Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:32

Haha Wien, altijd fijn een gezellige trouwe groom!

Trailer is inderdaad een duur grapje, wel erg handig om te hebben..

Wanneer heb jij weer plannen om te starten Marjolein, wil je de selecties in januari ook mee rijden?

Gister bevond ik me even onder de blondjes, rijd ook nogsteeds op de haflinger merrie van een stalgenootje (ja, heb het druk met alle paarden :+ ) en hadden van het stamboek een clinic bestgaand onder het zadel. Was erg leuk en leerzaam, beestje is een half jaar onder het zadel nu en zo mak!

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:34

Leuk Gett!

M_arjolein

Berichten: 1432
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:17

@Gett ik denk pas in maart/april weer. Met een beetje pech is mijn zadel er ook pas in januari. En eigenlijk kunnen we dan pas weer optimaal los met trainen. Rijd nu maar max 3 x in de week omdat ik van het leenzadel ook afhankelijk ben van anderen. Ga jij wel de selecties doen?

Leuk die haflinger! Zag er goed uit ook op de filmpjes.

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 16:16

Leuk een haflinger.

Sella zadel ziet er ook fijn uit trouwens. Daar had ik nog niet naar gekeken.

De startlijst staat er op en ik wil niet ZENUWACHTIG zijn, maar aaaaaaarrrrchhhh. Ik vind het nu toch wel spannend worden. Slaat echt nergens op.
Hoe gaan jullie daar mee om?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:12

Ga je met Toke starten?

Hier ook wel last van zenuwen maar meestal gaat dat over als ik op mijn paard zit tijdens het losrijden.. Ik wordt meestal dag van te voren erg zenuwachtig.. neem altijd ruim de tijd voor het invlechten enzo anders kan ik in die tijd mezelf ook gek van stress krijgen . Ook ben ik altijd ruim een 1,5 uur van te voren aanwezig op het concour zodat ik dan niet hoef te haasten..

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 18:35

Ik ga met Toke starten ja.
We zijn behalve bij ons een blokje om en naar het Ijselmeer (ook vlakbij te paard) nog niet op pad geweest naar vreemd terrein.
Het is dan ook eerst maar eens kijken hoe hij daar mee omgaat.
Ik ga ook maar ruim op tijd die kant op. Heb ik daar geen stress van. En dan maar niet teveel verwachten.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:37

Toke heeft dezelfde vader als Hiske, komt dus helemaal goed :D

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:46

@Gett Aan Toke zal het niet liggen, eerder aan mijn stress _O-

Anna_Amy

Berichten: 17
Geregistreerd: 06-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:00

gett schreef:
Fijn dat het rijden met je knie nu wel goed gaat.

Ik heb oook een Fryso legacy, ben hier heel blij mee. Zit er stevig in en ligt op meerdere Friezen goed.

Ook wel een zadel met van die hele dikke wrongen geprobeert, maar daar zat ik niet fijn in. Zullen natuurlijk veel verschillende soorten in zijn.

Zelf nog nooit van Date 477 gehoord, maar deze Twenter komt uit een Kroon merrie. Helemaal verwilderd uit het land :+

Grote merrie, wel wat zwaar, maar zitten hele leuke gangen op!

Een fotootje, kijken of we haar wat knapper en netter kunnen krijgen!
[ [url=m/PQRCZd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb tot voor kort de model merrie van fetse van dezelfde eigenaar gereden. Ook plotseling mee moeten stoppen omdat het idd erg slecht gaat met de hem ;( Dryske is een erg liefe merrie in de omgang, een echte knuffelkont. Vast staan, poetsen, hoeven krabben en mok behandelen waren nooit een probleem. Er is deze zomer idd niet veel mee gedaan behalve dag en nacht in het land. Leuk om haar hier misschien ooit ook te kunnen volgen als je er de sport mee in wilt :D

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:30

Anna_Amy schreef:
Ik heb tot voor kort de model merrie van fetse van dezelfde eigenaar gereden. Ook plotseling mee moeten stoppen omdat het idd erg slecht gaat met de hem ;( Dryske is een erg liefe merrie in de omgang, een echte knuffelkont. Vast staan, poetsen, hoeven krabben en mok behandelen waren nooit een probleem. Er is deze zomer idd niet veel mee gedaan behalve dag en nacht in het land. Leuk om haar hier misschien ooit ook te kunnen volgen als je er de sport mee in wilt :D


Stuur je vanavond een pb, toevallig dat ik je hier tegen kom! Gaan zaterdag de modelmerrie opzoeken!

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:35

Wat een leuke Gett!! Super dat je het trailerladen met zoveel geduld oplost.
Super punten Xwien +:)+

Weet er nog iemand fijne Galop muziek voor mn kur? Ik heb nu voor draf Painted Black, stap piano All of me en galop Michael Buble kerstnummer. Opzich wel leuke afwisseling want moet 21 december rijden maar als er iemand is die fijne galop muziek jaren 60/70 weet dan hoor ik het graag :D

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 21:21

@Splinterz: Headhunterz en D-block & S-te-fan is altijd lekker <3 helaas niet jaren 60/70 maar wel ergggg tof

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:37

@ladypronk hoe is je wedstrijd gegaan ? Nog last gehad van de zenuwen of viel het uiteindelijk mee?

Wij zijn vandaag weer op pad geweest voor onze laatste selectie, ze liep super fijn, ze ging echt al stukjes zwevend door de baan, ze ontwikkelt zich echt heel fijn! Heel streng gejureerd vandaag maar toch een tweede plek met 190,5 de persoon die eerste was reed niet mee voor de selectie dus in de selectie hebben we een eerste plek behaald, mega blij mee, nu afwachten hoeveel er afgevaardigd worden naar de Gelderse, ik heb hoop :o
Afbeelding

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 23:33

@ _xwien mooi dat je als eerste geplaatst bent voor de selectie. Gaat vast goed komen.

Ik moet morgen starten.... mega kriebels in mijn buik.
Morgen verslag :D

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 23:37

Ah heel veel succes dan! Probeer ervan te genieten!

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:12

Nou, we hebben het overleefd :D
We hadden veel spanning in de proeven en er was een hele enge hoek schijnbaar, want dat was een uitdaging om langs te rijden.
We hadden de eerste proef 173,5 punten. De tweede proef helaas nog steeds een hele enge hoek en 170,5 punten.
We gaan gewoon weer op pad en die punten komen er wel als voor ons de nieuwigheid er af gaat. Trots op Toke <3

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:27

Niet gek voor de eerste keer hoor, gewoon lekker blijven starten , kilometers maken. Véline was de eerste keer ook mega druk, maar ze wordt nu steeds beheersbaarder.

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:20

@evelien Gaan we zeker doen. Nu is er even niks in de buurt. We gaan nog wel onderling met kerst op stal rijden en dan half januari weer op pad.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:01

Xwien gefeliciteerd met je punten.
Ladypronk goed gedaan voor de 1e keer. Op maar het nieuwe jaar nieuwe ronden nieuwe kansen!

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:30

Dank jullie wel!

Oh nou ladypronk dat zijn toch prima punten! Zeker als het de eerste keer was en er nog veel ruimte is voor verbetering, moet helemaal goed komen met jullie! Lekker kilometers maken inderdaad :)

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:45

Gefeliciteerd Wien, wat goed gedaan!

Ladypronk, heel goed gedaan toch voor een eerste keer! Je zal zien dat het steeds beter gaat en outdoor is meestal nog fijner. Vinden ze vaak minder spannend.

Gisteren trailertraining gehad en geen trailer gezien.

We gaan nu vanaf de grond vertrouwen opbouwen, instructrice wil haar zelfvertrouwen laten groeien, want daar zit het probleem. Omdat haar reactie afsluiten is.
Was erg interessant en zie er veel mogelijkheden in.

Ook bij Willy zijn het hele goede oefeningen, zij begint ook al een beetje uit haar schulp te komen.

We gaan dit dus voortzetten, nooit gedacht dat ik grondwerk zo leuk zou vinden.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:23

Ben trouwens ook wel klaar met professionals..

Hiske begin dit jaar 2 weken weg geweest om te kijken of ze geschikt was om een Ibop te lopen, bij terug komst een minder fijn paard.

En nu met Willy, is professioneel beleerd, maar ben zeer benieuwd wat ze met het dier hebben uitgespookt. Ze is braaf en je kan erop, maar ze schud me toch vreselijk met het hoofd. Ga ik er wel uit krijgen, maar als ik een dier zo terug had gekregen, was ik niet blij..

Zal wel te snel allemaal moeten en te netjes moeten lopen...

Zo frustratie eruit en we gaan weer vrolijk verder :D

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:48

Gett je benoemd het juiste het moet snel snel en veel geld verdienen.
Nou dan maar wat minder snel maar wel correct aangeleerd en gereden.
Ibop kan je heel goed zelf voor trainen kwestie van drie goede basisgangen en naar de hand toe rijden inplaats van schop ruk en pluk. Jammer want het corrigeren kost meer tijd en hoop centen lichter.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:57

Laura1982 schreef:
Gett je benoemd het juiste het moet snel snel en veel geld verdienen.
Nou dan maar wat minder snel maar wel correct aangeleerd en gereden.
Ibop kan je heel goed zelf voor trainen kwestie van drie goede basisgangen en naar de hand toe rijden inplaats van schop ruk en pluk. Jammer want het corrigeren kost meer tijd en hoop centen lichter.


Heel jammer, inderdaad.

Hiske gewoon met slof gereden, zodat ze meer gedwongen werd met haar hoofd naar beneden te lopen.. Kreeg een paard terug dat ipv naar voor, omhoog ging even extreem uitgelegd. Maar dat is er al uit, is gewoon jammer. Want had toch wel veel vertrouwen in deze ruiter.

Ohja ik ben geen sterruiter, maar rijdt wel bewust :D

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:01

Ik ben ook geen topper maar de basis snap ik prima en zo rij ik mijn beesten ook.maar een slof kan helpen maar ook een hoop verknallen jullie komen er wel weer rustig doorgaan