Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:03

Klok hangt 2 a 3 meter van de omheining af onder de hooiopslag, aardpen naast de draad. Beide draden, van zowel stroomdraad als aarde gaan onder de grond door tot waar ze moeten zijn

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:07

Malenka schreef:
Jes,

Dank je. Als het hekken of poorten zijn die wegklappen dan ozu het uit twee delen moeten bestaan omdat de overspanning 3,75 is en dus niet weggeklapt in 1 stal past. Heb je een voorbeeld van wat jij bedoeld?


Even deze foto erbij gepakt van ons hek, deze is uitschuifbaar
Afbeelding

In Frankrijk zie je dus stallen die geheel uit deze hekken bestaan, ik ga even op internet zoeken of ik kan vinden wat ik bedoel.

Edit hier al een beetje een voorbeeld
https://www.google.com/search?q=stal+va ... zFYuIGDv4M

rover_
Berichten: 1361
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:13

HPD hoop dat het nieuwe apparaat uitkomst biedt. Welk merk heb je?
Je kan die firma wel bellen hoor; ze hebben mij toen ook advies gegeven terwijl ik elders de klok en draad had gekocht.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:00

Een uitschuifbaar hek klinkt wel goed! Daar ga ik eens naar zoeken.

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:25

Jes schreef:
Malenka schreef:
Ik kan niet meepraten over de stroomvoorziening. Maar wil wel graag jullie input over hoe ik onze stal het beste kan gaan inrichten.

We krijgen een inloopstal met twee toegangsdeuren naar buiten. Deze deuren zullen in principe altijd open staan voor de paarden zodat ze altijd tussen paddock en stal kunnen kiezen. Er is ook een deur naar de binnenruimte achter de stal waar tuig en voer opgeslagen zijn.

De totale stal is 3,75 bij 5,50 meter. Nu wil ik hem bij nood kunnen delen in twee aparte boxen van 3,75 bij 2,75m.

Hoe zouden jullie dit doen? Misschien zijn er voorbeelden?

Het gaat om twee paarden die niet groter zijn dan 1,65m en puur voor onvoorziene noodsituaties.
[ [url=m/aFX7h8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou zoals je in je topic ook benoemd voor iets van balken oid gaan.
Wat je hier in Frankrijk ook veel ziet zijn stallen van gegalvaniseerde hekken/poorten die zou je dan gewoon weg kunnen klappen.


Zou je Fotsy even moeten vragen. Zij maakt regelmatig met de drachtige merries gebruik van balken en schotten, die zo weer verwijderd kunnen worden. Ziet er altijd netjes uit.

Libera

Berichten: 3978
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:48

Hier bouwen ze inderdaad ook stallen gewoon met buizen, moet je even zoeken op ‘mare motel’

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:28

Wat goed om van iedereen te horen hoe ze het doen :D Leuk! Geeft weer inspiratie om het bij ons netter te maken :j

Net 'even' een extra paddock in elkaar geflanst. We gaan vrijdag op wintersport en komt een vriendin van mij in ons huis zitten, die wil graag haar (net nieuwe, sinds een week!) pony meenemen. Stond niet helemaal op de planning om hier al een paddock te maken, maar snap wel dat ze 'm graag mee heeft :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:41

Oooh leuk Natasja! Foto's?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:') Veel meer is er niet te zien.. of bedoelde je de pony? Haha da's die Fjord :P En die komt hier zondag ofzo.. dus ik ga én de paddock niet meer in het licht zien, maar de pony ook niet :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:53

Hahaha ik bedoelde allebei maar ik doe het er voor :+

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:44

Malenka schreef:
Een uitschuifbaar hek klinkt wel goed! Daar ga ik eens naar zoeken.


Nedlandic (webshop) heeft dit!

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:03

Zijn jullie niet bang voor maai-ongelukjes met die hekken? Mij lijkt het op bepaalde plekken ook handig, met name om mobiele paddock/stal mee te maken. Maar ik zou dan dus bang zijn voor vastzittende benen.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:05

Ik dacht even dat je grasmaaien bedoelde :+

Als er genoeg ruimte zit tussen de spijlen kunnen paarden hun benen er ook gewoon weer uit trekken. Doen ze 1x en daarna nooit meer. (Behalve als je een haflinger hebt, dan heb je kans dat ie het meerdere keren probeert :+ )

Moet wel genoeg ruimte zijn rondom de hekken natuurlijk, niet op 'bottlenecks' of punten waar ze elkaar in de hoek drijven/vastlopen.

rover_
Berichten: 1361
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:42

Ik heb ook wel eens gezien dat een paard zich flink verwond had in zo’n hek. Daarom heb ik gekozen voor verticale spijlen.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:52

Ik heb ook wel gedacht aan een balk met een lap rubber er onder. Zoals je wel in trailers ziet. Ook vanwege dat vast liggen/been er tussen. Je zou ook gaas tegen het hek kunnen maken. Alleen is dat niet uit te schuiven natuurlijk. Dus dat laatste stuk zal ik dan ook weer los moeten halen.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:09

Robijntjah schreef:
Hahaha ik bedoelde allebei maar ik doe het er voor :+

:') :') Fjord had je al gezien, hebben we nog over geappt :P Ze neemt uiteindelijk zelf haar verzorgpaard over :P +:)+

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:10

Oh wat leuk voor d'r!

Wij troffen hier vandaag 1 van de haflinger heren met een hooizak om zijn hals aan, alsof het de normaalste zaak van de wereld was _O-

Dat zijn wel echt 2 lompe jongens joh :+

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:35

Haflingers zijn dan ook extreem grappig _O-
Als Melle er ooit niet meer is dan koop ik mezelf ook weer een haffie

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:40

Ieder zijn ding, ik ben meer van de fijngevoelige paarden :=
Heb wel eens een uitstapje gemaakt naar wat 'lompere' paarden maar daar kom ik dan toch (binnen een uur) van terug _O-

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:43

Haha ik hou wel van lomp, Melle is ook lomp (en enorm groot en sensibel).
Ik ben echt wel van het barok en nuchtere.
Jaren lang haflingers gehad en hou ervan <3
Tijdje terug eens op een smalle hittepetit kwpn-er gezeten. Niks voor mij :D

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:45

Heel herkenbaar ja, hier ook een haflinger. Ze doen soms de gekste dingen, maar raken er ook nooit van in paniek moet ik zeggen.
Hier ook zulke hekken (uitschuifbare), maar nog nooit problemen mee gehad, de spijlen zitten inderdaad ver genoeg uit elkaar dat als er een been ingeslagen word, ze deze ook zelf terug kunnen krijgen. Mijn hekken zijn verstelbaar tussen de 3-4 meter, maar je hebt ze in alle soorten.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:45

Doe mijn mijn dravers maar. :)) Ik ben ook wat meer van de fijngevoelige types. Alhoewel de oudste van de twee wel wat lomp uit de hoek kan komen soms, vooral uit totale onverschilligheid. Als puntje bij paaltje komt hoef ik gelukkig maar een vinger op te steken en weet hij al hoe laat het is en doet hij weer netjes mee. Dat vind ik toch wel prettig.
Laatst bijgewerkt door Flew op 08-01-20 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:47

Barok en nuchter, prima, maar dan toch op de PRE wijze voor mij _O-

Nou, precies dat laatste Flew, mijn dames hebben nooit een mep of harde hulp nodig, ze weten precies hoe de vlag erbij hangt (soms nog voor ik het zelf weet _O- )...

Ik kan voor een echt knappe haflinger wel mijn nek verrekken :=

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:50

Pre's ook niks mis mee Robijn. Zijn prachtig maar qua karakter heb ik geen ervaring.
Melle is ook lomp en een dikke schijterd (mega sensibel) maar hij heeft ook nog nooit een tik van mij gehad hoor. Vingertje of een keer een gil is voldoende.

Amel (Halflinger dus) daarintegen beukte me soms gewoon aan de kant als er wat te vreten viel of als we niet snel genoeg van stal naar weide gingen.
Die kreeg dan wel een schop onder dr hol :=

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:53

Ik heb een heel gevoelige haflinger. Pfff, drama queen is het. Gevoelig popje.
Voordeel van het hele gevoelige is dat ik met hem wel zonder tuig kan rijden. Alleen met neckrope.
Maar mocht er ook een paard bij komen, graag iets minder gevoelig en paniekerig...
verder wel een echte haflinger, kan enorm klieren, slopen, lomp zijn, denken dat ie lollig is enzo ;)
Mal beest...