[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:03

Ik doe ook (nog) niet mee... met moon ben ik nu echt hard aan het werken aan verzameling en zn lichaam juist gebruiken in vooral lope, dazr wil ik nu even geen proef mee rijden en flup is net weer 1x onder het zadel geweest :')

Kleine Spicy is nu 16 dagen oud, is echt al een klein buffeltje aan het worden <3
Afbeelding
En dan te bedenken dat ze maar half apha is en half bwp :=

Leo

Berichten: 50135
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:13

@Noisy: wat goed!! Stoere Rudi +:)+ hij doet het braaf joh!

Wat is Spicy knap <3

Waar staan die proefjes? Of FB? Kan iedereen mee doen?
Allicht leuk om gewoon eens uit te proberen, voor de lol. Hebben we een doel. :D


Vandaag wat speelgoed in de bak gegooid. Ging niet helemaal volgens plan. :+
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:20

Rock. :')

Spicy is zo knap! :+:

WB: ik ben zo jaloers op jouw reis naar Australië!!

Moet je geen lid zijn van de WRAN of iets anders om mee te doen online?
Ik denk niet dat ik mezelf al mee zie doen...welke disciplines hebben ze/kan je doen?

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:42

Hoi allemaal,

Ik kom ook maar weer eens onder mijn meeleessteen vandaan. Leuk om te lezen dat iedereen zo lekker actief bezig is ondanks de Coronacrisis. De ene met de training van een jong paard, de ander met online wedstrijden en weer een ander met doortrainen zodat ze er straks weer klaar voor zijn zodra er weer normale wedstrijden zijn. Ik vind het toch wel fascinerend om te zien dat mensen steeds actiever en creatiever lijken te worden door de coronamaatregelen.

Ons doel voor 2020 was voor het eerst op wedstrijd te gaan. Echter starten wij normaal gesproken alleen reining en al die wedstrijden zijn nu natuurlijk afgelast. Daarom lekker doortrainen zodat we straks als het weer mag er helemaal klaar voor zijn. Lucky pakt alles erg goed op. Hij begint al maar sneller te spinnen, gaat steeds beter zitten tijdens zijn stops en de wissels gaan nu ook 9 van de 10 keer goed.

Op facebook zag ik dat de Cowgirls online wedstrijden uitschrijven, echter is reining helaas niet mogelijk omdat vele geen geschikte bodem zullen hebben. (ook mijn bodem is hier niet goed genoeg voor)
Maar nu zag ik voor deze week de ranchriding op het programma staan. Dit heb ik nog nooit eerder gestart of hiervoor getraind maar het leek me wel een leuke uitdaging. Dus deze week aan het trainen geweest en met wat tips van Annelot is het gelukt om een filmpje in te kunnen sturen waar ik toch wel, zeker voor een eerste keer, tevreden over ben.

@Bellatrix: de wedstrijden van de Cowgirls zijn geen WRAN wedstrijden dus ook zonder een lidmaatschap kun je je inschrijven. Iedere vrijdag maken zij bekend voor welke twee onderdelen je die week kunt inschrijven en welke patterns hierbij horen. Het weekend erna kun je het filmpje insturen en de woensdag erna krijg je de uitslag + scorensheet via facebook te zien. Inschrijfgeld is maar € 5,- dus dat maakt de drempel ook weer lager om in te schrijven ( en eventueel voor onderdelen waar je normaal niet aan mee zou doen).

Leo

Berichten: 50135
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:59

Ik heb de pagina gevonden. Super leuk! Ik heb de trail en HMS patterns opgeslagen en ga daar eens mee stoeien. Niet om mee te doen (ze zijn immers al geweest :D ) maar leuke oefening.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:44

Ik heb mn filmpje voor de ranch riding ook ingestuurd :Y)
Wauw ziet er netjes uit Annelot!! Veel beter dan ik :D ach ik vond het zo leuk om mee te doen heel leerzaam en je hoeft geen pokke end te reizen :+ en je hoeft nergens lid van te zijn :P
Bovendien is mn vriend ineens een stuk fanatieker met mij supporteren *\o/* hihi

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:58

Noisy schreef:
Wat leuk dat iedereen zo lekker bezig is met rijden en virtueel showen! Zo komt het wedstrijd rijden veel meer binnen in bereik voor veel mensen, vind ik.
Het enige puntje is dat je een proefje wel honderd keer over kunt doen voor een goede score maar ach, dat mag de pret niet drukken toch :)


Dat is een meer gehoord "bezwaar" maar imo niet helemaal waar. Of in elk geval, niet helemaal terecht. Een proef wordt daar meestal niet echt beter op. Zelfde geldt als je een proef teveel oefent. Veel paarden (die van ons zeker, meestal al nadat ie een proef 2 keer gereden heeft) weten dan al precies wat er waar gaat komen, en gaan dan anticiperen, waardoor je het jezelf dus meestal alleen maar moeilijker maakt.

Wij zijn echt helemaal blij met het online showen. Want inderdaad je hoeft geen end te rijden, het kost je veel minder geld, geen vrije dagen, geen show die niet doorgaat of die je af moet zeggen vanwege droes/rhino/extreme weersomstandigheden waardoor je niet met trailer op pad kunt, etc. Wij waren na een weekend wedstrijd altijd helemaal afgedraaid, en paardlief ook. Dat is -vooral voor hem, wij kiezen er immers zelf voor- zo ontzettend fijn: als we onze proef gereden hebben hoeft ie niet eerst nog eens een end naar huis te reizen maar kan zo al naar gelang het moment van de dag meteen z'n stalletje in of het land op. Maar er zijn nog meer redenen dan alleen praktische hoor, maar dan wordt het helemaal zo'n lang verhaal :+ Dus van mij mag het blijven, ook na de corona. Dat is ook het geval trouwens, ik had al gelezen dat the Cowgirls doorgaan, en datzelfde geldt voor in elk geval een van de organisaties (West Coast Ranch horse) waar wij online starten. *\o/*

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:04

Sandra_H schreef:
Noisy schreef:
Wat leuk dat iedereen zo lekker bezig is met rijden en virtueel showen! Zo komt het wedstrijd rijden veel meer binnen in bereik voor veel mensen, vind ik.
Het enige puntje is dat je een proefje wel honderd keer over kunt doen voor een goede score maar ach, dat mag de pret niet drukken toch :)


Dat is een meer gehoord "bezwaar" maar imo niet helemaal waar. Of in elk geval, niet helemaal terecht. Een proef wordt daar meestal niet echt beter op. Zelfde geldt als je een proef teveel oefent. Veel paarden (die van ons zeker, meestal al nadat ie een proef 2 keer gereden heeft) weten dan al precies wat er waar gaat komen, en gaan dan anticiperen, waardoor je het jezelf dus meestal alleen maar moeilijker maakt.

Wij zijn echt helemaal blij met het online showen. Want inderdaad je hoeft geen end te rijden, het kost je veel minder geld, geen vrije dagen, geen show die niet doorgaat of die je af moet zeggen vanwege droes/rhino/extreme weersomstandigheden waardoor je niet met trailer op pad kunt, etc. Wij waren na een weekend wedstrijd altijd helemaal afgedraaid, en paardlief ook. Dat is -vooral voor hem, wij kiezen er immers zelf voor- zo ontzettend fijn: als we onze proef gereden hebben hoeft ie niet eerst nog eens een end naar huis te reizen maar kan zo al naar gelang het moment van de dag meteen z'n stalletje in of het land op. Maar er zijn nog meer redenen dan alleen praktische hoor, maar dan wordt het helemaal zo'n lang verhaal :+ Dus van mij mag het blijven, ook na de corona. Dat is ook het geval trouwens, ik had al gelezen dat the Cowgirls doorgaan, en datzelfde geldt voor in elk geval een van de organisaties (West Coast Ranch horse) waar wij online starten. *\o/*


wij (dutch barrel ranch) gaan ook door met online wedstrijden naast (later) onze wedstrijden hier op locatie.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:26

Ik hoop ook dat er online wedstrijden blijven na de coronacrisis. Niet dat ik nu volledig om ben en ook volop aan de slag wil met de ranchriding (blijf toch echt een reiner) maar als ik weer een rustige periode heb, is het wel leuk voor de afwisseling.

Hieronder mijn filmpje voor de wedstrijd van de cowgirls. Ondanks dat dit onze eerste keer ranchriding is, ben ik toch echt wel tevreden met hoe Lucky dit op pakt. Daarnaast is hij pas 4 dus ik denk zeker dat ik niet mag mopperen met hoe hij het oppakt. :D


Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:29

Pfffff wat gaan jullie hard ineens zeg! :oo Bijleespost is geloof ik niet echt te doen momenteel dus die laat ik even voor wat het is, sorry _O-

Wat een snoepje is Spicy JH! Heel leuk smoeltje heeft ze. <3

Jaloers op al jullie lekkere buitenritten!

Tof Noisy *\o/* Wat doet hij het braaf!

LR, ik heb geen verstand van ranchriding, maar het ziet er netjes uit!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:41

Ik ga straks proberen te reageren op iedereen, maar eerst dit:

Stop es met The Cowgirls promoten/meedoen! Ik kan al die concurrentie niet aan hoor! :x :')

:evaw:

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:57

_O- Is goed voor je joh, beetje concurrentie, je moet er tenslotte wel wat voor doen hè, het moet niet te makkelijk zijn allemaal :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:04

Nou bond het eigenlijk wel lekker gaan zo :)) :')

Hey LR! Long time no see! :D wat gaan jullie lekker zeg! *\o/*

Zonde Celine, dat je niet mee kan doen. Ik ben zo blij dat onze staleigenaresse zelf western rijdt. Alles is aanwezig. Net deze foto gemaakt: man dat is toch lekker rijden! We krijgen de komende weken een nieuwe bodem! *\o/*
Afbeelding

Wahahhaa Leo := . Wat had ik graag the moments befoee gezien :')

Kijk nou! Wat heb ik toch een lekker peerd <3
Afbeelding

Afbeelding

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:11

De ranch riding filmpjes zien er netjes uit. Mooi beheerst ook. Die van mij zou wegracen na een roll back dus daar moet echt meer beheersing in. :=

Ik wilde meedoen aan barrel race en pole bending maar heb mijn zadel verkocht dus ik wacht wel af tot de wedstrijd na de zomer. :')

Niks fijners dan rijden in een bak met gladgestreken bodem inderdaad! Vind het ook erg leuk om dan te zien hoe ik de bak gebruikt heb aan het einde. :D

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:15

Heerlijk ja zo'n strak bakkie! Wij hebben een nieuwe sleep op stal, zijn ze errrrrug blij mee, er wordt opvallend vaak gesleept nu :)) Heel vervelend ook <<)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:16

Wij hebben helaas ook geen reining bodem. Alleen een buitenbak. Wel met eb/vloed bodem dus altijd te rijden.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:49

ook mijn ranch riding video online gezet (is wat makkelijker), echt niet perfect heb al een lange tijd geen ranch riding gereden dus vind het aardig goed en ben blij met hoe jetalito het deed.

https://youtu.be/zG7pXQwbyK8

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:12

Wat fijn dat ze na de coronasjizzel doorgaan met online wedstrijden *\o/* hier in de omgeving is hoofdzakelijk reining. Leuk deze afwisseling!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:20

Ik lees morgen weer even bij....

Net gegeten en n hele lange dag gehad waardoor ik nu echt helemaal leeg ben maar....

Hij is weer thuis *\o/* <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:29

Wat zalig voor je datje'm weer thuis hebt CL, geniet ervan.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:29

Fijn CL! Lekker kms maken thuis :D

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:30

hoikimmmy schreef:
De ranch riding filmpjes zien er netjes uit. Mooi beheerst ook. Die van mij zou wegracen na een roll back dus daar moet echt meer beheersing in. :=

Ik wilde meedoen aan barrel race en pole bending maar heb mijn zadel verkocht dus ik wacht wel af tot de wedstrijd na de zomer. :')

Niks fijners dan rijden in een bak met gladgestreken bodem inderdaad! Vind het ook erg leuk om dan te zien hoe ik de bak gebruikt heb aan het einde. :D


ik organiseer nu ook regelmatig barrel wedstrijden, wel andere afmetingen dan die van the cowgirls (gebasseerd op een 20x40 bak) dus daar kan je altijd nog aan mee doen :D

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:31

CubaLibre schreef:
Ik lees morgen weer even bij....

Net gegeten en n hele lange dag gehad waardoor ik nu echt helemaal leeg ben maar....

Hij is weer thuis *\o/* <3
[ [url=m/kHHpwX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PiBiqa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9jhhPO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/laO6a2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HZXOEd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Dt5Pqh.jpg]Afbeelding[/url] ]



super fijn dat die weer thuis is en wat is die knap <3 <3 <3

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:44

CBarrelracer schreef:
ook mijn ranch riding video online gezet (is wat makkelijker), echt niet perfect heb al een lange tijd geen ranch riding gereden dus vind het aardig goed en ben blij met hoe jetalito het deed.

https://youtu.be/zG7pXQwbyK8


Ziet er ook netjes uit! En ook zo fijn op 1 hand.

Oh leuk! Ik hoop deze week mijn nieuwe zadel op te halen. Als dat doorgaat wil ik wel meedoen. :D

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:46

Zo jullie gaan hard! :D eens even kijken..
ClauH wat heerlijk zo’n trail speeltuin. Dat lijkt me ook zo vet om eens te doen..

Marlies - zag het op fb! Heerlijk zeg zo’n stukje buiten. De eigenaresse van Bandito heeft me ook een blokje om laten zien een keer.. misschien dat ik de volgende keer ook eens de korte versie doe na het rijden.

Nickolay- mooi paardje <3 een productieve dag zo te zien.

Flip - wat jammer van dat staken. Is dat dan ineens uit erge kijkerigheid?

Marlon - wist nieteens dat ze ook onverdoofd elektrisch deden! Ik ging eigenlijk uit van elektrisch versus met zo’n specifieke vijl. (Heb er duidelijk geen kaas van gegeten). Maar dan moet je paard dat geluid natuurlijk niet eng vinden. Wel tof dat Spec er niet van opkijkt!

Wat leuk dat iedereen zo fanatiek is met de virtuele wedstrijden. Ik vind het ook heeeeel tof dat ze het aan het doen zijn overal. Wel vind ik het ook belangrijk om op een andere locatie te kunnen rijden mja tijdens zo’n wedstrijd hangt er natuurlijk veel meer spanning in de lucht dat snap ik ook.


Lagona: ga zo je topic even bekijken! Ohja, vergeet bijna Suus de groeten te doen van mr. T. Ga ik echt nog doen!

Noisy: !! Wat vet!! En wat toont Rudi knap ohz. <3

Wranglerbutt : wow australië wat tof. Heb je down-under oortjes fotos? :D

Spicy is zo knap JH <3 echt een dotje.

Marlyon - ohjeej. Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen :’)

Luckyreining: ja lekker deze tijd gebruiken om extra extra goed te trainen. Ik verwacht ook goedgevulde shows als het weer mag :D

Iedereen heel veel succes met hun online patterns! :D

GJ: joyyyyy <3 pff wanneer kunnen we nou meeten ;-; *dramatisch muziekje*
Lekker zo’n nieuwe bak! Wij hebben zowel buiten (geloof ik..) als binnen een reining bodem liggen. Maar meeste paarden op stal rijden allround voor zover ik weet.

CL: yay Gentle is thuis! In mamma’s oude stal.. zo gek denk ik. Maar ik ben blij dat je nu thuis van hem kan genieten.

oh en als jullie mijn fotografie insta willen volgen, graag natuurlijk! Ik volg terug! Moet weer wat actief worden dit jaar maar door de corona echt te weinig gedaan :( @yessicadereusfotografie

Zo, bijgelezen!
Ik had vandaag weer les en het ging voor m’n gevoel echt lekker :D instructrice was ook lovend aan het eind en dat deed me echt goed :o Ze zag al veel verbetering in mijn houding en ging echt goed vooruit met alles. Ze vond het super leuk om te zien! En ze zei ook.. dat ik ook wel echt een soort ‘lucky bastard’ ben dat ik Bandito mag rijden. En daar ben ik het helemaal mee eens! :o hij is echt een lot uit de loterij en ik leer zoveel van hem qua ‘technisch’ rijden om het zo maar even te noemen. Echt. <3 I feel very blessed. (En werd er een beetje emo van want ik ben echt een doos :') )
Afbeelding