Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 06:37

safina schreef:
Magrathea schreef:
Ok maar hier is een gratis tip: als je naar een oranje of rood gebied op vakantie bent geweest loop je verhoogd risico. Daar hoeft de GGD je toch niet voor te bellen? Vakantie in het (rode) buitenland wordt als een soort eerste levensbehoefte gezien lijkt het :o?


Dat voorstel voor verplichte quarantaine van De Jonge ging helemaal niet over reizigers, maar over mensen die als risicocontacten uit bron en contactonderzoek naar voren komen. Snap ook niet dat mensen er hier dat reizen bij halen.

https://www.parool.nl/nederland/quarant ... ~b4fd7fe1/

Er is gesproken over beide :) Na vakantie en na het contact onderzoek. Ging niet alleen om het contact onderzoek.

https://www.ad.nl/binnenland/kabinet-sc ... ~a4fd7fe1/
Citaat:
Ook voor reizigers die uit een risicogebied komen, vindt het kabinet het nodig om de mogelijkheid te hebben om een quarantaineplicht op te leggen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:20

_/-\o_
Solistar schreef:
Ik ben het eens met Sureido. Daarnaast begrijp ik sommige reacties van mensen die al maanden bijna niemand zien, en doen alsof dat zo hoort hier op Bokt niet zo goed. Zo zijn de richtlijnen helemaal niet, je mag inmiddels gerust weer in grotere groepen samenkomen als je afstand houdt. Prima als je het voor jezelf doet, of omdat je kwetsbaren in je omgeving hebt, maar soms vind ik het hier in de corona topics overkomen alsof leven 'in je bubbel' beter is dan gewoon je leven weer proberen op te pakken met de geadviseerde afstand en wel feestjes (op een verantwoorde manier) door te laten gaan. Wij vieren hier ook gewoon weer verjaardagen, gaan uit eten, ik zie mijn vrienden weer. Niks mis mee lijkt mij.

Daarnaast vind ik dat viruswaanzin volgers hier vooral als complot aanhangers weg worden gezet. Er zijn mi mensen die doorslaan, maar ik vind het goed dat er kritiek is op bv de spoedwet (hier ben ik bv geen voorstander van, vind het best een enge ontwikkeling), de verplichte quarantaine, en dat er wordt bekeken wat wel en niet in lijn staat met de grondwet. Daarnaast vind ik de term 'het nieuwe normaal' verschrikkelijk. Dat maakt mij geen tegenstander van alle regels of een complotdenker. Het is allemaal niet zo zwart-wit als het soms (vooral) op social media lijkt.

Edit: dat oordelen over vakantie in het buitenland begrijp ik ook niet zo goed. Wij zijn zelf naar een rustig natuurgebied in het buitenland geweest, ik weet zeker dat het daar een stuk beter was dan als we gekozen zouden hebben voor een Nederlandse strandvakantie.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:25

Droom lekker verder zal ik doen, mijn moeder werkte op een Corona hotel. Dus ga me niks wijs maken over wat wel en niet.
En ben antie spoedwet, ik gun iedereen een normaal leven , ouderen die dood gaan van eenzaamheid, voor ze sterven niemand meer zien.
Laat jullie maar lekker bang maken, op bange mensen kun je grip krijgen.
Op mij gaan ze nooit grip krijgen. Ik zal dan vechten voor mijn vrijheid en die van mijn kinderen en van familie en vrienden. Net zo als onze voor ouders ook deden.
Succes met in een bubbel te leven vooral doen. Maar niet klagen als dadelijk alles voor bij is.
Marije_jiplover schreef:
keona schreef:
Het is een griepvirus
Dus zorg dat je gezond bent gezond leeft en een goede weerstand hebt

Corona is net zo erg als de gewone griep, van beide gaan mensen dood.

Ik zal het tegen mijn man zeggen.
Werkt als postbezorger, liep en fietste met 40 kg post per dag zo'n 20-25 km per dag.
Fit en gezond, niks aan de hand.

Kreeg slechts milde verschijnselen van Corona, is dus gelukkig ook niet dood gegaan!
Maar daar houdt 't ook wel mee op.
Hij was in maart ziek, nu, 5 maanden later, kan die nog niet de helft van z'n werk aan van wat hij voor die tijd kon. En kan er na een werkdag ook echt helemaal niks meer bij doen. Dan is de energie op, is die weer benauwd en niet in staat om nog maar iets te doen. Al 5 maanden nu!

Terwijl die super gezond en fit was voor hij ziek werd.

En met hem zijn er vele zoals hij, milde verschijnselen en toch maar niet herstellen.

Droom lekker verder met dat 't allemaal wel meevalt, er is nog meer op de wereld dan uitsluitend sterftecijfers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:48

keona schreef:
Op mij gaan ze nooit grip krijgen.

Wie zijn die 'ze', en waarom willen ze grip krijgen op je?

Ik heb zelf niet het gevoel dat er mensen zijn die grip op mij proberen te krijgen.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:54

Ik ben ook helemaal niet bang, hoe kom je daarbij :? Ik zie gewoon de noodzaak.
Ik zie meer angst bij viruswaanzin mensen, angst dat ‘ze’ grip willen krijgen op ze, dat ‘ze’ onze vrijheid afnemen. Dat is angst. Ik heb geen angst voor een virus.

En dit vergelijken met hoe onze voorouders hebben gevochten voor vrijheid vind ik echt naar. Dan doe je de verzetsstrijders enorm tekort en dat is een understatement :(

Wij hoeven niks te doen behalve te zorgen dat we het virus niet verspreiden. Dat staat in geen enkele verhouding met onze voorouders die de barricades opgingen tegen de Duitsers.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:57

Ik heb ook echt wel m’n twijfels bij sommige dingen uit de spoedwetgeving. Dus ben blij dat er nu goed naar gekeken wordt. Ook dan blijf ik echt wel kritisch :) dat gedoe over direct een aantekening in je strafblad bij een overtreding vond ik bijv. Heel bijzonder. Als je 10kn te hard rijdt krijg je ook geen aantekening.
En ook het stukje over ouderen vind ik schrijnend (zoals ik al eerder heb benoemd)

Maar mezelf beperkt voelen in mijn vrijheid ? Leven in angst :+ nee hoor. Er kan super veel in Nederland en jij doet nu net of niks meer mag.
Ik heb genoten van 2 verschillende waddeneilanden. Lekker rustig op het strand gelegen en dat ook nog met iemand die niet uit mijn huishouden was ... nou nou ik voel mij echt vet beperkt in mijn vrijheid.
Gebruik gewoon je gezond verstand ..... en daarbij hoort dus dat je rekening houdt met anderen en dus het virus. Dat het jou niet veel doet (of dat zo is laat ik in het midden, daarvoor is te weinig bekend ) betekend niet dat je anderen in gevaar moet brengen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:08

verootjoo schreef:
Ik ben ook helemaal niet bang, hoe kom je daarbij :? Ik zie gewoon de noodzaak.
Ik zie meer angst bij viruswaanzin mensen, angst dat ‘ze’ grip willen krijgen op ze, dat ‘ze’ onze vrijheid afnemen. Dat is angst. Ik heb geen angst voor een virus.

En dit vergelijken met hoe onze voorouders hebben gevochten voor vrijheid vind ik echt naar. Dan doe je de verzetsstrijders enorm tekort en dat is een understatement :(

Wij hoeven niks te doen behalve te zorgen dat we het virus niet verspreiden. Dat staat in geen enkele verhouding met onze voorouders die de barricades opgingen tegen de Duitsers.

Het is een virus , die blijven op steken en gaan weer. Net zo als het gewone griep virus . Daar krijgen ze ook geen grip op. Zijn nog steeds griep epidemie

Sizzle

Berichten: 35697
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:12

Cowboy55 schreef:
Even wat simpeler en dichter bij huis: straks gaan de kids weer naar school. En sommige kids krijgen Corona. Dat is onvermijdelijk, dat gaat hoe-dan-ook gebeuren. Een van die kinderen, kind X, krijgt Corona. X is een paar dagen wat grieperig want kinderen worden (naar men zegt) niet zo ziek. ‘They just get the sniffles’ (D. Trump). Prima, kind X krijgt de ‘sniffles’ en is verder na een week OK.

2 weken later overlijdt oma/mama/de concierge van school/de buurman van kind X aan Corona. Kind X is intellectueel en emotioneel niet gehandicapt en vraagt zich vroeg of laat af:”Komt dit door mij en mijn Corona besmetting?! Ben ik verantwoordelijk voor de dood van oma/mama/de concierge/de buurman?!”

En nu? Om een beroemde sporter te quoten: “Where do you go from here kiddo?”


Heb jij je dan ook al afgevraagd hoeveel mensen je in je leven al hebt omgelegd door RS en influenza?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:14

Citaat:
Ik heb ook echt wel m’n twijfels bij sommige dingen uit de spoedwetgeving. Dus ben blij dat er nu goed naar gekeken wordt. Ook dan blijf ik echt wel kritisch :) dat gedoe over direct een aantekening in je strafblad bij een overtreding vond ik bijv. Heel bijzonder. Als je 10kn te hard rijdt krijg je ook geen aantekening.
En ook het stukje over ouderen vind ik schrijnend (zoals ik al eerder heb benoemd)

Dat strafblad bij een coronaboete vind ik ook wel een ding ja, maar volgens mij is dat juridisch lastig ivm de hoogte van de boete, om het dan buiten het strafblad te houden. Kleine verkeersovertredingen zijn in een aparte wet geregeld, dus die komen niet op je strafblad.

Maar tegelijkertijd geloof ik niet dat het nou een probleem zal zijn, omdat bij het aanvragen van een VOG wordt gekeken naar hoe relevant het is voor de functie die je gaat uitoefenen. Een coronaboete zal zelden relevant zijn. Tenzij je er meerdere hebt, dan zal het bij bepaalde functies wel meespelen.
Je kunt bijvoorbeeld best een vog krijgen voor een baan bij een bank met een flinke snelheidsovertreding op je strafblad, maar niet als taxichauffeur. Dus er wordt wel meer drama van gemaakt dan nodig is.

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:24

Toch vind ik het onterecht. Als er dan toch een nieuwe wet gemaakt moet worden kan er best ook net zo’n uitzondering van gemaakt worden als bij de verkeersovertredingen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:27

verootjoo schreef:
Ik ben ook helemaal niet bang, hoe kom je daarbij :? Ik zie gewoon de noodzaak.
Ik zie meer angst bij viruswaanzin mensen, angst dat ‘ze’ grip willen krijgen op ze, dat ‘ze’ onze vrijheid afnemen. Dat is angst. Ik heb geen angst voor een virus.

Dat dus. Zo veel viruswaarzin-volgers die anderen bange schaapjes noemen terwijl ze zelf zonder nadenken achter mafketels als Jensen aan hobbelen en alleen maar klagen over hun angst voor de overheid en hun vrijheid en weet ik waar ze verder nog bang voor zijn 8)7

Kritisch zijn is prima, niks mis mee, maar geloven dat de overheid geheime plannen heeft om mensen hun vrijheid af te pakken, of erger nog, dat Bill Gates het virus heeft bedacht, ik vraag me werkelijk af hoe mensen erop komen :=

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:29

Maar ook vind dat er wel meerdere groepen zijn. Niet iedereen die het oneens is met de overheid is direct een complot denker. :+
Die zijn er ook maar ik geloof niet dat, dat de grootste groep is.

Sky_Britt

Berichten: 1173
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:21

Marie_Anne schreef:
Juttertje88 schreef:
Ik ben niet persee tegen de maatregelen. Wel tegen de spoedwet!
En ze zeggen dat het vooral door lakse jongeren komt, dat er nu weer meer besmettingen zijn. Nou bewijs dat maar eens! Ik werk in een winkel en maak vaak genoeg mee dat juist de ouderen geen afstand houden. Laatst stond ik bijna klem in een smal pad tussen 2 ouderen omdat hun steeds dichterbij kwamen toen ik hun hielp!

Dat kun je gewoon terug zien in de cijfers in de weekrapporten. De grootste stijging en de grootste aantallen zijn nu in de categorie 20-29 jaar.
Het is wat het is, ondanks dat er hier graag naar oudjes wordt gewezen.
https://www.rivm.nl/archief-weekrapport ... -nederland


Hier wil ik wel even op inhaken, want het feit dat de meeste besmettingen onder deze leeftijdsgroep nu gemeten worden, wil niet zeggen dat ook om een stijging gaat. Dit is een leeftijdscategorie met relatief milde of zelfs geen klachten dus deze besmettingen komen pas naar voren nu iedereen getest kan worden.

Helemaal in het begin van de crisis heeft Korea de gehele bevolking getest en daar een paper over gepubliceerd. Hun conclusie was dat 50% van alle besmettingen in de leeftijdsgroep 20-29 zaten en doordat deze geen tot weinig klachten hebben dit juist het grootste risico voor verspreiding veroorzaakt.
Een professor waarmee ik heb gewerkt heeft hier een brief over geschreven naar de kamer en het RIVM dat deze resultaten niet genegeerd moeten worden. De beste oplossing zou zijn om iedereen (ook zonder symptomen) te testen en de besmette groep te isoleren, als dat mogelijk was geweest waren andere maatregelen niet nodig geweest.

Ik heb absoluut respect voor de maatregelen en het feit dat er beslissingen gemaakt moeten worden op basis van geringe informatie. Maar ik ben ook kritisch over de economische vs gezondheids afwegingen die er gemaakt worden. Ook in de medische sector worden grote verliezen geleden, dat gaat zijn weerslag geven op nieuwe medische ontwikkelingen wat op de lange termijn ook levens gaat kosten. Pas als we weten hoe groot die economische impact is en hoe lang het door werkt kun je iets zeggen over of de levens die we nu 'redden' opwegen tegen het leed op de lange termijn.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:33

Sizzle schreef:
Cowboy55 schreef:
Even wat simpeler en dichter bij huis: straks gaan de kids weer naar school. En sommige kids krijgen Corona. Dat is onvermijdelijk, dat gaat hoe-dan-ook gebeuren. Een van die kinderen, kind X, krijgt Corona. X is een paar dagen wat grieperig want kinderen worden (naar men zegt) niet zo ziek. ‘They just get the sniffles’ (D. Trump). Prima, kind X krijgt de ‘sniffles’ en is verder na een week OK.

2 weken later overlijdt oma/mama/de concierge van school/de buurman van kind X aan Corona. Kind X is intellectueel en emotioneel niet gehandicapt en vraagt zich vroeg of laat af:”Komt dit door mij en mijn Corona besmetting?! Ben ik verantwoordelijk voor de dood van oma/mama/de concierge/de buurman?!”

En nu? Om een beroemde sporter te quoten: “Where do you go from here kiddo?”


Heb jij je dan ook al afgevraagd hoeveel mensen je in je leven al hebt omgelegd door RS en influenza?


Nope. Maar ik denk niet dat we ons in ONZE generatie ooit zo bewust zijn geweest van besmettingsrisico’s dan nu.

Ondertussen heb je de vraag ontweken. Of ontken je gewoon dat er ergens een kind X zou kunnen zijn dat zich afvraagt of het iemand heeft ‘omgelegd‘?

BigOne
Berichten: 38273
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:38

Dus Keona, je moeder werkt in een Corona hotel en jij houd je nergens aan?? En de rest van de familie ook niet??

Sizzle

Berichten: 35697
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:41

Cowboy, Ik zie geen nut in de vraag als je niet bewust besmet naar een feestje bent geweest. Wat heeft het voor zin om achteraf te gaan denken wie er dood is terwijl jij ook niet bewust je omgeving hebt zitten infecteren?
Misschien heb jij ook al Covid gehad maar weet je het gewoon niet en zijn er al 4 bejaarden dood daardoor.
Wie weet wie je allemaal vermoord hebt in je leven vanwege een verkoudheid, waterpokken, virusuitstoot van zaken waar je voor ingeent bent maar zelf niet ziek van wordt (mazelen bijvoorbeeld), door de productie van je telefoon of schoenen......
Leuke ethische vraag, dat wel. Ik vind het zelfs wel een eigen topic waard. Niet specifiek covid maar gewoon: hoeveel mensen zijn dood zodat jij je leven kunt leven zoals je doet. En dat gaat wellicht zelfs zover dat iemand dood is door het fijnstof van je auto.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 15-08-20 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:48

8nnemiek schreef:
verootjoo schreef:
Ik ben ook helemaal niet bang, hoe kom je daarbij :? Ik zie gewoon de noodzaak.
Ik zie meer angst bij viruswaanzin mensen, angst dat ‘ze’ grip willen krijgen op ze, dat ‘ze’ onze vrijheid afnemen. Dat is angst. Ik heb geen angst voor een virus.

Dat dus. Zo veel viruswaarzin-volgers die anderen bange schaapjes noemen terwijl ze zelf zonder nadenken achter mafketels als Jensen aan hobbelen en alleen maar klagen over hun angst voor de overheid en hun vrijheid en weet ik waar ze verder nog bang voor zijn 8)7

Kritisch zijn is prima, niks mis mee, maar geloven dat de overheid geheime plannen heeft om mensen hun vrijheid af te pakken, of erger nog, dat Bill Gates het virus heeft bedacht, ik vraag me werkelijk af hoe mensen erop komen :=

:j
Die viruswaanzin-aanhangers (als in: die types die in allerlei complotten en verborgen agenda's van een machtselite geloven) zijn ook gewoon bange schapen. Net zo bang als andere mensen weer zijn voor het virus. Ze zijn alleen bang voor wat anders. Voor die kwade plannen die ze denken dat er tegen ze gesmeed worden. Voor een overheid, waarvan ze denken dat die verkeerde bedoelingen met ze heeft.

Of het nou het een is of het ander: Bange mensen is gewoon nooit handig in een situatie als deze. Angst interfereert met helder nadenken. En dus met op een verstandige manier naar dit vraagstuk kijken.

Eén op de 10 schijnt te geloven in complottheorieën rondom corona. Dat is echt veel. https://www.trouw.nl/binnenland/een-op- ... ~bd98ce41/

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:27

Magrathea schreef:
Het ding met jongeren in mijn omgeving is vooral het belerende toontje, is mijn ervaring.

Van Engelshoven die de studenten toespreekt: jullie kunnen nu even niet naar de kroeg hoor! Mijn vrienden: b*tch we willen naar de uni, studeren enzo, weet je wel, voor een lening die we niet terug kunnen betalen om na die studie geen huis te kunnen kopen. Denken die mensen echt dat de kroeg de grootste zorg is van studenten?

Vervolgens worden ook de introweken voor studenten afgelast terwijl die zo grondig onder toezicht van de universiteiten staan dat je momenteel veiliger in een studentenvereniging een drankje kan doen dan in een café. Nog afgezien van het feit dat je in een vereniging exact weet wie er wanneer was, contactonderzoek is een eitje in een vereniging.

Het is gewoon extreem banketstaaf dat er tegen jongvolwassenen wordt gepraat alsof het stoute kinderen zijn, terwijl hier in Delft je een vuile blik kan krijgen als je aan een 50 plusser vraagt of ze alstublieft afstand willen houden. Of een scheldpartij als je pech hebt.

Jongeren zijn nu eenmaal slecht vertegenwoordigd in de media en in bestuurslagen. Beetje jammer dat men dan een zondebok kiest die zich niet echt kan verdedigen. Want hè, als je als 30 minner eens zegt dat je het wel ruk vindt allemaal krijg je gelijk naar je hoofd geslingerd dat je een egoïst bent die aan zijn buren en oma moet denken. Dus ja ik snap sureidos post erg goed.

Bedankt, jij verwoord het heel goed hoe ik me soms voel.

En wat zebrastreep doet bedoel ik nu precies ‘vakantie en uitjes sla ik over’ en dan wel op vakantie zijn geweest. Is het dan zo nodig om je zo perfect te profileren op bokt? ..

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:33

Solistar schreef:
Ik ben het eens met Sureido. Daarnaast begrijp ik sommige reacties van mensen die al maanden bijna niemand zien, en doen alsof dat zo hoort hier op Bokt niet zo goed. Zo zijn de richtlijnen helemaal niet, je mag inmiddels gerust weer in grotere groepen samenkomen als je afstand houdt. Prima als je het voor jezelf doet, of omdat je kwetsbaren in je omgeving hebt, maar soms vind ik het hier in de corona topics overkomen alsof leven 'in je bubbel' beter is dan gewoon je leven weer proberen op te pakken met de geadviseerde afstand en wel feestjes (op een verantwoorde manier) door te laten gaan. Wij vieren hier ook gewoon weer verjaardagen, gaan uit eten, ik zie mijn vrienden weer. Niks mis mee lijkt mij.

Daarnaast vind ik dat viruswaanzin volgers hier vooral als complot aanhangers weg worden gezet. Er zijn mi mensen die doorslaan, maar ik vind het goed dat er kritiek is op bv de spoedwet (hier ben ik bv geen voorstander van, vind het best een enge ontwikkeling), de verplichte quarantaine, en dat er wordt bekeken wat wel en niet in lijn staat met de grondwet. Daarnaast vind ik de term 'het nieuwe normaal' verschrikkelijk. Dat maakt mij geen tegenstander van alle regels of een complotdenker. Het is allemaal niet zo zwart-wit als het soms (vooral) op social media lijkt.

Edit: dat oordelen over vakantie in het buitenland begrijp ik ook niet zo goed. Wij zijn zelf naar een rustig natuurgebied in het buitenland geweest, ik weet zeker dat het daar een stuk beter was dan als we gekozen zouden hebben voor een Nederlandse strandvakantie.

En ook dit ja! Sorry ik ben nog aan het bijlezen.

Je mag best veel gewoon doen, maar ik ben uit het algemene Corona topic gegaan omdat ik daar echt niet durf te vertellen wat ik nu wel weer doe. Er worden daar soms dingen gevraagd wat gewoon weer mag en nog wordt er dan afgeraden om te gaan. Voorzichtigheid ben ik voor, maar het lijkt soms alsof bokt eigen regels heeft mbt Corona. En daar houd ik niet van. En ik snap dat dit gevoelig ligt want er zijn daar best wat mensen die mensen verloren hebben, wat ik ook echt betreur. Maar dat is geen reden om dingen op te leggen aan iemand wat gewoon echt onzin is.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:52

Marije_jiplover schreef:
keona schreef:
Het is een griepvirus
Dus zorg dat je gezond bent gezond leeft en een goede weerstand hebt

Corona is net zo erg als de gewone griep, van beide gaan mensen dood.

Ik zal het tegen mijn man zeggen.
Werkt als postbezorger, liep en fietste met 40 kg post per dag zo'n 20-25 km per dag.
Fit en gezond, niks aan de hand.

Kreeg slechts milde verschijnselen van Corona, is dus gelukkig ook niet dood gegaan!
Maar daar houdt 't ook wel mee op.
Hij was in maart ziek, nu, 5 maanden later, kan die nog niet de helft van z'n werk aan van wat hij voor die tijd kon. En kan er na een werkdag ook echt helemaal niks meer bij doen. Dan is de energie op, is die weer benauwd en niet in staat om nog maar iets te doen. Al 5 maanden nu!

Terwijl die super gezond en fit was voor hij ziek werd.

En met hem zijn er vele zoals hij, milde verschijnselen en toch maar niet herstellen.

Droom lekker verder met dat 't allemaal wel meevalt, er is nog meer op de wereld dan uitsluitend sterftecijfers.


Er staat vandaag een artikel in de Volkskrant over de ernstige vermoeidheidsklachten die mensen aan een (mild verlopen) besmetting kunnen overhouden, zonder dat er sprake is van bijvoorbeeld longschade.

Ik denk dat de jongeren hier ook heel alert op moeten zijn. Misschien word je niet zo ziek van het virus, maar het kan je leven daarna wel flink beïnvloeden.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 15-08-20 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:55

Zelfde verhaal hier van een buurvrouw.
Begin 30, paar kindjes, volop in het leven.
Fietste vrolijk naar het werk 30 km, sportte, altijd actief. Zoals zoveel mensen doen.
Is ook in maart ziek geworden, ook de milde variant, dus geen ziekenhuis opname of wat ook.
Die kan hooguit 50 meter lopen zonder weer naar adem te staan happen.
Ze werkt nu 2 een paar halve dagen in de week en moet daar echt van bijkomen. Werkte eerst 4 hele dagen.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:01

Dat artikel in de Volkskrant heeft mijn man ook net gelezen idd en ligt voor mij klaar om ook te lezen.
Die schade mogelijk voor de rest van je leven is nog veel groter, dan als we puur naar het sterftecijfer blijven kijken.

En dan is elke dode er wat mij betreft alsnog 1 teveel, maar het is echt niet genoeg om uitsluitend op basis van het aantal gestorvenen (aan of met Covid-19 maakt dan niet uit) te kijken.
Juist de mensen die langdurig verschijnselen houden en verminderd mee kunnen draaien in de maatschappij, zijn nog onderbelicht, maar als dit met bv de halve beroepsbevolking gebeurt, dan ligt 't land alsnog vanzelf op z'n gat, ondanks dat er dan maar "weinig" mensen aan dood zouden gaan.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:23

sureido schreef:
Magrathea schreef:
Het ding met jongeren in mijn omgeving is vooral het belerende toontje, is mijn ervaring.

Van Engelshoven die de studenten toespreekt: jullie kunnen nu even niet naar de kroeg hoor! Mijn vrienden: b*tch we willen naar de uni, studeren enzo, weet je wel, voor een lening die we niet terug kunnen betalen om na die studie geen huis te kunnen kopen. Denken die mensen echt dat de kroeg de grootste zorg is van studenten?

Vervolgens worden ook de introweken voor studenten afgelast terwijl die zo grondig onder toezicht van de universiteiten staan dat je momenteel veiliger in een studentenvereniging een drankje kan doen dan in een café. Nog afgezien van het feit dat je in een vereniging exact weet wie er wanneer was, contactonderzoek is een eitje in een vereniging.

Het is gewoon extreem banketstaaf dat er tegen jongvolwassenen wordt gepraat alsof het stoute kinderen zijn, terwijl hier in Delft je een vuile blik kan krijgen als je aan een 50 plusser vraagt of ze alstublieft afstand willen houden. Of een scheldpartij als je pech hebt.

Jongeren zijn nu eenmaal slecht vertegenwoordigd in de media en in bestuurslagen. Beetje jammer dat men dan een zondebok kiest die zich niet echt kan verdedigen. Want hè, als je als 30 minner eens zegt dat je het wel ruk vindt allemaal krijg je gelijk naar je hoofd geslingerd dat je een egoïst bent die aan zijn buren en oma moet denken. Dus ja ik snap sureidos post erg goed.

Bedankt, jij verwoord het heel goed hoe ik me soms voel.

En wat zebrastreep doet bedoel ik nu precies ‘vakantie en uitjes sla ik over’ en dan wel op vakantie zijn geweest. Is het dan zo nodig om je zo perfect te profileren op bokt? ..


Verder hou ik mij er goed aan. Dus om mij nou te pakken op een krappe week weg waarin we ook eigenlijk veel in het huisje hebben gezeten vanwege het slechte weer en ik 9 van de 10 keer niet mee ging ergens heen en mondkapjes droeg op plekken waar het nodig was en zoveel mogelijk afstand hield is een beetje raar in mijn ogen. Ik heb gewoon geen zin om ziek te worden en dikke studievertraging op te lopen. Ik moet al geld lenen en wil dat bedrag zo klein mogelijk houden. Ik wil graag een huis kunnen kopen in de toekomst en met een grotere lening wordt die kans kleiner en kleiner. Plus de kans is groot dat ik een contract krijg op mijn stageplek en als het nog wel allemaal langer duurt kan die plek ook worden weggegeven. En tja daar maak ik mij best wel eens zorgen om.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:27

Ik pak je niet ergens expres op. Je gaf alleen toevallig net het perfecte voorbeeld. Want dat je die dingen doet vind ik juist goed. ‘Verder houd ik me er goed aan’ waar aan precies? Het enige wat momenteel geldt is houdt 1.5 meter, niet doe al je sociale contacten in de ban en blijf thuis en geniet vooral niet van het toch al hele korte leven. Ik snap je angst heel goed, maar wordt je daar dan nu echt gelukkig van? Stel dit blijft nog 5 jaar, blijf je dan zolang zo nog leven?

lenaa_tje

Berichten: 10343
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 11:30

sureido schreef:
Ik pak je niet ergens expres op. Je gaf alleen toevallig net het perfecte voorbeeld. Want dat je die dingen doet vind ik juist goed. ‘Verder houd ik me er goed aan’ waar aan precies? Het enige wat momenteel geldt is houdt 1.5 meter, niet doe al je sociale contacten in de ban en blijf thuis en geniet vooral niet van het toch al hele korte leven. Ik snap je angst heel goed, maar wordt je daar dan nu echt gelukkig van? Stel dit blijft nog 5 jaar, blijf je dan zolang zo nog leven?

Het is het stukje werk wat zebrastreep bedoelt :) en dat snap ik dan wel weer goed.
Volgende week moet ik weer werken en dat betekend dan wel even dat ik verder weinig tot niemand zie. Die zeg maar 210 verschillende kinderen op een dag brengen wel risico met zich mee en dat ga ik anderen niet aan doen.