[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:53

kimwilliam schreef:
afgelopen zondag best fijn gereden, niet winst waardig maar oke na vorige week was ik al blij dat ik rond kwam. sommige onderdelen heel duidelijk kunnen markeren.
helaas was de jury totaal niet eens met ons en zijn we echt op alles afgestraft.
tevens was het commentaar op de protocollen niet echt motiverend.....
helaas hierdoor weer winstpunten kwijt .......

Jeetje joh!l, wat jammer! Maar hoezo winstpunten kwijt?

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:00

Wij hadden gisteren een meetmoment meegereden. Was onze derde L2 proef, en ik merk dat de proeven ons steeds beter afgaan. Jillz stond er echt fijn aan, alleen zelf rijdt ik in mijn proeven zo truttig en op save, dat de verruimingen er niet uit komen en dat is zó jammer want aan mijn paard ligt het zeker niet. Al met al toch een hele fijne nette proef, welke goed was voor 198 punten. Over 2 weken eindelijk weer een echte wedstrijd en mijn doel is om dan echt wat gedurfder te rijden. Liever een foutje dan! Wel leuk commentaar onderaan mijn briefje waar ik me zeker in kon vinden.
Afbeelding

kimwilliam, wat jammer zeg dat je zo bent afgestraft. Heb je het op film? Misschien was het gevoel anders dan het beeld. Bedoel je dat je een verliespunt hebt gereden?

kimwilliam

Berichten: 1168
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:12

ja ik heb 2x een verliespunt gereden. terwijl en mensen aan de kant zelfs zijden van oh hij liep lekker bij je. heb 146,5 en 148 gereden en snap het gewoon niet waarom want iedereen vond het ook zwaar onterecht

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:24

kimwilliam schreef:
ja ik heb 2x een verliespunt gereden. terwijl en mensen aan de kant zelfs zijden van oh hij liep lekker bij je. heb 146,5 en 148 gereden en snap het gewoon niet waarom want iedereen vond het ook zwaar onterecht
had je telkens dezelfde jury? Dat is wel héél streng gejureerd.

kimwilliam

Berichten: 1168
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:32

Caritas schreef:
kimwilliam schreef:
ja ik heb 2x een verliespunt gereden. terwijl en mensen aan de kant zelfs zijden van oh hij liep lekker bij je. heb 146,5 en 148 gereden en snap het gewoon niet waarom want iedereen vond het ook zwaar onterecht
had je telkens dezelfde jury? Dat is wel héél streng gejureerd.


ja 2 proeven zelfde jury en allemaal 2 en 3. ze zat er ook erg ongeïnteresseerd bij. het commentaar wat ze erbij had gezet deed me nog het meeste zeer:
paard heeft geen ritme
paard heeft geen balans

waar ik afgelopen maand allemaal 7s kreeg nu een 5 voor houding en zit

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:47

Wat naar zeg kimwilliam. Lijkt me ook niet terecht. Als je voor je gevoel best fijn hebt gereden en al een aantal keer winst heb gereden, zal daar niet meer dan 30 punten verschil in kunnen zitten zou je zeggen. Sowieso moet je volgensmij wel heel belabberd rijden wil je verlies rijden, heb het ook nog nooit meegemaakt. Dan zul je ook geen tot weinig verschil in punten hebben gehad bij de punten die wel goed gingen.

Gefeliciteerd met je puntje Ginatje. Zelf rijd ik ook liever op safe, terwijl je voor (nog) hogere punten wel wat gewaagder moet rijden. Nu zijn je punten al heel goed, maar snap dat je altijd nog betere punten wilt halen :D vooral als je weet dat jullie nog beter kunnen.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:52

Lottekuhh_x ja inderdaad, dat heb ik ook. Ik merk wel dat ik er zeker in de B, en in het L1 ook nog wel mee weg kwam, maar hoe hoger je komt hoe meer ze willen zien natuurlijk, logisch ook. Maar goed, dan heb ik weer iets om aan te werken!

Kimwilliam dat is inderdaad wel erg streng, een verliespunt is wel heel dramatisch dan moet er wel echt iets misgaan lijkt mij. Balen, maar helaas kan je er niets meer aan veranderen dus op naar de volgende keer!

kimwilliam

Berichten: 1168
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:55

ik probeer het ook naast me neer te leggen maar blijf het gewoon erg zuur vinden.

je kan met de l1 toch niet in de - komen met winstpunten?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:08

kimwilliam schreef:
ik probeer het ook naast me neer te leggen maar blijf het gewoon erg zuur vinden.

je kan met de l1 toch niet in de - komen met winstpunten?

Nee hoor, je kan hooguit zakken naar L1+0

Wat een ellendig gedoe zeg, verliespunten heb ik alleen voorbij zien komen als paarden echt meermaals in de staak gingen ofzo... :n

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:12

Volgens mij kun je in het L1 inderdaad ook niet onder 0 komen! Snap zeker dat het zuur is, zeker als een jury zo negatief is.

Snap ook niet echt dat als je het als jury zo slecht vindt, dat je na de eerste proef de combinatie niet even bij je roept en een waarschuwing geeft.. dan kan je als combinatie zelf nog kiezen of je de tweede proef nog start. Nee lekker vrolijk laten doorrijden en nog een verliespunt aan iemands broek hangen.. Als het slecht is is het slecht, dat begrijp ik ook wel maar het moet wel leuk blijven. Twee verliespunten tijdens één wedstrijd is wel heel erg heftig, zeker als de proef in jouw ogen niet dramatisch was.
Laatst bijgewerkt door ginatje op 06-07-20 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kimwilliam

Berichten: 1168
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:15

ja ik weet tenminste dat ik bij haar voorlopig even niet meer start. ze zag veel markeringen zelfs niet en wijken staat er niet getoond terwijl hij wel schaarde maar ja als je niet kijkt dan zie je het inderdaad niet.......

sorry moest even mijn frustraties eruit gooien!



al met al op naar aankomend weekend dan gaan we gewoon weer knallen :D

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:17

Kijk, dat is de goede mindset *\o/*

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:26

Ik snap heel goed dat je je frustraties even kwijt moest. Ook al weet je zelf beter, het blijft enorm zuur. Vooral als de jury ook nog eens hard commentaar geeft onderaan je protocol, komt dat wel binnen. Ik snap ook niet dat de jury er niks van gezegd heeft, dan doe je het er echt om. Zo snel mogelijk vergeten en de volgende keer gewoon weer knallen!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 00:48

ik heb ook weer ingeschreven, moet nog 3 punten in het L1. Nadat we er 2/3 weken uit gelegen hebben vanwege haar hoofd wond vandaag weer voor het eerst les gehad.

Ik word elke keer weer gelukkiger. ze loopt zo fijn en constant. dit had ik 1,5 jaar geleden niet gedacht toen ik begon met haar te rijden.

1 aug mogen we weer, ben benieuwd.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:01

Letizia toch mooi weer een wp erbij!

Kimwilliam oh wat balen zeg.. Kon je nog wel iets met het commentaar?

Ginatje dat zijn weer hele mooi punten!

Jeetje Kimwilliam, dat soort punten zou je toch achterste voren de proef moeten hebben gereden.. Heb je het op film? Dan zou je nog een melding naar de KNHS kunnen maken.

Britjuh ook weer lekker starten, leuk!

Ik heb me ook weer ingeschreven, echt heel veel zin in. 2 augustus starten we nog 1x in de B, even om weer in het ritme te komen na een half jaar geen wedstrijden en dan 12 augustus voor het eerst L1 :D

kimwilliam

Berichten: 1168
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:05

melissa_93 schreef:
Letizia toch mooi weer een wp erbij!

Kimwilliam oh wat balen zeg.. Kon je nog wel iets met het commentaar?

Ginatje dat zijn weer hele mooi punten!

Jeetje Kimwilliam, dat soort punten zou je toch achterste voren de proef moeten hebben gereden.. Heb je het op film? Dan zou je nog een melding naar de KNHS kunnen maken.

Britjuh ook weer lekker starten, leuk!

Ik heb me ook weer ingeschreven, echt heel veel zin in. 2 augustus starten we nog 1x in de B, even om weer in het ritme te komen na een half jaar geen wedstrijden en dan 12 augustus voor het eerst L1 :D



melding kan helaas niet. ze nemen geen melding in over het jureren van proeven

kimwilliam

Berichten: 1168
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:29

Van het weekend mogen we weer *\o/*

na vorige week even alles laten landen en dinsdag met de les liep hij weer super. Ben benieuwd naar aankomend weekend! Jury kan ik nog niet zien op de startlijst maar dat maakt niet uit :D

CdeB

Berichten: 225
Geregistreerd: 20-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 21:18

Hey mede bokkers,

hoe leuk is het om na al die jaren te zien dat het topic dat ik toentertijd gestart ben , nog steeds wordt gebruikt door jullie ! :D
Helaas ben ik zelf niet meer actief geweest en zie ik nu pas hoeveel er hierin wordt besproken en gedeeld.

Ondertussen is er heel veel veranderd bij mij ; mijn knappe Bustina M is momenteel drachtig en krijgt volgend jaar een veulentje van Van Gogh , hier ben ik uiteraard heel erg blij mee en ik kan niet wachten op ons nieuwe familielid! Alles gaat goed , de laatste scan was hartstikke prima en we krijgen alleen nog de scan voor de gustverklaring , met haarzelf gaat het ook heel erg goed! Ik rij haar nog lekker , voornamelijk ook lekker in het bos en gewoon genieten.

Met mijn 8 jarige Hiphop M , start ik volgend weekend weer M2 en ik kan niet wachten totdat de wedstrijden eindelijk weer echt kunnen gaan beginnen! Onze laatste wedstrijd was in december in het M2 en hier wonnen we met 71%. We zijn er nu dan ook alweer helemaal klaar voor :D.

Daarbij rij ik Mona Lita , een 3 jarige merrie Desperado x Jazz , ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en ik rij haar nu nog steeds voor de eigenaar. momenteel rij ik haar 3 x in de week ongeveer en vandaag waren we voor de eerste keer uitstappen in het bos , ze deed het als een echte pro! superlief!

Als iemand morgen wedstrijd heeft dan heel veel succes en voornamelijk ook veel plezier !
ik zal nu vaker te vinden zijn op bokt , dus tot snel !

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:35

Kimwilliam hoe is het gegaan van het weekend?

CdeB dat klinkt als een stel hele leuke paarden! Hopen dat de volgende scan ook goed is :)

Wij hebben afgelopen weekend lekker getraind, vandaag een verdiend rondje naar buiten :D

kimwilliam

Berichten: 1168
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:46

gisteren ging super! Hij dansde weer lekker. Wel nog wat spanning ivm nieuwe locatie maar het ging best goed.

Nog zat punten om te verbeteren maar we mogen er weer 2 punten bij tellen Yeey!!!

Hier een paar foto's van ons gisteren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 06:42

Gefeliciteerd met je winstpunten kimwilliam! *\o/* fijn dat je nu wel de punten hebt gekregen die aansluiten bij je eigen gevoel :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:21

Gefeliciteerd met de punten!

Hebben jullie de nieuwe protocollen al gezien die per 1 aug gebruikt gaan worden ?

kimwilliam

Berichten: 1168
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:22

Brittjuh97 schreef:
Gefeliciteerd met de punten!

Hebben jullie de nieuwe protocollen al gezien die per 1 aug gebruikt gaan worden ?


ja moet er erg aan wennen maar hopelijk motiveert het de jury om meer verbeterpunten te noemen bij elk onderdeel

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:39

kimwilliam, gefeliciteerd met je winstpunten. (wat voor mij wel heel vreemd maakt dat je 2 verliespunten rijdt en een week later weer 2 winstpunten, maar whatever, extra verdiend nu!)

De nieuwe proeven, ik hoop ook dat het motivatie geeft om meer verbeterpunten te benoemen, maar ik ben bang dat het onderstrepen juist voor weinig extra tekst gaat zorgen omdat gedacht word "ik heb toch onderstreept wat aandacht behoeft". Maar de tijd zal het leren...

Wij zijn volop aan het opbouwen na haar koliekoperatie. We zijn nog niet terug waar we geeindigd zijn. Vooral balans in de galop is weer een enorm struikelblok (dat was het ook met inrijden en daar zagen we pas na een half jaar echt vooruitgang in, dus ik verwacht ook helemaal niet dat dat nu met een maand weer goed is ;) ) toch heb ik besloten om weer een wedstrijd in te schrijven.
Raika een jonge pony die nog weinig gezien heeft dus doe ik graag de ervaring op en bovendien vinden wij het ook gewoon heel leuk om op pad te gaan ;)
Ik heb nu eerst een online event ingeschreven (30-7) om te zien of we het L1 enigzins aankunnen. Winst hoeft niet (gezien de galop) maar ik wil er wel tegenaan zitten zodat ik weet dat de rest wel L1 waardig is... :j nu al zin in!!! :D

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:48

Wat fijn kimwilliam! Het blijft opmerkelijk natuurlijk, maar fijn dat je nu weer 2 winstpunten hebt! :D

Ik ga dit weekend weer L2 starten, voor het eerst op gras, maar dat moet wel goed komen. Z'n wondje is gelukkig bijna helemaal dicht, dus hopelijk kunnen we het springen ook langzaam weer opbouwen :)