Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:13

bigone schreef:
Wanneer je op Facebook de reacties leest op veel zaken , bvb een moeder die knallende ruzie met haar vader heeft omdat pa een krentenbol ging eten in HAAR huis met haar zoon en zij hem duidelijk maakte dat dit absoluut niet kon want daar zat melk en ei in en haar kinderen moesten vegan zijn, dan denk ik, het word nog veel erger want ze gaan allemaal bij elkaar klieken . Het is nog erger dan de antivaxxers .


Zo gaat het er inderdaad aan toe binnen de extremistische groeperingen.
Hetzelfde als een activiste die erbij was in Boxtel. Ze werd geroyeerd nadat ze op het politiebureau een boterhammetje heeft aangenomen. Het gaat daar hard tegen hard.

https://www.pigbusiness.nl/artikel/2073 ... jf-in-cel/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:16

Loretta schreef:
Ayasha schreef:
Ik zeg nergens dat er geen dwang gebruikt wordt. Niemand, noch mens noch dier, leeft zonder dwang. En weet je wat? Onderling oefenen ze ook dwang uit. Dat is precies wat ik wil zeggen. Zo onnatuurlijk is "dwang" niet.

De enige met oogkleppen op zijn de mensen die denken dat alleen wij het principe "dwang" en "conditionering" kennen. Ze doen het onderling ook. Mijn ruin drijft zijn vriendin regelmatig weinig subtiel naar de plek waar hij haar wil, veel minder subtiel dan ik haar meestal mee neem naar de plek waar ik haar heen wil. :') Veelal gaat ze daar gewoon in mee maar het maakt het niet minder dwang van mijn ruin uit. :)

Diezelfde merrie hebben we wel eens te voet naar huis gebracht omdat ze niet de trailer op wilde. Niet. En dan mag je een leger verzamelen; als die nee zegt is het nee. :) Dat is precies wat ik bedoel met dat er verschillende niveau's van "dwang" zijn. Ik heb nooit geroepen dat dwang niet helpt. Ik roep dat het relatief is.


Door het kijken na een kudde kun je zo gigantisch veel leren. En inderdaad dat gaat er soms niet zachtzinnig aan toe.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-19 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:47

Die FB pagina maakt nu ook Yannick van Grunsven belachelijk.

Blijkbaar heeft hij op de vorige post gereageerd (en op zn pubers) en nu heeft hij een eigen post gekregen door die vegan strike group.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:49

Onali schreef:
Die FB pagina maakt nu ook Yannick van Grunsven belachelijk.

Blijkbaar heeft hij op de vorige post gereageerd (en op zn pubers) en nu heeft hij een eigen post gekregen door die vegan strike group.




Welke pagina is dat? :oo De tëring, kunnen ze wel tegen een 14-jarige...

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:50

Lekker laf tegen een 14-jarige...

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:56

Ik denk niet dat hij er wakker van ligt ...

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:58

Ik vind het steeds heftiger worden, ik zie de extremisten steeds vaker overal op reageren en zij (in dit verhaal de extremisten, niet de veganisten in het algemeen) vormen een serieus gevaar voor henzelf en anderen. Ik ben absoluut voor "leven en laten leven" maar protesten zoals dit slaan compleet de plank mis.. Ik bedoel.. Ik ga toch ook niet naar een vegan festival met een barbecue pakket? Wie veganistisch is mag het zelf weten, wie vlees eet mag het zelf weten, wie zelf vlees produceert mag het zelf weten maar wáárom moeten mensen áltijd hun mening door de strot douwen van mensen die daar helemaal niet op zitten te wachten. Kinderen afkraken omdat ze het niet met hen eens zijn, inbreken bij boeren om vervolgens foto's zo te verknippen dat alles zielig lijkt, paardenevenementen boycotten etc. het gaat mij allemaal te ver. Laat iemand doen wat hij/zij wil maar dan moeten zij ons ook laten doen wat wij willen.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:00

Doe jezelf een lol en lees eerst effe wat het joch gemeend heeft te moeten roepen....

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:01

En waar is dat te vinden dan?

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:02

Femke_Tweety schreef:
En waar is dat te vinden dan?


Op deze pagina.

https://www.facebook.com/VeganStrikeGroup/

Er wordt ook gelijk even van de gelegenheid gebruik gemaakt om het paardrijden gelijk te stellen aan het stierenvechten.

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:03

Cowboy55 schreef:
Doe jezelf een lol en lees eerst effe wat het joch gemeend heeft te moeten roepen....


Ben ik de enige die die de schouders ophaalt en denkt "Het is nog een kind, laat hem"?

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:03

En geroyeerd worden omdat je, op een moment dat je geen keus hebt en voor je gezondheid een snee brood moet eten, tsjonge.


Maar goed, dat ze doordraven wisten we al.

Oh nee,niet draven, want dat doen die arme dieren die wij misbruiken.

Overdrijven dan.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:03


Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:04

Oh dat gaat wel te ver ja, ik hoop dat zn moeder hem een draai om zn oren geeft.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:05

Cowboy55 schreef:
Doe jezelf een lol en lees eerst effe wat het joch gemeend heeft te moeten roepen....


Heb je het tegen mij?

Ik heb Yannick zn posts niet gelezen, maar er zijn meerdere mensen die zeggen dat Yannick later zn excuses heeft gegeven.

Beetje triest als zo'n groep een 14 jarige jongen, ondanks zn uitspraken, in de spotlights zet.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:06

Britt dekker heeft daar ook gereageerd onder dat filmpje van dat het gebeurd.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:07

Wat die jongeman zegt is inderdaad niet netjes.
Gaat te ver, en ik gok dat hij daar nog wel op aangesproken wordt door zijn ouders.



Maar er zijn tig!!! berichten in dezelfde trant.
Ook van volwassenen.

Het is natuurlijk wel errug makkelijk en het komt ook wel ideaal uit als het toevallig de spruit van een van de bekendste topsportpaardenmensen is.

Nu kan íedereen van die groep persoonlijk lós op deze jongen.

Wel erg makkelijk zo.


Ik vind wat die 14jarige doet niet netjes.

Ik vind de reactie erop door deze vegan groep echter echt wálgelijk.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:08

Nu lees ik weer dat sommige uit die groep Yannick als eerste aanspraken op zijn eigen FB.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:09

Onali schreef:
Cowboy55 schreef:
Doe jezelf een lol en lees eerst effe wat het joch gemeend heeft te moeten roepen....


Heb je het tegen mij?

Ik heb Yannick zn posts niet gelezen, maar er zijn meerdere mensen die zeggen dat Yannick later zn excuses heeft gegeven.

Beetje triest als zo'n groep een 14 jarige jongen, ondanks zn uitspraken, in de spotlights zet.


Daar drijven ze op. negatieve aandacht is ook aandacht. Het is zeer moeilijk maar het is het beste om je zelfbeheersing te bewaren. Ze gebruiken dit soort dingen om zichzelf in een slachtofferrol te positioneren.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:10

Het joch is 14. Slim is het niet, netjes is het niet, maar hij heeft zijn excuses al aangeboden ook. Laat het gaan.....

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:13

HopeMyDay schreef:
Ik vind het steeds heftiger worden, ik zie de extremisten steeds vaker overal op reageren en zij (in dit verhaal de extremisten, niet de veganisten in het algemeen) vormen een serieus gevaar voor henzelf en anderen. Ik ben absoluut voor "leven en laten leven" maar protesten zoals dit slaan compleet de plank mis.. Ik bedoel.. Ik ga toch ook niet naar een vegan festival met een barbecue pakket? Wie veganistisch is mag het zelf weten, wie vlees eet mag het zelf weten, wie zelf vlees produceert mag het zelf weten maar wáárom moeten mensen áltijd hun mening door de strot douwen van mensen die daar helemaal niet op zitten te wachten. Kinderen afkraken omdat ze het niet met hen eens zijn, inbreken bij boeren om vervolgens foto's zo te verknippen dat alles zielig lijkt, paardenevenementen boycotten etc. het gaat mij allemaal te ver. Laat iemand doen wat hij/zij wil maar dan moeten zij ons ook laten doen wat wij willen.


Maar dat gebeurd dus wel. Niet perse door jou (blijkbaar) maar er zijn wel mensen die opzettelijk gaan staan BBQen net buiten de poorten van vegan bijeenkomsten, en meer van dat soort grapjes flikken...

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:20

Dan vallen die mensen in dezelfde categorie als deze mensen, extremisten die continu hun mening door willen drammen aan mensen die daar niet op zitten te wachten. Dat keur ik dus ook niet goed.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:21

Oei dat zijn inderdaad harde woorden uit de mond van een 14-jarige, denk dat mama anky daar ook niet al te blij mee zal zijn :+ Maar goed, hij is inderdaad nog jong en voelt zich aangevallen. Begrijpelijk, en beetje stom van die vegan groep om net hem eruit te pikken en openbaar zo te kijk te zetten terwijl er 100'en andere mensen zijn die misschien nog wel heftiger hun gal gespuwd hebben op sociale media na de streak.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:23

De berichten komen uit de FB messenger, dus priveberichten.
Niet openbare posts.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:25

Nog grover dan van de vegan groep, om dat openbaar te maken.

Vecht het dan gewoon persoonlijk via Messenger uit, of blokkeer die jongen.