[TEK] Inktober 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:49

Ooo, ik doe morgen een reactie op iedereen. Te moe nu. Wat komen er mooie en originele werken voorbij! :)

Nummer 3, bait. Ik wil graag wat meer met contrasten en diepte kunnen werken. Geprobeerd! Kijken wat ik komende tijd erin kan verbeteren. :)

Afbeelding

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:14

Elanor schreef:
Ooo, ik doe morgen een reactie op iedereen. Te moe nu. Wat komen er mooie en originele werken voorbij! :)

Nummer 3, bait. Ik wil graag wat meer met contrasten en diepte kunnen werken. Geprobeerd! Kijken wat ik komende tijd erin kan verbeteren. :)

[img]m/aZB76u.jpg[/img


Wat ontzettend leuk!! :D <3

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:18

Elanor schreef:
Ooo, ik doe morgen een reactie op iedereen. Te moe nu. Wat komen er mooie en originele werken voorbij! :)

Nummer 3, bait. Ik wil graag wat meer met contrasten en diepte kunnen werken. Geprobeerd! Kijken wat ik komende tijd erin kan verbeteren. :)

[ [url=m/aZB76u.jpg]Afbeelding[/url] ]


Net een kinderboek illustratie, super schattig. Mooi contrast zo.

Daihyo

Berichten: 88049
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:19

Wauw gaaf elanor!

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:28

Dank jullie wel ! <3 Toch ook nog maar even wat stukjes over de werken van iedereen hier, want het gaat zo snel! Ik was op p. 2 gebleven. :)

BarabaravdW - wat een sinistere interpretatie. Duidelijk uitgewerkt, een echte zombie!

Remembrance - toch een mooi plaatje. En inderdaad: het is al goed om gewoon maar iets te maken, zeker bij zo'n challenge waarbij je elke dag wat wordt geacht te doen hoeft het niet elke dag perfect. De uitdaging is volgens mij aan de ene kant om iets te vinden waarin je wil groeien en aan de andere kant om het zo in te richten dat je daar ook met iets 'kleins' aan kunt werken als je een keer wat minder tijd hebt. Ik zie ook werken langskomen waarvan ik zeker weet dat mensen er een volle dag aan hebben gezeten. Supermooi, maar ik vind het juist óók tof om te zien waar iemand mee kan komen als er maar een paar momentjes beschikbaar zijn om wat neer te zetten. :j

Kallipooh, wat een mooie weer. Echt een eigen dierenwereld heb jij zo te zien, gaaf hoor.

Jindai, simpel maar iets gedaan!

Xyris, weer zo'n uitgebreide! Hoeveel tijd ben je hier nu aan kwijt? Ik vind de achtergrond juist prima geslaagd!

E4D, mooie weergave, het zou een tatoeage kunnen worden!

tHidJu, heel gestileerd, daar houd ik wel van. Tof!

Kuggur, ach, wat sneu van het lam... Dat zal akelig zijn geweest zeg. 'T is ook een naar plaatje om te zien, dus wel heel raak neergezet. :\

Nenahdm, prachtig, je wordt er rustig van als je ernaar kijkt.

Daiyho, haha, daar dacht ik ook even aan bij deze promt. De wortelhengel :D

Selina, gewoon doorzetten. Ik denk dat je echt gaat zien dat het je met meer oefenen elke dag steeds wat beter lukt. En het is pas dag drie! En ik vind deze erg passend hoor!

Kitty en amy_leftover, flinke inhaalslag hebben jullie gemaakt. Leuk dat jullie nog aanhaken!

BarabaravdW, wat origineel is deze! Erg eigentijdse interpretatie. :D

Fair, mooie plaat. Leuk om verschillende dingen te proberen inderdaad. Stippen werkt goed!

Pauley, awww, die vrolijke wurm heeft duidelijk geen idee wat hem boven het hoofd hangt.

Pjer, leuke doelen voor jezelf gesteld! Ik denk dat je daar zeker in zult groeien. De bloemen vind ik fraai gelukt, die hebben al wat meer aquarel effect en doen meer dan alleen inkleuren. Ben benieuwd naar de volgende!

Fair, wat is deze vet!! Ben jaloers op de 'extreme' schaduwen, wat ziet dat er gaaf uit!!

Leuk dat je nog aanhaakt Womble. Lief plaatje! Als suggestie wellicht om een fineliner te nemen in plaats van balpen. Dat geeft je werk al snel een meer 'chique' uitstraling.

Kallipooh, prachtig deze ook weer. Ben benieuwd hoe de meer 'basic' versies de komende dagen uitpakken. En ook wel naar hoe deze eruit ziet op papier eigenlijk, heb je er ook een gewone foto van? :)

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:36

Afbeelding
Dit is die van mij Y)(^)

Elanor die van jou vind ik echt geweldig, hilarisch!
Vind het zelf wel lastig om verder te gaan de "gebruikelijke" gedachten die de prompts oproepen want dan ben je er ook aanzienlijk langer mee bezig. En aangezien ik mijzelf nog niet "vaardig" genoeg vind met alleen inkt beging ik daar liever niet aan.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:39

Vandaag iets vroeger klaar :P 15:15
Wat komen er toffe werkjes voorbij zeg wow.. ik reageer vanavond even op iedereen!

“Bait”

Afbeelding

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:40

wauw nenahdm!

Hoe lang zijn jullie nu zoal bezig met zoiets?
Ik ben totaal talentloos en het lijkt mij leuk om met iets aan te haken maar ik weet niet zo goed waarmee :)

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 22:46

nenahdm schreef:
Vandaag iets vroeger klaar :P 15:15
Wat komen er toffe werkjes voorbij zeg wow.. ik reageer vanavond even op iedereen!

“Bait”

[ [url=m/tfUbGC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw prachtig! <3 <3

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 23:16

Elanor schreef:
Kallipooh, prachtig deze ook weer. Ben benieuwd hoe de meer 'basic' versies de komende dagen uitpakken. En ook wel naar hoe deze eruit ziet op papier eigenlijk, heb je er ook een gewone foto van? :)


Dank je! Hier een onbewerkte foto (heb nu heel weinig licht, maar het geeft een idee) :)

Afbeelding

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 23:22

Wat een leuke tekeningen weer <3 ik verbaas me elke keer over hoe de prompts geintepreteerd worden! Ik heb besloten alles met draken te doen zodat ik een serie heb, maar jullie komen met dingen waar ik zelf nooit over nagedacht heb!

@ Elanor, alledrie (inclusief deze) kosten zo'n 6 uur per stuk, ik heb alleen maar tijd voor de achtergrond omdat ik de eerste drie wat vooruit gewerkt had. Van de rest heb ik alleen maar de lineart omdat ik wist dat ik het anders onmogelijk zou aan redden.
Ik denk niet dat ik het volhoud achtergronden erbij te tekenen, dus ik zal achtergronden hergebruiken of er een concept presentatie van maken. De schetsen/lineart kosten mij zo'n 30 tot 60 minuten, het inkleuren tussen de 2 tot 3 uur.

Mijn zwakke punten zijn landschappen en kleurpaletten, (en snelheid) ik probeer met deze challenge de kleurpalletten en mijn snelheid aan te pakken en daarnaast mijn stijl te versterken.

Wat zijn jullie specifieke doelen? Ik lees veel opmerkingen als dat jullie niet tevreden zijn, of gedemotiveerd raken. Niet doen hoor! Het hele doel is om plezier te hebben en daarbij te kijken hoever je jezelf kan pushen, zonder het plezier kwijt te raken dus! Ik zou het jammer vinden om jullie allemaal af te zien vallen!

Mijn input, wat minder aandacht besteed aan de achtergrond:
Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 23:34

Weer gelukt er één op de valreep te maken, was eerst van plan mijn duistere zijde van het ijslandse schapenhouden voort te zetten, maar heb toch besloten voor het tragische lot van een klein visje....

Afbeelding

Het goed ( nou ja, op z'n hoogst acceptabel) fotograferen van een tekening valt niet mee merk ik (weinig ervaring mee).

Daihyo

Berichten: 88049
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 23:39

Welke witte fineliner gebruiken jullie? Ik heb er wel 1, maar die lekt -O-

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 23:56

Nog net die van mij af kunnen maken, had vandaag veel moeite om mijn idee op papier te zetten, maar ben er best tevreden mee
Afbeelding

Voor witte highlight gebruik ik een signo uni-ball, maar heb er vooral ruzie mee, gelpennen zijn niet ontworpen voor linkshandige :+

Xyris schreef:
Wat zijn jullie specifieke doelen? Ik lees veel opmerkingen als dat jullie niet tevreden zijn, of gedemotiveerd raken. Niet doen hoor! Het hele doel is om plezier te hebben en daarbij te kijken hoever je jezelf kan pushen, zonder het plezier kwijt te raken dus! Ik zou het jammer vinden om jullie allemaal af te zien vallen!

Voor mij is Inktober vooral oefenen, als ik teken stop ik meestal na een schets en dit is ideaal voor mij om lekker te oefenen en te leren van andere.

_roodvos_

Berichten: 1318
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 00:19

Mindless van gister: hele dag druk geweest maar ergens vlak voor 12 uur 's nachts in de trein naar huis toch nog wat weten te maken. Dit is ongeveer hoe ik mijn avond had doorgebracht, half slapend tegen een pilaar terwijl ik eigenlijk wakker moest zijn en met mensen moest praten, dus vond m wel passend. :+


Afbeelding

Van vandaag, dit duurde eeuwig :') 3 uur mee bezig geweest en nog klopt ie niet helemaal (1 voetje is ook wat misgegaan). Misschien dat ik m morgen nog inkleur (of straks)

Afbeelding


Echt superleuk om al die verschillende stijlen en ideeën hier langs te zien komen :D Vanaf pagina 1 nog:

Nenah: Ik weet niet of ik blij moet zijn of beledigd :') Vind de jouwe in ieder geval heel gaaf, toch nog verbonden aan het thema terwijl er geen ring meer te zien is (ik kon het toch niet laten om m tóch te tekenen)

Daihyo: Mooi met die ene kleur en verder zwart wit zo, ben ik altijd wel fan van.

Fair: Ik snap wat je bedoelt, maar ik zag toch meteen dat het Frodo was (ook voordat ik de ring aan het touwtje zag) dus ergens heb je toch iets goed gedaan :P

Barbara: Die vind ik echt heel leuk bedacht, ik had daar echt nooit aan gedacht bij Ring terwijl het toch heel letterlijk is.

Xiris: Tuurlijk is het gewenst, ik kijk altijd graag naar wat je maakt :P En complimenten over hoe 3d die ring lijkt.

tHidju: Leuk gedaan met de verschillende patronen op de vogel en alleen de ring in kleur :)

Elanor: Stiekem ben ik jaloers op hoe je lijntjes in het gezicht hebt weten te zetten zonder dat ze meteen op een oma met rimpels lijkt :P Daarnaast, toffe compositie ook :D

Kallipooh: oooh :D Ik vind het zo mooi wat jij maakt. En zo goed hoe die cirkel het afmaakt ook.

Jinday: Oh leuk :D Vooral de bubbels met in dikte wisselende randen.

Kirania: Welke promptkalender volg je? Of gewoon van alles door elkaar? Vind deze in ieder geval heel mooi geworden, goede blik.

E4D: Balpen op schetspapier trap ik ook elke keer in ja, dat wil echt niet. Waar is deze mee gemaakt? Het lijkt wel krijt bijna.

Kuggur: Oh, heel mooi :) Geheimzinnig, bijna. Interessant beeld ook.


De rest komt morgen, het is laat :P

Daihyo schreef:
Welke witte fineliner gebruiken jullie? Ik heb er wel 1, maar die lekt -O-


Witte fineliners heb ik niet uitgeprobeerd, ballpoints wel maar daar heb ik altijd ruzie mee. Ik heb een witte molotow marker (1,5 of 1 mm geloof ik, de kleinste iig) die het meestal wel goed doet (het is wel even wennen, in het begin lekte hij nog wel eens ja) en bij een testrondje in de winkel later leken de witte pennen/stiften van faber castell het ook goed te doen, die heb ik alleen nog niet daadwerkelijk gekocht en dus uitgebreid geprobeerd.

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:03

bijleespost:

Mindless:
rememberance, mooi dat 'ontplofte' boven het hoofd, heeft iets melancholisch.

Kallipooh, wat een creatieve tekening, gaaf dier die gypsilisk!
Jindai, ghehehe grappige doodle
Xyris, wat een gaaf draakje! hij kijkt wel erg verbaasd :)
E4D [divided]. mooi, zo simpel en toch effectief
tHidJu oh die vind ik triestig kijken zeg...
Kuggur, agossie die arme schapen!
nenahdm,wow dit ziet er uit als veel werk, al die stipjes... het lijkt ook wel een beetje op een edelweiss vind ik

Bait
Daihyo, die blik van dat paard is heel treffend haha
Selina, wat vind je er niet geslaagd aan dan? ik vind em heel treffend hoor!
Kitty,[bijwerkpost] ik vind de mindless heel gaaf, zou zo een logo voor iets kunnen zijn
Amy leftover, [bijwerkpost] ohh cool the ring!
Fair. [mindless] wow, gaaf, vooral dat kleine beetje kleur is erg treffend
pauley, wat een grappig vrolijk wormpje
pjer [bijwerkpost] dat koffieapparaat is geweldig, echt zo 'oeps kopje vergeten neer te zetten'
Fair. wooooow duister en gaaf!
Womble. ik vind em eigenlijk heel geslaagd hoor, die hand is erg knap! dat vind ik altijd erg moeilijk...
Kallipooh. ik had nog nooit van een fenlux gehoord... maar wow wat een supertof dier!
Elanor, jouw muisjes zouden zo in een kinderboek kunnen, beetje sprookjesachtig!
E4D haha dat is echt zon penny tekening of niet!
nenahdm. mooi zeg.... knap gemaakt
xyris, wat eenleuke pose, beetje bambi gevoel :)
Kuggur. oeh ook een beetje een 'naar' plaatje, arm visje
tHidJu mooi zeg, je wil meteen weten wat er in dat donkere gat zit...
Roodvos. wat een mooi plaatje, zo slaperig (mindless) en ghehehe die pony met de wortel is erg geslaagd, zon harige shet :)

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:10

Dag 4 - Freeze
Wilde eens wat anders proberen en ben eigenlijk heel tevreden. Doordat dit de eerste keer met fineliners was én op nieuw papier durfde ik niet te ver te gaan met 'inkleuren' (=eerder instrepen) maar ga dit vaker gebruiken in Inktober en steeds ontdekken hoever ik kan gaan.

Afbeelding

Xyris: Ik vroeg me al af hoe je zulke uitgebreide tekeningen in 1 dag kon proppen. Niks mis met wat voorbereiding toch? Ik heb in september bv bij elk onderwerp een concept bedacht zodat ik op de dag zelf niet hoef te piekeren. Vind hem heel gaaf.
Kugger: Goed gelukt. Kun je de tekening niet inscannen? Deed ik bij de meeste.
tHidju: Creepy haha, vooral in dat pad moet vast veel werk hebben gezeten!
Roodvos: Die van de pony is echt schattig, het paard ziet er heel knuffelbaar uit.

Daihyo: Ik gebruik als gelpen een witte van Posca, maar ik ben net als tHidju linkshandig en heb hem dus ook wel eens uitgeveegd :+

Daihyo

Berichten: 88049
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:30

Mooie ijsbeer! Heel fijn, maar toch robuust.

Mijn 4-Freeze. Wat geëxperimenteerd met inktspray en brushpennen.
Afbeelding

Odette_

Berichten: 1519
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wagenborgen

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:09

Wat komt hier veel gaafs en creatiefs voorbij! Allemaal heerlijk op een eigen manier! :j
Ik heb helaas te weinig tijd om mee te doen deze maand, anders had ik 't ook graag eens geprobeerd, maar in plaats daarvan geniet ik mee van jullie creaties! :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 13:29

Odette_ schreef:
Wat komt hier veel gaafs en creatiefs voorbij! Allemaal heerlijk op een eigen manier! :j
Ik heb helaas te weinig tijd om mee te doen deze maand, anders had ik 't ook graag eens geprobeerd, maar in plaats daarvan geniet ik mee van jullie creaties! :)

Ik vond eigenlijk ook dat ik te weinig tijd had, maar heb op het laatste moment besloten dit topic te openen en voelde me toen verplicht genoeg :D
Dus geen enkele voorbereiding en maak (nog :') ) 1 tekening per dag.
Werkwijze is simpel, denk over de dag een beetje over de prompt na en maak eventueel in een verloren minuutje een potloodschetsje, 's avonds maak ik een ondertekening, en inkt het. Het belangrijkste voor mij is dan niet te ambitieus te worden met de uitwerking. Niet te groot, en niet te complex. Dat heeft ook invloed op het kiezen van het onderwerp, ik probeer dingen te kiezen die met simpele methoden toch redelijk overkomen.
Je kunt natuurlijk altijd nog van gedachten veranderen (en psst, je hoeft niet dagelijks wat te maken, doe wat je wil ;) )

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:34

Nummer 4, freeze. Veel plezier gehad met deze. :D

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88049
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:52

Geweldig _O-

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:19

Ik geniet echt van dit topic! Wat geweldig om jullie eigen interpretatie van alles te zien <3 Dingen waarvan ik denk, 'ohja!', geweldig.

Ik volg lekker met jullie mee want tekenen is niet echt aan mij meer besteed :P

Pauley

Berichten: 690
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:24

Geweldig elanor :') _O-


Mijn dag 4:


Afbeelding

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:40

Wat een super gave tekeningen staan er in dit topic! Leuk al die verschillende stijlen, materialen en interpretaties inderdaad :j Ik speel kei hard vals met digitaal werken ipv met inkt en hou me absoluut niet aan de inktober thema's maar moet zeggen dat de maand oktober dan toch wel motiveert om elke dag een tekening eruit te gooien 8-)

Ik ga het topic zeker volgen om te kunnen genieten van jullie prachtige tekeningen _/-\o_