Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:05

Hier staat trouwens volgend jaar 2 volle dagen Valencia op de planning, noujah, bijna 4 volle dagen, we komen 's ochtends vroeg aan en gaan 's avonds laat weer terug.

In mei gaan we 2 weken door Toscane rondreizen met de auto, weer een heerlijke volle planning.

En dan wil ik in september/oktober naar Rome van zaterdag tot zondag. Ben er al een keer geweest, maar toen maar 3 volle dagen en dat was gewoon veel te kort! Dus daar wil ik deze keer langer voor uittrekken en ook om nog wat buiten Rome te gaan doen, zoals Ostia Antica en Villa Adriana :D

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:26

Narya, is juist het noorden niet wat? Lekker de kou/sneeuw in?

Ben zelf net weer terug uit de USA en dat was mijn laatste trip van het jaar.
Nu aftellen tot februari, dan weer naar Wit Rusland :brr:
Verder nog een hoop leuke trips volgend jaar, veel in Afrika vooral. 2x Kenia, Oeganda, Zuid Afrika, Botswana en Zimbabwe. En ook nog de Faeröer eilanden wat al lang op mijn lijstje stond. En wie weet wat verder nog op m'n pad komt...

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:10

MarijeR schreef:
Narya, is juist het noorden niet wat? Lekker de kou/sneeuw in?


Lekker? :')
Nee, doe mij maar een beetje woestijn. Al zou ik wel heel graag nog wat meer van Polen zien.. of Rusland of de Baltische Staten <3 Ben wel een beetje beperkt met goedkope bestemmingen hier, niet bijzonder veel directe vluchten. Kiev zag ik wel staan voor een paar tientjes, iemand daar ooit geweest? :D

ikke

Berichten: 37551
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 21:17

Iemand hier weleens de hurtigruten-trip gedaan?

Ik zou dan eigenlijk de auto mee willen nemen en dan de trip verlengen om de omgeving te verkennen.
Dit ook na wat goede gesprekken met, intussen helaas ex, collega's uit Noorwegen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:27

Narya schreef:
MarijeR schreef:
Narya, is juist het noorden niet wat? Lekker de kou/sneeuw in?


Lekker? :')
Nee, doe mij maar een beetje woestijn. Al zou ik wel heel graag nog wat meer van Polen zien.. of Rusland of de Baltische Staten <3 Ben wel een beetje beperkt met goedkope bestemmingen hier, niet bijzonder veel directe vluchten. Kiev zag ik wel staan voor een paar tientjes, iemand daar ooit geweest? :D

Sneeuw en zon is een fijne combinatie :D

Afbeelding
Was zo'n -18 maar heerlijk! (Van m'n USA trip deze maand)

Paar dagen later nog in de Sonora woestijn geweest, was een stuk minder fris. Maar een beetje kou in de winter hoort er wel bij hoor ;)

Oh en Saoedi Arabië heeft nu een toeristen visum he?
Had nog de hoop daar in januari heen te gaan maar qua werk schiet het daar nog niet zo op met de bouw dus weet niet of dat door gaat.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:37

_Ilsee_ schreef:
Spash thanks! Ik ben vooral benieuwd naar kosten, aanraders en afraders en hoeveel dagen ik er zeker voor uit moet trekken!

Ik kom er later deze week even op terug. Mijn ouders zijn geland, kan ik mooi hun ervaringen meenemen :D

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 23:38

Moooooooi! <3
Maar -18, mij niet gezien hoor :brr: :brr:

En ja, Saoedi Arabië staat op het programma voor iets later, maar vind dat net een beetje te ver vliegen voor een weekje. Plus dat er dan nog wat andere landen in de buurt zijn waar ik even langs wil gaan dan.. drie weken minimaal :')

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:02

_Ilsee_ schreef:
Spash thanks! Ik ben vooral benieuwd naar kosten, aanraders en afraders en hoeveel dagen ik er zeker voor uit moet trekken!

Gambia

Wij zijn vorig jaar geweest voor een week zon-zee-strand. Wij zaten all inclusive en dat was echt top.
Mijn ouders zijn net thuis van 11 dagen. Deels zon-zee-strand. Zij hadden alleen ontbijt. De prijs van het eten viel mijn ouders tegen (ik sluit niet uit dat ze daarin zijn afgezet :+ ). Ze aten vaak voor 40 euro samen 3 gangen.

Het ligt er een beetje aan wat je allemaal wilt doen, maar ik denk dat 8-15 dagen prima is.

Kosten ligt een beetje aan hoe je gaat en of je all inclusive gaat bijv. Wij hadden een veel goedkopere reis dan mijn ouders.

Dingen die wij erg leuk vonden:
- Markt bezoek
- Vis markt > je ziet zo leuk alle vissers naar de boot trekken en terugkomen. En vissen liggen op een rooster :r
- Vaartocht door de mangrove

Volgens mijn ouders recht een aanrader;
- Safari in Senegal
Zij zijn ook nog op de school gaan kijken, dat was ook erg leuk.

Zoals ik al aangaf heb ik dus evt een locale gids voor je. (Wel goede prijsafspraken maken)

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:43

Niemand tips voor Marrakech?

Gambia staat bij mij ook nog op het lijstje voor een zon/zee vakantie! SplashIsLief, Was het voor jou ouders niet lastig met Senegal? Je leest horrorverhalen over die veerboot op internet.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:22

Narya schreef:
Ik ben net terug uit Marrakesh en zou je aanraden om vooral te googlen op 'meestvoorkomende scams in Marokko' oid. Het is de meest toeristische stad van Marokko, en er zijn nogal wat mensen die uit toeristen een slaatje uit willen slaan.

Verder: de Saadian tombes en het Bahiapaleis zijn schitterend, maar als je iets wilt hebben dat erop lijkt zonder alle toeristen, dan Musee du Marrakesh of Dar Si Said. Ik was vooral heel erg fan van Musee du Marrakesh, dat was echt zooo'n mooi gebouw <3 En 's ochtends vroeg naar de ververijen gaan, dat vond ik wel een bijzondere ervaring :j En Jardin Majorelle <3 <3 Voor dagtours: de hoge Atlas is vlakbij, en ik ben ook naar Ouzoud geweest.. drie uur rijden, maar echt fantastisch <3 <3

Voor inspiratie: https://www.instagram.com/dutchie_abroad/?hl=nl


Je tips voor Marrakesh :P

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:35

Wiwabalia schreef:
Niemand tips voor Marrakech?

Gambia staat bij mij ook nog op het lijstje voor een zon/zee vakantie! SplashIsLief, Was het voor jou ouders niet lastig met Senegal? Je leest horrorverhalen over die veerboot op internet.

Ze hebben het met de gids geregeld. Allemaal top verlopen, wel relatief weinig dieren gezien maar ondanks dat vonden ze het magisch.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:58

Narya schreef:
Narya schreef:
Ik ben net terug uit Marrakesh en zou je aanraden om vooral te googlen op 'meestvoorkomende scams in Marokko' oid. Het is de meest toeristische stad van Marokko, en er zijn nogal wat mensen die uit toeristen een slaatje uit willen slaan.

Verder: de Saadian tombes en het Bahiapaleis zijn schitterend, maar als je iets wilt hebben dat erop lijkt zonder alle toeristen, dan Musee du Marrakesh of Dar Si Said. Ik was vooral heel erg fan van Musee du Marrakesh, dat was echt zooo'n mooi gebouw <3 En 's ochtends vroeg naar de ververijen gaan, dat vond ik wel een bijzondere ervaring :j En Jardin Majorelle <3 <3 Voor dagtours: de hoge Atlas is vlakbij, en ik ben ook naar Ouzoud geweest.. drie uur rijden, maar echt fantastisch <3 <3

Voor inspiratie: https://www.instagram.com/dutchie_abroad/?hl=nl


Je tips voor Marrakesh :P


Oke, ik ga vanmiddag naar de opticien want ik heb erover heen gelezen. De Ververijen, zijn die in de stad zelf? Wij vliegen zondag en vliegen woensdag avond weer terug, zijn er niet heel lang maar lang genoeg om er eventjes uit te zijn. :)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:13

Narya schreef:
Is dat een beetje cultureel verantwoord? Dat ken ik eigenlijk alleen als zomerbestemming :D

Ik ben eind november op Tenerife geweest en dat is zeker een aanrader! Prachtige natuur, gezellige stadjes en temperaturen tot 24 graden overdag! Heerlijk eiland! We hebben in een week tijd meer dan 1200 km gereden. Zou wel Adeje en nabijgelegen toeristenfuiken vermijden. Dat is het enige -gelukkig vrij kleine- stuk van het eiland wat niet onze smaak was.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:24

Jordanië staat :):)
Gister alle overnachtingen geboekt (en eentje echt ooooooh <3 ), nu bezig met de tickets want... M'n vriend heeft het rondgekregen en gaat mee :D :D Superveel zin in, want door omstandigheden zijn we de afgelopen 2 jaar ook al niet samen weg geweest...
Hij houdt gelukkig precies van dezelfde soort vakanties als ik, dus volgende maand gaan we de auto boeken en dan wordt het wel heel erg aftellen gezien we Juli pas gaan :')
*\o/*

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:43

Leuk Witroosje! En het is zo juli ;)

Ik ben ondertussen aan het kijken om in 2021 naar Ethiopië te gaan. Staat ook al een tijd om m'n lijstje maar daar zit ook wel wat voorbereiding in. Zal sowieso (deels) georganiseerd moeten want je moet wel samen werken met lokale gidsen.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:13

Wiwabalia schreef:
Oke, ik ga vanmiddag naar de opticien want ik heb erover heen gelezen. De Ververijen, zijn die in de stad zelf? Wij vliegen zondag en vliegen woensdag avond weer terug, zijn er niet heel lang maar lang genoeg om er eventjes uit te zijn. :)


Ja, richting de oostpoort. Ze zijn vooral actief 's ochtends, heel bijzonder om te zien. Je kunt ze bijna niet missen, er staan altijd mensen buiten om je een rondleiding te geven. Overigens hoef je niet met een rondleiding mee, ze zijn gewoon gratis toegankelijk :j

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:16

Narya schreef:
Wiwabalia schreef:
Oke, ik ga vanmiddag naar de opticien want ik heb erover heen gelezen. De Ververijen, zijn die in de stad zelf? Wij vliegen zondag en vliegen woensdag avond weer terug, zijn er niet heel lang maar lang genoeg om er eventjes uit te zijn. :)


Ja, richting de oostpoort. Ze zijn vooral actief 's ochtends, heel bijzonder om te zien. Je kunt ze bijna niet missen, er staan altijd mensen buiten om je een rondleiding te geven. Overigens hoef je niet met een rondleiding mee, ze zijn gewoon gratis toegankelijk :j


Ah, goed om te weten. Ik lees op i-net veel over opdringerige mensen? Hoe heb jij dat ervaren? Het is voor ons wel de eerste keer in een islamitisch land, qua kleding pas ik mij aan maar het zal toch te koud zijn voor de welbekende zomer-outfits. :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:28

MarijeR schreef:
Leuk Witroosje! En het is zo juli ;)

Ik ben ondertussen aan het kijken om in 2021 naar Ethiopië te gaan. Staat ook al een tijd om m'n lijstje maar daar zit ook wel wat voorbereiding in. Zal sowieso (deels) georganiseerd moeten want je moet wel samen werken met lokale gidsen.


Ga je ook naar Danakil? Vriend van mijn vader is daar geweest. Waanzinnig zag het eruit. Staat dus ergens ook op mijn lijstje |o

Deze week alles plannen voor april en najaar. Alleen ben stiekem alweer nieuwe plannen aan het maken :D

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:40

Sakura789 schreef:
MarijeR schreef:
Leuk Witroosje! En het is zo juli ;)

Ik ben ondertussen aan het kijken om in 2021 naar Ethiopië te gaan. Staat ook al een tijd om m'n lijstje maar daar zit ook wel wat voorbereiding in. Zal sowieso (deels) georganiseerd moeten want je moet wel samen werken met lokale gidsen.


Ga je ook naar Danakil? Vriend van mijn vader is daar geweest. Waanzinnig zag het eruit. Staat dus ergens ook op mijn lijstje |o

Deze week alles plannen voor april en najaar. Alleen ben stiekem alweer nieuwe plannen aan het maken :D

Nee, ik heb 2 plekken waar ik sowieso heen wil en een minimum aantal dagen wil blijven. Het Simien gebergte in het noorden en Bale Mountains, meer ten zuiden van Addis Abeba.
Hoofddoel voor mij is de fotografie van gelada's (in het Simien gebergte) en de Ethiopische wolf (Bale Mountains).
Maar ook Awash NP, Bilen en Harar wil ik graag heen en als je daar bent is het ook zonde om Lalibela niet te bezoeken.
Omo NP zou ik ook nog graag een keer heen gaan maar ik zit nu al op bijna 4 weken en dat is voor mij al niet haalbaar dus ik moet nog wat gaan schuiven en strepen...
En moet met de planning ook rekening houden met de hoogte omdat er mogelijk een aantal overnachtingen boven de 4000m in zitten.

Voorjaar ga jij naar CKGR toch? Wat zijn je plannen voor het najaar?
Ik ga in het najaar ook weer naar Botswana maar focus meer op de delta omdat ik vorig jaar al een stuk de Kalahari in ben geweest.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:13

Zijn er nog mensen met leuke tips in New York? :D

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:44

SplashIsLief schreef:
Zijn er nog mensen met leuke tips in New York? :D

Wat voor tips zoek je? Qua hotels, uitstapjes of restaurants?

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:45

@SplashisLief: wanneer ga je?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:45

Alles is welkom :D

Ik ben in Google Maps een kaart aan het maken met leuke plekken (uitstapjes, restaurants etc). En ondertussen vliegtuigdeals in de gate aan het houden waarna ik nog een hotel ga zoeken.


In maart (maar we moeten dus nog boeken).

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:59

Goed om zo’n kaart te maken. Dan kun je alles mooi per dag plannen en ben je minder reistijd kwijt. Mijn tip: ga heel veel lopen.Ga met de metro naar de juiste wijk toe en loop dan van de ene naar de andere plek. Op die manier zie je enorm veel van de stad en kun je ook echt de sfeer proeven. Als je alleen maar onder de grond zit is het echt doodzonde!

Qua hotel, ga vlakbij Times Square zitten. Scheelt je heel veel tijd en het is leuk voor de sfeer. Kijk bijv naar het Wellington of Pennsylvania.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:41

MarijeR schreef:
Voorjaar ga jij naar CKGR toch? Wat zijn je plannen voor het najaar?
Ik ga in het najaar ook weer naar Botswana maar focus meer op de delta omdat ik vorig jaar al een stuk de Kalahari in ben geweest.


Ja april gaan we echt dwars door de CKGR, van zuid naar noordoost.

Oktober staat Algerije op de planning. Met name de Sahara en als er meer tijd is ook nog een deel. Van kust/bergen in het noordoosten.

Klinkt als een hele gave reis Ethiope!

Noord Soedan komt bij mij ook steeds hoger te staan.