinevv schreef:
Ik heb niet het idee dat de regering ons perse iets wil aan doen maar wel een idee dat er meer moet zijn en dat er wel een “gezamenlijk doel” is.

De zwakkeren en ouderen proberen te beschermen.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:20

Brainless schreef:
Janinevv schreef:
Ik heb niet het idee dat de regering ons perse iets wil aan doen maar wel een idee dat er meer moet zijn en dat er wel een “gezamenlijk doel” is.

Het gezamenlijk doel is het virus onder controle krijgen.

Al 1000-en jaren zijn er oorlogen tussen veel landen/groepen over de hele wereld, denk je echt dat ze nu ineens het eens kunnen worden om een (nep?)virus rond te laten gaan en wat is daar het nut van?


Hun nut ervan is totale wereld orde. Mensheid zo te krijgen dat als er wat is we braaf doen wat er word gezegd.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:20

Janinevv schreef:
Brainless schreef:

Het gezamenlijk doel is het virus onder controle krijgen.

Al 1000-en jaren zijn er oorlogen tussen veel landen/groepen over de hele wereld, denk je echt dat ze nu ineens het eens kunnen worden om een (nep?)virus rond te laten gaan en wat is daar het nut van?


Hun nut ervan is totale wereld orde. Mensheid zo te krijgen dat als er wat is we braaf doen wat er word gezegd.

Waar blijkt dat uit? Bewijs?

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:22

Janinevv schreef:
Hun nut ervan is totale wereld orde. Mensheid zo te krijgen dat als er wat is we braaf doen wat er word gezegd.

Dus jij denkt als wij luisteren naar bv het dragen van een mondkapje/ 1,5 meter afstand, dat wij alles braaf gaan doen?
Dat wij dan gelijk gehersenspoeld worden dat wij alles gaan toestaan?
Zijn er dan geen oorlogen meer?

Tiggs

Berichten: 7526
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:24

De totale wereldorde.. Dat proberen verschillende kerken/geloven toch ook al sinds jaar en dag?

In sommige landen doen mensen al wat hun wordt gezegd, waarom zouden de leiders van die landen meedoen?

Wie zitten er in het complot en hoe kan het dat ze het geheim weten te houden?

Zomaar wat vragen die dan bij mij opkomen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:28

En wie word de baas van die wereldorde? Amerika, Rusland, China? Monaco? En dat vinden de andere landen prima?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:28

Janinevv schreef:
Hun nut ervan is totale wereld orde. Mensheid zo te krijgen dat als er wat is we braaf doen wat er word gezegd.


Totale wereldorde voor Nederland? :') Of met alle leiders?

In dat laatste geval; er is nog nooit een dag zonder oorlog geweest, hoe denk je dat alle wereldleiders aan een gezamenlijk en geheim doel kunnen werken :?

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:28

nynke55 schreef:
En wie word de baas van die wereldorde? Amerika, Rusland, China? Monaco? En dat vinden de andere landen prima?

Bokt *\o/* *\o/*

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:29

Echwel schreef:
nynke55 schreef:
En wie word de baas van die wereldorde? Amerika, Rusland, China? Monaco? En dat vinden de andere landen prima?

Bokt *\o/* *\o/*


:D :D :D

Dat wordt oorlog...

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:31

We hebben in de geschiedenis redelijk vaak te maken gehad
met dictators, die in een klein stukje van de wereld volledige dominantie nastreefden. Dat bleek in de praktijk al niet al te goed te werken, omdat mensen domweg in opstand komen. Maar als ze dat op wereldwijde schaal gaan doen, dan lukt het wel. En pakken ze ons ook nog in zonder dat we het doorhebben?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:32

Nou, als de New World Order dan de hele wereld aanstuurt zodat alles eerlijk verdeelt wordt en er geen oorlogen meer zijn, ben ik voor :j

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:33

Dat hebben de communisten toch geprobeerd?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:34

Ja maar dit is toch anders..? (gaat de wikipedia nog eens checken :') )

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:34

Heel veel Afrikaanse landen ook.
Ook in het Midden Oosten, het houdt geen stand

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:34

nynke55 schreef:
Dat hebben de communisten toch geprobeerd?

De Romeinen, Karel de Grote, Napoleon, Hitler... :D

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:36

MarlindeRooz schreef:
nynke55 schreef:
Dat hebben de communisten toch geprobeerd?

De Romeinen, Karel de Grote, Napoleon, Hitler... :D

Maak het rijtje af
Idi Amin
Kadaffi enz