Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
meggiemeg schreef:Wellicht doet de verzekering ook moeilijk omdat het niet de eerste keer is dat er brand is daar? De ruimte waar over wordt gesproken waar de dekens lagen was een zeer bouwvallig schuurtje, dus iets met elektra zou dan maar zo kunnen denk ik dan. De boel is al verkocht (woonhuis en opstallen) dus als de nieuwe bewoners de boel slopen is er weinig meer aan te tonen dat het een bouwval was.
beatje schreef:Ik heb bij hun geen dekens binnengebracht dus weet het niet,maar als je bij Welkoop of Divoza dekens binnenbrengt om te wassen ga je met hun toch de overeenkomst aan en niet met Brands? Of weet je dat hun daar de dekens heen doen?
Ik breng ze zelf hier in het dorp bij de paardewinkel binnen,krijg dan een bonnetje met welke dekens ik binnen heb gedaan ,maar waar ze die heen sturen weet ik niet.In mijn idee heb ik dan een overeenkomst met de winkel en horen zij mijn dekens te vervangen en hoor de winkel die bij de wasserij op hun beurt weer te verhalen zou ik toch denken.???
_Lucifertje schreef:meggiemeg schreef:Wellicht doet de verzekering ook moeilijk omdat het niet de eerste keer is dat er brand is daar? De ruimte waar over wordt gesproken waar de dekens lagen was een zeer bouwvallig schuurtje, dus iets met elektra zou dan maar zo kunnen denk ik dan. De boel is al verkocht (woonhuis en opstallen) dus als de nieuwe bewoners de boel slopen is er weinig meer aan te tonen dat het een bouwval was.
Wij hebben het huis (en de opstallen en dekenwasserij) toevallig ook gezien tijdens de bezichtiging toen het te koop stond. De wasserij zelf was ook in niet al te beste toestand en staat van onderhoud eerlijk gezegd....
Op het moment wij daar waren was het schuurtje al afgebroken.
beatje schreef:Ik heb bij hun geen dekens binnengebracht dus weet het niet,maar als je bij Welkoop of Divoza dekens binnenbrengt om te wassen ga je met hun toch de overeenkomst aan en niet met Brands? Of weet je dat hun daar de dekens heen doen?
Ik breng ze zelf hier in het dorp bij de paardewinkel binnen,krijg dan een bonnetje met welke dekens ik binnen heb gedaan ,maar waar ze die heen sturen weet ik niet.In mijn idee heb ik dan een overeenkomst met de winkel en horen zij mijn dekens te vervangen en hoor de winkel die bij de wasserij op hun beurt weer te verhalen zou ik toch denken.???
beatje schreef:Ik heb bij hun geen dekens binnengebracht dus weet het niet,maar als je bij Welkoop of Divoza dekens binnenbrengt om te wassen ga je met hun toch de overeenkomst aan en niet met Brands? Of weet je dat hun daar de dekens heen doen?
Ik breng ze zelf hier in het dorp bij de paardewinkel binnen,krijg dan een bonnetje met welke dekens ik binnen heb gedaan ,maar waar ze die heen sturen weet ik niet.In mijn idee heb ik dan een overeenkomst met de winkel en horen zij mijn dekens te vervangen en hoor de winkel die bij de wasserij op hun beurt weer te verhalen zou ik toch denken.???
Tessebes schreef:Lijkt mij ook als je de dienst afneemt bij Divoza of Welkoop, je bij hen moet zijn. Hetzelfde als bijvoorbeeld een halster kapot gaat, dan hoef je ook niet zelf contact op te nemen met de fabrikant.
Aansprakelijkheid is hierbij toch wel een dingetje, als de oorzaak van de brand niet kan worden vastgesteld. Bijvoorbeeld bij brand bij een bewaarnemingsovereenkomst (zoals bij een jas afgeven bij een garderobe) is er ook geen aansprakelijkheid, als de brand niet door toedoen van de bewaarnemer is ontstaan.
Toch vind ik de houding van Balans hierin totaal niet klantvriendelijk, gedupeerden bijvoorbeeld een wastegoed aanbieden, is toch wel het minste wat ze kunnen doen. Als blijk van goede wil. De gunfactor werkt in ieder geval niet in hun voordeel. Als ik een deken moet laten wassen, gaat ie zeker niet naar Balans.
belle_boef schreef:Maar als hier bij bokkers bekend is dat het schuurtje niet in top staat was, kan dat dan niet aangedragen worden?
Liezel1 schreef:Tessebes schreef:Lijkt mij ook als je de dienst afneemt bij Divoza of Welkoop, je bij hen moet zijn. Hetzelfde als bijvoorbeeld een halster kapot gaat, dan hoef je ook niet zelf contact op te nemen met de fabrikant.
Aansprakelijkheid is hierbij toch wel een dingetje, als de oorzaak van de brand niet kan worden vastgesteld. Bijvoorbeeld bij brand bij een bewaarnemingsovereenkomst (zoals bij een jas afgeven bij een garderobe) is er ook geen aansprakelijkheid, als de brand niet door toedoen van de bewaarnemer is ontstaan.
Toch vind ik de houding van Balans hierin totaal niet klantvriendelijk, gedupeerden bijvoorbeeld een wastegoed aanbieden, is toch wel het minste wat ze kunnen doen. Als blijk van goede wil. De gunfactor werkt in ieder geval niet in hun voordeel. Als ik een deken moet laten wassen, gaat ie zeker niet naar Balans.
Maar als ik zo hoor wat de staat van de gebouwen en bijgebouwen is.... wat als Balans wel nalatig is geweest?
belle_boef schreef:Maar als hier bij bokkers bekend is dat het schuurtje niet in top staat was, kan dat dan niet aangedragen worden?
LindyH schreef:Volgens mij is deze link wel interessant voor jullie. Het gaat onder andere over aansprakelijkheid bij een brand in een stomerij.
https://www.nporadio1.nl/consument/9779 ... antwoorden
Tessebes schreef:LindyH schreef:Volgens mij is deze link wel interessant voor jullie. Het gaat onder andere over aansprakelijkheid bij een brand in een stomerij.
https://www.nporadio1.nl/consument/9779 ... antwoorden
Dit is dan ook de enige "uitspraak" die voordelig is. Voor de rest komt het er op neer, dat er geen aansprakelijkheid is, als de brand buiten de schuld van de wasserij is ontstaan. Ik zou dus eerst goed de haalbaarheid van zo'n collectief proces uitzoeken.
candalisa schreef:Tessebes schreef:
Dit is dan ook de enige "uitspraak" die voordelig is. Voor de rest komt het er op neer, dat er geen aansprakelijkheid is, als de brand buiten de schuld van de wasserij is ontstaan. Ik zou dus eerst goed de haalbaarheid van zo'n collectief proces uitzoeken.
Staat anders letterlijk in het artikel of een brand nu wel of niet onder hun schuld valt zijn