Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:31

Evelien: oh ja zulke wedstrijden zijn wel leuk! Ben ik ook wel benieuwd naar

Gett: zal mn oren en ogen open houden voor je!


Jammer zeg blizzart!

Allemaal onstuimige paarden lees ik, gelukkig zijn we niet de enige haha

Evelien: heel veel succes! Komt vast goed, en wat gaat de tijd dan hard zeg, leuk allemaal!

Ik heb een klein overzichtje aangemaakt haha

[EJL-ITP] Het jaar van Sam, mijn zwarte parel!

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 12:36

Lekker bezig Laura!!

Hoe is het gister gegaan Loes?

Wat een super gaaf overzicht Xwien!! Mag je trots op zijn!!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 17:41

Wij zijn niet weggeweest omdat eigenaresse was vergeten te enten :(

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:29

Wat balen Loes!

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:51

Sam doet het maar goed Evelien, gaaf dier is het!

Ohje wat slordig Loes, wat zal jij balen.

Hier een wedstrijd stop ingelast. Zoals het nu staat. Ga ik pas na de dracht weer wedstrijden rijden en op pad..

Ze is niet te laden en het geeft haar veel te veel stress. Wil niet dat er verder ook wat met het veulen gebeurd.

Zullen nu dus alleen thuis trainen en grondwerk les blijven volgen.

Willy zal morgen voor de eerste keer voor de kar komen, hopelijk gaat het goed en pakt ze het onder zadel daarna ook beter op. Dan zal zij hopelijk mee op pad kunnen. Heb namelijk om de week clubles, maar nu geen geschikt paard om mee te nemen.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:57

Ja ik baalde inderdaad behoorlijk...
Maar goed per eind januari zullen wij weer starten. Gelukkig kon ik komende wedstrijd kosteloos annuleren.

Paardlief geeft hier ook aan dat het wat veel is de laatste tijd dus we doen in de training 6 stappen terug, meer stap en kortere intensievere stukken. Deze week ga ik het helemaal rustig aan doen met haar, beetje zonder zadel met barebackpad rijden. Veel oefeningen in stap en daarin schakelen en losser maken. Galop laten we heeeel even voor wat het is. In stap kan ze immers ook sterker worden.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:19

Loes ik zou het zeker zo doen. Mag ik je alleen 1 tip geven..wel galopperen stap wordt ze niet sterker van. Galop moet ze er meer onder en ik zou gewoon lange stukken rechtuit doen en even niet kijken naar de goede galop gaat om de motor van achteren die je wilt activeren. Veel plezier en fijne kerstdagen allemaal.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:04

Vandaag kerstconcours gehad, ging redelijk goed. Alleen viel ze me in beide proeven uit de galop.. mijn instructrice , tevens ook jury had 180 punten verwacht .. de jury bleef echter hangen bij 175 en 174,5 .. Vrijdag weer een nieuwe poging.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 23:12

Laura1982 schreef:
Loes ik zou het zeker zo doen. Mag ik je alleen 1 tip geven..wel galopperen stap wordt ze niet sterker van. Galop moet ze er meer onder en ik zou gewoon lange stukken rechtuit doen en even niet kijken naar de goede galop gaat om de motor van achteren die je wilt activeren. Veel plezier en fijne kerstdagen allemaal.



Bedoelde ook niet helemaal niet galopperen, maar wel eventjes iets minder. Meer overgangen daarin maken zegmaar.

Naast mij rijd er nog iemand anders op wat al snel kan betekenen dat ze 7dagen pw aan het werk is. Waarvan ik Sws 1 dag longeer (vd 4 waarop ik haar heb), dus vandaar mijn: we gaan het nu even omlaag draaien zodat paardlief niet stuk gaat want ze wil zo graag werken maar dat gaat te hard nu.

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:15

Ah jammer Loes, dik balen!
Wel goed dat je naar je paard luistert!
Verstandig Gett, onnodig stress hebben moet je niet willen, risico’s zijn veel te groot.
Evelien succes vrijdag!

Ik heb zaterdag de finale gereden en ben 1e geworden in het Z1. Mike had aardig was spanning waar de jury zat, het was ook een behoorlijke entourage maar zo super gaaf om daar te mogen rijden!

De kür
https://youtu.be/VNoYl8_nh7A

Prijsuitreiking
https://youtu.be/Qa1tjDZIf4s

Fijne dagen allemaal!!

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 13:35

Splinterz gefeliciteerd, wat goed!
Lijkt mij ook geweldig om te doen een kür op muziek.

Gett, verstandig om even te stoppen met de merrie.
Hoe is het met Willy voor de kar gegaan?

Evelien maar weer even rustig aan en lekker door trainen. Straks buiten weer starten?

Ik ga 19 januari weer op pad. Ik ben met mijn wedstrijd spanning aan de slag gegaan en heb nu een opdracht om een wedstrijd te gaan rijden en te beschrijven wat er gebeurt en wat ik en Toke daarmee doen.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:17

Splinterz gefeliciteerd mooie filmpjes.

Gett verstandig om even niet meer te starten. Geen risico’s nemen.

Wij gaan vrijdag weer starten en dan 15 februari weer een keertje. Wil toch een beetje ritme houden..

Ladypronk wat vervelend van je spanning. Goed dat je daarin wordt geholpen.

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:32

@loes ontzettend balen van die enting zeg!
@gett vervelend dat het laden zo’n probleem is, hopelijk pakt ze het te zijner tijd weer goed op!
@evelien jammer dat de punten wat tegen vielen, volgende keer weer beter inderdaad!
@splinterz wat knap zeg! Gefeliciteerd!
@ladypronk succes alvast! Wat goed dat je daaraan werkt! Hopelijk heb je er wat aan!

Wij hebben zojuist bericht gehad dat we als eerste zijn afgevaardigd in de klasse L1 naar de Gelderse kampioenschappen <3

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:14

Loes zo las ik het niet en wist ook niet dat je haar deelt met nog iemand. Was goed bedoelde tip omdat ik ook heb moeten werken aan de galop.

Xwien gefeliciteerd super leuk!
Vandaag drukke dag met veel verplichtingen morgen lekker niets en ga ik even heerlijk rijden.
Fijne kerst allemaal

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:49

Xwien gefeliciteerd, wat gaaf!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:58

Laura1982 schreef:
Loes zo las ik het niet en wist ook niet dat je haar deelt met nog iemand. Was goed bedoelde tip omdat ik ook heb moeten werken aan de galop.

Xwien gefeliciteerd super leuk!
Vandaag drukke dag met veel verplichtingen morgen lekker niets en ga ik even heerlijk rijden.
Fijne kerst allemaal


Begreep ik inderdaad zo Laura :) koos er toch voor om erop te reageren haha. Galop is voor de Friezen nou eenmaal lastig, dus eraan werken zullen we altijd moeten blijven doen (in geval v Vera dan).
Bedankt wel voor de tip

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:32

Wat gaaf splinterz , gefeliciteerd!!

En wauw Wien jij ook gefeliciteerd!

Galop moeten ze vaak veel kracht en balans ontwikkelen, kan nu pas echt zeggen dat dit bij ons beter gaat. Dankzij mijn super fijne instructrice, zoekt altijd naar een fijne manier wat werkt voor paard en ruiter.

Willy doet het super voor de kar, ben er zelf niet bij geweest, omdat ik gewoon moest werken. Maar is goed voor haar, lekker rechtuit, geen gekke dingen vragen. Hopelijk gaat ze dan het bit weer meer accepteren.

Hiske gaat ook super fijn, zullen morgen kijken of ze ook zo de vrachtwagen van stalgenoot op wil lopen. Ze loopt te goed om niet mee op wedstrijd te gaan.. En vaak vinden ze een vrachtwagen fijner.

Heel fijn zulke stalgenoten die willen helpen.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:50

Hier heeft het drie dagen rustig aan doen haar goed gedaan. Ik zat er gister weer op en mw liep direct gemotiveerder en met dansende achterbeentjes (van echt schwung was nou ook nog weer geen sprake dus vandaar dansende achterbeentjes). Linksom aanspringen vindt ze de laatste tijd erg lastig en dan wordt ze ook fel. Zadelmaker komt in februari dus wellicht dat het ook wel wat aan het zadel licht.
Ook nieuwe mede ruiter erbij gekregen die het ook lastig vond om haar in galop te krijgen, dus wellicht dat dit het voor Vera ook moeilijk maakt als iemand anders zelf de hulpen ook moeilijk doorkrijgt zegmaar...
Hoop dat we als de zadelmaker komt eindelijk verlost worden van dit vreselijke VZH-zadel..#bijrijderleed haha

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:51

@Gett fijn dat je stalgenoten willen helpen!
@_xWien gefeliciteerd! Super tof dat je daar mag gaan starten!!

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:08

- -xWien gefeliciteerd, wat leuk!

- Evelien hoe is het gegaan gister?

- Gett, mooi dat het goed ging voor de kar met Willy
En als het op de vrachtwagen goed gaat kun je met Hiske tenminste ook op pad. Heel fijn om hulp te hebben op stal.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:10

Dat fel worden herken ik wel, is de onzekerheid.

Hiske wordt altijd heel erg loperig en opgefokt als het aanspringen niet gaat zoals ik het van haar vraag. Moet haar heel goed begeleiden. Zet haar op een volte en vraag stelling, niet een te grote volte. Daardoor raak ik haar met het aanspringen niet kwijt, omdat ze erg de neiging heeft om haar hoofd als een gek omhoog te gooien.

Fijn dat verder het rijden goed voelde!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:28

Ja Vera wordt fel waarin ik dan een bok krijg en sluit zich daarna wat af voor de hulpen. Dus heb nu met galop stukje zelfverzekerdheid linksom. Aanspringen, goed gedaan? Terug naar draf en belonen en dan een paar x in de training meepakken.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 13:39

Loes1996 schreef:
Ja Vera wordt fel waarin ik dan een bok krijg en sluit zich daarna wat af voor de hulpen. Dus heb nu met galop stukje zelfverzekerdheid linksom. Aanspringen, goed gedaan? Terug naar draf en belonen en dan een paar x in de training meepakken.


Je bent goed bezig! :D

Hiske haar bok/sprong was dan meer, omdat ze even niet wist waar ze haar benen moest neerzetten.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:02

Owja hahah ik vind die bokjes altijd erg schattig :')
Vera dacht gister ik ga even echt hoog en stop mijn hoofd dan tussen mijn benen....die vond ik minder grappig :+

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:50

Gisteren onze laatste wedstrijd van dit jaar gestart. Ze was vrij druk met losrijden maar ik zat er gelukkig optijd op. Ze was fijn te rijden alleen viel ze uit de galop. Daar moeten we even flink aan trainen. Verder best goed gereden. 1e proef 181 en de 2e 174 punten. Met als commentaar werk aan het recht richten en scherper aan het been. Dus hier gaan we weer flink aan werken de komende weken.