[FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:47

Bedankt voor de leuke feedback Gerdjee!

Week 50:

Afbeelding

Calice

Berichten: 9833
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:39

Week 50
Afbeelding

Fris

Berichten: 826
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:55

Week 50

Even erop klikken voor een scherpere versie |o

Afbeelding

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:28

Bedankt voor de feedback! Het feit dat je waarschijnlijk niet voor dezelfde compositie had gekozen vind ik juist fijn :D

Voor mij zullen er tot februari / maart alleen oude foto's voorbij komen en soms misschien meerdere van hetzelfde onderwerp weer. Ik zal i.v.m. mijn zwangerschap dan pas weer fotograferen :)

Week 50

Afbeelding

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:41

In overleg met Agossie mijn week 48 & 49 wat later omdat ik in de USA zat.

Week 48
Afbeelding
Zonsopkomst bij Bryce Canyon

Week 49
Afbeelding
Antelope Canyon X

Week 50
Afbeelding
Grand Canyon bij maanlicht

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101759
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:10

Marije, hoe doe je het toch?! _/-\o_ _/-\o_

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 23:02


Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:38


Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:04


Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:48

Feedback week 50

Tigress: Wat een mooi beeld van Jarvis! Keer wat anders om te zien en ik vind hem echt leuk. Mooie kleuren ook. Persoonlijk had ik wel nog iets meer ruimte aan de bovenkant gelaten.

Athelas: Ondanks een telefoon foto vind ik hem wel mooi. Je ziet nog veel detail en de compositie kijkt ook fijn.

Cubalibre: Mooie blackfoto, maar het paard kijkt wel een beetje vreemd, de blik in zijn ogen is een beetje wazig en de mond is open. Ook valt de neus weg in de zwarte achtergrond.

Magda_90: Top! Ik vond dit zo’n leuke serie van je kat, altijd een genot om naar te kijken.

Fem: Lieve foto, maar ik denk dat er nog wel verbetering in zit. Bijvoorbeeld qua compositie, misschien een iets lager standpunt of juist wat dichter bij. Ook is het onderwerp nu erg in het midden.

Suuszels: Wat heerlijk! Mooie zonsondergang en mooi de zon zo net door de bomen. Ook fijn dat het silhouet niet helemaal zwart is, maar dat je er nog een beetje kleur in kunt ontdekken

Sharani: Mooi beeld, fijne kleuren en ook de overgang van de kleuren is mooi.

MarjanB: Prachtig dier! Mooi scherp ook, maar de compositie kijkt net niet fijn.. Je had Links bijvoorbeeld nog wat meer ruimte kunnen laten, dan zou het al fijn er kijken.

LoveUggs: Ach lief met zn strik! Hij kijkt wel een beetje ongemakkelijk :’) Zou je een foto willen maken of even willen uitleggen hoe je je lampen hebt staan?

Bellatrix: nog zo’n lieverd! Mooi beeld Marlies, jammer dat ze je net niet aankijkt. De witbalans is ook erg warm alhoewel ik dat vaker bij jouw beelden zie dus dat kan ook een kwestie van stijl zijn.

Niobe: Heel mooi! Zo spontaan en zo vrolijk, heerlijk om naar te kijken.

Tigress: Allereerst sterkte met het verlies! Prachtige hond. Een mooi beeld om te hebben als herinnering.

DrawnHorse: Ondanks telefoon foto vind ik het wel een leuk beeld! Je ziet er zelfs een beetje een kleine scherptediepte in terug. Het oog lijkt helaas wel zo goed als zwart te zijn en dan is jammer.

Muronia: Dit beeld vind ik niet zo fijn, de nek lijkt gigantisch over belicht en het vignet is echt toomuch. Hij is wel fijn scherp bij de snorharen.

Calice: Mooi sfeerbeeld! Ook een fijn moment en hier is al beter met de regel van derden omgegaan. Wel weet ik niet zeker of het beeld ook echt recht staat. Het kan ook zo zijn dat dat door de golven komt natuurlijk.

Fris: Zelfde shoot als de vorige foto? Ik vind het een leuk speels beeld! Ook een hele leuke locatie. Zelf had ik rechts misschien nog iets meer ruimte overgelaten.

xMayo: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Lief beeld, maar ik had hier ook rechts nog iets meer ruimte overgelaten, de kop van de hond zit nu erg in het midden van het beeld.

MarijeR: Wat een prachtige beelden allemaal! Week 50 doet wel onder van de rest van de foto’s helaas, maar ondanks dat nog steeds een mooi beeld, zeker zo met maanlicht!

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:37

Gerdjee: thanks voor de feedback! Helaas is dit 1 van de laatste foto's van dat paard omdat deze de dag na de fotoshoot ingeslapen is. Mond open had hij op bijna elke foto en kwam door pijn/ongemak. Wazige oog was ook helaas iets dat dit paard gewoon had.

Voor de eigenaresse zeggen deze foto's heel veel en daar gaat het om, voor mij zijn ze ondanks het mega slechte weer wat we hadden (regende pijpenstelen) ook goed gelukt. Overigens valt zijn neus op mijn laptop niet weg in de achtergrond maar neemt niet weg dat ik er bij een volgende keer op ga letten. Zo vaak maak ik geen blackfoto's van n heel donkerbruin/zwart paard en gelukkig leer ik elke keer weer iets bij!

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:50

CubaLibre schreef:
Gerdjee: thanks voor de feedback! Helaas is dit 1 van de laatste foto's van dat paard omdat deze de dag na de fotoshoot ingeslapen is. Mond open had hij op bijna elke foto en kwam door pijn/ongemak. Wazige oog was ook helaas iets dat dit paard gewoon had.

Voor de eigenaresse zeggen deze foto's heel veel en daar gaat het om, voor mij zijn ze ondanks het mega slechte weer wat we hadden (regende pijpenstelen) ook goed gelukt. Overigens valt zijn neus op mijn laptop niet weg in de achtergrond maar neemt niet weg dat ik er bij een volgende keer op ga letten. Zo vaak maak ik geen blackfoto's van n heel donkerbruin/zwart paard en gelukkig leer ik elke keer weer iets bij!


Als je dat er bij geschreven had dan had ik je ook andere feedback gegeven want dan is dat natuurlijk helemaal niet belangrijk! Fijn dat de eigenaresse er blij mee is

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:32

Gerdjee schreef:
LoveUggs: Ach lief met zn strik! Hij kijkt wel een beetje ongemakkelijk :’) Zou je een foto willen maken of even willen uitleggen hoe je je lampen hebt staan?

Dank je wel weer :) en ach, dat moeilijk kijken is typisch Jessie. :+ de opstelling van de studio was in dit geval heel simpel. Je neemt een achtergrond, een model, een fotograaf en een flitser met softbox en je bent klaar. (Van boven naar beneden op de foto)

Afbeelding

Met de zwarte achtergrond plaats ik vaak nog een lampje met grid tussen mijn model en de achtergrond in zodat je een beetje vignet krijgt. De lamp richting dan op de achtergrond, maar andersom kan ook! Lamp op model richten. Dan komt er een randje om het model waardoor deze los komt van de achtergrond. Zie spoiler.
Spoiler:
Afbeelding

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:52


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101759
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:18

Die is super leuk Magda!! :))

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:31

Bedankt. :D

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:49

Week 51

Omdat mij nieuwe foto niet wilt uploaden lever ik een oude in. -O-

Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:26

Morgen geef ik het even door aan mijn collega lijst plaatsers (ivm tijdstip), maar mijn foto komt volgende week pas. Ik heb deze week met alle drukte geen puf meer om foto's te gaan maken en heb dinsdag een shoot met mijn knappe paardenvriendinnetje op de planning staan <3

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:18

Week 51
Afbeelding

Fem

Berichten: 12513
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:24

Mijn week #51:

Cosplay project - Who am I
AfbeeldingEmma1 by Femke Linders, on Flickr

Ik blijf me verbazen over de kwaliteit van Flickr... -O-
Klikken voor de scherpe variant dan maar..

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 17:34

Mijn week 51

Afbeelding

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:05

Week 51:
Afbeelding

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:08

Wat een bijzonder (en technische prachtige) foto! Ik ben heel benieuwd naar het verhaal hierbij. :j

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:11

Thanks!

Ik ben net terug uit Tanzania en Zanzibar. Dit is dokter Simba en we maakten een wandelsafari met hem. Hij leerde ons het een en ander of geneesende krachten uit de natuur, welke dieren welke planten aten, nog wat informatie over bomen en hier leerde hij ons een vuurtje stoken met gedroogd gras en 2 stokjes :)
Heel bijzonder! Ik heb natuurlijk onwijs veel foto's gemaakt maar deze heb ik vast op mijn telefoon gezet vanuit mijn camera.
Misschien maak ik nog wel een fototopic aan over deze reis <3

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:06