[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:27

Hoi even vraagje. Ik dacht dat het niet goed was om beugels aan een barebackpad te hangen. Nu kom ik deze tegen op horze, geld hiervoor hetzelfde?

[url]https://www.horze.nl/barebackpads/horze-limited-edition-pu-suède-bareback-zadel/17600LE.html[/url]

Edit:
Sorry krijg de link niet werkend

Jana2701
Berichten: 26
Geregistreerd: 03-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:23

Muffin01 schreef:
Hoi even vraagje. Ik dacht dat het niet goed was om beugels aan een barebackpad te hangen. Nu kom ik deze tegen op horze, geld hiervoor hetzelfde?

[url]https://www.horze.nl/barebackpads/horze-limited-edition-pu-suède-bareback-zadel/17600LE.html[/url]

Edit:
Sorry krijg de link niet werkend

Ja hiervoor geld hetzelfde. Door de druk die je in de beugels zet krijg je enorme hoge druk op de rug van je paard op de plek waar die band zit.
De druk wordt dus niet verdeeld over de hele rug en dat doet pijn.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:54

Muffin01 schreef:
Hoi even vraagje. Ik dacht dat het niet goed was om beugels aan een barebackpad te hangen. Nu kom ik deze tegen op horze, geld hiervoor hetzelfde?

[url]https://www.horze.nl/barebackpads/horze-limited-edition-pu-suède-bareback-zadel/17600LE.html[/url]

Edit:
Sorry krijg de link niet werkend

de beugels zitten er niet aan om te gaan lichtrijden maar om veiliger op pad te gaan als je paard plots opzij springt zodat je wat stabieler blijft zitten.
Er zijn veel mensen die op een bbp rechtrichtwerk doen of gymnastische oefeningen of een wandeling zonder intensief te gaan lichtrijden.

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:27

Maar dan nog als je de beugels gebruik aan een barebackpad komt er alsnog druk op te staan ongeacht of je erbij gaat lichtrijden ja of nee.

Ik vind dat deze van de markt af gehaald zoude moeten worden
(Op enkele uitzonderingen daar gelaten)

Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:34

Zo lang er vraag naar is, worden die dingen geproduceerd. Zo simpel is het.
Ipv een barebackpad met beugels zou ik gewoon investeren in fatsoenlijk leren zitten, maar hé, wie ben ik...

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:21

Ja zoveel mensen zoveel wensen.
Ik kijk liever naar het welzijn van mijn dier :)

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5015
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:18

Goed, ik ben waarschijnlijk opgelicht door Sorenta Sattel in duitsland.
Had een testzadel besteld, deze beviel niet dus is in overleg teruggestuurd. Aanbetaling zou teruggestort worden zodra het zadel terug was. Dit is inmiddels meer dan een maand geleden, nog geen geld gezien. Contact gehad en de ene smoes na de andere volgt, ze is in Denemarken, ze heeft het overgemaakt maar de bank heeft storing. Nu al meer dan een week radiostilte, mijn berichten worden niet meer gelezen of beantwoord.
Iemand nog tips hoe ik mijn geld terug kan krijgen?

DubbelFun

Berichten: 88693
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:46

Aangifte doen ??

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:14

Hoi, ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Op dit moment heb ik onder mijn boomloze zadel (Knight Rider) een dekje zonder lussen, maar deze blijft naar achter schuiven. Nu ben ik op zoek naar een dekje met lusjes en vraag ik me af of zadeldekken voor IJslanders waar een neopreen/schuimlaag in zit, voldoende zou zijn om deze eronder te doen. Weet iemand of dit wel of niet zou kunnen of is er iemand die dit momenteel al doet?

Een voorbeeld van een dergelijk dekje: https://www.kramer.nl/Themas/IJslander- ... .....BO%3e

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:22

Chantalla schreef:
Hoi, ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Op dit moment heb ik onder mijn boomloze zadel (Knight Rider) een dekje zonder lussen, maar deze blijft naar achter schuiven. Nu ben ik op zoek naar een dekje met lusjes en vraag ik me af of zadeldekken voor IJslanders waar een neopreen/schuimlaag in zit, voldoende zou zijn om deze eronder te doen. Weet iemand of dit wel of niet zou kunnen of is er iemand die dit momenteel al doet?

Een voorbeeld van een dergelijk dekje: https://www.kramer.nl/Themas/IJslander- ... .....BO%3e


Ben wel benieuwd naar het zadel zelf. Wist niet dat Knight rider ook een boomlooszadel had. Dacht dat dst een merk was met alleen maar boomzadels.

Jana2701
Berichten: 26
Geregistreerd: 03-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:29

Daphneeeej schreef:
Chantalla schreef:
Hoi, ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Op dit moment heb ik onder mijn boomloze zadel (Knight Rider) een dekje zonder lussen, maar deze blijft naar achter schuiven. Nu ben ik op zoek naar een dekje met lusjes en vraag ik me af of zadeldekken voor IJslanders waar een neopreen/schuimlaag in zit, voldoende zou zijn om deze eronder te doen. Weet iemand of dit wel of niet zou kunnen of is er iemand die dit momenteel al doet?

Een voorbeeld van een dergelijk dekje: https://www.kramer.nl/Themas/IJslander- ... .....BO%3e


Ben wel benieuwd naar het zadel zelf. Wist niet dat Knight rider ook een boomlooszadel had. Dacht dat dst een merk was met alleen maar boomzadels.

Dat dacht ik dus ook, al weet ik ook dat er modellen zijn met verwisselbare kopijzer

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:34

Als je zoekt op Knight Rider boomloos dan kom je ze wel tegen. Het lijkt het type President te zijn.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:00

Chantalla schreef:
Hoi, ik kom hier even binnenvallen met een vraag. Op dit moment heb ik onder mijn boomloze zadel (Knight Rider) een dekje zonder lussen, maar deze blijft naar achter schuiven. Nu ben ik op zoek naar een dekje met lusjes en vraag ik me af of zadeldekken voor IJslanders waar een neopreen/schuimlaag in zit, voldoende zou zijn om deze eronder te doen. Weet iemand of dit wel of niet zou kunnen of is er iemand die dit momenteel al doet?

Een voorbeeld van een dergelijk dekje: https://www.kramer.nl/Themas/IJslander- ... .....BO%3e


De neopreen laag van dat soort dekjes is maar dun. Beetje gelpad achtig, of dunner zelfs. Ik zou dat alleen doen als je in principe zonder inlagepad af zou kunnen.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:20

Ah ja gevonden idd. Zou onder dat type zadel echt wel graag een speciaal boomlooszadel dekje willen hebben. Zo te zien heeft dat zadel niet zelf al iets van kussens, verdeling, ruggengraadvrijheid in het zadel verwerkt zitten. (kan het niet heel goed zien hoe de onderkant is)

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:57

Bedankt voor de reacties, dan ga ik toch op zoek naar een dekje voor boomloos. Het is alleen niet mijn paard en niet mijn zadel, dus de prijs is nog wel even een dingetje...

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:18


Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:03

Weet iemand hier toevallig waar ik de Barefoot schaapzitting voor de ride-on-pad kan bestellen en kan laten verzenden naar Spanje?

Ik heb onderstaande link gevonden maar die verzenden alleen naar Nederland en België:
https://barefoot-saddle.nl/barebackpad- ... n-pad?c=71

Anders kom ik terecht op de .com website van Barefoot maar dan zijn de verzendkosten €35 :=

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:06


pommetje1

Berichten: 110
Geregistreerd: 08-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:44

Hoi, mag ik jullie eens om advies vragen?
Ik rijd al heel lang barefoot, model cheyenne, maar op mijn nieuwe paard vind ik dit niet fijn. Voelt heel onstabiel..net alsof ik veels te hoog zit. Dit paardje is dan ook smaller dan mijn vorige. Ik heb Ghost geprobeerd, maar dat vind ik ook heel onstabiel. Ik heb een hidalgo venice geprobeerd, maar die vond ik niet fijn zitten. Wie o wie heeft een tip voor mij welk type zadel ik nog eens kan proberen? Ik wil toch liever geen boomzadel, al lijkt dat wel het meest stabiel helaas. Alvast bedankt voor het meedenken.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:52

Startrekk? Trekker???.... Bob Marshall?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:20

Flexible saddle, ander model van hidalgo proberen, edix saddles heeft nieuwe modellen.
Misschien informeren bij een boomlooszadel passervice?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 22:35


darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:43

pommetje1 schreef:
Hoi, mag ik jullie eens om advies vragen?
Ik rijd al heel lang barefoot, model cheyenne, maar op mijn nieuwe paard vind ik dit niet fijn. Voelt heel onstabiel..net alsof ik veels te hoog zit. Dit paardje is dan ook smaller dan mijn vorige. Ik heb Ghost geprobeerd, maar dat vind ik ook heel onstabiel. Ik heb een hidalgo venice geprobeerd, maar die vond ik niet fijn zitten. Wie o wie heeft een tip voor mij welk type zadel ik nog eens kan proberen? Ik wil toch liever geen boomzadel, al lijkt dat wel het meest stabiel helaas. Alvast bedankt voor het meedenken.


Idd misschien met een passerdozen samen kijken, zodat je diverse modellen kan testen. Daarbij moet het zadel ook nog naar je paardje gaan vormen waardoor het even kan duren voor het optimaal zit en ligt. Mijn ervaring is wel dat bij de smallere paarden iets met knie of dijbeen wringen fijn is voor wat meer stabiliteit.

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:50

pommetje1 schreef:
Hoi, mag ik jullie eens om advies vragen?
Ik rijd al heel lang barefoot, model cheyenne, maar op mijn nieuwe paard vind ik dit niet fijn. Voelt heel onstabiel..net alsof ik veels te hoog zit. Dit paardje is dan ook smaller dan mijn vorige. Ik heb Ghost geprobeerd, maar dat vind ik ook heel onstabiel. Ik heb een hidalgo venice geprobeerd, maar die vond ik niet fijn zitten. Wie o wie heeft een tip voor mij welk type zadel ik nog eens kan proberen? Ik wil toch liever geen boomzadel, al lijkt dat wel het meest stabiel helaas. Alvast bedankt voor het meedenken.


Het gevoel van te hoog zitten, op een Cheyenne...?
Zou de oplossing kunnen zijn om meer omsloten te zitten door je zadel...?

Dan zou je eens de Soft Walk, Lazy Mountain of Happy Valley van Barefoot kunnen proberen.
Dat is over het algemeen een fijne oplossing als je meer stabiliteit / stuen / houvast wilt ervaren in je zadel :j

pommetje1

Berichten: 110
Geregistreerd: 08-06-11

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:34

Dank jullie voor de suggesties, ik zal er naar kijken.