Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:37

Chip kost tegen de €30,- geloof ik.

En haflingers... Ik heb er nog steeds een zwak voor. Ons eerste paard was een haflinger type tank. Eigenlijk was hij heel gevoelig. Op een gegeven moment bleef hij rondjes draaien als je ene teugel korter was dan de ander... Zelfs als ze in boogjes hingen. Hij voelde dat verschil. Aan de andere kant kon hij je zeker in het begin ook het erf over sleuren en kon je letterlijk zwepen op hem stuk slaan (ik was 11 en moest hem laten weten wie de baas was volgens alle volwassenen... ik ben er niet trots op) zonder een reactie te krijgen. Wat heb ik ontzettend veel van hem geleerd!

Karin_deB

Berichten: 8250
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:27

Een haflinger zou ik ook nog zo graag willen.
Echt mn pennydroom <3

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:24

Ik wil voor de kinderen graag een Welsh, New Forest of IJslander. Ik heb een zwak voor IJslanders <3
(en heb dus 3 westfalen in de wei staan := maar de IJslander zou echt pony voor erbij zijn.)

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:56

Jes schreef:
Ik wil voor de kinderen graag een Welsh, New Forest of IJslander. Ik heb een zwak voor IJslanders <3
(en heb dus 3 westfalen in de wei staan := maar de IJslander zou echt pony voor erbij zijn.)


:Y) Wow! Pony.... Jij durft! :D :P

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:21

Malenka schreef:
Jes schreef:
Ik wil voor de kinderen graag een Welsh, New Forest of IJslander. Ik heb een zwak voor IJslanders <3
(en heb dus 3 westfalen in de wei staan := maar de IJslander zou echt pony voor erbij zijn.)


:Y) Wow! Pony.... Jij durft! :D :P


:') voor mij is alles onder de 1,56m een pony :D
(zo wilde mijn vader niet dat ik een pony kreeg, het moest een paard zijn, heb er dus een van 1,57m) uitgezocht :') )

Lynn_Nikita

Berichten: 25465
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:44

Ik heb eigenlijk ook altijd wel kleintjes gehad en voor anderen gereden. Ik ben zelf niet heel groot en smal en kartaters zijn toch anders dan de grote paarden. Grootst wat ik gehad heb is 1.65 en de PRE die ik nu heb is ook ongeveer 1.65. Verder alleen nog een D en een E pony gehad.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:25

1 van mijn pre dames is wel echt net aan een e pony hahahahah.

Ik heb net foto's van het huis en de tuin gehad toen het nog onderhouden werd :+
Sodeju!!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:27

Ik heb een D (1.42) en een E (1.53). De D is wat forser, op beide pas ik prima. Voor het plaatje is de E wel wat mooier uiteraard.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:29

Ik ben voor het plaatje best groot voor Mo (1.50 en ik ben 1.78), Aurelia is al een stuk beter maar voor de mooi zou ik een paard van 1.70 mogen hebben _O- Gaat hem niet worden.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:32

Ik ben ook 1.78 inderdaad, maar toch staat het niet raar op Zanzi. Misschien ook omdat ik vrij tenger ben en hij wat groter toont.

Elke85
Berichten: 13
Geregistreerd: 02-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:45

Hallo iedereen

Omdat ik niet goed weet waar ik het kan plaatsen ,ik ben nieuw hier , plaats ik het hier.

Het probleem waar ik mee zit is dat mijn 2 paarden toch niet zo goed overeen komen.
Ik heb een appaloosa merrie van 17 en een Andalusier ruin van 10.
Mijn merrie heeft ervoor samen gestaan met mijn beste vriendin haar paard ook een appaloosa merrie.ze hebben 4 jaar samen gestaan. Tot mijn beste vriendin is verhuisd en haar paardje nu ook aan huis staat.mijn merrie is altijd de baas geweest tegenover de andere merrie tot her laatste jaar dan is het opeens omgedraaid was zij de laagste in rang.
Natuurlijk toen het andere paard weg ging is nu 3weken geleden heb ik mijn ruin naar mijn weide gehaald.hij heeft op een privé stalling gestaan. Ik heb mijn weide in 2 gesplitst. Dat ze elkaar konden leren kennen. Ze stonden altijd bij elkaar aan de draad snuffelden aan elkaar geen piep niks. Ook als het ene paard ging liggen om te rusten waren ze altijd in elkaars buurt ik had zo iets van ja dit gaat goed , altans dacht ik toch.
Dus ik heb dinsdag de 2 samen gezet dat ging op eerste zicht allemaal goed ze hadden niet echt oog voor elkaar. Tot op gegeven moment mijn merrie besloot van ik ga hem eens opjagen dus ze legt haar oren in de nek en loopt op hem af, natuurlijk vlucht hij van haar.de ene moment jaagt ze hem gewoon zo weg maar de ander moment blijft ze hem achterna lopen tot hij in een hoekje word gedreven en ze haar dan omdraaid en stampt maar ver genoeg op afstand dat ze hem toch niet raakt. Mijn DA zei dat het zijn tijd nodig heeft allemaal en dat het goed komt. Wat denken jullie?

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:51

Ik denk ook dat het goed komt, zou wel even al je hoeken afzetten met een diagonaal draadje voor de zekerheid.

Wauw, zanzi maar zo klein, niet verwacht.

Mijn Tinkers zijn 1,53-1,54-1,56 gemeten, maar de een heeft veel meer schoft dan de ander, dus qua gevoel is het heel anders in verhouding.

Toevallig ben ik met aan het oriënteren op IJslanders, omdat ik al meerdere keren heb moeten horen dat dat echt bij me past. Maar ik vind ze eigenlijk te klein. Maar wie weet draai ik bij, er gaat sowieso nog wel bijna een jaartje overeen mocht er een bij komen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:52

Afbeelding

Voorop ben ik op Mo _O-

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:08

Diva is een 1.55 gebleven terwijl ze echt groter zou worden volgens de fokker.
Vind ik absoluut niet erg, ik houd wel van kleintjes en ben zelf ook niet groot en zwaar. Mijn man past er alleen niet lekker op nu, hoewel ze steeds breder word dus dat zal ook wel snel over zijn.

Begin nu te leren hulp te vragen en aanvaarden, super lastig maar krijg nu aan alle kanten begleiding medicatie en wat allemaal nog meer. Ook enorm nodig want ik kan amper meer voor mezelf en de beesten zorgen. Sta om 10 uur op en ben zonder echt iets te doen voor 12 uur al te moe om te lezen -O-

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:17

Jes schreef:
Ik wil voor de kinderen graag een Welsh, New Forest of IJslander. Ik heb een zwak voor IJslanders <3
(en heb dus 3 westfalen in de wei staan := maar de IJslander zou echt pony voor erbij zijn.)


De stokmaat is niet de enige reden waarom iets een paard dan wel pony is. Het heeft ook te maken met de afstamming evolutionair gezien.

Maar mijn IJslander mag echt niet een pony worden genoemd van mij en hij is 1.38/1.39 hoog. Zou je trouwens ook niet zeggen als ik erop zit dat hij zo klein is. Ik ben zelf 1.72 en mijn voeten steken minder ver onderuit dan de net getoonde foto van Mo.

Mijn warmbloed is rond de 1.70 en dat vind ik prima.

En voor de paarden die het niet zo goed met elkaar kunnen vinden, die van mij konden in het begin het ook niet zo goed vinden maar na een half jaar hebben ze wel een tolerantie naar elkaar gevonden. Nu zie ik nog steeds verbeteringen in hun onderlinge relatie.

Lynn_Nikita

Berichten: 25465
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:00

Echht het liefste brak ik nu het huis af. Ik had laatst al last van beschimmelde spullen ( oa thee) in het keuken kastje. Alles eruitgehaald gepoetst niks gezien.

Ook is een muur van de badkamer (een binnenmuur) nat en heb ik 1 hoek van de bijkeuken elke ochtend nat. Ik heb net eens de plint onder de keuken kastjes weggehaald, alles zwart groen en nat.


Grote vermoeden , optrekken vocht
Ik heb nu enkele bedrijven gecontacteerd maar als ik google mag gelover gaat het mij zo`n €5000- of meer kosten

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 13:04

Daar wordt je niet vrolijk van Lynn. Jullie treffen het niet.

Is jullie kruipruimte ergens geventileerd? Soms helpt het om wat luchtgaten te maken zodat er trek is onder de vloer.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:14

Ik houd ook erg van pony's. Mijn Nilay is uiteindelijk groter geworden dan we hadden verwacht. 1,62 oid. Terwijl de verwachting was dat hij 10cm kleiner zou zijn. Hij is groter dan al zijn bekende voorouders... En ik heb dus toch alweer 15 jaar een paard in plaats van een pony.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:37

MarloesHJ schreef:
Maar mijn IJslander mag echt niet een pony worden genoemd van mij en hij is 1.38/1.39 hoog. Zou je trouwens ook niet zeggen als ik erop zit dat hij zo klein is. Ik ben zelf 1.72 en mijn voeten steken minder ver onderuit dan de net getoonde foto van Mo.

Jij zou mij waarschijnlijk een gruwelijk irritant mens vinden dan, want voor mij is alles een pony, van mn eigen haf en shet tot de mega kwpner van een vriendin van me :') Ik vind paard altijd zo saai klinken tegenover poownie of ponniewonnie <3

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:42

poownies...heb ik ook. De ene 1.59 mijn grote pony :j En een A-tje, niet gemeten nog. 1,5 jaar nml. Denk zo 1.10/15, nog groeiende. Trouwens hier horse and horselettie :D

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:45

Lynn_Nikita schreef:
Echht het liefste brak ik nu het huis af. Ik had laatst al last van beschimmelde spullen ( oa thee) in het keuken kastje. Alles eruitgehaald gepoetst niks gezien.

Ook is een muur van de badkamer (een binnenmuur) nat en heb ik 1 hoek van de bijkeuken elke ochtend nat. Ik heb net eens de plint onder de keuken kastjes weggehaald, alles zwart groen en nat.


Grote vermoeden , optrekken vocht
Ik heb nu enkele bedrijven gecontacteerd maar als ik google mag gelover gaat het mij zo`n €5000- of meer kosten



dat is minder, hoe komt dat? hebben jullie het huis nog niet zo lang?

Ik ben benieuwd hoe groot onze poownie wordt. Ik hoop op een kleine D pony, maar een grote C is ook goed. Onze kwpn'er is 1.64 ofzo.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:50

Fangio schreef:
MarloesHJ schreef:
Maar mijn IJslander mag echt niet een pony worden genoemd van mij en hij is 1.38/1.39 hoog. Zou je trouwens ook niet zeggen als ik erop zit dat hij zo klein is. Ik ben zelf 1.72 en mijn voeten steken minder ver onderuit dan de net getoonde foto van Mo.

Jij zou mij waarschijnlijk een gruwelijk irritant mens vinden dan, want voor mij is alles een pony, van mn eigen haf en shet tot de mega kwpner van een vriendin van me :') Ik vind paard altijd zo saai klinken tegenover poownie of ponniewonnie <3


Ik noem mijn trekpaard vriendin ook pony, alle formaat paard is pony en alle honden zijn puppy :+

Jeetje wat poedersuiker weer Lynn_Nikita -O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:56

Wat een drama lynn, pfff. Het houdt maar niet op...

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:57

Wat k-lote Lynn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:00

Ik reed ook een ijslander van 1.32. Ben zelf 1.67. Kon goed en misstond niet al zeg ik het zelf.
Ik ben er inmiddels achter dat als je in de ijslanderwereld een ijslander een pony noemt, berg je dan maar }> .
Ik heb zelf ook een ijslander (kruising), voor mij zijn het gewoon ponys. Ik heb minder met paarden.