[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:23

Vervelend Mayflower!
Ik zie hem wel vaak te koop staan, die cognac kleurige London.
Heb je aangifte gedaan?

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:02

Wat vervelend zeg! Daar was ik ook als de dood voor bij mijn zoektocht. Heb de korte kussens van trekker los gekocht bij iemand, en die haalde na betaling zonder bericht de advertentie offline :wow:
Alles is gelukkig helemaal goed gegaan, maar het was wel even schrikken.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:05

Buitenzinnig schreef:
Vervelend Mayflower!
Ik zie hem wel vaak te koop staan, die cognac kleurige London.
Heb je aangifte gedaan?


Het zadel van de foto's? Of gewoon een random cognackleurige London?
Ik heb inmiddels aangifte gedaan.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:46

Een random,maar volgens mij zijn er niet veel van gemaakt?

Hopelijk komt het toch nog goed!

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:49

Ook bij marktplaats zelf gemeld?
Ik ben nu geneigd om een bericht te sturen haha.
Had je betaald en is het niet opgestuurd?

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:30

Sure_lee schreef:
Ook bij marktplaats zelf gemeld?
Ik ben nu geneigd om een bericht te sturen haha.
Had je betaald en is het niet opgestuurd?


Ja bij marktplaats zelf gemeld en toen ik aangifte heb gedaan heeft de politie marktplaats ook nog gewaarschuwd. Marktplaats doet er tot nu toe niks mee.
Heb inderdaad betaald (2 weken geleden) en heb hem niet ontvangen.

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:33

Balen hey!
Hopelijk kunnen ze er nog wat mee..

Nala schreef:
Wat vervelend zeg! Daar was ik ook als de dood voor bij mijn zoektocht. Heb de korte kussens van trekker los gekocht bij iemand, en die haalde na betaling zonder bericht de advertentie offline :wow:
Alles is gelukkig helemaal goed gegaan, maar het was wel even schrikken.
Dan ben ik altijd juist gerustgesteld haha, ik heb betaald, dus het is niet meer te koop voor n ander, dus advertentie eraf. Doe ik zelf ook altijd als ik iets aan iemand verkoop :j

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:38

Ik meld het altijd even dat ik dat ga doen, idd om schrikken te voorkomen :)

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:02

Ik heb het zadel dinsdag avond betaald en verwachte dat het vandaag aan zou komen, maar blijkbaar wordt het vandaag pas verstuurd. Even balen, maarja.

Sweetiee
Berichten: 374
Geregistreerd: 20-11-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:15

uudje schreef:
Eindelijk na een paar maanden wachten( wat zeker de moeite waard is) is vandaag mijn nieuwe ghost zadel aangekomen. Enorm blij mee!! *\o/*
Samen met de roze pad en ghost hand en op maat gemaakte rijlaarzen in dezelfde kleur als het zadel en mijn nieuwe sidepull hoofdstel van kifra vind ik dit toch wel een kei gave set geworden.

[ [url=m/lbBlDe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow

Ik heb al eventjes niet meer gelezen in dit topic :')
Maar wat een gave set zeg!!! Als Ghost op mijn paard had gepast had ik er zeker voor gegaan, zadelpasser zei dat de vorm van de basis te breed is voor haar waardoor de kussens bovenop teveel zouden gaan drukken en aan de onderkant lagen de kussens van haar rug af -O-

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:45

Ik vind ghost ook super mooi! Maar helaas ging het bij ons ook niet, het bleef niet mooi stabiel liggen door haar vorm.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:00

@sweetie. Dank je wel! Ben ook erg blij met het zadel. Helaas nog niet kunnen gebruiken. Want twee dagen nadat het zadel binnen kwam werd mijn pony hoefbevangen. Maar het gaat als stukke beter nu, dus hoop over een week of 2 langzaam aan wat onder het zadel te kunnen stappen

Sweetiee
Berichten: 374
Geregistreerd: 20-11-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:20

uudje schreef:
@sweetie. Dank je wel! Ben ook erg blij met het zadel. Helaas nog niet kunnen gebruiken. Want twee dagen nadat het zadel binnen kwam werd mijn pony hoefbevangen. Maar het gaat als stukke beter nu, dus hoop over een week of 2 langzaam aan wat onder het zadel te kunnen stappen


Aaah wat balen..beterschap voor je knolliebollie dan!!
Die van mij is ook nog herstellende van een operatie vorig jaar juli..Heel misschien dat we vandaag en rondje gaan stappen buiten.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:41

Zo, vandaag het zadel even uit kunnen proberen!

Het zit heerlijk, en ik pas er ook goed in (al lijkt het door de hoge achterkant wat kort, maar tot die achterkant, die bijna kaarsrecht is, is ie zo goed als plat).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:36

Ik vind het zadel erg voorover gekiept liggen of hoort dat bij dit model zadel? Ik heb geen verstand van de startrekk ik rij zelf met ghost

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:40

Dit is de trekker, en ik vind 'm ook wat naar voren liggen, denk dat dat komt omdat ik 'm ingesteld heb toen ik ernaast stond, zonder aan te singelen. Volgende keer stel ik 'm drie keer bij (ernaast, gesingeld, en erop).

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:48

Kom toch nog weer een keertje terug in dit topic. Heb ontzettend veel twijfels die (deels) aangepraat zijn..

Ik hoor verschillende dingen van verschillende kanten. Ik heb voornamelijk mensen die tegen mij zeggen dat ik helemaal geen boomloos zadel moet gaan gebruiken, dat het slecht is voor de rug en dat ik 'gewoon' met mijn volle gewicht op mijn paard zou zitten. De drukverdeling in een boomloos zadel zou 'waardeloos' zijn en niks voorstellen in vergelijking met een boomzadel. Ik zou voor een boomlooszadel kiezen omdat ik heb gelezen dat ze lichter zijn, meer vrijheid zouden bieden en beter zouden zijn voor het paard. Omdat mijn paard al op leeftijd is, wil ik niet een te zwaar zadel op hem leggen.
Ik wil sowieso een boomloos zadel uit gaan proberen, omdat ik weet dat mijn paard eerder onder een boomloos zadel heeft heeft gelopen. Maar ik hoor zoveel dingen van mensen om mij heen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Is boomloos echt zo slecht? Er werd gezegd dat ik mijn paard in no-time kapot zou rijden met een Barefoot.. :(

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:57

Nou dat zal nogal mee vallen hoor, kapot rijden.
Ben je een hele zware ruiter? Dan kan het bv wenselijk zijn om te werken met wat extra inlages of specifieke inlages of zelfs zadels/ soorten.

Verder zou ik het gewoon proberen of testen, bijvoorbeeld een zadelpas service.
Wil je barefoot of kan een ander merk ook een optie zijn?

Ik zelf ben niet pro of anti boom of boomloos, ik kijk wat mij en mijn paard als combinatie goed bevalt...

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:01

Kiki, ik heb mijn vorige paard jaaaaren met barefoot gereden. En mijn huidige paard ermee ingereden en doorgereden. Nu heb ik een Startrekk voor hem. Mijn paarden mankeren nooit iets aan hun rug. De osteopaat is altijd vol lof over het lichaam van mijn paard.

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:04

Ik ben wel iets aan de zwaardere kant ja. Een pad met inlages is sowieso nodig toch? Hoorde ook van mensen dat westernpads goed zijn en veel druk opvangen.
Ik heb de Barefoot Barrydale gezien (ook aangevraagd als testzadel bij Buitenzinnig!) en die wil ik gaan proberen of het was is. In het verleden heb ik een keertje gereden met een heel oud model Cheyenne, maar die vond ik destijds helemaal niks weet ik.
Ik wil zelf ook wat het beste is voor mijn paard en mij, maar goed.. is lastig om uit te dokteren wat dat is :')

@Jetta: ik denk dat mij ook gewoon een complex aangepraat wordt hoor. Er heerst hier in de omgeving volgens mij nog veel het idee dat boomloos slecht is en de druk niet goed kan verdelen, volgens mij is dat al jaren niet meer zo.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:10

Kiki, de eerste boomloze zadels waren best heel flappie en zeker niet geschikt voor alles en iedereen. Maar het is tegenwoordig een goed doorontwikkeld zadel. Veel merken en modellen. Lekker proberen, een kenner mee laten kijken en als je wat zwaarder bent, of je paard heeft een opliggende ruggegraat, laat je dan goed adviseren over de inlages en pads.

Jana2701
Berichten: 26
Geregistreerd: 03-02-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:24

Kiki, boomloos is tegenwoordig helemaal niet slecht. Ook ik ben niet voor of tegen boom of boomloos, maar voor mijn gevoel past boomloos beter bij mij. Dit omdat ik dan de bewegingen van het paard beter onder mij voel.
Ook ik ben een zwaardere ruiter en rijd dan ook met een pad die daarvoor geschikt is. Ik kan niet rijden met een barefoot cheyenne drytex, maar dat wil niet zeggen dat barefoot niet goed is. Het verschilt heel erg per ruiter en paard.
Hierom heb ik dan nu ook een hidalgo venice 2 in bestelling met een grandeurpad met inlages.
Wat ik je kan aanraden: volg je gevoel en laat je niet gek maken door iedereen die anti boomloos is...

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 01:03

Toch wel fijn om te horen dat ik niet helemaal gek ben om het te proberen. Ben echt heel benieuwd naar de nieuwere modellen en wat er allemaal op de markt is!

@Jana2701: welke pad heb jij? Ik ben echt totaal nog niet thuis in pads en wat er beschikbaar is. Ik weet alleen van de Barefoot pad (en de extra inlages die er voor zijn)

Jana2701
Berichten: 26
Geregistreerd: 03-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 01:10

Kiki1995 schreef:
Toch wel fijn om te horen dat ik niet helemaal gek ben om het te proberen. Ben echt heel benieuwd naar de nieuwere modellen en wat er allemaal op de markt is!

@Jana2701: welke pad heb jij? Ik ben echt totaal nog niet thuis in pads en wat er beschikbaar is. Ik weet alleen van de Barefoot pad (en de extra inlages die er voor zijn)

Ik heb een grandeurpad met wolvilt inlages besteld. Deze inlages schijnen een goede drukverdeling te hebben, zonder echt puntbelasting te hebben, wat met enkel neopreen of moosegummi bij zwaardere ruiters wel het geval kan zijn.
Met de barefoot rijd ik met een kerbl pad, die bij bijv. Agradi te koop is. De barefoot en de pad heb ik overigens niet zelf aangeschaft, maar de beheerder van mijn werk (waar ik in mijn vrije tijd het paard rijd).

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 08:43

Laat ik het zo zeggen: als ik een zwaardere ruier op mijn paard zou willen laten rijden dan zou ik dat JUIST het liefst met een Barefoot doen :j

Op boomzadels heb je toch al snel meer puntbelasting omdat het niet bepaald in 100% van de gevallen / bewegingen perfect past. En vaak zie je ruiters met wat meer billenspek toch ook best wel wat meer achterop de lepel terechtkomen met hun gewicht.

En het voordeel van spekjes is ook weer dat je een groter raakvlak met je paard hebt, dat verdeelt allemaal de druk over een grotere oppervlakte :D

Als je zadel maar goed past en je goed de ruggengraat vrij van druk houdt.

Inlages zijn ook heel persoonlijk. Zelf ben ik dòl op wol, waar er opties van wol zijn neem ik wol :j
Wij dragen zelf ook het hele jaar wollen kleding want dat spul heeft i-de-ale eigenschappen :+:

Maar wollen (vilten) inlages vind ik persoonlijk echt 3x niks. In theorie geweldig spul, maar in de praktijk konden ze zowel Rena als mij niet bekoren. Wij vonden ze knoerthard aanvoelen tussen ons in, alsof er een plankje tussen lag :(:)

Onze favoriet zijn altijd de Heavy Duty inlages geweest omdat die veel zachter / vloeiender / veerkrachtiger aanvoelden terwijl ze toch veel bescherming bieden.