[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:03

Bellatrix schreef:
Emma, ik hoop echt dat het NK in september doorgaat...dan zie ik je daar. Toch?


Uiteraard! Ik hoop het ook.. Als het aan de DPHC ligt gaat het door, volgens mij ligt het nu in de handen van de locatie of zij het door willen laten gaan. Maar met de aangepaste corona regels moet het zeker haalbaar zijn :j Ik wil Nova meenemen voor de Color Class, en Logan dan voor showmanship, horsemanship, pleasure en trail. Heb alleen geen trail attributen op stal (Caitewick is natuurlijk een reining stal :D ), dus dat wordt echt puur op de gok of het gaat lukken :+ Maar hey, YOLO. We zien wel :')

Welkom Gerliev! Wat leuk dat je ons volgt :D Al klopt onze topictitel natuurlijk niet meer, 'van jaarling naar showpaard' zou eigenlijk 'van jaarling naar fokmerrie' moeten zijn :+ Maar goed. In dat topic zal ik haar verdere ontwikkeling/dracht en andere leuke dingen bijhouden. Als ik zeker weet dat ze drachtig is dan wil ik weer het wandelen buiten met haar gaan oppakken zodat we nog wel gezellig iets samen kunnen doen :j Leuk paard heb je daar! Hoe oud is ze en wat voor ras is ze?

Lagonda _O- Prachtige foto van jullie samen <3

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:25

Dankje allemaal het is een 3 jarige tinker merrie. :) wil deze zomer bezig met grondwerk en haar aan van alles laten wennen. Swinters ben ik niet zo actief en dan volgend voorjaar/zomer zadelmak maken.

@Lagonda, geweldige selfie :+

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:19

CubaLibre: Fijn dat jullie een goed zadel gevonden hebben. Het is een mooi zadel! :))

Gimme_Joy: Haha, mooi verschil! Jij een deel kont kwijt en Joy heeft kont erbij gekweekt. :D

Noisy: Gefeliciteerd met de verjaardag van Rudi!!! *\o/*

candalisa: Nog geen veulentje gespot?

Sirius_: Geweldig die roze cap! :D

Leo: Oeh nog een jarige! *\o/* Mooie foto's en wat een prachtig hoofdstel! <3 Wie heeft hem gemaakt?

Emita: Super zeg dat je met Logan aan de slag kan! :D Ziet er een leuk ding uit. :))

Gerliev: Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Die snor is echt geweldig! _O-

Lagonda: Erg fotogeniek! :D

Nog even over de cap discussie: Normaal rij ik altijd met, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik deze durf achterwege laten wanneer ik ongepland op Aliaa stap. Op een ander paard doe ik hem steeds op.
De allereerste keer op haar rug was ook zonder cap en dan ook nog eens zonder iemand in de buurt. O:) Heel erg slecht van mij, dat weet ik, maar ik had Aliaa correct ingeschat en die heeft geen kik gegeven. <3
Ik rij nog steeds met een van mijn, inmiddels versleten, engelse rijbroeken. O:) Aliaa heeft haar outfit, nu ik nog. :') Helaas gooide corona de plannen om en werden de winkels gesloten.

Ik heb leuk nieuws: mijn eerste western les met Aliaa gaat komende zaterdag door! *\o/* *\o/* *\o/* Ik ben zo benieuwd. Als ik van de stalbaas nog geen toestemming krijg om daar de lesgever te laten komen, dan rij ik wel op mijn eigen weide. :')

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:34

Oh wat leuk Retjethorse, ben erg benieuwd hoe het zal gaan :)

Hier weinig veranderd, wij huppelen verder. Ali heeft wat moeite met galop en loopt vaak te diep. Dit komt omdat hij onvoldoende kracht heeft bij zijn achterhand. Dus hier gaan we aandacht aan besteden :j #zomerbillen2020 :') (En ik heb dan over het paard, hè) Dus als jullie gouden trainingstips hebben, ik hoor het graag! Deze week doen we weer mee met de online wedstrijden van The Cowgirls, vorige weekend had ik voor het eerst hunt seat equitation geprobeerd. Geen idee wat de jury wil zien haha, we zien het wel _O- En deze week western horsemanship en polebending *\o/*

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:17

Herkenbaar Gerliev.. Ik ben in de winter ook niet zo actief, vreselijk in die kou :brr:

Leuk Retjethorse! Wie heb je nu gevraagd voor lessen? Of heb ik daar overheen gelezen?

Leuk tuija_r , misschien doe ik ook wel een keertje mee.. Moet je inschrijfgeld betalen daarvoor?

Gisteren nog even bij mijn meisje geweest. Ik leer haar te lachen op commando :') :') :')
Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:11

tuija_r schreef:
Oh wat leuk Retjethorse, ben erg benieuwd hoe het zal gaan :)

Hier weinig veranderd, wij huppelen verder. Ali heeft wat moeite met galop en loopt vaak te diep. Dit komt omdat hij onvoldoende kracht heeft bij zijn achterhand. Dus hier gaan we aandacht aan besteden :j #zomerbillen2020 :') (En ik heb dan over het paard, hè) Dus als jullie gouden trainingstips hebben, ik hoor het graag! Deze week doen we weer mee met de online wedstrijden van The Cowgirls, vorige weekend had ik voor het eerst hunt seat equitation geprobeerd. Geen idee wat de jury wil zien haha, we zien het wel _O- En deze week western horsemanship en polebending *\o/*

Bergjes en hellingen oplopen schijnt goed te zijn voor de bilspieren. :D

Emita: Je leest er niet over. Ik heb het nog niet vermeld geloof ik, enkel dat ik twijfelde tussen 2 personen. :D
Ik heb Marina Wirken gecontacteerd. Ik ken haar niet, dus als iemand ervaringen heeft met haar, laat maar weten. Ik ben heel benieuwd namelijk. :))

Geweldig kunstje dat flemen! Altijd grappig op foto's en de mijne doet het heel graag. :))

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:23

@Retjethorse Ja die snor.... Hij was nog langer/voller maar is gekript door het grazen :+ (gelukkig). Vind het wel grappig, maar zodra ze meer toelaat gaat die er wel af haha.

@Emita super leuke foto! Ik zag hem ergens anders al voorbij komen!

@Tuija super leuk dat je mee doet aan de online wedstrijden. Heb je ook een keer deelgenomen aan een "gewone" wedstrijd?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:57

Nee nog geen veulentje al maakt ze het wel erg spannend dus wellicht vannacht of een Hemelvaart beeb!

Afbeelding
Afbeelding

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:06

Retjethorse schreef:
tuija_r schreef:
Oh wat leuk Retjethorse, ben erg benieuwd hoe het zal gaan :)

Hier weinig veranderd, wij huppelen verder. Ali heeft wat moeite met galop en loopt vaak te diep. Dit komt omdat hij onvoldoende kracht heeft bij zijn achterhand. Dus hier gaan we aandacht aan besteden :j #zomerbillen2020 :') (En ik heb dan over het paard, hè) Dus als jullie gouden trainingstips hebben, ik hoor het graag! Deze week doen we weer mee met de online wedstrijden van The Cowgirls, vorige weekend had ik voor het eerst hunt seat equitation geprobeerd. Geen idee wat de jury wil zien haha, we zien het wel _O- En deze week western horsemanship en polebending *\o/*

Bergjes en hellingen oplopen schijnt goed te zijn voor de bilspieren. :D

Emita: Je leest er niet over. Ik heb het nog niet vermeld geloof ik, enkel dat ik twijfelde tussen 2 personen. :D
Ik heb Marina Wirken gecontacteerd. Ik ken haar niet, dus als iemand ervaringen heeft met haar, laat maar weten. Ik ben heel benieuwd namelijk. :))

Geweldig kunstje dat flemen! Altijd grappig op foto's en de mijne doet het heel graag. :))



Ja ik heb les van Marina, ben er blij mee! Lekker recht door zee, af en toe jip en janneke uitleg als ik het anders niet snap. Wij zijn echt bij de basis beginnen, veel been geven, weinig prutsen voor. Sjors kan echt een heethoofd worden als hij het niet snapt en daar houdt ze goed rekening mee, dat we lekker baby stapjes nemen. Ik heb woensdag weer les van haar

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:24

@candalisa spannend!!! Dat laatste beetje wachten duurt heeeeel lang :+
@gerliev ik vind zn snor fantastisch :D

Toch wel trots op mooneman :D
Afbeelding
(Van de 2.... maar ben toch wel blij, ook met het commentaar!)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:03

Mooi idd!!

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:45

Het zag er ook netjes uit Jumpyhorse. Gefeliciteerd *\o/*

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:25

Gefeliciteerd jumpyhorse!

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:39

Sorry dat ik binnen kom vallen, ik heb sinds 4 mnd een nu 3 jarige quarter die ik deel samen met mijn zoon. Hij iets meer dan ik, ik heb ook nog een Connemara waar ik endurance mee rijd. Maar zoon word te groot voor hem en het western stijl past hem beter dan de Engelse. Maar ben een totale leek in de western terwijl
Ik al 3 jaar les bij Alice maar dan puur betreft endurance haha.

Red is net pas zadel en ruitermak dit doe ik zelf met mijn zoon en met les van Alice.

Nu heb ik een vraag ik ben vandaag met onze quarter Red, naar Countrymill geweest bij Herman. Ben thuisgekomen met een western endurance zadel, dit met reden dat we nog niet precies weten welke tak van western mijn zoon op wil. Ik wil hem in de toekomst af en toe meenemen met endurance. Nu heb ik een continental Equiflex /endurance zadel met een nuumed wollen pad. Maar ik wil er ook graag een goede pad extra bij ivm afwisselen en witte wol is zo besmettelijk. Welke is goed voor dit zadel type (roundskirt) wie kan me helpen hiermee.
Verder lees ik al stilletjes mee vanaf november vorig jaar

Foto als voorbeeld en van internet gepakt
Afbeelding

Eigen foto’s van onze Red
Afbeelding

Afbeelding

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:55

@Emita: je betaald 5e per start inschrijfgeld.

@Gerliev: ja, onze eerste wedstrijd in november 2019 was een gewone wedstrijd. We deden SAH en IHT, en waren volgens mij derde in SAH. Daarna werd de volgende wedstrijd in februari 2020 afgezegd vanwege Ciara en daarna kwam corona :')

@jumpyhorse: jullie deden het zo goed! En zagen prachtig uit! <3

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:57

veertje welkom :) ik heb ook een roundskirt equiflex en ik heb er een wonpad onder.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:18

justkid schreef:
veertje welkom :) ik heb ook een roundskirt equiflex en ik heb er een wonpad onder.


Dank je wel, ga ff kijken of het wat is.
Is het neopreen of wol? Ben niet zo fan van neopreen ivm lange afstanden kon dit wel eens irritatie geven bij mijn pony.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:22

Dat is inderdaad neopreen, maar ik heb ook een professional's choice die heeft wol aan de onderkant.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:42

Noisy, nog gefeliciteerd met Rudi! En Leo nog met Rock! *\o/*

Candalisa, spannend!! :):) Hopelijk snel een gezond veulen ernaast!

Sirius, arm kind haha! :') Wel super cute met dat pretbekkie!

Mooi hoofdstel inderdaad Leo! En Rock is ook knap <3

Wat leuk Emita dat je een paardje hebt gevonden om te kunnen rijden en zelfs uit te brengen!

Welkom Gerliev!

Gefeliciteerd jumpyhorse! :D

Welkom veertje. Ik gebruik pads van wolvilt. Wel belangrijk om dan geen synthetisch spul te nemen, dat observeert en ademt lang niet zo goed als het puur wolvilt.. Ik vind het ideaal.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:43

Welkom Veertje! Leuk paard heb je!!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:45

Oh jullie gaan weer snel hahaha gezellig!

Welkom Veertje, mooi paardje! Leuk ook dat je les krijgt van Alice.

Gefeliciteerd JH, je proefje zag er netjes uit :D

Hier morgen weer les *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:46

Donderdag dauwtraprit! *\o/*
Ook met draf en misschien galop.

Spannend maar ook zin in. Wilde eerst camera meenemen maar nu we ook gaan draven en galopperen laat ik dat toch maar achterwege. :')

Telefoon moet het maar doen.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 01:57

Om iets voor 10 geboren een prachtige bay merrie !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 05:22

Wat gaaf! Mooie aftekening, van hadte gefeliciteerd! Alles goed verlopen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 05:53

Awww!! Gefeliciteerd!! *\o/*

Ik wil naam en droog foto's. :D