Welke dingen doe jij die niet mogen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:32

Whale schreef:
Blijf het een rare gedachtengang vinden. Weten dat je fout zit, weten dat je iemand erdoor kan doodrijden, of gehandicapt, of weet ik veel wat, maar het toch doen. En wanneer het gebeurt vervolgens in een hoekje gaan zitten janken.


Dit inderdaad. Ik snap echt niet dat je niet even kan wachten met het versturen van je appje/telefoontje/whatever.

Stelen e.d ben ik ook echt geen fan van, maar dat is nog redelijk onschuldig vergeleken met dit. En nee ik hoef echt geen gouden pluim omdat ik '' roomser dan de paus'' zou zijn,dat ben ik ongetwijfeld niet, maar dit kan ik echt niet begrijpen.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:35

Whale schreef:
Blijf het een rare gedachtengang vinden. Weten dat je fout zit, weten dat je iemand erdoor kan doodrijden, of gehandicapt, of weet ik veel wat, maar het toch doen. En wanneer het gebeurt vervolgens in een hoekje gaan zitten janken.

Dat laatste is iets wat jij en vele anderen er zelf bij bedenken.

Okay, ander abstract voorbeeld: stel je rijdt zonder cap buiten, je paard is buiten nog wat groen maar je wil hem verkeersmak krijgen en gaat dus (onder begeleiding) buitenrijden. Helaas kom je langs een provinciale weg met alleen een fietspad er naast. Je lazert er af, want je paard schrikt en naait er uit. Jouw verwondingen vallen gelukkig mee, maar vervolgens ligt jouw paard ineens door de voorruit van een auto. Op schoot bij de bestuurder die keurig 80 reed op de provinciale weg.

Jij hebt dan ook een overwogen risico genomen door met een niet volledig verkeersmak buiten te gaan rijden en dus mogelijk ongelukken met heftige afloop te creeëren.

De essentie van bovenstaande is éxact dezelfde menselijke risicoinschatting als bij mensen die onder invloed rijden of appen, alleen is de veroordeling bij die laatsten 1000x zo groot.

bigone schreef:
Dus jij bent iemand die ook denkt: dat gebeurt mij niet?? Want niemand zal bewust achter het stuur stappen om iemand dood te rijden. Maar je kunt de risico’s wel zo klein mogelijk maken i.p.v. een moordwapen van je auto te maken.

Nee, dat ben ik niet. Bedankt dat jij jouw eigen conclusies en emoties weeral op mij projecteert.

Ik ben me weldegelijk bewust van de risico's en heb alleen de neiging om dat ding te pakken als ik (op dat moment) alleen mijzelf en mijn auto schade toe kan brengen. Praat ik het goed? Nee. Is het dom, ja.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 25-08-19 17:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:37

Dioxide schreef:
Whale schreef:
Wat gaat wel dat gedrag veranderen? Wanneer je iemand doodrijdt?

Hard gezegd, ja. Voor de meeste mensen wel ja.

En wat mij betreft zetten ze rijden met alcohol/telefoon om vanuit de wegenverkeerswet naar het wetboek van strafrecht en kunnen ze dit soort berichten gebruiken voor de opsporing om er moord/doodslag van te maken als iemand weer eens een ander doodrijdt omdat ie het echt niet zo bedoeld had, maar allang wist wat de risico's zijn.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:38

Dioxide schreef:
Dat laatste is iets wat jij en vele anderen er zelf bij bedenken.

Okay, ander abstract voorbeeld: stel je rijdt zonder cap buiten, je paard is buiten nog wat groen maar je wil hem verkeersmak krijgen en gaat dus (onder begeleiding) buitenrijden. Helaas kom je langs een provinciale weg met alleen een fietspad er naast. Je lazert er af, want je paard schrikt en naait er uit. Jouw verwondingen vallen gelukkig mee, maar vervolgens ligt jouw paard ineens door de voorruit van een auto. Op schoot bij de bestuurder die keurig 80 reed op de provinciale weg.

Jij hebt dan ook een overwogen risico genomen door met een niet volledig verkeersmak buiten te gaan rijden en dus mogelijk ongelukken met heftige afloop te creeëren.

De essentie van bovenstaande is éxact dezelfde menselijke risicoinschatting als bij mensen die onder invloed rijden of appen, alleen is de veroordeling bij die laatsten 1000x zo groot.


Dat is toch ook gewoon dom om te doen? Net zo dom als appen achter het stuur.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:41

Whale, dat dus. Maar het gebeurt dus wel. Dat jij het niet doet wil niet zeggen dat een ander geen andere risico's inschat.

Edit: door rood lopen, schuin oversteken, nog éven dat oranje licht willen halen. Allemaal hetzelfde type voorbeelden van afgewogen risico's in het verkeer met mogelijk dood/invaliditeit tot gevolg. Ga je mij niet wijsmaken dat niemand dat hier nooit gedaan heeft, maar niemand wordt er keihard om veroordeelt.

Dáár gaat het mij om, niet om 1000 veroordelingen van Bokkers te moeten lezen in een topic waar niet eens aangespoord is tot discussie.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 25-08-19 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:45

Jester_ schreef:
Hahah ik wil het best zeggen hoor

Ik gebruik wel een drugs, dingen gejat, ik stap wel eens met een wijntje teveel op achter het stuur (klein stukje en dan heb ik er echt 1 teveel op, niet dronken), ik sla gerust iemand als hij mij niet aanstaat, mijn hond loopt altijd los en die poept ook overal, ik app achter het stuur, rij standaard te hard, ik scan rustig eeen paar boodschappen niet

Ik kan denk ik nog wel doorgaan :D

Ik vind het vooral leuk om te zien e wat voor de een echt al not done is en waarbij een ander zich al slecht voelt

Sorry maar ik vind dit gewoon ronduit a-sociaal en niet om te lachen.

En over ‘dit topic dan maar overslaan’; het lijkt me goed dat dergelijk gedrag veroordeeld wordt.

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:46

Ik spuug weleens mijn kaugom uit in de natuur.
Ik rijd meestal ook harder dan dat ik mag.
Ik kijk ook weleens op mijn telefoon tijdens t rijden, ben het me aan t afleren maarja ook ik doe het weleens. Maar alleen als het rustig op de weg is.
Ik lieg/verdraai de waarheid weleens.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:58

Whale schreef:
Dioxide schreef:
Dat laatste is iets wat jij en vele anderen er zelf bij bedenken.

Okay, ander abstract voorbeeld: stel je rijdt zonder cap buiten, je paard is buiten nog wat groen maar je wil hem verkeersmak krijgen en gaat dus (onder begeleiding) buitenrijden. Helaas kom je langs een provinciale weg met alleen een fietspad er naast. Je lazert er af, want je paard schrikt en naait er uit. Jouw verwondingen vallen gelukkig mee, maar vervolgens ligt jouw paard ineens door de voorruit van een auto. Op schoot bij de bestuurder die keurig 80 reed op de provinciale weg.

Jij hebt dan ook een overwogen risico genomen door met een niet volledig verkeersmak buiten te gaan rijden en dus mogelijk ongelukken met heftige afloop te creeëren.

De essentie van bovenstaande is éxact dezelfde menselijke risicoinschatting als bij mensen die onder invloed rijden of appen, alleen is de veroordeling bij die laatsten 1000x zo groot.


Dat is toch ook gewoon dom om te doen? Net zo dom als appen achter het stuur.

Hoezo is dat dom om te doen? Je krijgt een paard alleen maar verkeersmak door te oefenen op de weg en tijdens het oefenen kun je pech hebben dat je er aflazert en pech dat er net 'n auto aankomt die niet meer op tijd kan uitwijken of remmen.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:00

Het is iig dom om dat zonder cap te doen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:02

Isabel schreef:
Het is iig dom om dat zonder cap te doen.

Dat deed er in dit voorbeeld niet toe want de ruiter was niet gewond, enkel gevallen. Maar bij elke val kan het gebeuren dat je paard er van tussen naait en dan ben je afhankelijk van z'n eigen common sense en de oplettendheid/reactievermogen van de andere weggebruikers.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:12

anjali schreef:
Dat iemand dingen doet die niet mogen dat snap ik. Maar dat iemand dat dan vol trots op internet gaat zetten dat snap ik niet. Omdat dat dus betekent dat die persoon zelf niet inziet dat hij \zij iets fout doet, en waarom dat dan soms ernstige gevolgen kan hebben.

Nee Anjali. Je mist het punt. De titel luidt: "welke dingen doe jij die NIET mogen".

Diegenen die hier reageren hebben als het goed is dat woordje 'niet' ook gelezen en plaatsen dus dingen die zij doen die niet mogen.
Dat betekent dat ze het dus wel inzien.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:13

Dioxide schreef:
Whale schreef:
Wat gaat wel dat gedrag veranderen? Wanneer je iemand doodrijdt?

Hard gezegd, ja. Voor de meeste mensen wel ja.

Ik heb denk ik in lange tijd niet zoiets egoïstisch gehoord als dit :=

Anoniem

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:16

Seks in een kerk? :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:18

Mensen zijn egoïstisch...mensen denken nou eenmaal vaker aan zichzelf dan aan anderen. De één meer dan de ander.

Dat is er in al die jaren dat wij bestaan niet uitgegaan...ik ben er zelf ook schuldig aan.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:19

Palmera schreef:
Jammer dat dit topic uitloopt op vingertje wijzen. ;)


Vind ik ook.
Het gebeurt aan beide kanten.

Direct in het openingsbericht geeft de ts zelf het eerste waardeoordeel.
Daarna over en weer vingertjes.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:20

Danielleeee_ schreef:
Dioxide schreef:
Hard gezegd, ja. Voor de meeste mensen wel ja.

Ik heb denk ik in lange tijd niet zoiets egoïstisch gehoord als dit :=

Onhandig geformuleerd van mijn kant, maar dit is dus niet persé mijn denkwijze, maar wel hoe veel mensen algemeen pas zullen veranderen in hun gedrag.

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:20

Wat een heerlijk topic }> }> }>
Ik neem bij mijn bijbaan gewoon eten uit de horeca terwijl je er eigenlijk voor moet betalen (ik vind de arbeidsomstandigheden niet goed dus ik praat het op deze manier goed voor mezelf :+ )
Ik heb momenteel een huisdier wat volgens mijn contract niet mag, echter heeft de huismeester van het complex waar ik woon wel telefonisch toestemming gegeven dus 100% illegaal is het niet.
Verder ben ik volgens mij best een degelijk meisje. :+

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:21

Resistance schreef:
Seks in een kerk? :+

Heerlijk! :+

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:21

Resistance schreef:
Seks in een kerk? :+


Hahahahaha _O-

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:22

Resistance schreef:
Seks in een kerk? :+

Ongehuwde seks? :D Want als je getrouwd bent, mag het dan eigenlijk wel in een kerk? :')

Alle details nu Resistance :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:25

Ongehuwd. :') En minderjarig. Krijg ik nu straf?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-19 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:27

Resistance schreef:
Seks in een kerk? :+

Oké, dit vind ik echt geweldig _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:28

Tja met alle respect ik schrik er ook van hoe mensen vol trots vertellen dat ze in de weekenden illegale feestjes af gaan en zich vol gooien met drugs. Mensen die dan nog niet eens 25 zijn :x
Hier zal iedereen ook wel weer overheen vallen maar mijn persoonlijke mening is dat drugs rommel is en alles behalve nodig is om het leuk te kunnen hebben.
Ik hou overigens niemand tegen doe lekker, maar inderdaad trots zijn om met een wijntje teveel op achter het stuur te stappen en ga zo maar door valt m'n mond van open, noem mij een heilig boontje maar je hebt maar één leven hoor, doe er mee wat je wil maar om dat trots in zo'n topic neer te gooien tjaa....

Overigens zat ik vanmiddag met m'n vriend in de auto toen ik vroeg maar een verkeersbord (ben zelf met m'n rijbewijs bezig namelijk) hij wou het opzoeken en pakt z'n mobiel. Het was een rechtuit rechtaan weg maar hij wou het perse gelijk weten, ik heb hem eventjes gelaten en toen de telefoon uit z'n handen getrokken met de boodschap dat ie op de weg moet letten en dat ik het zelf ook wel op kan zoeken.
Hij heeft ook zo'n ding waar hij z'n telefoon op kan klikken naast z'n stuur en zei dus tegen mij dat ik dan ook maar zo één moet kopen voor in m'n eigen auto straks waarop ik zei nou ik dacht het niet mijn telefoon blijft lekker in m'n tas op de achterbank ofzo..
Tja ieder zo z'n ding..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Welke dingen doe jij die niet mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:37

Citaat:
Hij heeft ook zo'n ding waar hij z'n telefoon op kan klikken naast z'n stuur en zei dus tegen mij dat ik dan ook maar zo één moet kopen voor in m'n eigen auto straks waarop ik zei nou ik dacht het niet mijn telefoon blijft lekker in m'n tas op de achterbank ofzo..

Je hebt die houder nodig om googlemaps te kunnen gebruiken.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:45

Whale schreef:
Ik heb heel vaak geen identiteitsbewijs op zak :+

:x oeps schuldig!
Helemaal niet expres, maar schiet er gewoon vaak bij in... En ik zit ook bij de vrijwillige brandweer, dus ook wel eens midden in de nacht. Ja dan ben je daar echt niet mee bezig >;)