Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17844
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:55

Mijn huis is vorige week te koop gezet (Rotterdam) en binnen 1 dag verkocht. *\o/*
Wij kregen een aanbod (ver boven de vraagprijs) en wij hebben direct ja gezegd.
Sommigen raden ons aan, om verder te onderhandelen met andere gegadigden, maar wij zijn heel tevreden met het aanbod en de snelheid.
Ik ben blij dat ik het achter de rug heb.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:58

Dat hadden wij ook. Woensdag op funda en vrijdag al 6 kijkers. Er werd meteen geboden en met 1 stel dat de makelaar als betrouwbaar en serieus peilde eens geworden. Anderen dachten ook dat we er wel meer uit konden halen, maar het was al boven de prijs die we vorig jaar dachten te krijgen en wat we nodig hadden. En dit gaat snel en zijn we er vanaf.

Electra63

Berichten: 17844
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:03

superpony schreef:
Dat hadden wij ook. Woensdag op funda en vrijdag al 6 kijkers. Er werd meteen geboden en met 1 stel dat de makelaar als betrouwbaar en serieus peilde eens geworden. Anderen dachten ook dat we er wel meer uit konden halen, maar het was al boven de prijs die we vorig jaar dachten te krijgen en wat we nodig hadden. En dit gaat snel en zijn we er vanaf.


Bij ons is het een investeerder die het koopt.
Ben ik zelf geen voorstander van, maar hij biedt zoveel boven de marktwaarde, dat onze makelaar ons heeft aangeraden om het bod te accepteren. Als een ander de hypotheek niet rond krijgt (zeker als de hypotheek boven de marktwaarde is) dan neem je een risico, dat de kopers de financiering niet rond krijgen. Dan ben je een paar maanden verder en moet je opnieuw beginnen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:06

Electra63 schreef:
superpony schreef:
Dat hadden wij ook. Woensdag op funda en vrijdag al 6 kijkers. Er werd meteen geboden en met 1 stel dat de makelaar als betrouwbaar en serieus peilde eens geworden. Anderen dachten ook dat we er wel meer uit konden halen, maar het was al boven de prijs die we vorig jaar dachten te krijgen en wat we nodig hadden. En dit gaat snel en zijn we er vanaf.


Bij ons is het een investeerder die het koopt.
Ben ik zelf geen voorstander van, maar hij biedt zoveel boven de marktwaarde, dat onze makelaar ons heeft aangeraden om het bod te accepteren. Als een ander de hypotheek niet rond krijgt (zeker als de hypotheek boven de marktwaarde is) dan neem je een risico, dat de kopers de financiering niet rond krijgen. Dan ben je een paar maanden verder en moet je opnieuw beginnen.


Valt wel mee hoor. Wij hebben ook boven de vrpr EN taxatie waarde geboden bij ons nieuwe huis en krijgen dat gewoon.
Ons huis is nu als duurste ooit in dit blok verkocht, maar taxateur vond het ook helemaal prima. Dat is de markt nu.

Electra63

Berichten: 17844
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:11

Ik ben tevreden met het bedrag dat ons geboden is en ik vertrouw op het advies van onze makelaar.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:55

Ben echt ernstig jaloers op jullie, wilde dat het bij ons ook zo snel ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:59

Fitzroy schreef:
Ben echt ernstig jaloers op jullie, wilde dat het bij ons ook zo snel ging.


Hier nog iemand :=
Het mag van mij nu wel opschieten.

Iedereen verder gefeliciteerd! *\o/*

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:00

Ik denk dat jullie dan in een hogere klasse zitten? Volgens mij gaat alles boven de 4/5 ton langzamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:01

superpony schreef:
Ik denk dat jullie dan in een hogere klasse zitten? Volgens mij gaat alles boven de 4/5 ton langzamer.


Nee hier totaal niet := Zitten net onder de 2 ton..

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:04

Wij zitten nog boven de 5 ton, ja. Geduld is een schone zaak, ik weet het.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 18:22

Volgens mij gaat in de Randstad alles onder de 6 ton hard :=

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:56


nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:17

Die ziet er idd gaaf uit, maar zal best een werk inzitten

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:40

superpony schreef:
Electra63 schreef:


Bij ons is het een investeerder die het koopt.
Ben ik zelf geen voorstander van, maar hij biedt zoveel boven de marktwaarde, dat onze makelaar ons heeft aangeraden om het bod te accepteren. Als een ander de hypotheek niet rond krijgt (zeker als de hypotheek boven de marktwaarde is) dan neem je een risico, dat de kopers de financiering niet rond krijgen. Dan ben je een paar maanden verder en moet je opnieuw beginnen.


Valt wel mee hoor. Wij hebben ook boven de vrpr EN taxatie waarde geboden bij ons nieuwe huis en krijgen dat gewoon.
Ons huis is nu als duurste ooit in dit blok verkocht, maar taxateur vond het ook helemaal prima. Dat is de markt nu.


Bij een investeerder heb je vaak wel dat ze een bieding doen zonder financiƫle voorwaarden. Wat inhoudt dat het huis na de 3 dagen bedenktijd ook echt verkocht is.

Particulieren doen dat vaak niet.
En dan blijft het huis langer op Verkocht onder voorbehoud blijft staan.

In mijn geval het huis wat ik gekocht heb 1 maand.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:03

Plukje schreef:
Wij hebben vandaag ons finale bod gedaan! Nu een paar dagen nagels bijten.

Ons bod is vandaag geaccepteerd . Nu zijn we compleet flabbergasted, want dit hadden we niet meer verwacht. Nu in de actiemodus om alles te gaan regelen en dat is een heleboel, want er komt een monstrueuze verbouwing aan!

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:26

Gefeliciteerd joh!!!!!!!!!

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:36

Gefeliciteerd Plukje!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:47

Gefeliciteerd Plukje *\o/*

@Flooooo ahh daarom vond ik em niet. Boven budget :+

Hier dacht er 1 onder de vraagprijs te gaan bieden (das niet erg) maar ook gelijk bij de bank maar voor dat bedrag een bankgarantie te gaan regelen. En dat dus zonder dat er met ons onderhandeld was over de prijs :z :z Met alle interesse, ik word echt nog steeds gek van alle bezichtigingen, zijn wij nog even niet van plan zoveel te gaan zakken in de prijs als zij boden. En het wachten is nu op de laatste bezichtiging van dinsdag, die was helemaal verliefd op de schuren :') en wilde het huis hebben. Die wilde zien of hij bankgarantie voor bedrag+geld voor verbouwen kon krijgen. Hoop dus begin volgende week goed nieuws te krijgen.
Ik ben dus ook al 2 dagen alle huizen die interessant kunnen zijn in een doc te plaatsen met alle relevante info. Kan wederhelft het doorlezen en de huizen opzoeken, links staan er ook bij. Hij zal de meeste wel weer afbranden. Kerels en niet verder dan hun neus kunnen kijken.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:57

Gefeliciteerd Plukje, wat fijn dat het geaccepteerd is.

Duimen voor je Rina dat het nu echt gaat lukken en jezelf echt goed op zoek kan gaan.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 00:33

daantjuh, onze kopers hebben ons huis ook gekocht onder voorbehoud van financiering en de ontbindende voorwaarden lopen pas 7Okt af.

Mijn man heeft het huis wat we hebben gekocht niet eens van binnen gezien. We hadden al zoveel bekeken en moesten nu wat.
We hebben wel samen op het erf gelopen en door de ramen gegluurd, maar hij kon niet mee naar de bezichtiging.
Zo vaak kan iemand niet steeds binnen een paar dagen vrij krijgen. Hadden we geweten dat dit het laatste huis was, misschien wel :)
Volgens mij zijn mannen juist veel makkelijker. Zij zowel de makelaar als hypotheek assistent. Beiden zeiden toen we dat vertelden; de vrouw kiest het huis :)

Gefeliciteerd Plukje. Ik schrok ook enorm dat ons bod uit 15 biedingen was geaccepteerd. Was heel erg teleurgesteld geweest op dat moment als wij het niet waren geworden en bereidde me al voor, maar het was echt onwerkelijk dat wij het wel waren.

Nog een beetje.....maandag de sleutel en dan gaan we best snel over en de paarden verhuizen, dus echt een raar idee.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 01:30

superpony schreef:
Volgens mij zijn mannen juist veel makkelijker. Zij zowel de makelaar als hypotheek assistent. Beiden zeiden toen we dat vertelden; de vrouw kiest het huis :)

Hier niet hoor..
Ik heb wel wensen (bad/slaapkamer beneden op een logische plek en een woonkeuken (+ room voor
mijn paardjes).
Manlief heeft veel meer wensen..
1: goed internet (niet alleen adsl).
2: vrijstaand en buren absoluut niet te dichtbij
3: bos in de buurt
4: zandgrond
5: voldoende schuurruimte
6: slaapkamer beneden, groot.. liefst met inloopkast
7: grote badkamer beneden en boven

Ons huidige huis heeft hij 2 weken over nagedacht en ik ben degene geweest die heeft onderhandeld.
Voor mij maakt het veel minder uit waar ik woon... ben al zo vaak verhuisd dat ik snel gewend ben.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 02:28

Ja joh, het zal wel 50-50 zijn, maar omdat wij het vertelden, zeiden zij; de vrouw kiest het huis.

Wij waren 19 en 21 toen we elkaar leerden kennen en uit ouderlijk huis kwamen. Mijn man zegt altijd overal te kunnen wonen en op zich kan ik dat ook wel, maar ik kan me ergens ook echt niet op mijn plek voelen of heimwee krijgen.
We gaan nu echt niet op onze droomplek wonen, want dat was gewoon niet realistisch geweest. Maar na jaren kijken en overleggen, weet je wat je zoekt en zijn we misschien wat naar elkaar toe gegroeid ofzo.

Het is wel grappig; hij vroeg een paar keer iets over de woning en toen zei ik; weet ik niet meer, hahaha Toen zei hij wel; jij hebt gekeken he?! Ik vertrouwde je.
Maar we hebben de plek samen bekeken en van alles wat we hebben gezien en besproken voelde het goed en heeft het veel voordelen, dus het huis wordt wel een thuis.

Ik denk dat als je bijv allebei al een woning hebt en inrichting, het lastiger is om het te laten samensmelten misschien.
Hier gingen we verbouwen en moest alles ook nieuw. 10x alles samen bekeken en was het; wat wil jij? Ik twijfel gewoon altijd en bij alles en hij wil te snel beslissen. Maar we hebben wel dingen gekozen en zijn er wel blij mee geweest uiteindelijk.

Ik ben niet echt een veeleisende vrouw en geef niet veel om uiterlijk en luxe. Wel om sfeer, gevoel en comfort. Maar ik bekijk ook het praktische deel.

Maar eerlijk snap ik andere mensen toch niet. Staat hier een en ander te koop en die huizen doen me echt helemaal niks. Snap zelf niet dat mensen met zoiets blij zouden zijn en daar zoveel voor zouden betalen........
Maar ik vind eengezinswoningen, herenhuizen en te grote vrijstaande huizen echt niks. Dus het is goed dat smaken verschillen :)

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 02:34

superpony schreef:
Maar ik vind eengezinswoningen, herenhuizen en te grote vrijstaande huizen echt niks. Dus het is goed dat smaken verschillen :)

Ikzelf ben ook wel makkelijk.. maar voor sommige huizen heb ik wel een zwak.

https://www.funda.nl/koop/meeden/huis-4 ... reweg-270/
Zou hier graag in willen wonen, maar is helaas te ver naar het werk van mijn man -O- .

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 05:55

Hihi ja Meeden is ook ver weg. Voor mij trouwens niet.
Ik vind die boerderij prachtig.. maar de schuren..

Hier ben ik ook de makkelijke geloof ik. Ik zie graag de mogelijkheden terwijl mijn vriend altijd de minpunten ziet. Dit huis wat we nu hopelijk gekocht hebben (nog niet definitief voorwaarden lopen nog) waren we direct over eens, dus waren we heel vlot met een bod doen.. en dat heeft ons nu t huis opgeleverd haha.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:51

Brainless schreef:
superpony schreef:
Maar ik vind eengezinswoningen, herenhuizen en te grote vrijstaande huizen echt niks. Dus het is goed dat smaken verschillen :)

Ikzelf ben ook wel makkelijk.. maar voor sommige huizen heb ik wel een zwak.

https://www.funda.nl/koop/meeden/huis-4 ... reweg-270/
Zou hier graag in willen wonen, maar is helaas te ver naar het werk van mijn man -O- .


Wauw, ik snap wel dat je daar zou willen wonen.
Die past mij ook wel maar ook voor ons te ver weg.
Prachtig