Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9370
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 08:14

Oh das inderdaad een aardig buikje ja :=

Ja eindelijk weer langere dagen! Nu nog droger :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25471
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 08:58

Zo ziet mijn ruin shet ook uit :o Ik ben benieuwd wat de arts zegt en of je er 3 gekocht hebt ipv 2.

De dagen worden langer, gelukkig. Al moet ik zeggen dat nu de eerste donkere maanden nu ze aan huis staan fijner zijn dan op een gepachte wei zonder stroom
Ik hoop na dit jaar ook meer tijd te krijgen met alles, de speelkamer is nu ook klaar op wat afwerken na. Ik hoop dat dit jaar nog af te krijgen ( vensterbanen die scheef zijn aanpassen, nog enkele stopcontacten en een radiator aansluiten en dan volgens jaar een nieuwe badkamer en buiten dat niks, gewoon meer tijd om iets met de paarden en kinderen te doen

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:15

Lynn ik hoop het ook voor jullie :)
Ik hoop hier ook na de zomer stallen te kunnen plaatsen en een stuk paddock te verharden en ik hoop dat we dan nog een deel extra weiland hebben zodat de paarden niet meer over het pad langs de bak hoeven volgend jaar, maar dan moeten we die wel omheinen.
Nou vertelde de buurvrouw dat een van de buurt boeren een machine volgens mij een rijdend ding) heeft voor het plaatsen van palen dus misschien dat we die in kunnen huren voor het plaatsen van palen en we zo goedkoper uit zijn dan weer de loonwerker laten komen tegen die tijd.


Leuke pony's :) vind het buikje nog wel meevallen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:09

Ik vind het ook nog wel meevallen.

Jullie ook zo genoten van de droge dag?

Afbeelding

Voor het eerst met beide paarden weg geweest <3

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:55

Ja hier heerlijk weer vandaag, ben de hele dag in de tuin bezig geweest met mijn kleine helpers, enorm veel bollen geplant en zag al hier en daar wat op komen van wat er voorgaande jaren geplant is.

Heerlijk plaatje Robijn <3

Morgen mijn hooiruif in elkaar zetten, hopelijk laten de paarden hem heel, dan hoef ik alleen een keer per week een baal er in te rollen :D

Maartje_M

Berichten: 9370
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:01

Droog? Ik ging precies in de regen rijden :+

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 20:16

Hier weer een dag met regen. Bak is weer te nat om wat te doen.

MarloesHJ

Berichten: 2467
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:20

Ik gleed net uit en stond tot over mijn enkels in blubberwater, hier ook weer genoeg water geweest vandaag en morgen voorspellen ze ook zo’n 10 mm...

Maartje_M

Berichten: 9370
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 20:23

Hier 4,6mm maar morgen ochtend komt de tandarts en morgen middag komen mijn ouders en broer voor het kerstdiner dus denk dat ze sowieso vrij hebben :+

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:19

Hier is alles nog steeds droog :)

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 23:38

Jes schreef:
Morgen mijn hooiruif in elkaar zetten, hopelijk laten de paarden hem heel, dan hoef ik alleen een keer per week een baal er in te rollen :D


Hier ook een echte hooiruif. Hier krijg je geen spijt van.
Kreeg er de kriebels van....steeds staan mesten in het dure hooi die we dan ook zelf zoals werkpaarden naar de zolder dragen. Rekende dat ik zo ongeveer tussen de 5-6 jaar de investering terug had aan de winst op hooi.
Nu het tweede jaar in gebruik. Ik wil nooit meer anders.

martinev

Berichten: 2587
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 23:46

Betadine en Jes, hebben jullie een foto van jullie ruif? Ben wel benieuwd!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:23

martinev schreef:
Betadine en Jes, hebben jullie een foto van jullie ruif? Ben wel benieuwd!

Ben ik ook benieuwd naar!
En wat een heerlijke schatjes heb jij erbij zeg! Superleuk kerstcadeau :+:

Wat tof dat je zo een rondje hebt gereden Jolijn!! Dat is zo leuk <3 eindelijk met je twee paardjes tegelijk op stap :+:

Het idee dat de dagen weer langer worden is wel erg fijn :+: Ben er zo klaar mee :') Hopelijk volgend winter allemaal een stuk beter, maar dan moet er echt nog een hoop gedaan worden komend jaar :=

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:59

Ik zal als het af is een foto maken, maar hier niet veel bijzonders.
Er zaten in de schuur die we ombouwen nog ruiven (van hout) over de gehele lengte.
Heb er een in tweeën gezaagd (2x1,75m) en ga deze in een hoek van 90° vast maken.
Dan komt een open kant bij de muur van de inloopstal en de andere open kant tegen het hek van de inloopstal.
Dan hoeven we enkel het hek open te zetten om de baal erin te rollen.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:32

Hierbij de foto's :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:47

Jes schreef:
Hierbij de foto's :)

[ [url=m/QcfbFK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9PPPmU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WL7bcB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8tQyBT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er mooi uit, maar hebben die spijlen niet een beetje een akelige afstand?

_Lorette_

Berichten: 12088
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:51

Het ging hier net wat drogen... Nu weer kleddernat! -O- De paarden vinden er buiten niets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:52

Slim gedaan!

Ik heb de paddock van ellende maar dicht gedaan. 20 cm drab.

De rest is gelukkig nog redelijk te doen.

Van de week een stuk met grint en overkapping erbij trekken.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:24

Ziet er in gebruik wel handig uit, maar ik zou dat hier ook echt niet aandurven met die spijlen zo. Misschien een idee om er nog een plaat hout bij langs te zetten zodat er geen hoeven tussen komen/doorheen geschopt worden?

Hier was het ook bijna allemaal weer droog, maar met die zondvloed van vanmiddag ook weer heel veel nat -O- . Ben ik weer erg blij met de open stallen (aan de plekken te zien hebben ze vanmiddag met zijn tweeën in 1 stal liggen slapen haha). En gelukkig is het hoogste deel van de track ook nog goed, daar stroomt het water gelijk weer weg.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:44

Ik heb het even nagemeten, er zit 8,5cm tussen de spijlen.

_Lorette_

Berichten: 12088
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:27

Handige manier om hooi te voeren!

Ik heb een overkapping van 10 x 4 meter bij de kleine paddock en de laatste tijd is alleen de wei afgesloten, verder kunnen ze overal komen (betonpad, grote paddock, bak en tot aan de stallen). Maar wat ik ook doe en op hoeveel plekken ik ook hooi neerleg, echt blij zijn ze niet. Het zijn nu ook wel prinsessige paarden, hoor. Ik heb paarden gehad die met code rood nog vrolijk buiten liepen en nooit op stal wilden staan, maar deze zijn van suiker.

Ik ben nog steeds de paddockroosters aan het overwegen, maar ik ben bang dat daar ook een laag modder op komt. Verder ben ik helemaal niet van de stapmolens. Toch vraag ik me deze dagen wel eens af of dat nog een uitkomst zou zijn als ze bij slecht weer alleen maar de hele dag met de kont tegen de wind in staan of stilstaan met hooi eten. Ik vind dat ze te weinig bewegen. Daar valt niet tegenop te rijden. Ik wil érgens in investeren om meer weatherproof te worden. De vraag is wat wijs is...

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:42

Hier bewegen ze normaal gezien echt genoeg, zie ze echt een keer of 6 per dag op en neer trekken door de paden maar dat is dus nu ook over helaas :=

Libera

Berichten: 3979
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:48

Handig zo Jes, wat fijn dat ze zo goed met elkaar kunnen! Wij hadden eerst een gat in de zijkant van de schuur waardoor ze hun hoofd naar binnen konden steken om hooi te eten, maar dat was altijd ruzie. Nu voer ik buiten nooit hooi meer. Ze staan op de wei waar ze kunnen eten en op stal krijgen ze 3x hooi.

Hier modder bij de overgang van de paddock naar de wei op het pad er naar toe zeg maar. Niet heel erg maar volgend jaar gooi ik daar ook een lading grind op. Verder alles droog :)

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:50

ok rewind...alles is nu ook kleddertje kleddertje nat -O-

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:54

Die van mij spenderen ook echt énorm veel uren in de stal nu :+ Sta je dan met je goede gedrag, flinke track gebouwd voor twee paardjes, maken ze stalpaarden van zichzelf :')

Toen het kort geleden even zo goed als droog was heb ik ze zelf de stal uit gejaagd en even wat rondjes over de track laten doen met een klapperzweep, lopen krengen! Daar zagen ze de lol dan ook wel even weer van in. Ze hebben twee dagen weer veel meer buiten gelopen. Tot de nieuwe regenbuien weer begonnen :+