[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:32

Goldie, ja de eigenaresse van paard rijd idd ook vaak donkerblauw, maar als ik dan moet kiezen tussen die twee vind ik dat ik maar beter gelijk zwart doe. Heb de vereniging dus helaas ook niet te kiezen (want niet mijn paard en we gaan altijd samen op pad), en laat T nou net de vereniging zijn waar ik nooit van m’n leven bij ging gaan. _O- Maar ach, ze organiseren veel en het is goedkoop dus ik mag eigenlijk niet klagen!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:45

Goldie schreef:
Was bij onze rijvereniging ook, maar echt strikt was het niet. Ik heb al die jaren gewoon in donkerblauw gereden en ik ging toch ook echt niet met een sjabrak met clublogo rijden. Heb er nooit wat over gehoord :+

Als ze moeilijk doen zou ik een andere rijvereniging zoeken :P


Gewoon een mooie gele bodywarmer er overheen :D

Ik wil heel graag ook een nieuw jasje maar zit een beetje met het probleem dat de jasjes die ik mooi vind Italiaans zijn en mijn bouw is niet Italiaans :Y)
Dus mocht iemand nog tips hebben... Ik wil graag een mooi getailleerd jasje maar niet dat de knoop bij mn borsten op spanning staat.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:52

Na een zoektocht van ongeveer 2/3 jaar wordt het wel eens wat met dat jasje ja :))

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:01

Heel herkenbaar vibabu, hier ook fan van italiaanse merken maar de vrouwelijke vormen iets minder -O-

Wat wil je max. uitgeven? Ik heb zelf nu een pikeur en ben daar wel heel blij mee. Softshell en een rits onder de knopen dus zit heel netjes bij de borsten.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:09

Inderaad jasje met een rits en faux knopen zou dan de beste optie zijn denk ik! Mijn Animo heeft dat ook en de knoopjes zijn dan gewoon drukknoopjes.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:43

Ja hier hetzelfde. Al 12 jaar heel gelukkig met mijn cavallo jasje, maar recent tegen een jasje van Alessandro Albanes aangelopen. Van ook echt niet onder figuur model graatmager, geen buste, maar deze zit echt fijn. Net als mijn Samshield die ik vorig jaar heb gekocht. (O oliebol dit klinkt wel erg zo :o )

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:30

ik zeg ook pikeur. Ik ben ook fan van die Italiaanse merken maar helaas dat lukt voor geen meter. Eerst 10 kilo afvallen en dan lukt het nog niet denk ik :-) Ik heb nu ook pikeur en dat zit heerlijk en staat mooi.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:45

Pikeur heeft ook van die enorm smalle mouwen.

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:08

Ik ben ook fan van Italiaans, maar mijn portemonnee dan weer niet. _O-

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:14

Ik heb het meest simpele jasje en rij er prima in _O-

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:08

Ik heb ook een Pikeur springjasje

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:07

Cioccolato schreef:
Ik heb het meest simpele jasje en rij er prima in _O-


Gelukkig staat de prijs van een jasje los van de kwaliteiten van een ruiter!

Ben al blij wanneer iets passends kan vinden. Bij mij zijn vooral mijn bovenramen het probleem.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:11

Ik heb een ego7 jasje, ik ben ook niet Italiaans gebouwd maar dat jasje zit mij mooi (en de kleur is fantastisch <3 ) O en hij is elastisch en dat is fijn voor mijn brede schouders en dikke buik hihi

Afbeelding

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:41

Vandaag mijn aller eerste cross les gehad met Donner :D Er stonden ook wat normale hindernissen tussen die we op een gegeven moment nog wel op 80/90 hebben gezet en hij sprong er met gemak overheen :)
Afbeelding
Afbeelding

Oehlala
Berichten: 4309
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:27

Cheminee schreef:
Ik heb een ego7 jasje, ik ben ook niet Italiaans gebouwd maar dat jasje zit mij mooi (en de kleur is fantastisch <3 ) O en hij is elastisch en dat is fijn voor mijn brede schouders en dikke buik hihi

[ [url=m/uvlC4h.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die is gaaf! Welke kleur is dat?

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:35

@oehlala ze verkopen hem als bordeaux :+

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:01

Oeh mooi jasje!!

Wil ook wel graag een ander jasje. Heb nu 1 die al 10 jaar is denk ik. Alle knopen zijn al een keer gesneuveld en opnieuw erop genaaid :P Jasje koste toentertijd maar een paar tientjes :D nou zo eentje vind ik vast niet weer :P

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:44

@Folani en @Veertje dankjewel!, ja bij ons is de eerste selectie in oktober en de tweede pas in december ;)

@Veertje mooie set met dat blauw, maar ook die aparte kleur groen op je foto's ziet er mooi uit, echt kleuren die passen bij dit herfstweer haha!

@Chemineee die is mooi ja, staat je prima!

Ik heb tot nu toe altijd een hele rustige set gehad:
Afbeelding
Jasje heeft witte strepen die bij het oornetje matchen maar door mijn bodyprotector valt dat weg, bij dressuur matcht het wel haha

En mijn nieuwe set waar ik denk ik aankomend weekend voor het eerst in ga starten:
Afbeelding
Afbeelding
Meer mensen met een rijjasje van Manfredi? Ik had er nog nooit van gehoord..

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:57

Cheminee: Mega toffe kleur van je jasje! Staat echt heel gaaf <3

veertje99: Leuk zeg van je crossles! Sprong hij alles braaf? Leuke foto's!

Marijkeeee: Vaak zie je door de bomen het bos niet meer haha, zoveel te koop. Als je kleur/budget weet kom je wel een heel eind denk ik.

SaraViavia: Wauw heel gaaf dat blauw! Ik ken het merk wel, maar heb er zelf geen jasje van. Heel benieuwd naar een foto te paard volgend weekend!

Ik rijd zelf al jaren in navy/beige en iedere keer als ik denk 'Hmm zou wel wat anders willen' weet ik niet wat dus houd ik het maar bij de klassieke set :Y) Heb nu wel ook een blauwe kask erbij, maar nog geen foto van in hele set.


Afbeelding


-------------------------------------------------------

Wij waren zaterdag dus twee rondjes oefenspringen. 1,10 en 1,20. Eerste parcours merkte ik dat ik zelf wel wat nerveus werd. In maart zijn we midden in een oxer beland, ook in het M. Hierna best last van gehad, zowel paard als ik dus de laatste maanden rustig aan gedaan en alleen thuis getraind.
Eerste rondje ging alsnog wel heel fijn gelukkig, na hindernis 4 was ik de spanning wel kwijt en liep hij fijn rond. Sprong super fijn en dus ook foutloos. 2e rondje was gewoon weer ouderwets genieten, paard was weer blij en ik reed eraan zoals ik kan. Dus ook dat rondje foutloos en nog iets netter/vloeiender dan de eerste. Super tevreden dus :D

Gisteren nog met de schimmel van m'n vriend op pad geweest in de B. Helaas werd hij 2x uitgebeld op dezelfde hindernis. Vriend heeft nog niet mega veel ervaring maar reed er wel echt goed aan maar toch dacht paard 'nu even niet'. Super jammer, maar gaan we weer mee verder trainen. Tot die hindernis reed hij wel heel fijn gelukkig.

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:08

@Sara, waar rijd je je selectie's als ik vragen mag?
De groene set ben ik ook echt blij mee, vorig jaar gekocht bij Kramer :D
Oh wauw dat blauwe jasje! Super mooi!

@Caprio, Dankjewel! Sommige hindernissen waarvan ik dacht daar gaat die moeilijk doen sprong hij uiteraard in 1x :+ de simpele moest hij soms even kijken. Hij deed het verder echt keurig! De 'normale' hindernissen deed hij allemaal in 1x dus daar ben ik enorm blij mee :D Er stonden 2 hindernissen in een gebroken lijn vrij kort achter elkaar en de achterste stond wel echt hoog voor ons doen, hij sprong hem gewoon keurig. Hij begint steeds stoerder te worden <3
Vind je set erg mooi hoor! Past goed bij elkaar en is mooi rustig :)

Super fijn dat je de eerste ronde alsnog je spanning los hebt kunnen laten! Mooie comeback :)
Was het bij de schimmel een 'enge' hindernis waar hij niet over wilde?

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:22

@SaraViavia: Prachtig jasje!!
@Capriootje: Top comeback zo te lezen! fijn dat jullie het zo goed oppakken. Op naar de officiële wedstrijden!

Wat ik het meer vind met die jasjes.. ik hou van simpel. Weinig toeters en bellen. Gewoon mooi donkerblauw en dan ben ik al tevreden. Maar dan zit er weer bling hier en daar. Dat hoeft van mij niet zo nodig.

Dit is mijn set. Kun wel zien dat mijn jasje een beetje te ruim zit op sommige plekken. De rand van het dekje was ooit donkerblauw
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marijkeeee op 28-09-20 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:24

Gaaf blauw Sara! Ik heb zelf ook een kobalt blauwe :D
Lekker dat je fijn ging Kayleigh! Geeft weer veel vertrouwen.
Leuke fotos veertje!

Ik heb destijds in de winkel jasje gepast zodat ik wist welke maat ik moest hebben en vervolgens marktplaats in de gaten gehouden. Heb toen mijn animo voor leuk geld over kunnen nemen! Vind de 400/500 euro wat die jasjes kosten ook veel te gek :+

Edit; spooks hebben nette rustige jasjes Marijke. En die worden ook wel eens 2ehands aangeboden. Nieuw zijn ze rond de 200eu volgens mij...

Marijkeeee
Berichten: 6296
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:31

Ah dat merk zal ik eens opzoeken! Dat het wat duurder is maakt mij niet uit, zolang de kwaliteit maar goed is.

Heb in een stand wel eens wat jasjes gepast. Zat geen prijskaartje aan. Bij 1 dacht ik hé deze is leuk zit mooi. prijs.. nou ging richting de 1.000 euhm :=

Folani
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-08-15

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:46

wat een mooie jasjes komen er voorbij!
@cheminee wat een gave kleur ook! lijkt bijna paarsachtig?

@veertje leuk he dat crossen :D sprong hij alles? hier moest Des de eerste keer overal stil staan en naar kijken :+

@sara wat een mooie set! Ik heb wel eens van manfredi gehoord maar zelf nooit gehad dus ook geen ervaring of iets..

@capriootje wat een gave foto! :wow:
super fijn dat het oefenspringen zo goed ging, ga je nu ook weer 'normale' wedstrijden rijden of blijf je nog even door oefenen?
balen dat je vriend uitgebeld is... weet hij hoe het komt dat ie weigerde?(ga er als leek even vanuit dat hij daarom uitgebeld is 8)7 )

Wij hebben gisteren oefencross gehad en het ging echt super fijn :D springparcours ging al top, zonder twijfel alles gesprongen ook de hindernissen waar ik een weigering op verwachtte. De cross ging ook goed, lekker tempo, goed aantrekken op de sprongen en tegelijkertijd goed bij mij blijven. Mevrouw heeft er een handje van om als ze het leuk vind der eigen plan te trekken wat eindigt en HARD en STERK, das niet heel handig in een cross :')
Al met al helemaal foutloos en heerlijk gereden!

Pantykous

Berichten: 10488
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:03

Meelezer hier, kan niet goed rijden maar ik hou van mooie spullen. Ga er niet beter van rijden maar ja, kijkt wel lekker :')

Cavaleria Toscane heeft ook mooi simpel donkerblauw.