Medium/dierenfluisteraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:44

marleen_usar schreef:
Ik kreeg ooit een vraag via bokt, een ernstig kreupel paard waar de veearts geen raad mee wist. De eigenaar zou er nooit meer op kunnen rijden, en misschien dat hij na een jaar weer een beetje kon lopen. Ik heb het paard op afstand geholpen en toen na 2 weken de veearts kwam liep het paard in de wei.

Hij kwam aan gegalopeerd en hij kon zijn ogen niet geloven, hoe is dit mogelijk vroeg hij? Misschien leest de eigenaar mee en wil ze hier op antwoorden.


Is er een reden dat je zelf de verhalen niet wil vertellen hier?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:54

CharlyT ik vraag niet veel geld.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 13-08-19 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:56

Ik wil het best vertellen maar er zijn veel succes verhalen ook hier op bokt. Misschien wil iemand met een positieve ervaring hier reageren.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:02

marleen_usar schreef:
Ik wil het best vertellen maar er zijn veel succes verhalen ook hier op bokt. Misschien wil iemand met een positieve ervaring hier reageren.


Dat zeg je nu al steeds, maar mensen vragen naar jouw ervaringen als professional.

Zelfde als mensen bijv voer verkopen, of supplementen en dan de reviews op hun site hebben en die vol trots vertellen....
Vertel ze gewoon vol trots, zodat sceptische mensen ook de andere kant kunnen beoordelen.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:19

Als ik een ziekte of probleem heb dan bid ik tot Jezus,Maria, of een van onze Rooms-Katholieke heiligen. En ik word altijd geholpen.Er zijn zeer zeker werelden die voor de meesten onzichtbaar zijn.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:21

joh TS als jij het wilt proberen doe je dat toch gewoon! laat je niet tegenhouden door wat iedereen zegt, want zoveel mensen zoveel meningen :)

ik heb ook zeer goede ervaring met iemand die bij mijn paard is geweest, (en hem ook direct heeft "behandeld") na anderhalf jaar niet kunnen rijden daarna wel weer kunnen rijden maakte mij het geen snars uit WAT ze precies deed of zei, het hielp dus ik was allang heel erg blij :)
(al geloofde ik dat de eerste weken nog niet, nuchter als ik ben, en zat ik er nog steeds met bodyprotector, touw om z n nek gespannen op. Kortom, hij werd niet ineens handelbaar omdat mijn mindset anders was ;) )

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:25

anjali schreef:
Als ik een ziekte of probleem heb dan bid ik tot Jezus,Maria, of een van onze Rooms-Katholieke heiligen. En ik word altijd geholpen.Er zijn zeer zeker werelden die voor de meesten onzichtbaar zijn.


En over wat voor ziekte's heb je het dan? Ik ken namelijk ook hele gelovige mensen die braaf bidden en naar de kerk gaan, maar gewoon ernstige ziekte's krijgen, hun kinderen verliezen etc.

En als het kostenloos is en geen moeite kost, waarom dan onzichtbaar??

Er zijn heel veel problemen in de wereld die prima te verhelpen zouden zijn dan.

En natuurlijke selectie gaat er bij mij niet in, want dat is het zeker niet.

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:26

marleen_usar schreef:
CharlyT ik vraag niet veel geld.


Dat is geen antwoord op de vraag. Ik vroeg niet naar de hoogte van je tarief, maar of deze 'sector' werkt
met No cure-No pay, of gewoon betalen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:28

anjali schreef:
Als ik een ziekte of probleem heb dan bid ik tot Jezus,Maria, of een van onze Rooms-Katholieke heiligen. En ik word altijd geholpen.Er zijn zeer zeker werelden die voor de meesten onzichtbaar zijn.


En de gelovigen die een ernstige ziekte krijgen dan?
Doen die iets verkeerd?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:37

marleen_usar schreef:
Klopt er zijn vaker van dit soort topics, beetje zinloos soms want het is een welles nietes ding.

Nee, dat is het niet. (Overigens, dit wél....)

marleen_usar schreef:
Ik wil het best vertellen maar er zijn veel succes verhalen ook hier op bokt. Misschien wil iemand met een positieve ervaring hier reageren.

De enige reading die ik van jou heb gezien op bokt ging over pleinvrees. Het was een schoolvoorbeeld van zg. cold reading.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:40

Anjali, als je oprecht gelooft dat bidden helpt, dan zal alleen al die overtuiging ervoor zorgen dat je je beter gaat voelen. Daarom lijkt het mij voor gelovigen zeer heilzaam. Voor ongelovigen, zoals ikzelf, niet.

Marleen, er zijn duidelijk verschillende mensen nieuwsgierig naar het hoe en wat van jouw succesvolle behandelingen op afstand. Waarom is het dan zo'n punt om er zelf iets meer over te vertellen?

Edit: uit nieuwsgierigheid via haar profiel op de link van Marleens website geklikt, maar volgens mij is die verouderd, want de link werkt niet.

Edit 2: in die link staat de term biogenesis. Google levert hierop twee hits: een site waarop ze voor veel geld allerlei voorwerpen verkopen die blijkbaar gebruikt worden bij een alternatieve therapie genaamd biogenesis, en een uitleg daarover op de site van de Vereniging voor Kwakzalverij. Overigens zijn er wel genoeg hits op biogenesis in de reguliere betekenis.

neetochJarig
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:03

Naar aanleiding van het bericht van Askja ook maar even op marleen haar profiel geklikt en wat staat daar als beroep: Therapeut, counselor, enz. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar je therapeut in bent en in wat counselor en wat het enz. inhoud?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:12

Aroma therapeut, Bach bloesem therapeut, Reconnective healer enz enz.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:50

marleen_usar schreef:
Aroma therapeut, Bach bloesem therapeut, Reconnective healer enz enz.


Dat geeft toch geen antwoord op haar vraag? :+

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:06

De Ts van dit topic zocht naar een bokker die dieren kan lezen vanaf een foto. Daarnaast vroeg zij naar ervaringen. Dit topic is op dit moment totaal niet meer relevant voor de TS.

Waarom moet er altijd ergens over verder gediscussieerd worden als het niet meer relevant is voor de TS?

Maak dan je eigen discussieertopic waarin je los kan gaan met wat er allemaal wel of niet wetenschappelijk aan is.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:25

LauraO schreef:
De Ts van dit topic zocht naar een bokker die dieren kan lezen vanaf een foto. Daarnaast vroeg zij naar ervaringen. Dit topic is op dit moment totaal niet meer relevant voor de TS.

Waarom moet er altijd ergens over verder gediscussieerd worden als het niet meer relevant is voor de TS?

Maak dan je eigen discussieertopic waarin je los kan gaan met wat er allemaal wel of niet wetenschappelijk aan is.
Er wordt in de laatste posts gevraagd naar concrete (!!) voorbeelden van succesvolle readings, en naar de professionele achtergrond van een hier postende Bokker die aangeeft dit soort readings aan te bieden. Waarom zou dat niet relevant zijn voor de TS?
Bovendien, er lezen meer mensen mee, zoals in elk topic, en zolang er niet volledig off topic wordt gegaan of vervallen wordt in persoonlijke aanvallen of welles-nietes discussies zonder argumentatie of onderbouwing, lijkt mij het persoonlijk geen probleem als het topic wat breder getrokken wordt en e.e.a. van een andere, meer kritische kant wordt bekeken.
Wie geen zin heeft in die discussie en uitsluitend geïnteresseerd is in het delen van positieve ervaringen inzake fotoreaden kan de ts ook via pb benaderen (ik vermoed dat dit ook gedaan is), of een huiskamertopic voor gelijkgestemden openen. Waarom zou hier uitsluitend reclame gemaakt mogen worden voor fotoreaden en andere alternatieve toestanden?
Dat is pas saai en eenzijdig.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:58

Cayenne schreef:
marleen_usar schreef:
Aroma therapeut, Bach bloesem therapeut, Reconnective healer enz enz.


Dat geeft toch geen antwoord op haar vraag? :+


Ik word altijd achterdochtig van ontwijkende antwoorden :o

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 00:19

LauraO schreef:
De Ts van dit topic zocht naar een bokker die dieren kan lezen vanaf een foto. Daarnaast vroeg zij naar ervaringen. Dit topic is op dit moment totaal niet meer relevant voor de TS.

Waarom moet er altijd ergens over verder gediscussieerd worden als het niet meer relevant is voor de TS?

Maak dan je eigen discussieertopic waarin je los kan gaan met wat er allemaal wel of niet wetenschappelijk aan is.


Omdat net als bijv in een topic over hoesten ervaringen worden gedeeld en men van elkaar kan leren en soms bereid is een andere weg in te slaan.

Toen mijn hengst echt van alles mankeerde, was ik ook wanhopig. Wij zijn toen naar Steffi vd Laarse gegaan en die heeft hem goed geholpen. Ik was zeer sceptisch, maar resultaat telt en dat was er.
Acupunctuur geloofde ik echt niet in, maar ik stond erbij en zag zijn reactie.

Wij hebben oudere paarden en je maakt allemaal weleens iets mee. Ook merk je dat reguliere medicijnen niet altijd helpen.

Je leest dit topic, hebt interesse, stelt kritische vragen en dan is het opeens een probleem? Waar ab van de veearts en daar iets over vragen wel mag?

Marleen ontwijkt vragen, geeft geen antwoord en noemt zichzelf ook therapeut van dit en dat. Net zoals in andere topics waar men elkaar waarschuwt voor deskundigen die niet goed zijn in hun werk, niet gediplomeerd zijn or whatever, stel je hier ook je vragen daarover.

Als iedereen maar alles mag en doet, is het einde zoek he?! Ik ken de situatie dat je echt wanhopig bent na veel proberen. Maar nou mensen voor veel geld dingen wijs te maken, moeten we voor waken. Je zegt nergens dat TS of anderen dit niet moeten doen. Maar waarschuwt ze wel voor wie, wat en waar. In wanhoop kan je mensen flink belazeren.

En het is gewoon echt heel eenvoudig en snel te bewijzen dat je dat absoluut niet doet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 06:51

Ik vind het vooral veelzeggend dat we geen antwoord krijgen op serieus gestelde vragen hier aan mensen die beweren een gave te hebben.
En dat gebeurt eigenlijk in alle topics.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:02

Cayenne schreef:
Ik vind het vooral veelzeggend dat we geen antwoord krijgen op serieus gestelde vragen hier aan mensen die beweren een gave te hebben.
En dat gebeurt eigenlijk in alle topics.

Misschien vindt men "dat moet je maar gewoon aannemen, het is een gevoel" ook een echt antwoord? Wel handig trouwens. Je kunt zo beweren dat je een gave hebt, en als iemand je niet zonder meer gelooft dan ligt het probleem bij diegene.
Btw. ik kan objecten vlam laten vatten door ernaar te kijken. Echt. Geloof mij maar gewoon, want ik heb even geen zin om me te bewijzen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:10

oomens schreef:
Cayenne schreef:
Ik vind het vooral veelzeggend dat we geen antwoord krijgen op serieus gestelde vragen hier aan mensen die beweren een gave te hebben.
En dat gebeurt eigenlijk in alle topics.

Misschien vindt men "dat moet je maar gewoon aannemen, het is een gevoel" ook een echt antwoord?
Natuurlijk vindt men dat. De vraag om wetenschappelijk bewijs komt immers altijd van degenen die te beperkt/vooringenomen/gevoelloos zijn om zich open te stellen voor het paranormale. En daarbij, wetenschap is immers (volgens velen tegenwoordig) ook maar een mening, nietwaar?

Tja, ieder zijn ding. Punt is dat er met de hier besproken readings via dit soort topics geld verdiend wordt, en dan is zo'n standpunt een stuk minder onschuldig. Helemaal als er dan geprobeerd wordt kritische vragen af te doen met vaagheden, of met de dooddoener 'wat heeft de ts hieraan'.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:17

Onderstaande reactie plaatste ik een aantal jaar geleden in een soortgelijk topic. Een van de 'betweters' waar ik aan refereer (eigen betiteling van de betreffende bokker) reageerde daar en nu ook weer hier. Net als een paar andere bokkers die zowel in dat topic als ook hier reageren. De 'geschiedenis' herhaalt zich wederom. De profielviews vliegen weer omhoog (dik 300) en ook de pbtjes vliegen mij weer om de oren. Vaak met als eerste zin 'ik wil/durf niet in het topic zelf te reageren dus even per pb.....'
Mijn vraag aan de 'tegenstanders' is daarom wat jullie nu eigenlijk proberen te bereiken? Het argument wat steeds wordt aangehaald is dat men wil waarschuwen, maar waarom en voor wat? Oplichting? Geloof mij, de grootste oplichters in de paardenwereld zijn de voederfabrikanten. Een standaard brok met een leuke slogan verkopen als iets speciaals en menig bokker stinkt erin en betaalt er 3 keer zoveel voor als de standaard brok. En dan nog, de gemiddelde tolk kost net zoveel als een leuk dekje. De een geeft daar haar geld aan uit en de ander aan een reading. Ik vind het totale onzin om meer dan 3 dekjes te hebben, maar dat ga ik niet in ieder setjestopic lopen verkondigen.
Dus zoals eerder werd aangehaald, heb je geen eigen positieve of negatieve ervaring blijf dan weg en open je eigen topic. Draai het niet om dat de TS dan maar haar antwoorden via PB moet krijgen. De vraag van TS over ervaringen moet juist hier beantwoord worden. De minder gebekte bokkers met ervaringen reageren dan misschien wat eerder. Je krijgt dan juist ook sneller hier de slechte ervaringen te horen die nu niet vermeld worden omdat men geen zin heeft in een trap na in de trant van 'zie je nu wel, hoe dom kun je zijn om daar in te geloven.
Citaat:
..... En als jullie dat nu gewoon doen door het topic niet aan te klikken dan zou dat voor een ander weer schelen. Er zijn er namelijk nogal wat die door de betweters niet meer durven te reageren. Iedere keer wanneer ik in een dergelijk topic aangeef over de reading van mijn paard,en dat deze in mijn profiel staat, schiet het aantal profielviews omhoog. Dankzij dit topic al bijna 100 extra. Ook de PBtjes met verhalen en vragen stromen binnen.

Vanuit mijn opleiding en ervaring weet ik dat heel veel krachtvoeren totaal niet doen wat ze pretenderen. Dat kan ik wel goed onderbouwd in ieder voertopic gaan rondbazuinen maar daar ontbreekt me de zin en tijd voor. Eigenlijk vind ik dat pas de echt grote oplichters. Heel veel geld vragen voor een voer wat voor €4,- de zak (20kg) gemaakt wordt. Hier mag op bokt wel straffeloos reclame voor gemaakt worden.
Op mijn beurt denk ik dan: 'als mensen erin geloven en zich er beter door voelen, prima. Laat ze lekker in die waan'. en ik klik het topic weg zonder te reageren. Zouden jullie ook eens moeten proberen. Niet ieder topic hoeft een discussie topic te worden. Had TS een discussie topic gewild dan had er wel in de titel gestaan

Spoiler:
En voor de azijnpissers die weer vinden dat ik te verhit reageer: Maak je geen zorgen om mijn bloedruk die is zelfs vrij laag. Dit is hoe ik normaal in het dagelijks leven reageer, voor bokt gooi ik er vaak een 'tere zieltjes/ fluwelen handschoen' censuur overheen, maar daar had ik nu even geen zin in.

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:39

De vergelijking met voer gaat mank op 2 drogredenen.

1; Er zijn ook loeidure crèmes die van alles pretenderen waar een goedkoop potje soms nog beter werkt.
Iedereen kan op het (verplichte!) etiket lezen wat erin zit en dan kiezen het al dan niet te kopen.
2. Zeggen dat 'voer' erger is dan een medium, is hetzelfde als zeggen: 'inbreken is niet zo erg, iemand vermoorden is pas echt erg. Drogreden 2 dus.


Een wanhopig iemand is kwetsbaar en zal alles willen doen (lees: kopen) om de dierbare te helpen. Hier komt de ethiek om de hoek. 'Therapeut' is een ruim begrip, helaas met toestemming van de NL wet. Toetsing ('het etiket') kan vaak niet. Juist dat geeft discussie.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:43

_kajo_ ook bij voer topics wordt 100x herhaald dat mensen geen brok moeten voeren etc. Dat begon ook ooit door mensen die zich verdiepten en die kregen ook veel weerstand. Inmiddels is de ontwikkeling zo dat heel veel mensen verder kijken en denken........

Ik snap juist niet dat je niks over een reading mag zeggen. Want als een veearts een buigproef doet, waarschuwen mensen ook al een behoorlijke tijd. En dan heb je het over het standaard werk van een veearts die gestudeerd heeft.
Dat doen mensen ook na negatieve ervaringen om elkaar te waarschuwen en van elkaar te leren. Dit is deel van de ontwikkeling geworden.

Vroeger leerde je van de trainer, hoofd stalknecht, uit boeken etc. Nu wordt info op internet gedeeld.

Het nadeel is dat iedereen van alles kan delen als waarheid. Het is goed dat mensen dan kritisch zijn. Het is vreselijk dat mensen zo wanhopig zijn, dan ze alles aangrijpen om hun geliefde beestje te helpen. Het is nog erger als je dan afgezet wordt.
En veel wildgroei is er sowieso.

Dat mensen om bewijzen vragen is heel logisch. Ik koop ook geen auto zonder erin te mogen rijden. Stel dat hij het niet doet?? Dat zegt de verkoper of ik moet daar zelf achter komen. Maar zomaar iets aannemen is heel naief.

Nu hebben we het over onze geliefde dieren. En nogmaals; als we allemaal bewijs zijn, dit algemeen geaccepteerd wordt, bedenk dan hoeveel meer dieren behandeld en geholpen kunnen worden........Dan ga je toch niet stiekem zitten doen? Als je weet dat je veel meer dieren kan helpen die wat mankeren, zich niet prettig voelen etc.

Mijn haren gaan ook rechtop als mensen verkeerd voeren, slecht trainen, paarden veel op stal hebben. Hoe fijn zou het zijn als je ieder paard kan helpen?? Kan me echt niet voorstellen dat je daar niks aan wilt doen en hier niet met bewijzen komt om de sceptische mensen omver te blazen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:46

Nou, je hebt je ei gelegd kajo. En het was blijkbaar een flink groot ei.

Op zich prima dat je tegengas geeft, alleen jammer van de manier waarop. Sceptici aanduiden als azijnpisser is op de man en niet op de bal spelen, en daarbij wordt er hier weinig azijn gepist. Wel worden er kritische vragen gesteld die stelselmatig ontweken worden.
Ook lees ik hier nergens dat er concreet gewaarschuwd wordt tegen fotoreaders.

En ik geloof er weinig van dat er zo veel Bokkers zijn die hier vanwege de vermeende terreur van critici en sceptici hun positieve ervaringen met fotoreadings niet meer durven te posten. Waarom melden ze dat dan niet hier?
Dan nog is deze eventuele schroom geen reden om diegenen die zich hier kritisch opstellen te proberen de mond te snoeren.

Wat voerfabrikanten hiermee te maken hebben is mij overigens echt een raadsel.

Nogmaals, persoonlijk blijf ik benieuwd naar concrete voorbeelden van succesvolle readings (dus geen vage verhalen), en naar de exacte werkwijze en achtergrond van degenen die readings aanbieden.