[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:20

ClauH schreef:
Bij Shaggy denk ik gelijk aan Mista Boombastic :Y)


ik ook, maar het bestond al. Had het wel anders geschreven, dus misschien wat goochelen met de schrijfwijze... :D

Gentle is knap. En wel een hele brave, zo te zien!

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:28

juniper schreef:
Wat is jullie mening over het veranderen van bitten? Mijn verzorgpaard wordt gereden met een correction bit, en dit is ze gewend. Maar ik ben zelf nog redelijk nieuw met Western, en ik vind zo'n bit eigenlijk te scherp voor een ruiter van mijn niveau. Ik ben altijd heel voorzichtig en probeer nooit echt druk te zetten op het bit, maar ik ben met sommige dingen nog zoekende en ik vind dit bit eigenlijk te 'overdreven' voor mij. Ik rij bijvoorbeeld ook nog niet met sporen, terwijl dit paard daar wel op getrained is.

Kun je een paard zomaar een trens inhangen, als ze normaal op een ander bit gereden wordt? De eigenaresse zegt dat ik me druk maak om niks, maar ik vind dit zelf een bit voor gevorderden terwijl ik maar een gemiddelde ruiter ben.


Een bit is zo scherp als dat je met je handen bent. Meestal kun je zonder problemen een ander (milder) bit inhangen, hangt vh paard af.

Mn vorige was de eerste paar keren braaf maar ging toch klieren en drammen. Zelfs bitloos geprobeerd maar dan had ik na een paar keer rijden helemaal niks meer te zeggen bij die ezel. Mn huidig paard maakt t hem niks uit, die kan ik alles inhangen en blijft stabiel.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:17

Een correctional is op zich niet zo'n heel scherp bit. Als het paard daarmee gereden wordt, zou ik dat niet op eigen houtje gaan veranderen.
Een trens heeft een heel andere inwerking, en veel paarden die een correctional gewend zijn, vinden de terugkeer naar een trens maar niks. Wij hebben een oudere ruin, die altijd gereden en geshowd is met een cathedral. Mijn dochter wou hem ook persé eens rijden met een trens en hij heeft de hele tijd geprobeerd om het bit uit zijn mond te werken. Eens weer zijn 'gewone' bit erin hing, kwam de rust terug.

if it ain't broken, don't fix it.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:53

stille meelezer: ik had een quarter die op heel hoog niveau had gelopen en altijd gereden was met zeer scherpe bitten. Toen ik hem overname reed ik hem met een snaffle, hij wilde nog wel eens stout zijn en liep er dan dwars doorheen. Ik ben hem op advies van mijn instructrice gaan rijden met een shanksnaffle en op het moment dat dit bit erin ging, veranderde de stand van de oren en was hij veel braver. (Als ik geen sporen aan had, trok hij ook onmiddellijk zijn 'stoute' hoofd.. hij was echt heel erg slim, heette ook voor niets Smart)

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:44

Van een correctional naar een snaffle kun je proberen maar het kan goed dat je paard dat helemaal niks vindt. Ik ben met mijn vorige paard overgestapt naar een mylershank bit. Daar liep ze heel fijn op.

Wranglerbutt

Berichten: 10379
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:44

Emita schreef:
sevke schreef:

Ik houd wel van namen met een kwinkslag of grapje erin.
We hadden al een Oh Em Gee (moeder: Great GeeGee Gunner) en een SV Sneak Preview (ook een idee van een bokker) en een Cee No Champagne (solid bay waar we op champagne hoopten van Triple Jet Cee Jay) dus dat soort namen vind ik leuk.
Mama is Pretty Mega Kiss en vader ND Spooks Shaggy Gun.


Kisses make me spook? :D
Shaggy Kisser :D

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:16

die is leuk WB!

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:27

Kisses make me shaggy

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:28

Ik val even jullie toppic binnen. Ik zit soms wel eens te denken dat ik graag western wil leren rijden. Nu zit ik een beetje aan het kijken waar maneges zitten in midden Nederland. Hier kom ik niet helemaal uit. Heeft iemand hier tips voor? Ik zie soms wel western maneges maar kan niet altijd vinden of ze ook echt les geven aan mensen zonder eigen paard of alleen pension.

Mochten jullie tips hebben dan hoor ik het graag.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:32

Ik weet niet waar je woont?

Bij mij op stal staat Naomi Tinneveld. Je kan op haar oude wedstrijdpaard lessen.

Starnmeer is ook een optie, daar geven ze echt manegelessen.

Maar dit is in Noord-Holland

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:36

Vandaag gereden met mijn nieuwe Westwood zadel. Ik moet even wennen, want blijkbaar heeft de vorige eigenaar een zadel gekocht met in de veronderstelling dat het een circle y zadel is. Nu blijkt dat ze het plaatje van de circle y erop hebben gedaan. Ik wist dat het zadel niet goed lag. Nu bleek hoe slecht het zadel was.
Ik ben blij met mijn nieuwe Westwood. Vandaag voor de tweede keer ermee gereden. Morgen maar een bosrit maken
Afbeelding

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:49

Gimme_Joy schreef:
Ik weet niet waar je woont?

Bij mij op stal staat Naomi Tinneveld. Je kan op haar oude wedstrijdpaard lessen.

Starnmeer is ook een optie, daar geven ze echt manegelessen.

Maar dit is in Noord-Holland


Ik woon in Den Dolder dus provincie Utrecht ben ik eigenlijk aan het zoeken.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:54

Is Beau Dandy’s te doen voor je? Zit in Woudenberg. Bellatrix heeft daar wel eens gelest ook geloof ik.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:27

MissYvette4u schreef:
Een bit is zo scherp als dat je met je handen bent.


sevke schreef:
Een correctional is op zich niet zo'n heel scherp bit. Als het paard daarmee gereden wordt, zou ik dat niet op eigen houtje gaan veranderen.

if it ain't broken, don't fix it.


Bedankt voor de adviesen allemaal! Juist omdat ze dit bit heeft ben ik me heel erg bewust van wat ik met mijn handen doe. Ik laat het voorlopig dan maar zo.

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:31

Sicayes schreef:
Is Beau Dandy’s te doen voor je? Zit in Woudenberg. Bellatrix heeft daar wel eens gelest ook geloof ik.


Ja dat is zeker te doen. Hebben zij ook les paarden? Kon dat nergens vinden. Stond wel op Mijn lijstje om daar contact mee te zoeken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:34

floorsil schreef:
Ik val even jullie toppic binnen. Ik zit soms wel eens te denken dat ik graag western wil leren rijden. Nu zit ik een beetje aan het kijken waar maneges zitten in midden Nederland. Hier kom ik niet helemaal uit. Heeft iemand hier tips voor? Ik zie soms wel western maneges maar kan niet altijd vinden of ze ook echt les geven aan mensen zonder eigen paard of alleen pension.

Mochten jullie tips hebben dan hoor ik het graag.

Woudenberg te doen? Daar zit Beau Dandy's en die geven les op lespaarden.


Edit: Yessica zegt al bijna precies hetzelfde. _O-

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:09

Even een egopostje; ik ben gister in het bos van Elsie afgeslingerd :')
Ze was zo lekker aan het galopperen, ik kon leuk schakelen in galop voor de eerste keer, nagenoeg alleen op stem en zit en dat op een bospad *\o/*
We hadden al 3-kwart van de rit gedaan en we waren rustig aan het stappen, ze schrikt opeens van iets in de struiken (ik denk een vogel) tolt 3 keer in de rondte en ik lag ernaast voor ik er erg in had, het enig wat ik dacht is dat ik de teugels vast moest houden, maar ik geloof niet dat ze het plan had om weg te rennen <3
Ze was een beetje rillerig maar ik kon haar goed geruststellen :(:) en daarna weer opgestapt en verder gedraafd. Ze had wel wat bevestiging nodig maar t is een stoere hoor.
Gelukkig is ze klein dus behalve mijn ego en mijn bil is er niks beschadigd.

Maar ze heeft goede reining genen :') mèn wat was ze snel. (Wallawallawhiz)
Laatst bijgewerkt door justkid op 23-06-20 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:21

Wat fijn dat ze bij je bleef. En het scheelt dat ze niet zo groot is ja. :=

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:40

Zo hey, dan ben je blij als ze blijven staan!

Ik vanmorgen weer m 1e les gehad na Gentle zn "vakantie" en heerlijk gereden... Had mn GoPro meegenomen, was best leuk om eens terug te zien wat je wel niet allemaal doet en hoe dat eruit ziet :D

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:42

Volgens mij heeft Beau Dandy's iets van 6 paarden die in manege lessen meelopen, dit zijn soms ook eigen paarden die door manege ruiters gereden kunnen worden. Wij zijn er een aantal keren met een groep van bokt geweest. (georganiseerd door Bellatrix)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101738
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:47

De lespaarden staan trouwens wel op de site. Of ze moeten het aangepast hebben.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:55

Ik ben ook een keer bij Beau Dandy's geweest dankzij Bellatrix haha :P

@justkid verder niet erg zeer gedaan? Wel fijn dat je erna gewoon weer verder kon rijden!

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:57

Oja ik heb vanavond mijn nieuwe showhalster opgehaald. Ik ga deze week een poging doen tot filmen van mijn inhand trail wedstrijdje. Ben benieuwd :+

Afbeelding

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 23:02

Lees overigens net van Goldenway. Zo zonde. Had al een vermoeden toen Sanghita opzoek ging naar een nieuwe plek. Echt heel jammer van de prachtige locatie.

Justkid - oeps :’) naja hoort erbij zullen we maar zeggen. Wel lief dat ze bij je bleef!

Beau Dandy’s gewoon eens proberen :D ik heb er zelf nooit gelest maar volgens mij is dat wel nog een beetje het enige bij jou in de buurt op het moment.

Mooi showhalster Gerliev!

Morgen weer naar stal, dan ga ik hopelijk ook gelijk het nieuwe veulentje op de foto zetten :D

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:12

Ik vind de namen van quarters zo leuk, grappige ideeën :j

Leuk dat je nu een passende zadel hebt Lieke565, veel rijplezier!

Sjiek halster Gerliev!

Ik wil zo graag rijden, jullie verhalen maken mij jaloers haha :') Behalve justkid _O- Mijn gips komt volgende week donderdag af, hopelijk krijg ik een groen licht om weer te gaan rijden. Gelukkig is Ali heel zacht, dat helpt al enorm want spierkracht heb ik niet meer :') En mijn jaarling merrie komt vanavond, zo spannend!!!