Welke dingen doe jij die niet mogen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:47

anjali schreef:
@Lau: Dit topic is niet de plek voor een theologische discussie. Maar of men nou gelooft of niet, dan nog hoort men niet te stelen,ook niet uit kerken.


Stop dan zelf ook nu. Niemand zit hier op te wachten anjali :+ We weten allemaal waar je een bijbel kan kopen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:48

Als ik al die hei foto's zie momenteel. Mag je met je paard dwars door de hei banjeren? Of moet je eigenlijk op het pad blijven?

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:48

anjali schreef:
@Lau: Dit topic is niet de plek voor een theologische discussie. Maar of men nou gelooft of niet, dan nog hoort men niet te stelen,ook niet uit kerken.


Stop dan zelf ook met je bijbelse gezeik zit ook niemand op te wachten elke keer.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:49

Nabster schreef:
Als ik al die hei foto's zie momenteel. Mag je met je paard dwars door de hei banjeren? Of moet je eigenlijk op het pad blijven?


Je moet op het pad blijven.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:49

Nabster schreef:
Als ik al die hei foto's zie momenteel. Mag je met je paard dwars door de hei banjeren? Of moet je eigenlijk op het pad blijven?


Je moet op het pad blijven, maar niet iedereen doet het.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 10:56

Nabster schreef:
Als ik al die hei foto's zie momenteel. Mag je met je paard dwars door de hei banjeren? Of moet je eigenlijk op het pad blijven?

Officieel moet je op het pad blijven. Als je er toch vanaf wil wijken, kijk dan goed uit omdat je holen van konijnen/hazen kan treffen waar je paard akelig z'n benen in kan bezeren.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:02

elnienjo schreef:
Nabster schreef:
Als ik al die hei foto's zie momenteel. Mag je met je paard dwars door de hei banjeren? Of moet je eigenlijk op het pad blijven?

Officieel moet je op het pad blijven. Als je er toch vanaf wil wijken, kijk dan goed uit omdat je holen van konijnen/hazen kan treffen waar je paard akelig z'n benen in kan bezeren.


Ik maak me meer zorgen om de natuur.
Wie zijn paard bewust aan dat soort risico's bloot stelt is ook niet helemaal zuiver natuurlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:13

Ik heb ook shoots gedaan op de heide maar ben op het pad gebleven, daardoor lijkt het alsof het paard erin staat maar dat is dus niet zo!

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:36

Ik rijd wel eens te hard :+
Soms kijk ik wel eens op mijn telefoon in de auto.
En als ik teveel geld terugkrijg ga ik dat niet zeggen.
Ohja op slippers naar stal als ik alleen slobber ga geven (paard staat in zn box en ik kom daar niet in) maar t voelt toch een soort van onveilig.

Verder geen gekke/extreme dingen gelukkig.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:14

Shaggy09 schreef:
Deoro schreef:
Kreeg vannacht om 1.30 uur een berichtje. We wilden net komen betalen maar het was gesloten. Heb gestuurd kom maar morgen tussen 16.00 en 00.00 uur.


No offense, maar je bent wel erg mild tegen ze. :o
Ik had ze een tikkie gestuurd en gezegd dat als ze het niet binnen 24 uur overmaken je de politie inschakelt. Zijn ze helemaal betoeterd, ze stelen gewoon van je.



Ik ga dat sturen inderdaad dankje. Gister weer een volwassen man die een aantal pizza's had besteld en van alles meer. Saldo was ontoereikend. Zou terug komen met geld. Niet dus. Gebeurt echt zo vaak. Er gaat zo veel de prullenbak in van mensen die bestellen en het vervolgens niet ophalen. Zeker dagelijks een keer. Ook mensen die weggaan zonder betalen gebeurt zeker een aantal keer per week helaas. Maar goed dan is er in ieder geval geen eten verspild.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:20

anjali schreef:
De R.K. Kerk in Nederland is Nederland is niet rijk, integendeel, er gaat veel meer geld uit dan er in komt. Het wordt geheel gefinancierd door giften van gelovigen,en dat neemt steeds meer af. Daarom worden er ook steeds meer kerken gesloten omdat het onderhoud niet meer betaald kan worden. En door dat stelen uit kerken kan onze kerk nu buiten de diensten om niet meer open zijn. Want ze stelen alles wat los en vast zit,zelfs grote heiligenbeelden. En dat is niet meer te verzekeren.


Ik zou een paar landen verderop gaan collecteren Anjali.
https://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/15/pa ... 66-a236111

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:22

Jeetje, ik heb helemaal niks met welk geloof dan ook, maar moet Anjali hier zo belachelijk gemaakt worden?

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:24

Nathalie18x schreef:
Jeetje, ik heb helemaal niks met welk geloof dan ook, maar moet Anjali hier zo belachelijk gemaakt worden?


Het zat er een keer aan te komen hoor... Ze loopt in elk topic God te verkopen mensen zijn het een keer zat.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:28

Wildplassen

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:29

Anjali zei deze keer toch helemaal niks raars? Alleen dat je niet moet stelen uit kerken, net zoals je niet steelt bij winkels.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:33

Deoro schreef:
Shaggy09 schreef:
No offense, maar je bent wel erg mild tegen ze. :o
Ik had ze een tikkie gestuurd en gezegd dat als ze het niet binnen 24 uur overmaken je de politie inschakelt. Zijn ze helemaal betoeterd, ze stelen gewoon van je.



Ik ga dat sturen inderdaad dankje. Gister weer een volwassen man die een aantal pizza's had besteld en van alles meer. Saldo was ontoereikend. Zou terug komen met geld. Niet dus. Gebeurt echt zo vaak. Er gaat zo veel de prullenbak in van mensen die bestellen en het vervolgens niet ophalen. Zeker dagelijks een keer. Ook mensen die weggaan zonder betalen gebeurt zeker een aantal keer per week helaas. Maar goed dan is er in ieder geval geen eten verspild.


Dat kan echt niet! Echt belachelijk. Gewoon camera's ophangen en op Facebook gooien als er iemand zonder te betalen vertrekt. Staan ze mooi voor paal. Doen ze hier bij al die tenten ook. En anders politie erbij halen.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:43

Shaggy09 schreef:
Deoro schreef:



Ik ga dat sturen inderdaad dankje. Gister weer een volwassen man die een aantal pizza's had besteld en van alles meer. Saldo was ontoereikend. Zou terug komen met geld. Niet dus. Gebeurt echt zo vaak. Er gaat zo veel de prullenbak in van mensen die bestellen en het vervolgens niet ophalen. Zeker dagelijks een keer. Ook mensen die weggaan zonder betalen gebeurt zeker een aantal keer per week helaas. Maar goed dan is er in ieder geval geen eten verspild.


Dat kan echt niet! Echt belachelijk. Gewoon camera's ophangen en op Facebook gooien als er iemand zonder te betalen vertrekt. Staan ze mooi voor paal. Doen ze hier bij al die tenten ook. En anders politie erbij halen.


We hebben inderdaad camera's en mijn man wil nu graag de beelden online gooien, maar ik ben een beetje bang voor de gevolgen haha.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:44

Nee gewoon doen hoor. Je kan zelfs al eventueel melding maken bij de politie dat dit is gebeurd, dan zijn zij op de hoogte.

anjali
Berichten: 15091
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:47

Lau schreef:
Nathalie18x schreef:
Jeetje, ik heb helemaal niks met welk geloof dan ook, maar moet Anjali hier zo belachelijk gemaakt worden?


Het zat er een keer aan te komen hoor... Ze loopt in elk topic God te verkopen mensen zijn het een keer zat.

Iemand anders begon over verschillende regels bij geloven of niet geloven. Daar heb ik op gereageerd.Vervolgens zei iemand dat stelen uit kerken wel kon want die zouden toch rijk zijn.Dat heb ik toen weerlegd. Ik denk dat de Ikea rijker is dan de Nederlandse Kerk. Maar ik vind dat je nergens mag stelen. Ik heb nog nooit geprobeerd God te verkopen want Die is niet te koop.

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:02

Mijn nieuwe paard van Nederland naar Roemenië laten vervoeren door een vriend enkel en alleen met paspoort en geldige inentingen.

Christiene
Berichten: 7722
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:10

Misschien eens doe rood licht lopen in de stad. Enkele keer telefoon bekijken in de auto. Of eens een paar km te hard rijden.
Als kind misschien eens een snoepje opeten bij de Jamin van vijf cent

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:11

Shaggy09 schreef:
Nee gewoon doen hoor. Je kan zelfs al eventueel melding maken bij de politie dat dit is gebeurd, dan zijn zij op de hoogte.



Heb ze erop gezet (de nieuwe, van een onbekende) en de eerste reactie is. Hola dat is in strijd met de privacywetgeving, pas maar op.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-08-19 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Screenshots verwijderd

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:13

Zat bedrijven die dit doen hoor. Moet je maar betalen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:17

Weet niet precies hoe dat zit met privacy wetgeving. Ik zie het wel vaak voorbij komen dus zal denk wel meevallen. En inderdaad, dan moeten ze maar betalen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:28

pffff....wat een maatschappij......

En dan heb ik het niet over iemand die als kind wat knaken uit een kerkenzakje haalt of een sloop niet betaald....of `vergeet`af te rekenen....

Maar over de teneur, blijf met je poten....., anders.....

Ook een ander topic nu.....
Een beetje uit balans allemaal.

Bovendien, ik geloof er geen snars van dat al die mensen nooooooit zoiets hebben gedaan :+
Gewoon onmogelijk dat dat zo is.

Wat een onvriendelijkheid, onbeschoftheid, eigen rechtertje....
Bah, bah......