Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11266
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:44

Zo lang neemt hij die prednison nog niet om daar spierverlies van te krijgen.
Maar spieren zijn wel snel weg en hij voelt zich al even niet goed, neemt wrschnlk ook een andere houding aan daardoor en dat geeft ook al een totaal ander beeld.
Je mocht toch de dosis afbouwen he? Ik zou even afwachten hoe hij daarop reageert. Half stoned kan hij geen levendige indruk nalaten.

Maar ik begrijp erg goed dat je je zorgen maakt :(:)

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:02

gewicht verliezen kan heel snel gaan. Onze hond verloor tijdens zn cluster ook veel gewicht......en ook nu zien we dat terug als hij weer eens een avond een paar aanvallen heeft gehad ( zo om de 8 weken is het helaas een avond raak). Niet dat hij gelijk mager oogt ofzo, maar is duidelijk dat hij dan wat gewicht verloren is.
Red is nu al een tijdje ziek, dus op zich is het verlies in gewicht niet heel zorgwekkend...tenzij hij blijft afvallen terwijl op papier zn waarden steeds meer naar gezond gaan.

Ook het regaeren op anderen; het kan echt van de prednison komen. Die van ons ( ging dan wel niet om prednison, maar phenoral) was ook compleet anders. Dat leek wel alsof hij in bezit was genomen door een andere identiteit ( om het even dramatisch/hollywoodachtig te zeggen). Reageerde ook heel anders dan normaal en deed dingen ( en liet dingen) die hij normaal nooit deed. Alsof we een andere hond weer hadden gekregen die stom toevallig als letterlijk 2 druppels water de onze was kwa uiterlijk.

Het piepen ( ik neem aan uit je verhaal dat het om piepen van pijn gaat) is dan wat anders. Daar zou ik me ook zorgen om maken....overigens normaal gesproken ook over het veranderen in gedrag hoor; ik heb dezelfde zorgen gehad als jij nu toen onze hond zo anders was....maar door die ervaring wel geleerd dat medicijnen daar een zeer grote invloed op kan hebben.
Nek zou je natuurlijk altijd nog kunnen laten scannen of iets dergelijks om te zien of er reden zit voor pijn? Misschien de oorsprong van de ontsteking of wat de oorzaak van zn klachten geweest zijn?

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:16

Misschien heeft de ogenschijnlijke pijn in nek/rug niets te maken met de andere aandoening. Bel de dierenarts of dit er iets mee te maken heeft of dat er misschien iets in het nek/ruggebied kan zitten, eventueel een rontgen maken.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:18

vandaar ook mijn vragende vorm Bigone...het kan idd ook helemaal los staan van zn andere klachten

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 13:45

red is zelf niet afgevallen , ik heb hem eergister nog gewogen en woog nog steeds 55 kilo , maar dat smalle koppie zie ik ook wel en zijn hele ooguitdrukking is zó anders , maar ik was net gerust gesteld dat dat door de prednison kwam, tot vanmorgen dus, zijn manier van staan en reageren is totaal anders als dat hij normaal is, en piepen deed hij van pijn , toen hij zijn kop om wilde draaien..

Ik ga zo maar eens bellen met de DA ...

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:25

De gedragsverandering kan goed van de pred komen maar dat piepen zou mij ook zorgen baren.
Weet je zeker dat het uit de nek komt?
Is hij gecontroleerd op eventuele tumoren?
Echt niet om je ongerust te maken en waarschijnlijk zit ik er geheel naast maar ik heb zelf twee honden en een uitlaathond aan een milt tumor die kapot ging verloren, er kwam eerst een scheurtje in waardoor het bij rare of snelle beweging wat pijnlijk was maar die honden waren ook meer timide en jankte bij bepaalde bewegingen.
Misschien iets om eens aan te geven bij de da

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 14:49

nee ik weet het niet zeker, alleen dat hij zijn kop omdraaide om aan die man zijn hand te ruiken en daarbij piepte ik ga zo naar de DA met hem..

en even voor heel snel, een filmpje als hij de buurman ziet, let wel het is zijn aller grootste vriend en normaal draait ie helemaal door van blijdschap als hij hem ziet


Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:53

Hij ziet er ook niet echt happy uit, goed dat je nog even naar de da gaat

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:55

Veel te rustig en goed dat je stappen onderneemt, juist mensen die je hond dus goed kennen kunnen dit aangeven. Zou ook gealarmeerd zijn , onze vorige hond heeft twee keer een nekhernia gehad en het eerste dat opviel was het niet enthousiast reageren op iets wat normaal wel tot vrolijk gedrag leidde.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:57

Pff red je ziet er ziek uit. Sterkte zo bij de dierenarts kimmie.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:59

Oh nee, je hondenkind ;( zet 'm op Red, beterschap. Je kan nog niet gemist worden!

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 16:21

Net terug van de DA , mijn eigen DA is er pas maandag weer, dus dit was haar collega, hij vond Red er helemaal niet slecht uitzien, maar wel mooi afgevallen... daarna heeft ie filmpje gekeken die ik gemaakt had . Afijn dit gezien en nee dat was niet normaal en hij dacht aan pijn, dus nek nagekeken maar hij zei al door al die spieren voel je niets, dus wel alle kanten op laten draaien , geen piep, toen rug nagekeken en daar denkt ie dat het probleem zit, voor nu een pijnstiller gehad en morgen doorbellen of dit werkt ja/nee, zo niet gaat hij verder zoeken en wederom bloed afnemen...En hij beaamde ook dat hij zo down kon zijn van de prednison...

We wachten maar weer af, geen lol aan dit...

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:23

Misschien dus toch twee compleet verschillende zaken, is te hopen.

Ashkerlon

Berichten: 2642
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:08

Is er tijdens de behandeling van afgelopen dagen iets ingespoten? Mss een bloeduitstorting die nu even voor spierpijn zorgt?

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:33

oef das duidelijk geen happy camper nee.

hopelijk slaat de pijnstiller aan

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 21:31

Ashkerlon schreef:
Is er tijdens de behandeling van afgelopen dagen iets ingespoten? Mss een bloeduitstorting die nu even voor spierpijn zorgt?



Uhh ja, hij is lek gespoten de afgelopen 2 weken...hij heeft zowel prednison als AB gespoten gekregen bijna elke dag/ om de 2 dagen..

Lukasje
Berichten: 11266
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:22

Ja je zegt daar al zoiets! Ik ben zo es in paniek geweest, ik vond een knobbeltje bij mijn hond en bleek achteraf ook door een inspuiting. En het paard van mijn vriendin kon de dag na een spuit niet meer met zijn hals naar de grond toe.

Hopelijk zijn allemaal losse “flarden” die niets voorstellen als gevolg van de behandelingen en medicatie en is Red echt wel aan de beterhand.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 09:59

Red is duidelijk veel beter van de pijnstiller, dus ik dacht , ik bel even om te melden dat het beter is en of hij dan pilletjes moet krijgen ,maar nee, ik moet toch weer langs met hem...

Lukasje
Berichten: 11266
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:02

Goh, dat betekent dan toch dat hij pijn had :( . Mss een aanwijzing waar de DA wat mee kan?

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 10:04

Ja nou ik ben eigenlijk wel blij dat ik er even langs kan, want wáár komt dan die pijn vandaan??

Zelfs bij evt rugpijn zou dat toch een reden moeten hebben en heel eerlijk heeft hij de afgelopen 2 weken echt verder heel rustig aan gedaan...

Nou goed, daar zijn dierenartsen dierenarts voor geworden denk ik dan maar :D

Lukasje
Berichten: 11266
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:11

Toi toi alvast!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 11:10

Ik hoop dat ze wat vinden waardoor het duidelijk wordt waar hij pijn heeft en dat het goed te behandelen is. Het is wel een hele achtbaan waar jullie inzitten zeg! Veel succes bij de dierenarts straks!

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 12:25

Zo weer terug van de DA , Red gaf nu wel duidelijk pijn aan in zijn rug , hij heeft weer een injectie gehad met een ontstekingsremmende pijnstiller, voor morgen pilletjes , met wat nood pillen als het een zondag niet goed gaat, als hij zondag alsnog pijn aangeeft dan maandag terug en dan gaan er foto's gemaakt worden en bloedonderzoek.

Hij was wel meer blij met de buurman vanmorgen , ik heb er een filmpje van ,als mensen die willen zien zal ik hem uploaden straks :)

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:40

Pfff wat een zorgen! Ik wil het filmpje wel zien :)

Lukasje
Berichten: 11266
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Red is zo ziek, willen jullie duimen voor hem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:52

Ja tuurlijk willen we het filmpje zien!