[FOTO]Veulens 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Nadia

Berichten: 1362
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:30

lovefi schreef:
*knip*

x_Nadia: Wat leuk zeg, wat zijn je plannen met haar?

Afgelopen weekend Obi ook even opgezocht, hij was weer knuffelig als altijd, heerlijk <3


[ [url=m/u4NMmT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedankt, alleen is het een echt hij :=

Plannen zijn om hem ergens volgend jaar te laten castreren en daarna naar huis te halen.
Over 3 jaar wil ik hem gaan beleren voor de sulky en later als ik ooit een 2e koop in dubbelspan, gewoon lekker recreatief en misschien eens een onderlinge wedstrijd die op stal georganiseerd word.
Maar voor nu lekker het land op en af en toe een blokje om in het park achter de stal of mee rond tutten :o :D

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:25

x_Nadia schreef:
Bedankt, alleen is het een echt hij :=

Plannen zijn om hem ergens volgend jaar te laten castreren en daarna naar huis te halen.
Over 3 jaar wil ik hem gaan beleren voor de sulky en later als ik ooit een 2e koop in dubbelspan, gewoon lekker recreatief en misschien eens een onderlinge wedstrijd die op stal georganiseerd word.
Maar voor nu lekker het land op en af en toe een blokje om in het park achter de stal of mee rond tutten :o :D


Hahaha oeps, verkeerd gelezen. :')

Leuk! Heb zelf vroeger ook veel gemend met een tweespan shetlanders, ze hebben zoveel meer power dan je denkt. 8-)

x_Nadia

Berichten: 1362
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:43

lovefi schreef:
x_Nadia schreef:
Bedankt, alleen is het een echt hij :=

Plannen zijn om hem ergens volgend jaar te laten castreren en daarna naar huis te halen.
Over 3 jaar wil ik hem gaan beleren voor de sulky en later als ik ooit een 2e koop in dubbelspan, gewoon lekker recreatief en misschien eens een onderlinge wedstrijd die op stal georganiseerd word.
Maar voor nu lekker het land op en af en toe een blokje om in het park achter de stal of mee rond tutten :o :D


Hahaha oeps, verkeerd gelezen. :')

Leuk! Heb zelf vroeger ook veel gemend met een tweespan shetlanders, ze hebben zoveel meer power dan je denkt. 8-)


Haha geeft niks :o
Ik kan tegenwoordig helaas niet meer veel rijden ivm mijn knie en heupen, dus dit is een mooie oplossing :j

elisedcl

Berichten: 1500
Geregistreerd: 14-08-10

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 10:42

Een paar dagen geleden ben ik mijn knappe baby nog eens gaan bezoeken! Binnen 1 maand komt hij naar mij, kijk er zo naar uit!

Hij heeft zo een zacht en lief karakter <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DaKo
Berichten: 49
Geregistreerd: 22-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:04

elisedcl schreef:
Een paar dagen geleden ben ik mijn knappe baby nog eens gaan bezoeken! Binnen 1 maand komt hij naar mij, kijk er zo naar uit!

Hij heeft zo een zacht en lief karakter <3

[ [url=m/zXaiYW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eRZ8sP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hjrozi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een lieverd! Dat wordt aftellen dus. Spannend hoor!

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 16:37

Elise : Aftellen! Hij ziet er ook super lief uit <3


Hier groeit mn dametje ook lekker door.
Ze heeft ook een jolly bal gekregen, dat vond ze ook wel wat 8-)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:09

Wat een leuke foto's weer!

Gelukkig nieuwjaar allemaal, op naar een mooi jaar met alle veulens <3

Touchantille
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:05

Hier ook een 2019 veulen
Knap merrieveulen uit de combinatie crescendo Breemeersen en wandor vd mispelaere ❤️

Ze heet Touchantille, geboren begin juni op klaarlichte dag :D
Een uurtje oud ongeveer

Afbeelding


Hier was ze al een paar weken verder


Afbeelding

Afbeelding


Veulenvachtje kwijt :D

Afbeelding

En zo ziet ze er nu uit :D

Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:33

Welkom! Mooi veulen.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:34

Mijn knapperd staat nu ruim een week met haar maatje in de groep.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Diertjec

Berichten: 4622
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:48

Mooie toverbal Touchantille! Welkom :D

Fijn dat ze het zo goed doet in de opfok AL, en super fijn dat ze gelijk een maatje heeft :)

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:15

Elise & Nynkester: wat een prachtig gekleurde babies hebben jullie. Heel knap! Wanneer komt die van jou Elise? Komt dan bij jou zelf te staan of in de opfok ergens?

Welkom Touchantille, prachtige dame! Wat zijn je plannen met haar?

@Alicelover: wat fijn dat ze nu ook op haar plek staat. En gelijk een vriendinnetje met ook een bles, staat leuk op die foto's!

Ik kan een paar dagen geleden voor het eerst weer langs sinds ik hem weggebracht heb in september. Had al wel wat foto's en updates gezien in de tussentijd maar toch extra leuk om weer even te kunnen kijken.

Ben zo blij met z'n karakter <3 nog steeds nieuwsgierig en mensgericht, kwam gelijk naar ons toe en bleef echt staan knuffelen.
Hij ziet er ook top uit, lekker fluffy :+

Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:18

Welkom!

Wat een prachtige foto's allemaal. Lekker zo in de opfokken. Met dikke vachten en toch nog die baby koppies!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:25

Diertjec schreef:
Mooie toverbal Touchantille! Welkom :D

Fijn dat ze het zo goed doet in de opfok AL, en super fijn dat ze gelijk een maatje heeft :)

Ze kwam van de trailer direct met dat veulen in een gewone box in de manege afdeling. En dat klikt gewoon heel goed, nu samen in de kudde hangen ze ook heel erg aan elkaar. Erg leuk om te zien.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:27

Leuke foto’s Marieke!
En fijn dat het nog zo’n heerlijke knuffel is.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:34

alicelover schreef:
Diertjec schreef:
Mooie toverbal Touchantille! Welkom :D

Fijn dat ze het zo goed doet in de opfok AL, en super fijn dat ze gelijk een maatje heeft :)

Ze kwam van de trailer direct met dat veulen in een gewone box in de manege afdeling. En dat klikt gewoon heel goed, nu samen in de kudde hangen ze ook heel erg aan elkaar. Erg leuk om te zien.


Dat vind ik inderdaad ook opvallend. De mijne was vrij vroeg in de groep maar is nu nog altijd samen etend te vinden met een die er al was toen hij aankwam. Dan zijn het toch wel maatjes (de zwarte ook op de foto hierboven). Gelukkig ook een hengstje, ze staan nu nog gemengd en gaan in het voorjaar uit elkaar. Zou dat dan zo sneu vinden :')

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:08

Dat is hier eigenlijk ook altijd zo.. Ze blijven echt bij elkaar.

Ik had 1 hengstje, die uit een groepje van 3 kwam, iets eerder afgespeend ivm verkoop merrie. Paar weken later kwamen die andere 2 erbij, en ze waren gelijk weer met hun 3en..

Is ook de reden dat wij nooit 1 alleen in de groep zetten, die heeft het een stuk zwaarder. Eigenlijk altijd per 2 of soms 3 tegelijk :j
Laatst bijgewerkt door Vulina op 03-01-20 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:09

Ik merk dat onze veulentjes weer wat mooier worden. Weer wat strakker in de vacht en qua bouw ook weer wat beter. Zal straks wel weer veranderen :')

Touchantille
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:23

MariekeS_ schreef:
Elise & Nynkester: wat een prachtig gekleurde babies hebben jullie. Heel knap! Wanneer komt die van jou Elise? Komt dan bij jou zelf te staan of in de opfok ergens?

Welkom Touchantille, prachtige dame! Wat zijn je plannen met haar?

@Alicelover: wat fijn dat ze nu ook op haar plek staat. En gelijk een vriendinnetje met ook een bles, staat leuk op die foto's!

Ik kan een paar dagen geleden voor het eerst weer langs sinds ik hem weggebracht heb in september. Had al wel wat foto's en updates gezien in de tussentijd maar toch extra leuk om weer even te kunnen kijken.

Ben zo blij met z'n karakter <3 nog steeds nieuwsgierig en mensgericht, kwam gelijk naar ons toe en bleef echt staan knuffelen.
Hij ziet er ook top uit, lekker fluffy :+

[ [url=m/bBCjkv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lyIV7c.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedoeling is van ze rustig ouder te laten worden, maar wel mee te gaan doen aan de vrijspringen wedstrijden van bwp, op 3 jaar pas zadelmak en dan hopelijk met haar de sport terug in. Ben geen held, is vooral voor het plezier dat ik haar heb. Plezier en genieten

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:15

Even tussendoor. Heeft iemand hier nog goede tips voor reizen met een veulen? Obi gaat naar een andere plek veel dichterbij huis, maar de vorige keer verplaatsen was niet zo heel soepel gegaan. Gaan nu wel met een b vrachtwagentje dus hopelijk vindt hij dat fijner.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:17

Ik heb m'n jonkie vervoerd met een volwassen dier er naast die braaf is op de trailer. Geen problemen gehad. Alleen was die wel iets groter dan onze ukkies nou

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:09

Ik zag heel erg op tegen de lange reis van 3,5 uur uit België, maar het ging juist verrassend goed. Had ook een camera in de trailer, maar ze was echt super knap en braaf, stond mooi rustig stil :) wat ging er mis bij jullie?

Heb laatst nog geoefend met de trailer, gewoon een keer erop en dan weer lekker de wei in. Morgen ga ik dat weer doen zodat ze er een beetje gewend aan raakt. Vind het wel een fijn idee voor het geval we ooit met spoed naar de dierenarts moeten oid.

Touchantille
Berichten: 4
Geregistreerd: 02-01-20

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 00:15

Mijne hebben ze gebracht met een kleine vrachtwagen en daar liep ze zo op, was nog maar de 2e keer dat ze dit deed

Maris__

Berichten: 1226
Geregistreerd: 24-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 01:02

Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar *\o/*

Ik heb mijn baby ook opgehaald in een 2 paards trailer met een brave ernaast, maar hij was wel trailer en vaststaan gewend :j

Mijn ukkepuk doet het ook heel goed! Hij is zo lief en mak en de opfok is super! Ze worden dagelijks met een halster en touw naar de bak gebracht om lekker te spelen, zo komen ze dagelijks door handen en blijven ze mooi mak :j

Hij houdt van kusjes :+
Afbeelding
Met z’n Friezen mattie
Afbeelding

Ik ben blij als het zomer is en ze lekker op de wei kunnen, dat vind ik echt genieten met dat jonge spul <3

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 01:14

Wat een lief koppie! Super fijn dat ze zoveel in handen komen :)

Hier kunnen ze gelukkig het hele jaar op de wei. Ik haal haar zelf af en toe uit de wei in te poetsen. Laatst voor het eerst bekapt, dat was spannend, maar ze deed het goed voor de eerste keer. Ze lijkt er toch een voorkeur voor te hebben om bij mijn andere fjorden te staan... soort zoekt soort? Ze kruipt steeds onder het draad door om bij hun te staan ipv bij de IJslander en bonte pony..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding