Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:08

Ayasha schreef:
Ik heb een gruwelijke hekel aan extremisme en zeker als het gepaart gaat met zoveel hypocriesie en leugens. :) Kom op voor waar je in geloofd maar doe het met feiten. Doe het met oprechtheid en met verstand. Niet op deze manier.

En ik denk dat de meeste die me van bokt kennen zouden willen dat ik wat vaker mijn mond hield (Het is me al letterlijk gezegd _O-) dus aan zwijgen over misstanden maak ik me ook niet schuldig. _O-


Maar ga je zelf niet een beetje op dezelfde manier de deze discussie in?
Zonder feiten, wel een beetje vooringenomen en dus niet met feiten?

Mij zal je niet horen dat je je mond moet houden.
Maar niet alleen op Bokt maar ook bijvoorbeeld richting de knhs of Fei.

Dat de weg die de activisten bewandelen niet per definitie de juiste is ben ik met je eens hoor.
Is ook niet de route die ik zou gaan.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:14

Loretta schreef:
Op negentienjarige leeftijd kan er nog van alles veranderen. Ik hoop daarom voor haar dat ze echt heel zeker weet dat dit echt is wat ze wil.

Hey, toen ik 19 was, wist ik alles, en ik wist precies wat ik wilde, en mensen die er anders over dachten, ook politiek gezien vond ik fascisten.

Nu op mijn 38ste realiseer ik me dat er vooral ontzettend veel is wat ik niet weet :)

Het komt vast wel goed met haar :) Het is een leuke meid met het hart op de goede plek. En wijsheid komt met de jaren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:16

fransje; Ik heb een mening gegeven over wat ik vind van de actie. Maar de verdere "feiten" haal ik gewoon uit het filmpje, uit haar mond. :) Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. Ik denk niet dat je er onder uit komt dat je in een discussie een zekere "voor ingenomenheid" hebt. Ik denk dat die soort van onlosmakend verbonden is met het simpele hebben van een mening over iets? Je discussieert immers vanuit een standpunt dat je in genomen hebt toch? Of begrijp ik je verkeerd?

KNHS heb ik weinig afaires mee maar de bond waar ik voor start heb ik al regelmatig mee in discussie gelegen. :D Vrij recent nog zelfs. :+
Ik beperk me echt niet enkel tot bokt. Ook op wedstrijden ben ik niet te beroerd om mijn mond open te doen indien er naar mijn inziens onrechtmatig gehandeld wordt naar een paard. En nee, daar maak ik me niet altijd even populair mee maar daarvoor ben ik daar ook niet gelukkig. En dat is dan in persoon een gesprek aan gaan. Niet gewoon die persoon zijn of haar proef verstoren om te storen. De ene reageert daar beter op dan de ander en ik hoop, als ik over de schreef ga, dat er dan ook iemand naar mij toe komt en me rustig wijst op wat ik deed en welk effect dat op mijn dier heeft. Maar niet door met een spanddoek in mijn proef te gaan rennen.

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:34

Avalanche81 schreef:
Loretta schreef:
Op negentienjarige leeftijd kan er nog van alles veranderen. Ik hoop daarom voor haar dat ze echt heel zeker weet dat dit echt is wat ze wil.

Hey, toen ik 19 was, wist ik alles, en ik wist precies wat ik wilde, en mensen die er anders over dachten, ook politiek gezien vond ik fascisten.

Nu op mijn 38ste realiseer ik me dat er vooral ontzettend veel is wat ik niet weet :)

Het komt vast wel goed met haar :) Het is een leuke meid met het hart op de goede plek. En wijsheid komt met de jaren.


Alleen blaast zij nu wel heel erg hoog van de toren. Ze zet zich zelf wel heel erg in de spotlights op alle mogelijke manieren. Het internet vergeet helaas niets.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:37

Dat dacht ik ook al. En als je al (sneu genoeg) om de oren geslagen wordt met een Bokt topic van 2 jaar geleden dan zal het 'optreden' tijdens het CHIO zeker nog wel een paar keer voorbij komen in je leven en meestal op momenten dat het heel erg niet uit komt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:39

Loretta schreef:
Alleen blaast zij nu wel heel erg hoog van de toren. Ze zet zich zelf wel heel erg in de spotlights op alle mogelijke manieren. Het internet vergeet helaas niets.

Karma bijt haar nog wel 'n keer in de kont.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:44

Yep. Standaard bij sollicitaties, ff je naam door Google halen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:45

Mwah, dat zal vast mee vallen, tenzij ze de politiek in wil. En zelfs dan kan ze er prima een draai aan geven als ze slim genoeg is. Als je nooit tegenstand krijgt heb je simpelweg nooit wat gedaan. Ik denk dat menig bedrijf wel wat kan met deze "spirit" mits ze in het gesprek kan bewijzen dat ze die kan kanaliseren op een positieve manier. Werkgevers zijn ook ooit 19 geweest.

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:47

rien10 schreef:
Yep. Standaard bij sollicitaties, ff je naam door Google halen.


Dit heeft een nog grotere impact dan een strafblad

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:48

Ayasha schreef:
Mwah, dat zal vast mee vallen, tenzij ze de politiek in wil. En zelfs dan kan ze er prima een draai aan geven als ze slim genoeg is. Als je nooit tegenstand krijgt heb je simpelweg nooit wat gedaan. Ik denk dat menig bedrijf wel wat kan met deze "spirit" mits ze in het gesprek kan bewijzen dat ze die kan kanaliseren op een positieve manier. Werkgevers zijn ook ooit 19 geweest.

Ik snap je punt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:48

Ayasha schreef:
Mwah, dat zal vast mee vallen, tenzij ze de politiek in wil. En zelfs dan kan ze er prima een draai aan geven als ze slim genoeg is. Als je nooit tegenstand krijgt heb je simpelweg nooit wat gedaan. Ik denk dat menig bedrijf wel wat kan met deze "spirit" mits ze in het gesprek kan bewijzen dat ze die kan kanaliseren op een positieve manier. Werkgevers zijn ook ooit 19 geweest.

Maar veganactivisme kun je missen als kiespijn in een bedrijf (anders probeert ze de bedrijfskantine ook nog te hervormen)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:57

elnienjo schreef:
Ayasha schreef:
Mwah, dat zal vast mee vallen, tenzij ze de politiek in wil. En zelfs dan kan ze er prima een draai aan geven als ze slim genoeg is. Als je nooit tegenstand krijgt heb je simpelweg nooit wat gedaan. Ik denk dat menig bedrijf wel wat kan met deze "spirit" mits ze in het gesprek kan bewijzen dat ze die kan kanaliseren op een positieve manier. Werkgevers zijn ook ooit 19 geweest.

Maar veganactivisme kun je missen als kiespijn in een bedrijf (anders probeert ze de bedrijfskantine ook nog te hervormen)

Ik zie niet in wat veganisme met een bedrijf re maken heeft tenzij ze voor een steakhouse of ander restaurant solliciteert.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:01

Als iemand gewoon zijn of haar werk goed doet zie ik het probleem niet hoor.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:07

Whale schreef:
Als iemand gewoon zijn of haar werk goed doet zie ik het probleem niet hoor.


Er zijn best wat werkgevers die 'veganisme' associeren met 'gedoe' en die geen zin hebben in 'gedoe'.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:17

fransje23 schreef:
Ayasha schreef:
Ik heb een gruwelijke hekel aan extremisme en zeker als het gepaart gaat met zoveel hypocriesie en leugens. :) Kom op voor waar je in geloofd maar doe het met feiten. Doe het met oprechtheid en met verstand. Niet op deze manier.

En ik denk dat de meeste die me van bokt kennen zouden willen dat ik wat vaker mijn mond hield (Het is me al letterlijk gezegd _O-) dus aan zwijgen over misstanden maak ik me ook niet schuldig. _O-


Maar ga je zelf niet een beetje op dezelfde manier de deze discussie in?
Zonder feiten, wel een beetje vooringenomen en dus niet met feiten?

Mij zal je niet horen dat je je mond moet houden.
Maar niet alleen op Bokt maar ook bijvoorbeeld richting de knhs of Fei.

Dat de weg die de activisten bewandelen niet per definitie de juiste is ben ik met je eens hoor.
Is ook niet de route die ik zou gaan.

Als je op deze manier gaat actievoeren vraag je er om dat anderen vooringenomen zijn en jou niet serieus nemen. Als je daarbij ook nog standpunten meent te moeten verdedigen die zonder enige nuance (of tintje grijs) worden neergelegd dan ben je naar mijn mening vrij naïef als je denkt dat je hiermee een zinvolle discussie op gang kunt brengen.
Met name richting KNHS laat ik mijn stem meer horen dan menigeen lief is maar ook daarin heb je de regels en mogelijkheden te volgens die het Nederlands recht bied.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:20

Cowboy55 schreef:
Whale schreef:
Als iemand gewoon zijn of haar werk goed doet zie ik het probleem niet hoor.


Er zijn best wat werkgevers die 'veganisme' associeren met 'gedoe' en die geen zin hebben in 'gedoe'.

Veganisme zal geen problemen hoeven te geven, veganactivisme zoals hierboven genoemd des te meer. Met veganactivisme bedoel ik dus dat men deze religie bij anderen door de strot probeert te duwen, dan kun je heel onaangename situatie krijgen.

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:40

Als je een baan hebt waar je te maken krijgt met mensen van buiten het bedrijf maak je het jezelf nu gewoon lastig. Je wilt niet dat klanten aan de vergadertafel zeggen, goh die nieuwe ...... (maak er iets leuks van) die komt me zo bekend voor ... oh ja! jij rende in je bh over het veld in 2019, leuke BH had je aan. Sorry wat wilde je zeggen over de jaarcijfers?

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:42

mellanion84 schreef:
Als je een baan hebt waar je te maken krijgt met mensen van buiten het bedrijf maak je het jezelf nu gewoon lastig. Je wilt niet dat klanten aan de vergadertafel zeggen, goh die nieuwe ...... (maak er iets leuks van) die komt me zo bekend voor ... oh ja! jij rende in je bh over het veld in 2019, leuke BH had je aan. Sorry wat wilde je zeggen over de jaarcijfers?


Dit. Voor wat betreft de manier waarop je het verwoord hebt: Douze Points! _O-

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:55

Cowboy55 schreef:
mellanion84 schreef:
Als je een baan hebt waar je te maken krijgt met mensen van buiten het bedrijf maak je het jezelf nu gewoon lastig. Je wilt niet dat klanten aan de vergadertafel zeggen, goh die nieuwe ...... (maak er iets leuks van) die komt me zo bekend voor ... oh ja! jij rende in je bh over het veld in 2019, leuke BH had je aan. Sorry wat wilde je zeggen over de jaarcijfers?


Dit. Voor wat betreft de manier waarop je het verwoord hebt: Douze Points! _O-

Als ze haar job goed doet maakt ze dat volgens mij geen reet uit, bovendien is het off topic en haar probleem. Niet het onze.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:59

mellanion84 schreef:
Als je een baan hebt waar je te maken krijgt met mensen van buiten het bedrijf maak je het jezelf nu gewoon lastig. Je wilt niet dat klanten aan de vergadertafel zeggen, goh die nieuwe ...... (maak er iets leuks van) die komt me zo bekend voor ... oh ja! jij rende in je bh over het veld in 2019, leuke BH had je aan. Sorry wat wilde je zeggen over de jaarcijfers?

Ik denk dat je dan HR aan je broek krijgt wegens seksistisch gedrag, en terecht ook nog.

Ik ga met Ayasha mee. Juist in de kunst (de kant die deze dame op wil, geloof ik) kan dit een enorme pre zijn. Het toont iig aan dat je lef hebt, en dat je niet bang bent tegen de meerderheid in te gaan.

esje01

Berichten: 4899
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:59

Ik lees net een stuk over hoeveel paarden in Nederland alleen staan te verpieteren op de wei.
Dat daar aandacht voor komt en regelgeving is nog niet zo verkeerd.
We kunnen wel blijven praten over deze 19 jarige.
We kunnen beter kritisch zijn op dit soort zaken en maken dat dit rap verandert.
Want ik noem dat toch echt schrijnend.
Sommige paarden hebben zelfs niet eens zicht contact.
Er moet toch echt iets veranderen.
En er moet ergens een begin gemaakt worden.
Dus laten we daar onze energie in steken.
Bewustwording, regelgeving, uitleg om zo het image van de paardenliefhebber te verbeteren.

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:04

esje01 schreef:
Ik lees net een stuk over hoeveel paarden in Nederland alleen staan te verpieteren op de wei.
Dat daar aandacht voor komt en regelgeving is nog niet zo verkeerd.
We kunnen wel blijven praten over deze 19 jarige.
We kunnen beter kritisch zijn op dit soort zaken en maken dat dit rap verandert.
Want ik noem dat toch echt schrijnend.
Sommige paarden hebben zelfs niet eens zicht contact.
Er moet toch echt iets veranderen.
En er moet ergens een begin gemaakt worden.
Dus laten we daar onze energie in steken.
Bewustwording, regelgeving, uitleg om zo het image van de paardenliefhebber te verbeteren.

Je leest iets, maar hoe weet je of waar is wat er wordt geschreven?

esje01

Berichten: 4899
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:09

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door esje01 op 02-09-19 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

esje01

Berichten: 4899
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:10

Pipodipo schreef:
esje01 schreef:
Ik lees net een stuk over hoeveel paarden in Nederland alleen staan te verpieteren op de wei.
Dat daar aandacht voor komt en regelgeving is nog niet zo verkeerd.
We kunnen wel blijven praten over deze 19 jarige.
We kunnen beter kritisch zijn op dit soort zaken en maken dat dit rap verandert.
Want ik noem dat toch echt schrijnend.
Sommige paarden hebben zelfs niet eens zicht contact.
Er moet toch echt iets veranderen.
En er moet ergens een begin gemaakt worden.
Dus laten we daar onze energie in steken.
Bewustwording, regelgeving, uitleg om zo het image van de paardenliefhebber te verbeteren.

Je leest iets, maar hoe weet je of waar is wat er wordt geschreven?


RTL nieuws een stuk van dier en recht

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:11

Ayasha schreef:
Als ze haar job goed doet maakt ze dat volgens mij geen reet uit, bovendien is het off topic en haar probleem. Niet het onze.


Daar heb je gelijk in. Het is haar probleem, niet het onze. Al sinds pagina 17 niet.