[TEK] Inktober 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:25

Laten we het er gewoon maar op houden dat hij artrose heeft in zijn rug :')

pjer
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 22:10

Afbeelding

Fantastisch die T-rex!

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 22:44

Goede tip roodvos, weer eens wat meer schetsen met gezichten. Doe ik ná oktober, dan heb ik er weer tijd voor! :D
Vind vooral de overgroeide fiets erg tof. Heerlijke losse stijl. :j

Hahaha, die T-Rex. Moet meteen denken aan zo’n filmpje van iemand in een pak van dat beest. Ziet er meteen zó onhandig uit. :')

Leuk als je nog even aanhaakt Kuggur! Pak anders gewoon de draad op bij de 24e, in plaats van eerst alles in te halen. :)

Suuuupertof Pjer! Wat een gave plaat. Dat naambordje had voor mij niet gehoeven; het is echt overduidelijk voor welke poort hij staat. :D Mooi die verschillende tinten in het hout ook, het paard heeft daardoor echt vorm.

Ik lees een biografie van Marten Toonder en daarin is hij net naar Ierland verhuisd. Denk dat daar mijn ‘ancient’ van vandaag vandaan komt. Tevreden mee (loofbomen!). :)

Afbeelding

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:41

Afbeelding

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:27

Bijleespost even gesorteerd op artiest van de afgelopen paar paginas (Vanaf mijn laatste bijleespost)

Pjer Legend Oh leuk, die excalibur en dat goud als accent doet het heel goed. Wild. Mooi hert met die kleurtjes en het goud, gaaf! Ornament Whaaaa supercool zeg!! Misfit. Gru!!!! geweldig! ohh die spiderman is goed gelukt zeg! Spidey heeft altijd van die rare poses, lijkt me erg moeilijk om goed te treffen. Tread. Haha dat harige been is super :) je ruikt em bijna door de computer heen. Treasure. Heel herkenbaar als amethyst hoor! Ik zag het meteen :). Ghost. Brrr wat een creepy uitdrukking op het gezicht. Ancient. Gaaf geworden, heel herkenbaar inderdaad ook zonder het naambordje.

E4D vervolg van je sneeuwluipaard, mooi wordt ie! ik vind je mirror erg mooi geworden, evenals je sneeuwluipaard. Ohh en je opzetje voor dragon is geweldig!! En uiteindelijk ook heel gaaf geworden! Misfit. Die ogen zijn super gelukt al, ben benieuwd hoe die wordt als ie af is

Selina Overgrown oh grappig, goed gelukt die luiaard! Ze schijnen echt mega te stinken ook, met die smerige vacht...
Wild. Mooi gelukt, mooi die vervaging naar achteren in de kleur van de boomstammen. En een lief zoet tafereeltje met die eekhoorn en hinde. De pokemon vind ik de shading erg goed gelukt in het grijs, mooi dat het zo licht gebleven is.
Ornament. Ondanks datje zelf jezelf niet heel erg geinspireerd voelde, vind ik em wel erg schattig geworden.
Misfit. wat een goed gelukt schaap! Mooi hoe hij zo echt naar je kijkt.
Sling. Weer zon mooi diertje, dit ligt je duidelijk wel! Awww die hamster is te cute! En de treasure is geweldig goed gelukt, zou zo een kaart kunnen zijn of prentenboek ofzo!
Ghost. Aww, lief spookje. Mooi die maan en de verschillende grijstinten in de lucht!
Ancient. Agossie arme Trex! Als hij met zijn bek de bal pakt, dan bijt ie em lek natuurlijk!


Pauley leuke overgrown zo even snel. Soms zijn de prompts niet zo inspirerend he... Die Legend of Zelda is grappig bedacht! Wild. Ik vind vooral de kleurnuances in de bloemknop erg mooi geworden!Ornament. Haha soms is snel en simpel wel zo lekker he :) Misfit. Ook heel leuk bedacht die puzzelstukjes. De kleurtjes doen me denken aan zon kussensloop van ikea.

Elanor: build: oooh wat leuk!! een huisjesslak maar dan net even anders. Wild update. Ik zie nu pas dat anker als oorbel haha, geweldig!
Ornament. Oh mooi, weer zo mooi dat zwart dat overloopt in het wit van de voorpluk-krul. Vond ik bij jouw paardenbloem ook zo mooi. Die met de visjes doet me denken aan Escher, mooi!
Legend. Geweldig, dat schonkige paard en die blij kijkende hond zo van 'knap he, knoopje gemaakt'.
Tread. Oh mooi zo in het negatief gewerkt met die olifantjes. Doe je dit soort werkjes eerst een potloodschets of werk je meteen rechtstreeks met pen?
Ghost. Het haar vind ik geweldig mooi gelukt, en de ogen ook. Ik zie je struggle met schaduwen in het gezicht, goed dat je jezelf uitdaagt :) deze is in ieder geval al gelukt!
Ancient. Zijn dit de elfje-dingetjes van Brave? Gaaf! Het bos heeft wel iets LOTR achtigs..

Xyris. Ik herken dat het lastig is, ik zou niet weten hoe je het beter moet doen maar ik zie wel wat je bedoelt. Ik worstel hier ook altijd mee! Spoiler: prachtig dat 20+ uur werkje... wooow... knap! Legend. Oh die vind ik mooi, een soort kat-draak. Ik hou van het kleurgebruik in de 'kieuwen' en de vleugels, en dat patroon op de vleugels is heel mooi.

Roodvos. Snow. Oh die is heel schattig geworden vind ik. Dragon. Wooow die klauw is geweldig mooi geworden, en dan dat iniminiedraakje is superschattig! Ash. Haha heel herkenbaar, altijd fijn dat iemand blaast en jij dan alle rook en vonkjes jouw kant op krijgt...
Overgrown. Leuk plaatje, zou bij een quote over mindfulnes kunnen horen! Legend. Leuke snelle schets geworden. Wild, mooi die vos, knap dat je in het donkere ook nog nuances kunt leggen.

Daihyo. Mooie dieptewerking in het goud, hoe doe je dat?

Fair. Enchanted, wat een leuk plaatje. Zou zo in een kinderboek kunnen, geweldig. Frail is heel goed gelukt, vooral de ogen zijn erg treffend.

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:27

Dag 24 - Dizzy
Vond vandaag echt super lastig. Uiteindelijk bedacht ik me dat m'n kat altijd duizelig is na het achterna rennen van haar staart dus met dat in gedachte een kat getekend. Zo stom, je zou denken dat als katteneigenaar een tekening van een kat makkelijk zou moeten zijn, maar ik vond hem echt verrekte lastig :')

Afbeelding

Pjer: Die vind ik echt heel goed gelukt, vooral het paard en het kasteel
Elanor: Weer heel mooi. Hoelang ben je nou bezig per tekening?
Barbara: Grappige interpretatie van ancient, voor ons voelt dat inderdaad wel zo :))

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:53

Dizzy. Ik dacht aan die arme paardjes van de draaimolen...
Afbeelding

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:41

Originele ancient Barbara. Ook het draaimolenpaardje is leuk geworden, lekker die tuttige krulmanen. En wat een bijleespost! Bedankt voor de leuke reacties, ook Selina. :)

Ik doe denk ik ongeveer anderhalf uur per tekening. Een héél licht/basic schetsje doe ik meestal wel, om even te kijken of wat ik m’n hoofd heb goed op het blad past. Maar ik teken niet het hele ding uit, vormen en details gaan gewoon meteen met inkt. De ancient lijkt mega gedetailleerd, maar het valt met tekenen nog wel mee - dat gras gaat ook een beetje vanzelf, al arcerend stukje zwart, stukje wit... Dat gaat heel vlot. Hij heeft wel wat meer tijd gekost dan gemiddeld, twee uurtjes denk ik.

Selina, ik herken het enorm, dat je bij iets heel bekends toch ineens kan denken: hoe zít het nou eigenlijk? Toch erg leuk geworden deze kat!

Ik dacht bij ‘dizzy’ meteen aan de cursus Weense wals die ik afgelopen zomer heb gedaan. Heb de eerste les een paar keer met een handje tegen de muur gestaan, alles draaide en ik kon amper blijven staan. :Y)
En een goede reden om mezelf te blijven pushen met mensen arceren. Kan nog veeeel beter uiteraard, maar ik zie ook al wel verbetering. :j Zal ook het schetsje er even

Afbeelding

Afbeelding

pjer
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 00:04

nog even heel snel:
Afbeelding
Ik zal morgen weer eens wat uitgebreider reageren.

pjer
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:49

Oke, bijleespost vanaf blz 10 geloof ik:

Selina:
Pattern, Leuk gevonden met het schaakbord. Perspectief is zeker lastig, zit ik ook veel mee te stoeien.
Snow - Deze vind ik heel tof! Mooi met die sneeuw in de ncht.
Draak - Ja! Toothless en zijn vriendin! Mooi en heel herkenbaar!
Ash - mooie vulkaan en mooie kleuren! Die rook is lastig he met aquarell
Overgrown - Fantastisch! Erg mooi gedaan en heel gedetailleerd.
Wild - Heel lief plaatje zo, heel mooi en rustig en kan zo in een kinderboek bij een verhaal :-)
Legend - Mooi gedaan, ik ken de pokemon niet maar hij ziet er prima uit. Mooi ingekleurd ook
Ornament - heel schattig, zo’n kerstbal mag hier wel in de boom
Misfit - goed gevonden en weer zo’n mooi gedetailleerd dier, dit soort dingen teken je duidelijk vaker :-)
Sling - heel mooi die aap! Lijkt me ook een lastige houding om te tekenen.
Tread - gaaf bedacht! En erg leuk getekend!
Treasure - die kan zo aan de muur. Mooie uitvoering en mooie kleuren!
Ghost - leuke halloween setting! Leif-eng
Ancient - arme Trex kan hij niet eens ballen! Ik moest hier erg om lachen :-)
Dizzy - gaaf die kat, dat is zeker een lastige houding!

Warboel:
Swing- Ik vind dat een mooie stijl zo zwart-wit in zo’n cirkel.. Heel gaaf van eenvoud!
Pattern - mooi zo’n verfijnd pattroon. En nog verrekte lastig te tekenen ook

BarbaravdW:
Pattern: mooi zentangles, daar heb ik het geduld niet voor, maar mooie verzameling zo
Snow: cool, ik kijk de serie niet en herkende hem ook! En leuk dat je emotie in zijn oogjes ziet.
Dragon: ook haar herken ik :-) mooi gedaan.
Ash: heel tof vind ik deze! En heel goed gevonden!
Overgrown: Leuk gedaan
Legend: hahaha goed bedacht!
Wild: mooie techniek voor die galaxy
Ornament: tof zo’n keltische knoop. Netjes getekend
Misfit: mooi getekend! Hij ziet er wel wat zielig en eenzaam uit zo, dus goed gelukt!
Sling- leuk bedacht die mitella!
Tread - daar had ik ook aan zitten denken, maar ik vond ze lastig te tekenen :-) goed gelukt zo
Treasure- heel duidelijk met een pot met goud onder de regenboog
Ghost- hahaha leuk bedacht!
Ancient- even omdenken maar ja die zijn wel van heel lang geleden :-) (nu voel ik me oud)
Dizzy- wat een tof carousel paard!

Elanor:
Pattern: heel mooi als achtergrond voor die gave beer!
Snow: fantastisch je krijgt het er koud van, arme ziel op de bus wachten in de nacht met die sneeuw en kou.
Dragon: mooi gedetailleerd met dat mini draakje. Ze kijkt wel lief naar hem.
Ash: ik ben er niet helemaal uit of het nou arme kippies zijn die zonder mama verder moeten, of killer chicks die ook een hapje willen.. Maar mooie setting!
Overgrown: wow super gedetailleerd en wat een enorme stapel!
Build: hihihi leuk gevonden deze met het slakkenhuis!
Wild: heel mooi gedaan met de golven in het haar.
Ornament: heel gaaf deze, en wat een stipjes. Maar erg mooi zo met die details juist niet in het haar
Misfit: leuke alternatieve interpretatie, hij zwemt tegen de school in.
Legend: die kan ook zo in een terry pratchett boek, heel gaaf!
Tread: mooie plaat, krijg er echt zo’n afrika vibe van ook door de tekenstijl
Treasure: mooie setting ook deze verteld weer een heel verhaal. Al jouw dames lijken trouwens wel zussen van elkaar :-)
Ghost: Mooi en simpel (nouja wel super gedetailleerd getekend)
Ancient: wow hoe verzin je het toch weer. Het is echt zo’n fantasy verhaal-setting.
Dizzy: heel tof mooi gekozen viewpoint. Dit lijkt me een heel lastige pose om te tekenen.

Roodvos:
Frail: erg mooi portret, en het geeft wel iemand weer in een fragiele gemoedstoestant, mooi en donker
Swing: leuk, simpel en mooi
Pattern: hahaha hier moest ik wel om lachen, ik ben die persoon van don’t touch my mug.. :-)
Snow: ik vind deze echt uitblinken in zijn eenvoud. Hij lijkt ook wel wat op die stijl die je wel eens in de krant zag vroeger bij de satirische comics
Dragon: het is wel grappig dat de personen van wie ik een grote draak verwachtte dat allemaal niet deden, maar deze vind ik ook erg leuk!
Ash: goed getroffen, heel herkenbaar dit soort dingen.
Overgrown: mooi en heel herkenbaar, je ziet hem zo ergens tegen een gevel in de stad geparkeerd-voor-eeuwig
Legend: ondanks de snelle tekening toch heel duidelijk hoor!
Wild: mooie vos, is dat met houtskool?

Xyris:
Husky: ik vind het kleurgebruik in deze echt heel mooi. Echt een plaat voor aan de muur
Enchanted: mooie sfeer, je hoort de elfjes nog zachtjes giegelen
Frail: hier had ik een elfje verwacht maar nee een oude opa draak, frail op een heel andere manier :-)
Swing: heel leuk gedaan en tof dat je bijna alles met draken uitbeeld!
Pattern: ziet er simpel uit maar dat is het niet, mooi gedaan
Snow: kop chocomel erbij en genieten van de zonsondergang, heel fijne sfeer
Dragon: weer zo’n klein draakje, maar wel een mooie setting!
Ash: uhoh.. Je ziet hem denken “oeps”...
Overgrown: Mooi idee, wat een werk iedere keer die gedetailleerde draken!
Je paarden vind ik ook heel tof!
Legend: is dit een pokemon? Ik heb er geen verstand van, maar hij is erg gaaf geworden!

Pauley:
Pattern: mooi bedacht, je krijgt ook echt een 3d effect
Snow: leuk! Lekker binnen bij de haard en genieten van de vlokjes!
Dragon: wat een schattig draakje!
Ash: goede vulkaan, en idd, goed opgelost met de tree-line
Overgrown: overgroeide ruïne, simpel getekend maar het idee is helemaal duidelijk.
Soms zit ik te peinzen hoe je iets nou moet tekenen en dan kan het ook gewoon veel makkelijker. Dat is vaak ook effectiever :-)
Legend: ik moet bekennen dat ik daar ook over dacht bij legend, maar hoe teken je dat.. Nou zo dus :-) leuk!
Wild: mooie wilde bloemen
Ornament: van die typische grijze ballen met zo’n glitterlaagje… tuttig en mooi :-)
Misfit: leuk bedacht deze en kleurig uitgevoerd!

Telpeva:
Snow: leuk! Je krijgt het er koud van. Ben wel benieuwd naar de uitwerking van de rest. En die kroontjes pen is lastig idd.. Ik krijg er ook veel vlekken mee..

E4D
Swing: leuk idee een danseres!
Graceful: mooi! Lastig om zo’n silhouet/lijntekening goed te krijgen
Snow? Je luipaard vind ik echt enorm gaaf!
Mirror: leuk! Die galaxy is ook best lastig!
Dragon, heel mooi oog! Echt zo’n wijze draak waar je voor moet oppassen
Ash - ik heb het idee dat ik die gast ergens gezien heb, maar die naam die je schrijft zegt me weer niets. Hij is goed getekend dus!

Daihyo
Snow: heel mooi die snowglobe, dat valt nog niet mee om die diepte er zo goed in te krijgen.
Ornament: deze vind ik heel tof! Zoiets zou ik best kunnen inlijsten. Heb je nou goudverf gebruikt of is het met potlood gedaan?

Bimmerd:
Leuke stijl heb je, Ik vind de aap heel erg mooi gedaan!


Zo enorme bijlees post .
Mijn Tasty:

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88049
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 13:55

Wat een bijleespost _/-\o_
Ik ben gestopt. Kon de motivatie niet meer opbrengen :o

Oh ja, de bollen. Deze heb ik met verschillende tinten bruin kleurpotlood ingekleurd. De techniek van de diepte heb ik in de brugklas ooit eens geleerd van mijn favoriete tekenleraar. 2 belangrijke dingen: waar zit je lichtbron en hou deze in de gaten. Werk van licht naar donker. Omdat het om een bol gaat, heb je ook ronde schaduw.
Het inkleuren krijg je egaal door te kleuren in verschillende richtingen en dus lagen over elkaar. Het gebruik van verschillende tinten in de lagen helpt weer met je schaduw en lichtval.

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:06

Dag 25 - Tasty
Ik wilde weer eens iets nieuws proberen, namelijk eerst een tekening met fineliner en dan inkleuren met aquarel en eigenlijk heel tevreden. Nja, met de hond, dat hamburgerkostuum is een ander verhaal :+ Zo leuk dat Inktober de ruimte biedt om te experimenteren *\o/*

Afbeelding

Pjer: Wat een bijleespost! Sorry dat ik je zoveel werk gaf _O- Bedankt voor je complimenten. Ik had voor Inktober nog niet (serieus) met fineliners gewerkt maar het gaat me beter af dan verwacht.
Van jouw tasty krijg ik hongurrr Y)(^) Naar je dizzy moet ik niet te lang kijken _O- Goed gelukt.
Elanor: Wat een pittig perspectief zeg. Mooie interpretatie van het thema.
Barbara: Mijn eerste gedachte was ook een carrousel paard haha, mooi geworden.

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:44

pjer schreef:
Wild: mooie vos, is dat met houtskool?


Nope, met zo'n ding:
klik

Maar dan bijna leeg waar door hij wat grijs wordt :P Ik heb m bij ahs ook gebruikt voor de schaduwen, maar daar is hij nog wat leger.

Voor de zwartere stukken heb ik er een gebruikt die wel vol is.

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:40

Waar is iedereen, ik hoef niet eens bij te lezen :o

Dag 26 - Dark
Met aquarel en oost-indische ink.
Ik teken toch liever kattenogen met pastel _O-

Afbeelding

Ibbel

Berichten: 49179
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:41

Die is wel heel gaaf! Heel potje OI-inkt gebruikt? :))

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:50

Ibbel schreef:
Die is wel heel gaaf! Heel potje OI-inkt gebruikt? :))


Nou bijna wel, maar dan per ongeluk want ik wilde een beetje op een bordje gieten en toen schoot ik uit :+

Daihyo

Berichten: 88049
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:58

Prachtige ogen! :wow:

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:43

Dubbel sorry krijg em niet weg ... Stomme foon
Laatst bijgewerkt door BarbaravdW op 26-10-19 20:45, in het totaal 2 keer bewerkt

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:44

Afbeelding

Afbeelding

Ik doe nog mee, ben op kamp dus heb niet alle spullen bij me die ik wil (bijvoorbeeld een gum -O- ) maar goed, toch de prompts gevolgd!

pjer
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:46

Selina leuk die hotdog en die kat! erg gaaf die ogen zo!

Barbara, Leuk gevonden die tasty en je raptor is wel creepy :-)

Ik heb voor dark een klein beetje een halloween thema. Helaas is de foto door het licht een tikkie te geel.
Afbeelding

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:51

pjer schreef:
Selina leuk die hotdog en die kat! erg gaaf die ogen zo!

Barbara, Leuk gevonden die tasty en je raptor is wel creepy :-)

Ik heb voor dark een klein beetje een halloween thema. Helaas is de foto door het licht een tikkie te geel.
[ [url=m/vzriRN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die is gaaf! Leuk idee

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:43

Afbeelding

Nieuwe dark gemaakt

Afbeelding

En een snelle coat

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:52

Dag 27 - Coat
Aquarel met fineliners. Onbewust had ik gister al een tekening die bij coat kon gemaakt, maar toch vandaag een nieuwe gemaakt. Wil oefenen met deze stijl.

Afbeelding

Barbara: Wat was er mis met je eerste dark? Wat een pokkewerk om alles zwart te krijgen met stift :P
Je coat is leuk bedacht

pjer
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:52

Barbara, ik vond je eerste dark ook wel leuk, de tweede is idd wel een flinke klus.
De coat is ok leuk gevonden!

Selina Mooi! lastig he zo'n gedraaide pose... ik heb me er vandaag ook aan gewaagd en halverwege wist ik het niet meer.. ach ja.. Jouw kat heeft wel een mooie blik in zijn ogen.

mijn " coat"
Afbeelding


oeps zie nu een vergeten stijgbeugel..

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:56

Had deze houding gekozen omdat ik er een gouden cirkel achter wilde tekenen maar toen ben ik van plan veranderd. Voortaan weer van voor :+
Jouw coat is mijn thema voor ride :)) Mooi geworden.