Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4880
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:01

Bij Adobe Photoshop is een knop waarmee je enkel over wat je weg wilt hebben hoeft te gaan en dan verdwijnt dat stuk gewoon.. Heel erg simpel uitgelegd.. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 18:26

J0anieke schreef:
Bij Adobe Photoshop is een knop waarmee je enkel over wat je weg wilt hebben hoeft te gaan en dan verdwijnt dat stuk gewoon.. Heel erg simpel uitgelegd.. _O-


Dat is de pleister, retouceerpenseel dscht ik. Maar vaak moet je ook nog even de kloonstempel gebruiken om alles netjes te krijgen.

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:57

Prachtige foto's Maureen! <3

Wegwerken doe ik voornamelijk nog met de lasso, de kloonstempel heb ik nog niet echt zo'n handigheid in.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16238
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:56

welmoed__ schreef:
Prachtige foto's Maureen! <3

Wegwerken doe ik voornamelijk nog met de lasso, de kloonstempel heb ik nog niet echt zo'n handigheid in.

Dankjewel! :D Ben er ook echt trots op.

Ik heb niet de echte Adobe Photoshop, maar ik heb de versie van € 60 gekocht. Heeft iets minder mogelijkheden maar voor nu is die ook erg fijn!

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:39

Maureen95 schreef:
Dankjewel! <3 Het is inderdaad een prachtige fjord!

Wat voor programma gebruik je nu? Ik ben denk ik niet de juiste persoon die je kan helpen. Ik ben zelf ook nog erg aan het aankloten met het wegwerken van touwtjes enzo :P


Ik gebruik nu op de telefoon Adobe photoshop express alleen om een klein schermpje photoshoppen is ontzettend lastig omdat je met je vingers snel het verkeerde aantikt. Op de laptop met een muis lijkt mij makkelijker. Het gaat mij inderdaad om het halstertouw maar ook het haakje weg te kunnen werken. Alleen werk ik dan het ijzeren stukje waar het haakje aan zit ook deels weg wat mij dan weer erg stoort.



--

Ik zag een Adobe photoshop voor €60 staan via bol.com en dan direct te installeren. Ik zie ook wel programma's met maandelijks een bedrag maar met een arm studentenloontje is dit wel een beetje prijzig ook al schaf ik dan een programma aan voor studenten die goedkoper is.

Dus mijn vraag is het programma van €60 aan te raden? Het gaat dan alleen om het photoshoppen de rest lukt ook wel met andere programma's.

De photoshoot van gisteren was trouwens leuk! Ik was wel heel zenuwachtig merkte ik en moest echt even wennen in het begin met het aansturen ( waar zet je iemand neer enz). Eigenaar is hartstikke blij met de foto's ik ben zelf nooit zo snel tevreden maar als zij er blij mee is vindt ik het prima. Leuke complimenten gehad van mensen. Toch kriebelt het wel om er ooit een bedrijfje mee te gaan beginnen. Maar voor nu lekker oefenen kan mooi in combinatie met een studie en werk/stage.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:43

DRAAI MIJ NIET DE KONT TOE! (oh... wacht...) Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:43

Als je studeert is het de moeite om te kijken of je surfspot hebt. Daar kun je het hele Adobe pakket voor 20 euro per jaar krijgen.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:50

Heel fijn sfeertje Maureen95! Hou ik wel van :)

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:52

maaikemuis schreef:
Als je studeert is het de moeite om te kijken of je surfspot hebt. Daar kun je het hele Adobe pakket voor 20 euro per jaar krijgen.


Ik had gekeken kom inderdaad inloggen met mijn schoolaccount. Alleen en prijs voor het pakket kreeg je pas als je je aanmeldde en allerlei gegevens door ging geven.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:24

Maureen95 schreef:
Wat een prachtige zonsondergangfoto's heb je gemaakt Zebrastreep! Ik vind het silhouet van die man goed passen :)

Ik heb gisteren een portfolioshoot gehad op de Soesterduinen. Ik ben erg blij met de foto's!
[ [url=m/kHkQhI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/THVVHU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HqMO3R.jpg]Afbeelding[/url] ]




Mooi sfeertje! Ik zou persoonlijk je logo iets transparanter maken. Vind dat zelf mooier aansluiten met je style!


Ken je dat, dat je niet kan wachten om te editen <3


Afbeelding

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:25

Dat lijken wel schilderijtjes! Prachtig

Anoniem

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:31

Ik zag later pas dat het hek niet volledig weg is, foutje van mezelf, ga ik nog oplossen

Maar ben er wel trots op. Het heeft wel iets ofzo.

Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:54

Marije_1997 schreef:
Ik zag later pas dat het hek niet volledig weg is, foutje van mezelf, ga ik nog oplossen

Maar ben er wel trots op. Het heeft wel iets ofzo.

[ [url=m/883LOk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn oog viel niet direct op het hek sterker nog ik heb echt even moeten zoeken ernaar. Mijn ogen vielen direct op de lampen van de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:55

Zebrastreep schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik zag later pas dat het hek niet volledig weg is, foutje van mezelf, ga ik nog oplossen

Maar ben er wel trots op. Het heeft wel iets ofzo.

[ [url=m/883LOk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn oog viel niet direct op het hek sterker nog ik heb echt even moeten zoeken ernaar. Mijn ogen vielen direct op de lampen van de auto.


Dat was mijn bedoeling ook :)

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:04

Maureen95 schreef:
Wat een prachtige zonsondergangfoto's heb je gemaakt Zebrastreep! Ik vind het silhouet van die man goed passen :)

Ik heb gisteren een portfolioshoot gehad op de Soesterduinen. Ik ben erg blij met de foto's!
[ [url=m/kHkQhI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/THVVHU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HqMO3R.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgens mij was ik niet helemaal wakker ik zie dat het Dolfin is :') Grappig Dolfin is het neefje van mijn Fjordenmerrie zijn moeder is een zusje van mijn Fjord.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16238
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:39

Dankjewel paljaslaura!
@Zebrastreep Klopt ja! :D

Dat ziet er mooi uit Gianti! Fotografeer je ze in je eigen studio?

Marije_1997 gaaf! Wat een mooie lucht ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:44

Maureen95 schreef:
Dankjewel paljaslaura!
@Zebrastreep Klopt ja! :D

Dat ziet er mooi uit Gianti! Fotografeer je ze in je eigen studio?

Marije_1997 gaaf! Wat een mooie lucht ook!


Dankje! Ja was echt toeval hahaha en photoshop heeft me geholpen wat meer lucht terug te brengen

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:06

hoikimmmy schreef:
Nou zoals ik had gezegd wilde ik zelf graag new born fotos maken.
Erg lastig zeg met het licht. Het mooiste plekje in huis was eigenlijk wat te donker. En ik vind de foto's ook niet super scherp hoe ik ze wil. :(
Ook in slaap is mijn ventje zeer eigenwijs en kan hem bijna in geen positie krijgen. Voetjes trekt hij weg en handen moeten of recht omhoog of in het gezicht. :')

[ [url=m/KGNcDe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FeHGw8.jpg]Afbeelding[/url] ]



Newbornfotografie is ook echt een tak apart! Het leren poseren is een flinke investering.
Mocht je meer willen weten kan je me altijd een pb sturen

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:40

Maureen95 schreef:
Dankjewel paljaslaura!
@Zebrastreep Klopt ja! :D

Dat ziet er mooi uit Gianti! Fotografeer je ze in je eigen studio?

Marije_1997 gaaf! Wat een mooie lucht ook!


Ik heb mijn eigen studio spul :D maar doe het dan wel vanuit huis!

Marije_1997 schreef:
Ik zag later pas dat het hek niet volledig weg is, foutje van mezelf, ga ik nog oplossen

Maar ben er wel trots op. Het heeft wel iets ofzo.

[ [url=m/883LOk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nice!

paljaslaura schreef:
Dat lijken wel schilderijtjes! Prachtig



thankss!!

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:47

Een foto van mij staat op uitgelicht op de voorpagina toch wel een beetje trots helaas had ik die foto opgestuurd in de app van de opfok groep en niet mijn logo erop gedaan omdat het zoveel foto's waren. In ieder geval heeft de eigenaar wel op Instagram erover gedeeld maar in vervolg maar echt dat logo erop zetten stom van mijzelf

mmvs

Berichten: 191
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:15

Gister ben ik met mijn nichtjes en hun pony’s op pad geweest. Nog lange niet tevreden, was een probeersel qua instellingen en ben beginnend met werken in Photoshop. Ga er nog foto’s uit plukken die ik verder/anders ga bewerken. Wil ook binnenkort gaan proberen in Lightroom Maar gister even een snelle bewerking gedaan van alles omdat iedereen zo nieuwsgierig was haha (waren 100 foto’s %) dus niet uitgebreid de tijd genomen voor alles ) wilde het toch even delen omdat ik ze zo schattig vind <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mmvs

Berichten: 191
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:18

Zebrastreep schreef:
Een foto van mij staat op uitgelicht op de voorpagina toch wel een beetje trots helaas had ik die foto opgestuurd in de app van de opfok groep en niet mijn logo erop gedaan omdat het zoveel foto's waren. In ieder geval heeft de eigenaar wel op Instagram erover gedeeld maar in vervolg maar echt dat logo erop zetten stom van mijzelf


Ai, ook geen naamsvermelding op bokt ?

Ikzelf werk nog niet met logo omdat ik daar té beginnend voor ben, en niemand echt als reclame met mijn foto’s ervandoor kan gaan :’)

assileM

Berichten: 687
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:51

mmvs schreef:
Gister ben ik met mijn nichtjes en hun pony’s op pad geweest. Nog lange niet tevreden, was een probeersel qua instellingen en ben beginnend met werken in Photoshop. Ga er nog foto’s uit plukken die ik verder/anders ga bewerken. Wil ook binnenkort gaan proberen in Lightroom Maar gister even een snelle bewerking gedaan van alles omdat iedereen zo nieuwsgierig was haha (waren 100 foto’s %) dus niet uitgebreid de tijd genomen voor alles ) wilde het toch even delen omdat ik ze zo schattig vind <3

[ [url=m/zgp4HX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/piAVYM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MsMeuG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VOJpJm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4fplu8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Wotx2M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Lq2yhx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j8CZi5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ifhpev.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0APjEM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QcMvg1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7k4b5m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YDavyR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel erg leuk! De foto’s zijn goed gelukt! Het plezier straalt eraf! *D Het lijkt wel een tweeling met tweelingpaarden haha.

J0anieke

Berichten: 4880
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:41

mmvs schreef:
Gister ben ik met mijn nichtjes en hun pony’s op pad geweest. Nog lange niet tevreden, was een probeersel qua instellingen en ben beginnend met werken in Photoshop. Ga er nog foto’s uit plukken die ik verder/anders ga bewerken. Wil ook binnenkort gaan proberen in Lightroom Maar gister even een snelle bewerking gedaan van alles omdat iedereen zo nieuwsgierig was haha (waren 100 foto’s %) dus niet uitgebreid de tijd genomen voor alles ) wilde het toch even delen omdat ik ze zo schattig vind <3

[ [url=m/zgp4HX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/piAVYM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MsMeuG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VOJpJm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4fplu8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Wotx2M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Lq2yhx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j8CZi5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ifhpev.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0APjEM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QcMvg1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7k4b5m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YDavyR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh daar moet je een eigen topic voor maken! Zo leuk! :D

jornymarlou

Berichten: 1473
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: Tilburg / Oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:03

Zebrastreep schreef:
maaikemuis schreef:
Als je studeert is het de moeite om te kijken of je surfspot hebt. Daar kun je het hele Adobe pakket voor 20 euro per jaar krijgen.


Ik had gekeken kom inderdaad inloggen met mijn schoolaccount. Alleen en prijs voor het pakket kreeg je pas als je je aanmeldde en allerlei gegevens door ging geven.


Ik heb even voor je gekeken op Surfspot aangezien ik hier al een account heb. Ik heb zelf ook via Surfspot mijn Adobe Creative Cloud gekocht en dan heb je het voor een jaar voor 133 euro. Dit account deel ik dan met mijn zusje, waardoor we beide voor Adobe CC 66 euro kwijt zijn. Ik vind dit, als je gebruik maakt van het hele pakket zoals ik, een super goede deal! Maar ik kan niet vinden dat je alleen Photoshop kan downloaden via Surfspot helaas, dus dan is het redelijk duur! De 20 euro waar Maaikemuis het over had kan ik helaas ook niet vinden! :n

Gianti schreef:
Ken je dat, dat je niet kan wachten om te editen <3

[ [url=m/Vsei40.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NgWbRF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, dit zijn nu al hele mooie foto's! Benieuwd hoe dat is na het editten. :j


Marije_1997 schreef:
Ik zag later pas dat het hek niet volledig weg is, foutje van mezelf, ga ik nog oplossen

Maar ben er wel trots op. Het heeft wel iets ofzo.

[ [url=m/883LOk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een toffe sfeer! Zie dit zeker als een auto reclame voor me!


mmvs schreef:
Gister ben ik met mijn nichtjes en hun pony’s op pad geweest. Nog lange niet tevreden, was een probeersel qua instellingen en ben beginnend met werken in Photoshop. Ga er nog foto’s uit plukken die ik verder/anders ga bewerken. Wil ook binnenkort gaan proberen in Lightroom Maar gister even een snelle bewerking gedaan van alles omdat iedereen zo nieuwsgierig was haha (waren 100 foto’s %) dus niet uitgebreid de tijd genomen voor alles ) wilde het toch even delen omdat ik ze zo schattig vind <3


Ohh ja ontzettend leuk. Wat J0anieke zegt inderdaad echt een eigen topic waardig!