Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:36

Blacky94
Ik heb juist onthouden dat griep toen juist weer opgelaaid is.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:21

Dimphyl schreef:
Even als reactie op de laatste berichten over de verschillende pagina's,
Er zijn daar samen zo'n 300.000 mensen lid. Zijn die allemaal 'gek' of 'schaap' dan? Ik lees hier (en daar) geïnteresseerd alle artikelen, ik wil mijn eigen mening vormen, en ik denk vele met mij


Ik tel er hier in het topic al een paar die voor mij onder die noemer vallen, dus dat er 300.000 gekkies of schapen op facebook zijn geloof ik meteen.

Citaat:
En zo ook bij mijn moeder, toch staan er bij haar gemeente 2 coronadoden gemeld. Echter, deze mensen zijn overleden mét corona (dit betreft toevallig 2 cliënten van haar waar ze bij 1 bij het overlijden aanwezig was.) Van deze laatste was een test afgenomen, die kwam pas na het overlijden terug als positief, maar meneer was al in de laatste levensfase. Is dat dan eerlijk om deze meneer als corona dode bij te schrijven terwijl hij diezelfde week zou zijn overleden aan kanker? (Palliatieve sedatie stond al gepland!)


Wow, dag beroepsgeheim.

pien_2010

Berichten: 43340
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:29

Citaat:
Wow, dag beroepsgeheim.
dat vind ik flauwe reactie. De moeder is onbekend, de persoon is onbekend dus dit is gewoon iemand onderuit halen want denkt anders. Daar hou ik niet van. Het beroepsgeheim is op geen enkele manier geschaad.

Weet je wanneer beroepsgeheim is geschaad? Wanneer artsen op zaal de casus met patiënt gaan bespreken met enkel gordijntje ertussen. Nog nooit mezelf zo ongemakkelijk gevoeld!

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:42

verootjoo schreef:
bigone schreef:
Veel arsten hadden en vermoeden dat de dood van hun patient corona gerelateerd was. Wanneer je een patient hebt die het binnen een dag zo benauwd krijgt dat ze aan de morfine moeten en er is corona vastgesteld bij een medebewoner dan kan ik me de conclusie voorstellen. Van een griep ga je niet binnen twee dagen dood.


Dat komt dan niet op de overlijdensverklaring te staan :)

Maar het is idd aannemelijk. Maar in het verpleeghuis kunnen ze ook binnen twee maanden aan griep overlijden.


... eh - is twee dagen hier opeens twee maanden geworden?

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:51

Oh sorry fout geschreven, werd even afgeleid :')

Maar ik bedoel wel twee dagen. Gebeurt hier iig wel eens, soms hebben mensen maar een klein zetje nodig.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 19:56

pien_2010 schreef:
Citaat:
Wow, dag beroepsgeheim.
dat vind ik flauwe reactie. De moeder is onbekend, de persoon is onbekend dus dit is gewoon iemand onderuit halen want denkt anders. Daar hou ik niet van. Het beroepsgeheim is op geen enkele manier geschaad.

Weet je wanneer beroepsgeheim is geschaad? Wanneer artsen op zaal de casus met patiënt gaan bespreken met enkel gordijntje ertussen. Nog nooit mezelf zo ongemakkelijk gevoeld!


Thanks pien. Begon mezelf al zorgen te maken over hoe herleidbaar mijn moeder is. Die woont namelijk een héél eind van mij vandaan. Daarnaast ook van de betreffende client geen naam oid genoemd, dus leek mij weinig kwaad te kunnen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 19:59

Afbeelding
Volgens deze statistiek is vanaf week 12 de griep verdwenen. Dat is dus halverwege maart. De verschillende 'tegen' groepen gebruiken dit nu als voorbeeld dat er gesjoemeld is met cijfers. (zij zeggen; de extra covid-19 cijfers zijn veelal 'gewoon' griep)

Kan iemand mij hier misschien een verklaring voor geven?
Maart is nog wel een duidelijke griepmaand normaal, toch?

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:02

Zoals er boven staat , dit zijn afgenomen monsters die getest zijn. Dus zeer waarschijnlijk op Corona en op influenza .

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:14


verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:15

Het verschilt heel erg per jaar wanneer de griep begint en wanneer hij ophoudt. Soms is het ook maar heel kort, en soms duurt het nog tot in het voorjaar. Ligt ook aan de weersomstandigheden.

Waar is dit grafiekje van en waarom zou je denken dat ermee gesjoemeld is, en vooral; met welk doel zullen mensen er mee sjoemelen?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 00:07

Het grootse probleem is dat je aan de buitenkant niet kunt zien of om corona of een griep gaat. Daar kan je alleen achter komen doodmiddel van een test. Een griep kan ecacte zelfde klachten veroozaken.
Juist hierdoor voorzie ik dat we in najaar heel veel gedoe krijgen gezien tegenwoordig iedereen die beetje ziek is meteen corona verdacht is tot dat het tegendeel is bewezen.

Nog steeds vraag ik mij zeer af of Corona echt wel zo probleem is en dodelijk. Zelf denk ik eeder dat de ziekte van lyme een groter probleem is. Desondanks wordt er tegen die teken maar heel weinig aan gedaan.

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 00:10

Een ziekte van Lyme veroorzaakt geen epidemie en is niet overdraagbaar van mens op mens. Ook vallen er minder doden lijkt mij door lyme, maar daarvoor zul je wat cijfers moeten zien.

Bijzonder is dat een F1 coureur vandaag ook positief is getest. Terwijl deze echt in hun eigen 'bubbel' leven. Dus met andere woorden, hoe voorzichtig je ook bent, het kan evengoed nog gebeuren dat je besmet raakt.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 00:15

Blussem schreef:
Het grootse probleem is dat je aan de buitenkant niet kunt zien of om corona of een griep gaat. Daar kan je alleen achter komen doodmiddel van een test.Een griep kan ecacte zelfde klachten veroozaken.
Juist hierdoor voorzie ik dat we in najaar heel veel gedoe krijgen gezien tegenwoordig iedereen die beetje ziek is meteen corona verdacht is tot dat het tegendeel is bewezen.

Nog steeds vraag ik mij zeer af of Corona echt wel zo probleem is en dodelijk. Zelf denk ik eeder dat de ziekte van lyme een groter probleem is. Desondanks wordt er tegen die teken maar heel weinig aan gedaan.


Meine güte :')

@earth... Perez leefde niet echt in een bubbel hoor... veel F1 coureurs zijn gewoon naar huis gereisd de afgelopen week.
Helaas... want nu zie je er meteen resultaat van.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 00:22

Aangezien je in je OP aangeeft graag links te willen heb ik er een paar voor je opgezocht n.a.v. je berichten.

Dimphyl schreef:
Ik ken mensen die in de zorg werken, die van dichtbij het hebben meegemaakt, incl overlijdens.
En eigenlijk allemaal zeggen ze hetzelfde, zonder onderliggend lijden waren de personen die zij hebben zien doodgaan, niet overleden. (Een wat heftigere griep had deze mensen ook laten overlijden zegmaar) - ik wil hier niemand mee kwetsen, nogmaals, dit hoor ik van mensen om mij heen.

Ik zit uiteraard in een gebied dat nauwelijks corona heeft mee gekregen, maar ik hoor het ook uit andere delen van het land.

Hier ook zorgmedewerker, maar met andere ervaringen. COVID kan ook bij jonge mensen zonder risicofactoren heftig verlopen. Eraan overlijden komt binnen die categorie gelukkig weinig voor, maar dagenlang het gevoel hebben alsof je stikt gun ik ook niemand.
Hier het verhaal van een gezonde 42-jarige. Ik vond het zelf erg heftig om te lezen, daarom heb ik het tnt nog nergens gedeeld. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf67bcd7/

Dimphyl schreef:
Ziek worden op de corona afdeling is inmiddels lijkt mij vrij onmogelijk? Heb de pakken gezien.. meeste zorgverleners die ziek zijn geworden, was in het begin toen er nog niet genoeg materiaal was (incl mijn moeder)

Nope, het is nog steeds mogelijk om besmet te raken, bijvoorbeeld door bezoekers die corona niet serieus nemen: https://sleutelstad.nl/2020/07/07/aangi ... iekenhuis/

@ Blussem:
Om de reden dat COVID en influenza op elkaar kunnen lijken wordt er nu al opgeroepen aan iedereen die ervoor in aanmerking komt om het influenzavaccin te halen (https://www.omroepwest.nl/nieuws/408357 ... gaat-halen). Maar ik kan me voorstellen dat veel aanhangers van viruswaanzin niet achter de griepprik staan.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:26

Kijk, een artikel over de oversterfte:
CBS: Haast alle oversterfte maart en april echt door corona
https://www.volkskrant.nl/a-b7281f1b

I stand corrected, er zijn evenveel verkeersdoden gevallen de afgelopen tijd en niet minder.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:48

GraceZarif schreef:
[ [url=m/WQMj8o.jpg]Afbeelding[/url] ] deze is van toepassing op dat je niet alles moet geloven wat je leest. Je hoeft geen kamp te kiezen, gebruik gewoon je eigen gezonde verstand. Loop niet achter de clickbait azende berichten aan. Wacht gewoon af en wees niet op voorhand al bang dat je als eerste het vaccin gedwongen toegediend krijgt, er zijn zat mensen die dit al te graag nemen zonder dat ze zich af vragen of er bijwerkingen zijn.

gezond verstand
[ [url=m/0wwUNU.jpg]Afbeelding[/url] ] je weet dat we een mooi voorjaar hebben gehad, dankzij het goede weer konden mensen elkaar buiten spreken op de voorgeschreven 1,5 mtr. Iedereen ging alleen boodschappen doen etc.
TOEN kwamen de versoepelingen waardoor de straten en winkels nu dichter bevolkt zijn en de 1,5 mtr niet gehandhaafd wordt.
Er werden feestjes ingehaald binnen -je weet wel slecht geventileerde ruimtes, aerosolen -waardoor het virus weer voor besmettingen heeft gezorgd.

Nee er zijn geen directe doden gevallen maar door dit soort incidenten is de vraag gerezen of mondkapjes

1- Mensen weer doen inzien dat er wel een virus rondwaart en zich weer als zodanig gaan gedragen (1,5 meter afstand houden, niezen in de elleboog, handen wassen, geen massa opzoeken) zodat een vroegtijdige 2e golf aan besmettingen die wellicht ook wel weer kunnen gaan zorgen voor ernstigere klachten waardoor er straks weer strakkere regels gaan gelden waar niemand op zit te wachten.

2- in elk geval een ietsiepietsie beetje nies, speeksel, snot tegenhouden waarop het virus mee kan liften.
Ja dit is ongeacht hoe schoon mensen ermee omgaan, of je erdoor gaat hyperventileren of de eeuwige schijnveiligheid in het geding komt. De overdracht zou lager kunnen zijn bij het gebruik van hele goede materialen maar het gaat vooral om het bewustzijnsverruimende effect.

Versoepeling is er gekomen omdat er het virus voldoende geweerd was en er werd uitgegaan dat mensen (zelfs op vakantie) hun gezond verstand zouden blijven gebruiken. Helaas blijkt dat niet helemaal zo te werken

Niet grappig mijn 19 voor een virus uitmaken.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:16

_Penotti schreef:
_Penotti schreef:
Blacky94
Ik heb juist onthouden dat griep toen juist weer opgelaaid is.

Dit is wat ik onthouden had

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... huisartsen

Ik kan geen datum terugvinden in het stuk van RTL nieuws, maar:

Blacky94 schreef:
Als ik het goed onthouden heb was de griep toen ook al wel redelijk op zijn retour. Wij waren toen iig al aan het afschalen. Verder zit er, zoals eerder aangegeven, echt wel een wezenlijk verschil in klachten en ziekteverloop tussen influenza en covid.

Edit; ik heb het even voor je opgezocht:
Citaat:
De griepepidemie van afgelopen winter was kort en mild (week 5 tot en met 7 2020). Een korte opleving van de griepepidemie in week 10 en11 2020 overlapte met de eerste 2 weken van de COVID-19 epidemie.

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griep

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:53

Dat artikel is van 19 maart.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:52

Morganlefay schreef:
Niet grappig mijn 19 voor een virus uitmaken.


Ik heb ooit Chanel no 5 opgespoten uit een tester en die matcht blijkbaar niet met mij, want ik had het gevoel dat ik naar wc reiniger rook. Dus op zich is dat misschien wel een idee om mensen uit mijn buurt te houden! (volgens mij is de no 19 officieel no 5, anders slaat mijn opmerking echt nergens op :') )


Ik vind het spreken over individuele casus oprecht riskant i.c.m. een beroepsgeheim, zeker op een forum.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:48

Tiggs schreef:
Morganlefay schreef:
Niet grappig mijn 19 voor een virus uitmaken.


Ik heb ooit Chanel no 5 opgespoten uit een tester en die matcht blijkbaar niet met mij, want ik had het gevoel dat ik naar wc reiniger rook. Dus op zich is dat misschien wel een idee om mensen uit mijn buurt te houden! (volgens mij is de no 19 officieel no 5, anders slaat mijn opmerking echt nergens op :') )


Ik vind het spreken over individuele casus oprecht riskant i.c.m. een beroepsgeheim, zeker op een forum.

Ehh de 5 en de 19 zijn toch echt 2 verschillende geuren, de 5 is vies, de 19 pikt vriendlief altijd in.
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 01-08-20 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:50

Wacht, de 19 bestaat echt?

_O-

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:51

Tiggs schreef:
Wacht, de 19 bestaat echt?

_O-

}>
Maar we dwalen af.

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:16

Morganlefay schreef:
Tiggs schreef:
Wacht, de 19 bestaat echt?

_O-

}>
Maar we dwalen af.

Ja maar tip, allure sensuelle van Chanel , Heerlijk.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:31


BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:39

Kuggur, je kunt zoveel wetenschappelijke onderzoeken plaatsen als je kunt vinden , werkt niet. Helaas.