B12 tekort en injecties krijgen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:38

karuna schreef:
Freya6 schreef:
Mijn bron is het boek van Sally pacholock en ervaringen van mensen in de facebookgroep en ik had zelf ook schildklierproblrmen door b12 en mijn zusje ook. Maarrr er zijn ook auto immuun ziektes bijv Graves of hashimoto die los lijken te staan van b12 tekort terwijl mensen de twee wel allebei hebben.

Juist rond de 300 waardes zijn klachten erg vaag, maar zeker wel heel serieus te nemen.

Hashimoto en een missende stof om b12 op te nemen, beiden aanwezig. Samen met een bult allergieen door deels missende omzet stoffen,

Ik prik nu alweer minstens 15 jaar als het niet langer is. Eerst eens per 8 weken daarna eens per 6 en nu eens per 5 weken, te lang ertussen is eerst moe daarna weerstand weg en word ik onstabiel kwa humeur. Ik prik zelf in mijn bovenbeen, mijn grootste bijwerking van de tadeka is ontstekingen op een rot plek. Hidrinitis. -O-

Ik zat bij diagnose op 80 b12 en folium was ook veel te laag. Die is vanzelf bijgetrokken, later schildklier hashimoto vastgesteld maar dat is deels ook familiekwaal.



Allergieen kunnen ook bijwerking van spuiten zijn. Histamine kan torenhoog worden door het spuiten, hoe dat precies zit ben ik nog niet achter. Maar een histamine verlagend supplement als quercetine of scuttelearia helpen bij mij goed. Wel zit daar ook veel vitamine A in. Ik vermoed dat het komt vanuit de lever.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:46

Nickolay schreef:
karuna schreef:
Hashimoto en een missende stof om b12 op te nemen, beiden aanwezig. Samen met een bult allergieen door deels missende omzet stoffen,

Ik prik nu alweer minstens 15 jaar als het niet langer is. Eerst eens per 8 weken daarna eens per 6 en nu eens per 5 weken, te lang ertussen is eerst moe daarna weerstand weg en word ik onstabiel kwa humeur. Ik prik zelf in mijn bovenbeen, mijn grootste bijwerking van de tadeka is ontstekingen op een rot plek. Hidrinitis. -O-

Ik zat bij diagnose op 80 b12 en folium was ook veel te laag. Die is vanzelf bijgetrokken, later schildklier hashimoto vastgesteld maar dat is deels ook familiekwaal.


Dan heb je niet de juiste begin behandeling gehad helaas. Die is minimaal 5 weken 2x per week en vaak veel langer 2x per week


Ik ben begonnen met eerst een periode van twee per week en langzaam afbouwen naar die eens per 8 weken. :j

Allergien had ik ruim voor die tijd al, mijn hele leven om precies te zijn :+ en heb geelzucht gehad dus mijn lever is ook niet 100%. Ivm allergie sta ik al oa op histaminevermijdend dieet -O-

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:55

Ik heb gelukkig ook nog niet zulke erge symptomen als de meeste hier, maar ik ben ook heel blij dat ik zelf mijn ziekenhuisgegevens ben gaan checken toen ik eens over b12 las. Als je dan ziet aug 2009 B12 op 242 getest, dec 2016 op 139 en apr 2017 op 136 is dat al telkens te laag en bij elke test dalend. Bij de huisarts zat ik daarna nog lager (die waardes kan ik niet inzien dus weet niet hoe laag) en toen werd er gezegd: ach is maar net onder de norm dus zou niet deze klachten mogen geven. Toen die 3 ziekenhuis waarden erbij gepakt zelf en daarmee aangetoond dat het enkel verlaagd. Toen tabletten geprobeerd 2 maanden en weer getest en waarden waren nog lager geworden. Voor mij het bewijs dat ik niks uit mijn voeding opneem (mogelijk door mijn colitis ulserosa..). Sinds maart 2018 dus ook injecties en niet begonnen met de juiste start (geloof eerst 2x om de 2 weken, toen 3x om de maand, 1x om de twee maanden, toen 3 maanden na de injectie "goed" getest en dus om de 3 maanden blijven gebruiken. Ik ben nog steeds erg vermoeid, heb heel vaak hoofdpijn, pijnlijke gewrichten (knie problemen zonder medische reden vanaf mijn 9e) en ook erg last van een lage concentratie.. Donderdag dus een afspraak met mijn huisarts om te bespreken of ik niet toch vaker de injecties kan nemen en wat nu wijsheid is. Ik neem zoveel mogelijk informatie mee zodat ik nu echt goed voorbereid ben. Mijn huisarts staat gelukkig erg open voor suggesties en luisterd goed. Ze zal dus ook nooit zomaar zeggen dat ik weer moet stoppen omdat mijn waarden goed waren of iets gelukkig. Ze zijn sinds de injecties nog 2x gemeten in het ziekenhuis in juli 2018 was hij 578 en in april 2019 486. Ik weet dat die twee niet betrouwbaar zijn, maar met de verhalen hier lijken mij die waarden met het gegeven dat ik injecties krijg nog erg laag.... Wat vinden jullie? Die in april 2019 was 1,5 maand na de laatste injectie ervoor.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:55

B12 zo'n ingewikkelde materie. Zelf spuit ik sinds 3 maanden 2 keer per week. Ik heb sinds maart diagnose dunne vezel neuropathie. Een van de oorzaken kan b12 tekort zijn. Dit is bij mij niet de oorzaak. Deze is onbekend. Echter zag ik dat mijn waarde in het grijze gebied zat. Ik heb de huisarts gevraagd of ik toch mag spuiten. Ik zie het als laatste redmiddel om mijn achteruitgang evt tegen te kunnen gaan. Omdat er geen medicijn is voor dunne vezel neuropathie. Mijn huisarts stond er voor open en ik mag zeker wel 2 jaar 2 keer per week spuiten. Ik had wat uitgeprint van de website b12 instituut. Was denjbuk nier eens nodig geweest want hij wist er wel van. Ik ben dus blij dat ik het mag proberen. Ik heb nog geen effect helaas maar dat kan wel een jaar duren.
Ik ben flink beperkt door de dunne vezel neuropathie. Kan slecht lopen en lang staan. Gebruik dan buitenshuis een rolstoel en scootmobiel. Ben volledig afgekeurd. In een jaar tijd erg achteruit gegaan. Ik heb heel veel heftige zenuwpijn. Ook spijsvertering gaat meedoen. Of b12 me kan helpen blijft de vraag. Maar ik hoop het toch wel.
Ik spuit zelf. Was even uitzoeken welke maat naald. Kreeg erge blauwe plekken maar de naalden bleken te kort. Bij apotheek hebben ze er ook niet goede kijk op. Gelukkig kende ik wat ervaringsdeskundigen in de facebookgroep dunne vezel neuropathie die me veel info gaven over het b12 gebeuren.
Beetje lang verhaal geworden ..

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 22:58

maliejane schreef:
Ik heb gelukkig ook nog niet zulke erge symptomen als de meeste hier, maar ik ben ook heel blij dat ik zelf mijn ziekenhuisgegevens ben gaan checken toen ik eens over b12 las. Als je dan ziet aug 2009 B12 op 242 getest, dec 2016 op 139 en apr 2017 op 136 is dat al telkens te laag en bij elke test dalend. Bij de huisarts zat ik daarna nog lager (die waardes kan ik niet inzien dus weet niet hoe laag) en toen werd er gezegd: ach is maar net onder de norm dus zou niet deze klachten mogen geven. Toen die 3 ziekenhuis waarden erbij gepakt zelf en daarmee aangetoond dat het enkel verlaagd. Toen tabletten geprobeerd 2 maanden en weer getest en waarden waren nog lager geworden. Voor mij het bewijs dat ik niks uit mijn voeding opneem (mogelijk door mijn colitis ulserosa..). Sinds maart 2018 dus ook injecties en niet begonnen met de juiste start (geloof eerst 2x om de 2 weken, toen 3x om de maand, 1x om de twee maanden, toen 3 maanden na de injectie "goed" getest en dus om de 3 maanden blijven gebruiken. Ik ben nog steeds erg vermoeid, heb heel vaak hoofdpijn, pijnlijke gewrichten (knie problemen zonder medische reden vanaf mijn 9e) en ook erg last van een lage concentratie.. Donderdag dus een afspraak met mijn huisarts om te bespreken of ik niet toch vaker de injecties kan nemen en wat nu wijsheid is. Ik neem zoveel mogelijk informatie mee zodat ik nu echt goed voorbereid ben. Mijn huisarts staat gelukkig erg open voor suggesties en luisterd goed. Ze zal dus ook nooit zomaar zeggen dat ik weer moet stoppen omdat mijn waarden goed waren of iets gelukkig. Ze zijn sinds de injecties nog 2x gemeten in het ziekenhuis in juli 2018 was hij 578 en in april 2019 486. Ik weet dat die twee niet betrouwbaar zijn, maar met de verhalen hier lijken mij die waarden met het gegeven dat ik injecties krijg nog erg laag.... Wat vinden jullie? Die in april 2019 was 1,5 maand na de laatste injectie ervoor.


ik heb je net nog een pb gestuurd. Als je B12 injecties krijgt, moet je waarde eigenlijk onmeetbaar zijn. (boven de 1500)
Zal morgen de info daarover naar je sturen

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:35

Laura82 schreef:
Victory-Boy schreef:
Klopt, maar de term CVS wordt gebruikt voor iedereen die chronisch vermoeid is. En dat is niet juist. ME/SEID is zoveel meer dan alleen chronisch vermoeid, sterker nog ... als ik goed geslapen heb en mijn dag goed indeel hoef ik niet persé vermoeid te zijn.

Het is eigenlijk hetzelfde als iedereen die wat drukker is een ADHD-er noemen, iedereen die wat sociaal onhandig is dan een autist, iedereen die wat langzamer met begrijpen is is weer verstandelijk beperkt enzovoorts. Gelukkig willen meer en meer (goede) artsen en onderzoekers de term CVS er helemaal uit hebben. Chronische vermoeidheid is een symptoom die voorkomt bij o.a. ziekte van Pfeiffer, ziekte van Lyme, Burn-out, stress, na chemotherapie, als mensen domweg niet genoeg rust nemen en ga zo maar door. Het is gewoon jammer dat de term CVS te pas en te onpas wordt gebruikt en daarom een slechte naam heeft. Ik heb ook het gevoel dat (de term) CVS niet meer serieus genomen wordt.

SEID (Systematic Exertion Intolerance Disorder/Disease) of wel Systematische Inspannings Intolerantie is zoveel meer dan "alleen maar" chronisch vermoeid zijn, net zoals een vitamine B12 gebrek zoveel meer is dan alleen maar moe zijn. ME wordt ook niet gezien als CVS, terwijl SEID en ME als hetzelfde wordt gezien.
Ik gebruik altijd de term SEID omdat dat precies is hoe ik het ervaar: een systematische inspanning intolerantie en géén chronische vermoeidheid. Hopelijk wordt het ooit bekender en meer geaccepteerd door mensen. Op het rapport dat ik meekreeg nadat deze ziekte bij mij geconstateerd werd staat ook een levensverwachting van 66 jaar.


Even van de andere kant bekeken, ik ben chronisch vermoeid, en er is ondanks uitgebreid onderzoek geen oorzaak vastgesteld. Ondanks dat ik de diagnose cvs niet bepaald omarm, kweekt het bij mensen wel veel meer begrip dan dat je "gewoon" zegt dat je chronisch vermoeid bent. De "ahh alle ouders zijn moe", "ohhh vanavond even lekker vroeg naar bed" en "ohh ja dat ken ik" vliegen me dagelijks om de oren. Heel frustrerend, want het is bijna niet uit te leggen dat het écht anders is.
Mijn internist zei ook, er mankeert je wel degelijk wat, alleen niet iets wat we met de huidige onderzoeken kunnen vaststellen. Ook zij vond de diagnose cvs onbevredigend (en nee hoor, ze was mn "gezeur" echt niet zat), maar heeft m toch genoemd omdat het ook wat deuren opent wbt behandeling/begeleiding.

Overigens in mijn leeswerk over cvs las ik juist dat ze de term ME af willen schaffen? Maar moet eerlijk bekennen dat ik de achterliggende uitleg niet meer weet.

Ik stuur je even een PB hierover, ben bang dat ik anders teveel off topic ga.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:36

Dat laatste hoeft niet eens. :n Ik ben eens ter controle getest (arts wilde weten of het idd klopte dat de waarde torenhoog zou zijn) en zat op 1200 een week na een injectie van 1000. Op zich logisch basis van 200 en 1000 extra aangevuld.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 09:51

karuna schreef:
Dat laatste hoeft niet eens. :n Ik ben eens ter controle getest (arts wilde weten of het idd klopte dat de waarde torenhoog zou zijn) en zat op 1200 een week na een injectie van 1000. Op zich logisch basis van 200 en 1000 extra aangevuld.


ik heb nu echt de energie niet om deze discussie met je aan te gaan.
Gelukkig was hij boven de 1000.
Maar ik zou je goed inlezen op welke waarde hij zou moeten zijn bij injecties, anders hebben de injecties geen zin

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: B12 tekort en injecties krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:06

Maar wat is nou een week later … Ik moest van de huisarts toen stoppen en werd uiteindelijk zo'n 3 maanden later geprikt, waarde nog steeds boven de 1400 en dus niet meetbaar. Ik was 'gezond' volgens hun, klachten sijpelde alleen wel steeds meer terug.

Het is zo jammer dat je aan alle kanten tegen muren aan loopt. Niet alleen met uitleggen naar andere mensen maar ook naar dokters. Gister nog een dokter die me maar vreemd aan keek dat ik 1x per week B12 prik (oké ik ben dat wat aan het opschalen maar dat is meer op uit te testen dan dat ik echt kan zeggen ja nee doe het nu 1x per 2 weken). Weer iemand die het maar niet wilt snappen.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:09

maliejane schreef:
Ik heb gelukkig ook nog niet zulke erge symptomen als de meeste hier, maar ik ben ook heel blij dat ik zelf mijn ziekenhuisgegevens ben gaan checken toen ik eens over b12 las. Als je dan ziet aug 2009 B12 op 242 getest, dec 2016 op 139 en apr 2017 op 136 is dat al telkens te laag en bij elke test dalend. Bij de huisarts zat ik daarna nog lager (die waardes kan ik niet inzien dus weet niet hoe laag) en toen werd er gezegd: ach is maar net onder de norm dus zou niet deze klachten mogen geven. Toen die 3 ziekenhuis waarden erbij gepakt zelf en daarmee aangetoond dat het enkel verlaagd. Toen tabletten geprobeerd 2 maanden en weer getest en waarden waren nog lager geworden. Voor mij het bewijs dat ik niks uit mijn voeding opneem (mogelijk door mijn colitis ulserosa..). Sinds maart 2018 dus ook injecties en niet begonnen met de juiste start (geloof eerst 2x om de 2 weken, toen 3x om de maand, 1x om de twee maanden, toen 3 maanden na de injectie "goed" getest en dus om de 3 maanden blijven gebruiken. Ik ben nog steeds erg vermoeid, heb heel vaak hoofdpijn, pijnlijke gewrichten (knie problemen zonder medische reden vanaf mijn 9e) en ook erg last van een lage concentratie.. Donderdag dus een afspraak met mijn huisarts om te bespreken of ik niet toch vaker de injecties kan nemen en wat nu wijsheid is. Ik neem zoveel mogelijk informatie mee zodat ik nu echt goed voorbereid ben. Mijn huisarts staat gelukkig erg open voor suggesties en luisterd goed. Ze zal dus ook nooit zomaar zeggen dat ik weer moet stoppen omdat mijn waarden goed waren of iets gelukkig. Ze zijn sinds de injecties nog 2x gemeten in het ziekenhuis in juli 2018 was hij 578 en in april 2019 486. Ik weet dat die twee niet betrouwbaar zijn, maar met de verhalen hier lijken mij die waarden met het gegeven dat ik injecties krijg nog erg laag.... Wat vinden jullie? Die in april 2019 was 1,5 maand na de laatste injectie ervoor.


Als je colitus hebt lijkt mij dat je minimaal 1x per maand moet blijven spuiten, na een goede opstart van 5 of 10 weken 2x per week, en dan afbouwen op geleiding van klachten, zolang je klachten hebt zou ik 2x per week blijven spuiten, en alleen afbouwen als je merkt dat dat kan.
Onderhoud is ws. levenslang nodig omdat je darmen niet naar behoren functioneren bij Colitus. Dus dan is zeker 1x per maand nodig.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:30

xDenies schreef:
Maar wat is nou een week later … Ik moest van de huisarts toen stoppen en werd uiteindelijk zo'n 3 maanden later geprikt, waarde nog steeds boven de 1400 en dus niet meetbaar. Ik was 'gezond' volgens hun, klachten sijpelde alleen wel steeds meer terug.

Het is zo jammer dat je aan alle kanten tegen muren aan loopt. Niet alleen met uitleggen naar andere mensen maar ook naar dokters. Gister nog een dokter die me maar vreemd aan keek dat ik 1x per week B12 prik (oké ik ben dat wat aan het opschalen maar dat is meer op uit te testen dan dat ik echt kan zeggen ja nee doe het nu 1x per 2 weken). Weer iemand die het maar niet wilt snappen.


Ik prik nog steeds ongeveer 3x per 2 weken (vergeet er soms eentje). Als ik meer dan 2 weken maar 1x per week heb geprikt dan merk ik dat zeer zeker nog, en ben inmiddels al 1.5 jaar onder behandeling.

Gelukkig is mijn huisarts een engel en laat ze mij mijn eigen behandelplan inrichten. Maar in feite prik ik volgens de richtlijn: bij neurologische schade 2x per week prikken gedurende lange tijd (bijvoorbeeld 2 jaar).

Maar super vervelend dat ze in jouw omgeving nog steeds zo onwetend hierover zijn, Denies. Kan me jouw verhalen in het B12 topic nog goed herinneren. :(:) Zou lekker blijven doen wat je doet hoor. Als je op wil schalen dan moet je dat ook doen, je merkt vanzelf of het wat uitmaakt of niet.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:20

n.a.v. dit topic zojuist toch maar even de huisarts gebeld om te vragen wat mijn B12 waardes vorig jaar eigenlijk waren. Heb toen laten prikken omdat ik het continue koud had, daardoor moe was, daardoor weer concentratie problemen had en dat werd toch wel een belemmering.
Kreeg uiteindelijk als uitslag alleen maar: Ja het is wat aan de lage kant, maar eigenlijk allemaal niet noemenswaardig en toen mocht ik weer naar huis. Maar er is nooit daadwerkelijk benoemd wat de waarde nu is.
Was er een beetje gefrustreerd over toen, want ze gaven aan dat het eigenlijk niks was en ik dan misschien beter met een psycholoog kon gaan praten, maar ik ga het echt niet warmer krijgen van de psycholoog hoor, misschien als die heel knap is _O-
Daarna nooit meer wat mee gedaan, maar de temperaturen komen inmiddels onder de 20 graden en ik zit al weer onder mijn wollen kleed in huis terwijl mijn moeder een t-shirt aan heeft :') Dit beloofd wat voor de rest van de winter.
Ze mochten de uitslag niet mailen, dus straks maar even langs rijden, ik ben benieuwd..

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 11:24

Faelynn schreef:
n.a.v. dit topic zojuist toch maar even de huisarts gebeld om te vragen wat mijn B12 waardes vorig jaar eigenlijk waren. Heb toen laten prikken omdat ik het continue koud had, daardoor moe was, daardoor weer concentratie problemen had en dat werd toch wel een belemmering.
Kreeg uiteindelijk als uitslag alleen maar: Ja het is wat aan de lage kant, maar eigenlijk allemaal niet noemenswaardig en toen mocht ik weer naar huis. Maar er is nooit daadwerkelijk benoemd wat de waarde nu is.
Was er een beetje gefrustreerd over toen, want ze gaven aan dat het eigenlijk niks was en ik dan misschien beter met een psycholoog kon gaan praten, maar ik ga het echt niet warmer krijgen van de psycholoog hoor, misschien als die heel knap is _O-
Daarna nooit meer wat mee gedaan, maar de temperaturen komen inmiddels onder de 20 graden en ik zit al weer onder mijn wollen kleed in huis terwijl mijn moeder een t-shirt aan heeft :') Dit beloofd wat voor de rest van de winter.
Ze mochten de uitslag niet mailen, dus straks maar even langs rijden, ik ben benieuwd..


Als de huisarts al aangeeft dat hij iets laag is, dan denk ik dat je echt behoorlijk laag zat.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 11:26

Urbiezira schreef:
xDenies schreef:
Maar wat is nou een week later … Ik moest van de huisarts toen stoppen en werd uiteindelijk zo'n 3 maanden later geprikt, waarde nog steeds boven de 1400 en dus niet meetbaar. Ik was 'gezond' volgens hun, klachten sijpelde alleen wel steeds meer terug.

Het is zo jammer dat je aan alle kanten tegen muren aan loopt. Niet alleen met uitleggen naar andere mensen maar ook naar dokters. Gister nog een dokter die me maar vreemd aan keek dat ik 1x per week B12 prik (oké ik ben dat wat aan het opschalen maar dat is meer op uit te testen dan dat ik echt kan zeggen ja nee doe het nu 1x per 2 weken). Weer iemand die het maar niet wilt snappen.


Ik prik nog steeds ongeveer 3x per 2 weken (vergeet er soms eentje). Als ik meer dan 2 weken maar 1x per week heb geprikt dan merk ik dat zeer zeker nog, en ben inmiddels al 1.5 jaar onder behandeling.

Gelukkig is mijn huisarts een engel en laat ze mij mijn eigen behandelplan inrichten. Maar in feite prik ik volgens de richtlijn: bij neurologische schade 2x per week prikken gedurende lange tijd (bijvoorbeeld 2 jaar).

Maar super vervelend dat ze in jouw omgeving nog steeds zo onwetend hierover zijn, Denies. Kan me jouw verhalen in het B12 topic nog goed herinneren. :(:) Zou lekker blijven doen wat je doet hoor. Als je op wil schalen dan moet je dat ook doen, je merkt vanzelf of het wat uitmaakt of niet.


3x per 2 weken is niet de richtlijn. Die is minimaal 4x per 2 weken
Als je voor je nieuwe prik alweer klachten krijgt, ben je eigenlijk te laat. Dus ik zou vaker prikken

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: B12 tekort en injecties krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:39

Je zegt echt exact dezelfde dingen en op dezelfde manier als het in de B12 groep er aan toe gaat.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 11:43

xDenies schreef:
Je zegt echt exact dezelfde dingen en op dezelfde manier als het in de B12 groep er aan toe gaat.


Ik weet niet welke B12 groep je bedoelt, want ik ben lid van meerdere.
En ik ben heel blij met alle kennis die ik daar vandaan heb gehaald. Dus ik vat het maar op als een compliment

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: B12 tekort en injecties krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:52

Nickolay voor iedereen is de aanpak anders. Wat voor jou goed is hoeft voor mij niet goed te zijn. Ik ben destijds grondig ingesteld door een gespecialiseerde arts. En sta nog steeds onder stricte controle.

De logica van de arts je basis was voor prikken 200. Je stopt er extra 1000 in dan kan het nooit meer worden dan de 2 waardes opgeteld.

Dankzij de controle wordt mijn priktussentijd steeds aangepast. En wordt langzaam aan steeds korter.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: B12 tekort en injecties krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 11:56

ik heb vandaag een erg slechte dag en krijg nu het gevoel dat ik me moet verdedigen in mijn eigen topic.

Karuna, heel fijn dat je dan een arts getroffen heeft die het goed in de gaten houd. Ik hoop dat het bij mij ook zo zal zijn.
Ik ga nu stoppen, want ik merk dat ik erg emotioneel ben

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:56

Nickolay schreef:
xDenies schreef:
Je zegt echt exact dezelfde dingen en op dezelfde manier als het in de B12 groep er aan toe gaat.


Ik weet niet welke B12 groep je bedoelt, want ik ben lid van meerdere.
En ik ben heel blij met alle kennis die ik daar vandaan heb gehaald. Dus ik vat het maar op als een compliment


Er zijn meerdere wegen naar Rome :)

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 12:16

xDenies schreef:
Er zijn meerdere wegen naar Rome :)


Gelukkig is dit mijn topic en gaat dit over mijn zoektocht en de antwoorden die ik gevonden heb.
Ik weet dat ik af en toe iets te enthousiast word en doordraaf. Komt ook omdat ik heel blij ben dat ik eindelijk weer een lichtpuntje heb.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:48

Nickolay schreef:
xDenies schreef:
Er zijn meerdere wegen naar Rome :)


Gelukkig is dit mijn topic en gaat dit over mijn zoektocht en de antwoorden die ik gevonden heb.
Ik weet dat ik af en toe iets te enthousiast word en doordraaf. Komt ook omdat ik heel blij ben dat ik eindelijk weer een lichtpuntje heb.


Ik vind dat je het top doet!

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: B12 tekort en injecties krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:48

Oh als het gaat om hoe Nickolay antwoord gaf op mij; geen zorgen hoor! :) ik ben niet nieuw in de B12 problematiek en weet hoe de vork in de steel zit. Ik heb meer dan een jaar 2x per week geprikt en ben nu rustig aan aan het afbouwen.

Dat gemiddelde van 3x per 2 weken komt er meer vandaan dat ik het soms vergeet, en er dan een oversla om niet mijn hele planning met herinneringen op mijn telefoon en dergelijken door elkaar te gooien. Verder doe ik het goed op minimaal 3x per twee weken, maar zoals ik zei, 1x per week is mij nog te weinig.

Volgens mij bedoelt Nickolay het goed en wil ze mensen behoeden voor het maken van fouten. Als je zo ziek bent (geweest) als ze beschrijft, dan wil je andere mensen daarvoor behoeden, dat herken ik bij mezelf ook. Dat kan kort door de bocht overkomen, maar de intentie is goed.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 15:50

Freya6 schreef:
Ik vind dat je het top doet!


Dank je wel

Ik zag net, een voor mij heel belangrijke tip. De verdoving bij je tandarts, die invloed kan hebben bij een B12 tekort. Ik ben 2 jaar geleden vaak bij de tandarts en mondhygiëniste geweest en elke keer een verdoving gehad. Helaas weet ik niet met welke stof, maar vanaf nu ga ik ernaar vragen.

http://www.alternatievegeneeswijzen-ove ... hUaJHcRm7o

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 15:54

Urbiezira schreef:
Oh als het gaat om hoe Nickolay antwoord gaf op mij; geen zorgen hoor! :) ik ben niet nieuw in de B12 problematiek en weet hoe de vork in de steel zit. Ik heb meer dan een jaar 2x per week geprikt en ben nu rustig aan aan het afbouwen.

Dat gemiddelde van 3x per 2 weken komt er meer vandaan dat ik het soms vergeet, en er dan een oversla om niet mijn hele planning met herinneringen op mijn telefoon en dergelijken door elkaar te gooien. Verder doe ik het goed op minimaal 3x per twee weken, maar zoals ik zei, 1x per week is mij nog te weinig.

Volgens mij bedoelt Nickolay het goed en wil ze mensen behoeden voor het maken van fouten. Als je zo ziek bent (geweest) als ze beschrijft, dan wil je andere mensen daarvoor behoeden, dat herken ik bij mezelf ook. Dat kan kort door de bocht overkomen, maar de intentie is goed.


Ja je beschrijft precies hoe ik het bedoel. Ik hoop dat door mijn verhaal en ervaringen, andere mensen niet ook zolang er mee lopen. En er misschien eerder de juiste diagnose gesteld word.

Heel fijn om te lezen dat jij nu kan afbouwen. Ik ben heel erg benieuwd hoe het komende jaar voor mij eruit gaat zien

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:59

Nickolay schreef:
Freya6 schreef:
Ik vind dat je het top doet!


Dank je wel

Ik zag net, een voor mij heel belangrijke tip. De verdoving bij je tandarts, die invloed kan hebben bij een B12 tekort. Ik ben 2 jaar geleden vaak bij de tandarts en mondhygiëniste geweest en elke keer een verdoving gehad. Helaas weet ik niet met welke stof, maar vanaf nu ga ik ernaar vragen.

http://www.alternatievegeneeswijzen-ove ... hUaJHcRm7o

Is dat nog relevant als je toch al regelmatig prikt?