[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandrabmg

Berichten: 91
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:26

Hallo allemaal,

Ik vind het een beetje eng om iets te posten over mijn draver ( in bezit sinds 11 februari 2020) omdat ik denk dat het ongeluk brengt maar ik ben zo onwijs trots op hem dat ik dit toch wil delen.
Ik heb een beetje door jullie posts heen gebladerd en ik vind het allemaal zo onwijs positief ( en allemaal knappe dravers!)

Bij deze stel ik voor: Monaco Royal Event

Zo heb ik hem op 11 februari 2020 opgehaald:
Afbeelding

Dit is Monaco nu:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

We hebben een lange weg te gaan maar dit avontuur zijn wij samen begonnen en ik heb alle vertrouwen in onze toekomst.

Dingle_s

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-05-20

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:21

Hoihoi,
Wat een leuk toppic!
Mijn zoektocht naar een nieuw paard is deze week begonnen.. meerdere paarden gezien waaronder een ontzettend leuke tinker!
Aanstaande zondag staat er nog een bezichtiging op de planning, een draver, een compleet ander kaliber dan een tinker.. maar ik heb er ontzettend zin in!

6 jaar, 175 groot (flinke uitschieter binnen de draver) en heeft een aantal jaartjes gekoerst. Helaas was hij niet zo succesvol als zijn vader (Timoko O:) ) en moest hij het koersen stop zetten vanwege een kleine blessure aan de pees.
Inmiddels is deze helemaal hersteld en dient hij nu als leuk recreatiepaard! Omdat ik een maatje voor het leven zocht voor de buitenritten (en hij zo bomproof als wat is) denk ik dat het een leuke match gaat zijn!

We wachten het vol spanning af :))

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:18

sandrabmg schreef:
Hallo allemaal,

Ik vind het een beetje eng om iets te posten over mijn draver ( in bezit sinds 11 februari 2020) omdat ik denk dat het ongeluk brengt maar ik ben zo onwijs trots op hem dat ik dit toch wil delen.
Ik heb een beetje door jullie posts heen gebladerd en ik vind het allemaal zo onwijs positief ( en allemaal knappe dravers!)

Bij deze stel ik voor: Monaco Royal Event

Zo heb ik hem op 11 februari 2020 opgehaald:
[ [url=m/mpuvvW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is Monaco nu:

[ [url=m/ZoF9Ls.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/H7tZKU.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/7cqxqC.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben een lange weg te gaan maar dit avontuur zijn wij samen begonnen en ik heb alle vertrouwen in onze toekomst.



Hij is prachtig opgeknapt bij je! Complimenten! _/-\o_

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:47

@sandra: mooi opgeknapt al, veel geluk met hem!

@dingle_s dat is inderdaad wel heel anders dan een tinker. Ben benieuwd wat je ervan vindt!

sandrabmg

Berichten: 91
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:58

Odetje92 schreef:
sandrabmg schreef:
Hallo allemaal,

Ik vind het een beetje eng om iets te posten over mijn draver ( in bezit sinds 11 februari 2020) omdat ik denk dat het ongeluk brengt maar ik ben zo onwijs trots op hem dat ik dit toch wil delen.
Ik heb een beetje door jullie posts heen gebladerd en ik vind het allemaal zo onwijs positief ( en allemaal knappe dravers!)

Bij deze stel ik voor: Monaco Royal Event

Zo heb ik hem op 11 februari 2020 opgehaald:
[ [url=m/mpuvvW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is Monaco nu:

[ [url=m/ZoF9Ls.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/H7tZKU.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/7cqxqC.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben een lange weg te gaan maar dit avontuur zijn wij samen begonnen en ik heb alle vertrouwen in onze toekomst.



Hij is prachtig opgeknapt bij je! Complimenten! _/-\o_



Dank je wel! dankzij grondwerklessen is onze band nu ook echt veel beter en sluit hij zich niet meer af in zijn bubbel. Hij is weer "bereikbaar" .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:36

Och Sandra wat een leuk ding! En wat is ie onwijs opgeknapt. Echt een leukerd, helemaal mijn type ook. <3 Wat zijn je plannen met hem?

Spannend Dingle, klinkt leuk! Laat je weten hoe het gaat? :D
-
Mijn [naam] gaat fantastisch, het is zo’n geweldig paard. Vandaag onze eerste les gehad en dat ging zo goed:

Afbeelding

Verder rijden we heerlijk buiten, wat hij ook echt het liefste doet. Ik ben zo blij met mijn stoere knappe vriend.

Hoe is het met jullie knapperds?

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:50

Jij en Valet gaan ook al lekker, dat zit wel goed tussen jullie :j
Vind je insta stories ook elke keer weer genieten <3

Anoniem

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:10

Wat lief, Miranda, ik vind het super leuk dat je ons volgt! :D

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 23:38

Dingle_s schreef:
Hoihoi,
Wat een leuk toppic!
Mijn zoektocht naar een nieuw paard is deze week begonnen.. meerdere paarden gezien waaronder een ontzettend leuke tinker!
Aanstaande zondag staat er nog een bezichtiging op de planning, een draver, een compleet ander kaliber dan een tinker.. maar ik heb er ontzettend zin in!

6 jaar, 175 groot (flinke uitschieter binnen de draver) en heeft een aantal jaartjes gekoerst. Helaas was hij niet zo succesvol als zijn vader (Timoko O:) ) en moest hij het koersen stop zetten vanwege een kleine blessure aan de pees.
Inmiddels is deze helemaal hersteld en dient hij nu als leuk recreatiepaard! Omdat ik een maatje voor het leven zocht voor de buitenritten (en hij zo bomproof als wat is) denk ik dat het een leuke match gaat zijn!

We wachten het vol spanning af :))


Ooh echt wat leuk,een timoko.
Ik heb ook een timoko, alleen ff iets kleiner, 1.60.
K ben verder nog geen timoko's tegen gekomen.
Die van mij had ook niet veel talent, galoppeert alleen maar. Maar een galop dat ie heeft. Wauw.
En ooooh zon lief paard.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:18

Sharonaa_ schreef:
Ooh echt wat leuk,een timoko.
Ik heb ook een timoko, alleen ff iets kleiner, 1.60.
K ben verder nog geen timoko's tegen gekomen.
Die van mij had ook niet veel talent, galoppeert alleen maar. Maar een galop dat ie heeft. Wauw.
En ooooh zon lief paard.


Timoko is een relatief jonge dekhengst, die zelf nog niet zo lang gestopt is met zijn koerscarriere.
De oudste nakomelingen zijn van 2013, waarvan de meeste in Zweden en Frankrijk geregistreerd staan. Daarom zul je in Nederland niet hele grote getallen zien :)

Die van jou bijvoorbeeld is door een Zweed gefokt en waarschijnlijk door Hugo Langeweg beleert

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:05

Odetje92 schreef:
Sharonaa_ schreef:
Ooh echt wat leuk,een timoko.
Ik heb ook een timoko, alleen ff iets kleiner, 1.60.
K ben verder nog geen timoko's tegen gekomen.
Die van mij had ook niet veel talent, galoppeert alleen maar. Maar een galop dat ie heeft. Wauw.
En ooooh zon lief paard.


Timoko is een relatief jonge dekhengst, die zelf nog niet zo lang gestopt is met zijn koerscarriere.
De oudste nakomelingen zijn van 2013, waarvan de meeste in Zweden en Frankrijk geregistreerd staan. Daarom zul je in Nederland niet hele grote getallen zien :)

Die van jou bijvoorbeeld is door een Zweed gefokt en waarschijnlijk door Hugo Langeweg beleert


De mijne is gefokt in frankrijk, is geveild naar zweden,naar robert bergh, daar is ie beleerd en op een of andere manier naar nederland gekomen.
Ik weet zijn geschiedenis niet echt.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:46

Aah ik zie het al, vriendlief heeft te snel gelezen. Heeft inderdaad op Zweedse naam gestaan. Die stal heeft ook een goed paard in training gehad bij Langeweg, leek ons heel logisch dat hij zo in NL terecht gekomen is

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:36

Odetje92 schreef:
Aah ik zie het al, vriendlief heeft te snel gelezen. Heeft inderdaad op Zweedse naam gestaan. Die stal heeft ook een goed paard in training gehad bij Langeweg, leek ons heel logisch dat hij zo in NL terecht gekomen is


Ben inmiddels wat verder. Heb de stal een mail gestuurd en ook reactie terug.
Hij is even in training geweest in zweden. Maar zn draf was slecht. Toen is ie verplaatst naar stal langeweg. Dus heeft daar toch wel even gestaan.
Interessant

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:50

Hier ook maar eens een kleine update: zijn recent door omstandigheden weer van stal gewisseld. Kunnen hier wel fijner buiten rijden, en daar geniet meneer zichtbaar van!
Afbeelding
Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:18

Het mooie van dravers is toch wel hun metamorfose van iestertje naar schitterende paarden.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:13

Lusitana schreef:
Het mooie van dravers is toch wel hun metamorfose van iestertje naar schitterende paarden.


Ik vind afgetrainde, gespierde koers dravers ook prachtig :o

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:21

Ik had het meer over de fasa daarna, van afgedankt koerspaard ;) Maar daar was ik niet specifek in, zie ik nu.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:37

Wat een verandering al Sandra, mooi om te zien!

Heerlijk darkadia!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:53

Lusitana schreef:
Ik had het meer over de fasa daarna, van afgedankt koerspaard ;) Maar daar was ik niet specifek in, zie ik nu.


Ik vind 'afgedankt koerspaard' ook een beetje flauw. Dat zijn ze echt niet allemaal hoor. Maar soms vallen ze even terug als ze volop in training staan en dan ineens stil komen te staan. Dat valt de vorige eigenaar echt niet aan te rekenen.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:08

Wat Wendy zegt, de overgang van koers paard naar recreatiepaard is even een omslag voor het lijf, de spieren van het hardraven nemen af terwijl de spieren van de nieuwe activiteiten nog niet voldoende hebben kunnen groeien. Puur de overgang duurloop atleet naar krachtige atleet

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:19

Ik zeg niet dat het slecht is, maar dat ze dan "iesterig" zijn en dat ze een metamorfose doorgaan .
Kanonne zeg, ik probeer alleen maar wat positiefs te zeggen over mensen die paarden van triest naar bloeiend brengen.

En triest bij gebrek aan een beter woord. Voordat je daar weer over valt.

Van het één naar het ander, zo goed?

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:10

Lusitana schreef:
Ik zeg niet dat het slecht is, maar dat ze dan "iesterig" zijn en dat ze een metamorfose doorgaan .
Kanonne zeg, ik probeer alleen maar wat positiefs te zeggen over mensen die paarden van triest naar bloeiend brengen.

En triest bij gebrek aan een beter woord. Voordat je daar weer over valt.

Van het één naar het ander, zo goed?


Jammer dat je het zo aanvallend opneemt!
Wij vinden het juist jammer als er vooroordelen zijn over de drafsport waar de dravers als ware topsporters verzorgt worden :j
En vandaar een nuancerend woord

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:41

Het gaat toch helemaal niet om de sport? Ik heb het over daarna.
En ja ik vat het als aanvallend op als er wordt gedaan alsof ik geen kijk op drafsport heb dat mijn ziel en zaligheid was in mijn tienerjaren.

Misschien moet ik het niet persoonlijk opvatten, maar dingen werden ook nog helemaal uit hun verband getrokken.

Dingle_s

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-05-20

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:51

Ik weet niet of ik het hier mag plaatsten maar ik word een beetje moedeloos van mijn zoektocht naar een leuke recreatie draver.

Wie weet kunnen jullie meekijken?
Wat zoek ik:

- braaf
-nuchter
- moet op buitenrit kunnen
- Max 12 jaar.

Echt.. dat zijn mijn enige eisen. Niet meer, niet minder. Ik wil gewoon gebruik maken van het mooie Zeeland waar ik woon. Het strand over, de bossen door. Verder geen ambities voor de “sport”....

Misschien kunnen jullie eens meedenken/kijken?

Anoniem

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:43

Wie weet heeft Westfriesedijk wat staan? Daar heb ik mijn draver weg. Een fantastisch buitenrijpaard, hij vindt het zo geweldig en kijkt amper ergens van op.