[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:12

Wat leuk al die oude tekeningen! Die onderste van jou _San87_ herken ik ook nog. Ik vind ze allemaal erg mooi én leuk om te zien hoe je vooruit bent gegaan in die tijd.

Mooi geworden Selina, zag hem voorbijkomen op ik denk Instagram. Guitige toet heb je heel goed gevangen.

Ik krijg meteen een winters gevoel bij jouw schilderij Faelynn. De basis staat er al goed op en ik ben heel benieuwd hoe je verdergaat.

Jouw kleurige werkjes vind ik echte blikvangers Jis! Heerlijk denk ik om eens heel anders te werken. Wat betreft de voorbeentjes van het veulentje ga ik mee met mijn voorgangers. Ik denk dat ze wat te ver uit elkaar staan en wellicht zijn ze ook net een tikkie te kort waardoor het nog wat extra vertekent. Maar het is dat je het zegt, anders zou ik er waarschijnlijk niet eens over vallen.

aah ik vind inktober altijd zo leuk om te volgen! Zelf werk ik nooit met inkt dus ik heb nog nooit meegedaan, maar ik vind de resultaten die mensen delen echt prachtig. Zulke lekkere felle kleuren. Leuk als diegene die meedoen de resultaten hier posten!

Ik heb ook een foto met oude tekeningen gevonden. Dit plaatste ik 8 jaar geleden op Facebook. In 2006 ben ik serieus begonnen met tekenen. Heel grappig om terug te zien.
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14729
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 18:16

Daar zitten ook echt wel heel gave tekeningen bij! Mooi man <3

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:21

Nevony mooi werk weer, vind ze stuk voor stuk prachtig :)) Is er een reden dat je met kleurpotlood aan het oefenen bent?
Vind dat er inderdaad hele gave tekeningen bij die collage zitten!

sanneb ik snap wat je bedoelt. Na een tijdje wil je ook een inderdaad een verhaal vertellen met je werk. Succes met alle technieken en het experminteren.

Babootje grappig om te zien hoe je stijl ontwikkelt is!

Jis ik vind het ook heel dapper om een zelfportret te maken. Zelf zou ik er voorloppig nog even niet aan beginnen maar vind de van jou erg geslaagd. Vind die kleuren combinatie in je andere post heel erg mooi, heel warm en sprekend.

Faelynn leuk doet me alweer een beetje aan de winter denken *\o/*

_San87_ ook weer leuk om werken uit verschillende jaren te zien, persoonlijk vind ik die koetjes heel aandoenlijk.

Selina ook mooi, ziet er uit als een lief snoesje <3 Mag ik vragen hoe de pastel potloden van Caran d'ache jou bevallen? Kan je ze ook weer mooi scherp slijpen? Wil dat zelf misschien ook eens proberen, vind pastel er ook mooi uitzien.

Over inktober: ik was er zelf nog niet erg bekend mee maar heb het even opgezocht en het idee spreekt me op zich wel aan. Weet nog niet of ik alles echt in ink ga doen/over nemen maar misschien geef ik het een kans.
Zo'n promptlist stimuleert wel en ik denk dat ik iedere dag 1tekening wel zal redden (al dan misschien niet een hele "compositie").

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:35

Dank jullie wel!
E4D: De potloden hebben iets meer pigment dus ik gebruik ze vaak als laatste laag. Ik heb zo’n slijper met zo’n hendeltje (weet de officiële naam niet) en die slijpt ze super scherp.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:49

Selina schreef:
Dank jullie wel!
E4D: De potloden hebben iets meer pigment dus ik gebruik ze vaak als laatste laag. Ik heb zo’n slijper met zo’n hendeltje (weet de officiële naam niet) en die slijpt ze super scherp.


Selina, zou je misschien meer info over je puntenslijper kunnen opzoeken/plaatsen? Ik heb al tig geprobeerd en heb de ideale nog niet gevonden. Vooral de Caran d'Ache zijn een uitdaging. Laatst een nieuw merk meegenomen van de tekenwinkel en die zijn helemaal niet te slijpen. Om dan te horen dat je pastel met een mesje moet slijpen van de toonbankdame helpt ook niet echt |(

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:59

eva1969 schreef:
Selina schreef:
Dank jullie wel!
E4D: De potloden hebben iets meer pigment dus ik gebruik ze vaak als laatste laag. Ik heb zo’n slijper met zo’n hendeltje (weet de officiële naam niet) en die slijpt ze super scherp.


Selina, zou je misschien meer info over je puntenslijper kunnen opzoeken/plaatsen? Ik heb al tig geprobeerd en heb de ideale nog niet gevonden. Vooral de Caran d'Ache zijn een uitdaging. Laatst een nieuw merk meegenomen van de tekenwinkel en die zijn helemaal niet te slijpen. Om dan te horen dat je pastel met een mesje moet slijpen van de toonbankdame helpt ook niet echt |(


Dat met een mesje kan ik ook echt niet. Ik heb deze:
https://www.heutink.nl/artikel/alles-va ... 100_035055

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:17

Mijn (grafiet) potloden slijp ik met een mes, dat is te zeggen, ik gebruik het mes om voorzichtig hout te verwijderen tot de gewenste lengte "lood". Dat maak ik dan scherp met schuurpapier.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:44


Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:48

Inktober dag 1 - Ring

Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:58


eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:32

Leuke interpretatie van de opdracht, dat geeft maar weer aan dat ik totaal niet creatief ben want hier had ik nooit aan gedacht haha. Mooi dat paars!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41609
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:50

Selina schreef:
Inktober dag 1 - Ring

[ [url=m/rHBvpf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zeg.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:57

eva1969 schreef:
Leuke interpretatie van de opdracht, dat geeft maar weer aan dat ik totaal niet creatief ben want hier had ik nooit aan gedacht haha. Mooi dat paars!

Niet geloven dat je niet creatief bent; jij had aan iets anders gedacht ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41609
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:25

Ik heb geen inkt ;(. Misschien dat ik er straks nog even snel om kan gaan...

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:01

Inderdaad leuke interpretatie , met ring dacht ik al snel aan een ring voor om je vinger of gewoon een cirkel _O-
heel leuk! Zal jullie topic volgen, zelf helaas echt geen tijd voor elke dag naast werk

Heb zometeen een gesprek met mijn baas, nu al super zenuwachtig, dus om de gedachten te verzetten de hele ochtend aan het schilderen geweest en behoorlijk opgeschoten. Moet nu alleen de details nog en wil nog iets anders denk ik met de achtergrond, als iemand ideeën heeft hoor ik het graag.
Alles weer helemaal met paletmes gedaan overigens, al moet ik toegeven dat ik bij het oog dit keer iets gesmokkeld heb en een kwastje er bij gehad heb :')




Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:57

_San87_ schreef:
Ik heb geen inkt ;(. Misschien dat ik er straks nog even snel om kan gaan...

Ook geen fineliners of zo?
Ik heb vorige week zelf inkt gemaakt;van inktzwammen, twee tekeningen mee gemaakt, een interessante kleur, beetje richting sepia (maar je wil niet weten hoe het ruikt :r ).
Vind zelf ouderwetse oostindische inkt fijn, 250 ml fles van gekocht dit voorjaar, kan ik láng mee vooruit.

NB. Ben je toevallig fries?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41609
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:23

Kuggur schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb geen inkt ;(. Misschien dat ik er straks nog even snel om kan gaan...

Ook geen fineliners of zo?
Ik heb vorige week zelf inkt gemaakt;van inktzwammen, twee tekeningen mee gemaakt, een interessante kleur, beetje richting sepia (maar je wil niet weten hoe het ruikt :r ).
Vind zelf ouderwetse oostindische inkt fijn, 250 ml fles van gekocht dit voorjaar, kan ik láng mee vooruit.

NB. Ben je toevallig fries?

Ja, fineliners heb ik wel. En ik bedenk me net dat ik ook vulpennen met inkt moet hebben ergens.. dus op zoek :P. Ik zat zelf idd ook aan oost-Indische inkt te denken bij inkt, maar een balpen of fineliner is natuurlijk ook gewoon inkt. Al vind ik dat misschien niet helemaal tellen :o.

Ik ben op en top Tukker :D. Maar ik woon in Zeeland.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:31

Jeetje, jullie gaan snel... ik teken een totaal andere stijl en daardoor ook andere dingen. Ik gebruik wel referenties maar maak zelf een geheel. Probeer hier wel creatief in te zijn. Ik hou van cruel, mystiek, magisch...
Doe voor de eerste keer mee aan inktober, vind werken met prompts juist hee leuk, gebruik wel aquarel om kleur te gebruiken, wilde nu namelijk geen geld uitgeven aan vloeibare inkt _O-
Heb vooruitgewerkt omdat ik van te voren al weet dat ik bepaalde dagen niet kan werken aan inktober... dus dit heb ik nu:
Afbeelding

Denk dat je zo wel mn thema herkend.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:41

Wat een creatieve inktober kunst komt er voorbij, leuk!
Ik heb mijn adelaar even gelaten voor wat ie is en ben begonnen aan wat anders, op A3 dit keer en dat is voor mij een eerste keer dusbest spannend.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41609
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:41

Ziet er veelbelovend uit, Eva :D.

Ik hoop mijn tekening morgen af te ronden. En dan op zoek naar nieuwe inspiratie... En ik tel m nog mooi mee voor september :7.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:02

Thanks, ik ben benieuwd wat voor achtergrond jij yellow geeft. Ik vind dat altijd best een gok als de tekening zo goed gelukt is

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41609
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:21

Afbeelding
September challenge af *\o/*! Klein beetje over datum :o.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:24

Wow, erg mooi geworden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41609
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:12

Dank je :D.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:29

Heel mooi, achtergrond voegt ook echt iets toe