Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:50

J0anieke schreef:
Ze geeft in het filmpje zelf aan dat ze pas 1,5 jaar geleden is gestopt met paardrijden. Niet zo gek dus dat ze in 2017 nog een topic heeft kunnen maken dat ze zelf op het paard zit... :+

Zielig eigenlijk, zo jong en dan al gehersenspoeld..

J0anieke

Berichten: 4880
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:56

Ik wist niet dat wanneer je een andere kijk of mening op iets hebt, je meteen gehersenspoeld bent.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:15

J0anieke schreef:
Ik wist niet dat wanneer je een andere kijk of mening op iets hebt, je meteen gehersenspoeld bent.

Wel als je strafbare feiten pleegt en anderen geen mening gunt.

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:22

Wel goed dat Romy hier een blog over heeft gemaakt :j Gesprek is wat mij betreft ook wat te langdradig en traag maar het is in ieder geval een dialoog.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:36

J0anieke schreef:
Ze geeft in het filmpje zelf aan dat ze pas 1,5 jaar geleden is gestopt met paardrijden. Niet zo gek dus dat ze in 2017 nog een topic heeft kunnen maken dat ze zelf op het paard zit... :+

Dat is niet wat bevestigd is want dat zag ik idd in het filmpje. :+

Wel het typische verhaal van zelf kl*ten met rijden en het bit en i.p.v. wat aan zichzelf te doen dat geklommel dan maar projecteren op de rest van de paardenwereld.

Anoniem

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:41

ik snap de kritiek niet zo goed, wat is nu wat precies die weerstand oproept bij velen in dit topic?

vind het eigenlijk alleen maar bewondering waardig dat iemand van 19 zo bewust is van het dierenwelzijn (en vaak leed).

ook ben ik eens gaan nadenken, misschien vinden 'wij paarden mensen' snel dingen normaal. want als ik voor mezelf mag spreken, heb ik wel eens opmerkingen vanuit mijn niet paarden vrienden/familie gehad, met vragen waarom ik op een paard rijden leuk vind, of het paard het wel leuk vind, of het niet zielig is of hij al dat tuig op moet, ect.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:42

Zo bewust is ze niet dat ze een paard in gevaar brengt.

Anoniem

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:43

hm ja, vind ik persoonlijk wel meevallen

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:46

Nessie schreef:
Zo bewust is ze niet dat ze een paard in gevaar brengt.

Ze heeft het paard geen moment in gevaar gebracht. Ze bleef uit de route van het paard, en springpaarden zijn vaak heel veel gewend, en lang niet zo onder de indruk als dressuurpaarden.

Ik ben geen voorstander van de actie, echt helemaal niet, ik denk dat de discussie al jaren gaande is, dus daarom is het gewoon niet heel hard nodig, maar dit soort verwijten slaat nergens op. Als je dan toch de discussie aan wilt, kom dan met punten die echt ergens op slaan, anders bewijs je alleen maar hun gelijk, en dat is iets wat jij iig niet wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:47

J0anieke schreef:
Ze geeft in het filmpje zelf aan dat ze pas 1,5 jaar geleden is gestopt met paardrijden. Niet zo gek dus dat ze in 2017 nog een topic heeft kunnen maken dat ze zelf op het paard zit... :+


Haar mening is wel meer dan 360° gedraait zeg, jeetje. :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:48

in 6 jaar tijd kan je mening natuurlijk niet veranderen? gekke screenshot. een kind van 13 denkt niet hetzelfde als een jongvolwassene van 19.
360° is trouwens weer precies terug, dus geen verandering

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:51

Avalanche81 schreef:
Nessie schreef:
Zo bewust is ze niet dat ze een paard in gevaar brengt.

Ze heeft het paard geen moment in gevaar gebracht. Ze bleef uit de route van het paard, en springpaarden zijn vaak heel veel gewend, en lang niet zo onder de indruk als dressuurpaarden.

Ik ben geen voorstander van de actie, echt helemaal niet, ik denk dat de discussie al jaren gaande is, dus daarom is het gewoon niet heel hard nodig, maar dit soort verwijten slaat nergens op. Als je dan toch de discussie aan wilt, kom dan met punten die echt ergens op slaan, anders bewijs je alleen maar hun gelijk, en dat is iets wat jij iig niet wilt.


"Ze bleef uit de route van het paard"
*loopt letterlijk op 5 meter afstand voor het paard tijdens notabene een driesprong*

Ik snap soms de wereld echt niet hoor. Maar ik zal vast gek zijn, laten we het daar maar op houden hè. *\o/*

@brokjes, oh my god, ik ben een mens en maak grapjes, shame on me. }>

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:52

brokjes schreef:
in 6 jaar tijd kan je mening natuurlijk niet veranderen? gekke screenshot. een kind van 13 denkt niet hetzelfde als een jongvolwassene van 19.
360° is trouwens weer precies terug, dus geen verandering

_/-\o_

Mijn mening is in de loop der jaren ook behoorlijk veranderd. Is hij daarom nu ongeldig?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:53

Wellicht is het een fase en komt ze vanzelf weer bij zinnen over 'n paar jaar.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:54

naomiiiii schreef:
"Ze bleef uit de route van het paard"
*loopt letterlijk op 5 meter afstand voor het paard tijdens notabene een driesprong*

Juist.

Want als je 5 meter naast de weg loopt, en er komt een vrachtwagen aan, loop je op de route van een vrachtwagen :+

Exact hoeveel meter moet iemand afstand houden? Mag een agent mij bekeuren omdat ik op de weg rijd, terwijl ik het fietspad gebruik? Dat is minder dan 5 meter. Breng ik dan ook iedereen in gevaar?
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 01-09-19 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:54

Ja ik heb ook andere videos gezien dan 'uit de route van het paard'. Als ze zo graag in haar bh rond wil huppelen met wat kreten op haar lichaam, doe het dan voordat er wordt begonnen/ tussendoor. Kom je vast ook in beeld. Onnodige risico's, ruiter of paard kunnen schrikken.

In een springparcours moet een wannabe streaker gewoon minstens 10 km afstand houden. Wegblijven dus.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:56

Avalanche81 schreef:
naomiiiii schreef:
"Ze bleef uit de route van het paard"
*loopt letterlijk op 5 meter afstand voor het paard tijdens notabene een driesprong*

Juist.

Want als je 5 meter naast de weg loopt, en er komt een vrachtwagen aan, loop je op de route van een vrachtwagen :+

Exact hoeveel meter moet iemand afstand houden?

Langs de weg zal geen probleem zijn maar ik zou toch af raden om op vijf meter er voor door te kruisen zoals zij doet.
Je doet wat je wil he, begrijp me niet verkeerd. Maar denk niet dat het je gaat bevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:57

Avalanche81 schreef:
naomiiiii schreef:
"Ze bleef uit de route van het paard"
*loopt letterlijk op 5 meter afstand voor het paard tijdens notabene een driesprong*

Juist.

Want als je 5 meter naast de weg loopt, en er komt een vrachtwagen aan, loop je op de route van een vrachtwagen :+

Exact hoeveel meter moet iemand afstand houden?
Als ik 5 meter voor een vrachtwagen staan die aan komt rijden ben ik wel plat, dus dan sta ik in de route ja.
Ik vind het behoorlijk ziek dat jij deze actie niet gevaarlijk vind. Gelukkig heb ik wel respect voor paarden en ruiters en breng ik ook mezelf niet in gevaar door dit soort acties. (Want er had ook makkelijk wat met de activist kunnen gebeuren) Maar zoals ik al zei; ik zal wel gek zijn. :D

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:01

Het is een onzinnig argument, ik heb meerdere video's gezien, en er is echt geen enkele waar het paard in gevaar is.

Maar wie weet, zien jullie iets totaal anders als ik, dat kan he. Ik heb ook weleens video's gezien van dressuurproeven waar iedereen lyrisch over was, en ik vond het niet indrukwekkend, al blijft het knap op dat niveau.


Nessie schreef:
Ja ik heb ook andere videos gezien dan 'uit de route van het paard'. Als ze zo graag in haar bh rond wil huppelen met wat kreten op haar lichaam, doe het dan voordat er wordt begonnen/ tussendoor. Kom je vast ook in beeld. Onnodige risico's, ruiter of paard kunnen schrikken.

In een springparcours moet een wannabe streaker gewoon minstens 10 km afstand houden. Wegblijven dus.


Vind je wel dat mensen verschillende meningen mogen hebben, of moet iedereen die het niet met je eens is, ook 10 km uit de buurt blijven?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:04

Ik zou het wel waarderen als ze iig mijn proeven niet komen verstoren...

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:05

Wanneer ze, naar mijn en meerdere mensen hun inzien, dieren en mensen in gevaar brengen en het niet op een normale manier kunnen communiceren zonder dus gevaar te brengen, mogen inderdaad mensen ver weg blijven. En zoals ik zei als je daar wil streaken, doe het dan gewoon op een manier dat er geen paard loopt zeker als je zo pro paard bent.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57948
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:09

Overigens is ze niet 1.5 jaar geleden "gestopt" met rijden. Ze gaat er nog steeds opzitten en ze doet nog steeds VD met 'm. :) Dus een beetje hypocriet blijft het wel.

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:12

Amber , je leest blijkbaar nog steeds mee op bokt aangezien je net nog online was, wat vind jij er van wanneer mensen zeggen dat extremisten maar een weg kennen namelijk hun eigen en totaal niet openstaan voor andere meningen??

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:20

Ayasha schreef:
Ik zou het wel waarderen als ze iig mijn proeven niet komen verstoren...

Ik ook. Tuurlijk. Ik ben het met hun hele punt niet eens. Maar dat maakt nog niet dat het paard in gevaar was.

@Nessie: ik ben het niet met ze eens, maar mijn punt is dat je sowieso al niet sterk staat door met dingen aan te komen die niet kloppen.
Ik vind bijvoorbeeld bitloos rijden niet perse paardvriendelijker, en dat onderbouw ik met beelden waarop op een totaal onvriendelijke manier bitloos aan het rijden zijn. En dat wil niet zeggen dat het niet vriendelijk kan, het zegt alleen dat het dat niet per definitie is. Ik denk niet dat je per definitie een dierenbeul bent als je met bit rijdt, of wedstrijden rijdt, en dat ook nog op een leuk niveau doet. Ik denk dat in bepaalde gevallen een en ander best wat diervriendelijker kan, en er zijn ook ruiters op topniveau waar ik heel blij van word.

Maar als ik nu zeg: ik heb een probleem met bitten, want daar worden paarden hyperactief van, dan ben ik mezelf onderuit aan het schoppen, want het is gewoon iets wat simpelweg niet waar is. En dat is dan niet zo handig, want daarmee versterk je de positie van de ander.

Er zijn een heel aantal videobeelden gemaakt, en je kunt idd stellen dat ze de proef (of hoe je dat noemt bij springen) verstoort. Dat doet ze ook. Maar je kunt niet op basis van die beelden zeggen dat ze het paard in gevaar brengt. Ik heb er een gezien, gefilmd met iemands mobieltje, en de officiele beelden van bovenaf gefilmd, en op die beelden komt ze geen moment bij het paard in de buurt.

Tenzij ze meerdere keren de ring in is geweest, ga ik er dus uit van wat ik heb gezien, en op die beelden komt ze neit bij het paard in de buurt.


Ayasha schreef:
Overigens is ze niet 1.5 jaar geleden "gestopt" met rijden. Ze gaat er nog steeds opzitten en ze doet nog steeds VD met 'm. :) Dus een beetje hypocriet blijft het wel.

Eens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:30

Ik vind het een beetje zorgwekkend dat je in 2017 nog met je paard naar de Burger King gaat en in 2019 half naakt een springwedstrijd gaat verstoren met een veganclubje.. Dat je veganistisch wordt of niet meer wil rijden tot daar aan toe maar als je in zo'n korte tijd zo'n grote verandering maakt dat je van leuk paardrijden en even naar de Burger King naar zoiets extreems gaat dan vraag ik me af of zo'n meisje niet gewoon heel onstabiel is en hier de (verkeerde) aansluiting vind.
Meestal gaat het toch geleidelijker en verdiepen mensen zich in wat zij wel en niet willen en kan dat zich verder uitbreiden maar dit is wel heel snel "geëscaleerd"..