Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:05

Wij hebben een 2ehands Stihl. Zowel bladblazer als bosmaaier zo ongeveer voor de helft van de nieuwprijs gekocht.

Libera

Berichten: 3978
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:05

Wij hebben een Stihl rugzak blazer en eentje op accu van Makita? geloof ik... tweede is idd veel kleiner en eigenlijk voor mij bedoeld maar gebruik ‘m eigenlijk nooit... we hebben er ook een of twee op benzine maar die krengen zijn zwaar!

amiette
Berichten: 115
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:45

Hier gelukkig bijna geen last meer van eiken. Nieuwe bewoners van het huis naast mijn wei hebben ze allemaal weggehaald.
Wel eet mijn paard graag van de sierappelboompjes. Deze dus Afbeelding

Hij is er helemaal gek op en eet er ook al 2 jaar van, maar ik kan nergens vinden of ze ‘goed of slecht’ zijn.? Iemand hier een idee.?

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:48

Sierappels zijn volgens mij doorgaans niet giftig. Ze schijnen alleen bepaald niet lekker te zijn, dus je paard heeft wel een bijzondere smaak. :D

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:57

Lynn_Nikita schreef:
Niello schreef:
Phoe dat is een heel werkje, alle bladeren wegblazen. Dat wordt een bladblazer kopen dus. Nog tips hiervoor?



Ik kan na zondag vertellen of die van mij bevalt, is op benzine en rugzakmodel,
https://betaalbaarshoppen.nl/kibani-bla ... gISjfD_BwE


vreemd merk maar goede recensies en heb helaas geen 600 euro "over voor bv een stihl


Ben benieuwd of hij bevalt. Ziet er mooi uit. Benzine mengen lijkt me nog een dingetje.

amiette
Berichten: 115
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:59

Flew schreef:
Sierappels zijn volgens mij doorgaans niet giftig. Ze schijnen alleen bepaald niet lekker te zijn, dus je paard heeft wel een bijzondere smaak. :D


Bijzonder is hij zo ie zo... :Y)
Ik vind hem vooral een dure smaak hebben als ik iedere keer weer zie voor hoeveel die trosjes appels in de winkel liggen :$
Maar goed hij is iedere keer helemaal blij met een mond vol appeltjes...

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:13

FleurVP schreef:
De blaadjes die van de lindeboom afvallen eten ze trouwens ook niet terwijl dat een 'voederboom' zou moeten zijn. Ze eten wel populier, berk en wilg, dat sprokkel en knip ik geregeld voor ze.

Ik heb gemerkt dat het soms ook seizoen gebonden is wanneer ze zin hebben in bepaalde planten. Geen idee in welk seizoen de linde voorkeur herft hoor.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:19

Mijne zijn ook gek op eikels. Die moet ik echt weghalen anders eten ze er veel te veel van. (Ook onbeperkt hooi, maar eikels zijn blijkbaar een delicatesse ofzo)

De bladeren eten ze niet.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:29

Ik ben fan van Makita.
Gemengde benzine kun je hier zo halen bij de landbouwwinkel. Jerrycan mee en ze mengen het ter plekke in de verhouding die je nodig hebt voor je, ideaal.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:50

Wij hebben Husqvarna, niet goedkoop, maar werkt perfect. Ook bosmaaier, kettingzaag en grasmaaier van dit merk.

De bladblazer (en zuiger) is voor mij aan de zware kant, maar daar heb ik een man voor :D .

Ik heb veel prunus en hulst rond mijn paddock staan. Daar wordt ook nog weleens een hapje van genomen...… Ook liggen er wel eikels van de buurboom in het land, gelukkig niet veel en ook daar eten ze wel eens van. :o

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:08

Hier een kettingzaag van MC Culloch (merk van Husqvarna) wat een onding.
Zodra het kan gaat hij eruit en komt er een stihl.

Wij hebben de weides zo verdeeld dat de paarden in de herfst/winter niet bij de eikels kunnen.
ML is echt als de dood dat ze eikels gaan eten (hij ziet er veel problemen van, vooral als er in september/oktober storm is waardoor de groene eikels vallen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:29

Ik liep in het oude topic al een half jaar achter. Het ging zo snel dat ik op een gegeven moment de moed niet meer had alles bij te lezen

Nu al weer op 7 pagina's.
Zal kijken of ik weer wat vaker mee kan lezen en praten.

Libera

Berichten: 3978
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:17

Ik lees ook niet altijd alle bij, gaat veel te snel!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:50

Ik ook niet hoor. Komt vast wel weer een tijd dat ik actiever ben, nu even niet.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 07:51

Ik loop ook vaak achter en lees ook niet alles bij.
Blijf het wel een leuk topic vinden en lees ook nog steeds goede tips, ervaringen en adviezen.

Mandy73_unes

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-01-13

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:33

Ik lees eigenlijk alles mee maar reageer niet vaak. S morgens aan het ontbijt Ff ipad-je erbij en dan ben ik bijgelezen. Sommige lange stukken die ik minder interessant vind lees ik snel overheen. Heb toch het gevoel dat ik de mensen ken door over hun “leven met paarden” te lezen, Haha....

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:51

Ik ben meestal wel redelijk bij :=

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:15

ik ben ook wel bij. maar reageer niet altijd even consequent.

Ik zit de hele week al op de bank te hangen. Super druk op het werk, kan me eigenlijk niet ziek melden, maar wel bijholteontsteking en slecht slapen. au wat is dat pijnlijk...

de paarden en andere dieren hele week niet van dichtbij gezien. Lang leven ML die dan het belangrijkste overneemt. Zo maar paar pillen erin en kijken of de boel weer beetje schoon kan krijgen in de stallen enzo.. Misschien dat de buitenlucht ook beetje alles losweekt in mijn hoofd...

Zag net bij een korte inspectie dat er een rattengang naar de kippenren is gegraven, een van mijn jonge kippen het slim vindt om in de winter volop in de rui te gaan en dat mijn merrie zo in een advertentie van de dierenbescherming mee kan draaien, omdat ze net in de modder heeft liggen rollen.

Zucht, kunnen ze nou niet eens gewoon ook een beetje rekening houden met mij?

<raapt moed bij elkaar>

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:24

Ik zie dit nu pas maar kom vooral meelezen als dat goed is. Wil de paarden binnenkort weer naar huis halen maar dat zal maar voor een paar maanden zijn. Wel benieuwd hoe anderen het doen voor hopelijk naar de toekomst toe.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:40

Beterschap greendragon!

Qucolu

Berichten: 44
Geregistreerd: 02-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:49

Niello schreef:
Ben benieuwd of hij bevalt. Ziet er mooi uit. Benzine mengen lijkt me nog een dingetje.


Jerrycan aspen halen is veel eenvoudiger dan zelf gaan mengen + is minder schadelijk met uitlaat gassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:25

Welkom Granoek!

Och arme greendragon :(:) :(:) :(:) . Ziek zijn is niet leuk ;( .

Veel sterkte vanaf hier.
Heb ook een rattengang bij de kippenren -O- , heb al 3 goede vallen neergezet, maar tot nu toe zijn ze mij te snel af. Mijn oh zo schattige kuikens zijn geen kuikens meer en ik heb van 3 hanen afscheid genomen. Heb nu een leuk koppeltje. Moeder Marieke legt af en toe weer een eitje en haan Peter-Paul voelt zich een hele vent!
Afbeelding

Afbeelding

JudithO

Berichten: 7058
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:30

Oh wauw [***], dat is ook natuurlijk alweer even geleden dat je de kuikens had!
Hier ook weer terug naar 3 kippen en een haan. Lekker rustig in de winter.

Hier ook een rattengang vanuit de kippenren naar de carport, onder het hooi. Ik heb er een dikke steen ingelegd, wetende dat ze toch wel weer een nieuwe graven :')
Ratten zijn erg moeilijk te vangen. Ach, zolang ik ze niet zie en ze niet in huis komen vind ik het eigenlijk wel prima. Lopen hier (wilde) katten genoeg die de populatie wel enigszins op peil houden gelukkig.

Beterschap greendragon!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:33

Ja het gaat snel met kuikens!
Boeren buurman heeft 3 hanen geslacht, maar ze waren nog erg klein en er zat weinig vlees aan..... Vond het toch wel lastig om er 3 te vangen en weg te brengen. Maar nu is er rust in de ren en dat vind ik ook wel fijn.

JudithO

Berichten: 7058
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:42

Het zijn krieltjes toch? Daar gaat ook nooit veel vlees aankomen.
Ik heb zelf een goede maand geleden nog 6 hanen geslacht, 4 van mezelf (hele grote) en 2 krieltjes van een collega. Het vlees van de krieltjes heb ik gehakt van gemaakt, dat was echt niet de moeite waard als filet of poten. Als gehakt nog 250 g per haantje.