[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 23:12

Liever een fetisch voor afspoelen dan met dit weer het zo heet hebben ;)

Hopelijk kun je snel lekker even rijden op je nieuwe Knapperd!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:38

Wat een lieverd lijkt het zo op het filmpje :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 12:58

Hij heeft nog wat last van verlatingsangst als je hem uit de weide haalt. Was vandaag best wel stressy, heb hem dan even goed gelongeerd, en dan was het klaar! Opgezadeld en even gereden. Was zelf nog redelijk gespannen omdat ik bang was dat die iets zou doen. Grote klungel boel maar hè! Hij was super braaf en nu is de start gemaakt. Hij is vooral niet snel bang en dat scheelt heel veel. Ga nu proberen werken op voorwaarts zijn en goed aan de hulpen staan. :) ben blij dat dit er op zit!

Heb wel nieuwe jodpurs en mijn voeten schuiven verschrikkelijk in mijn beugels, iemand daar tips voor?

Afbeelding

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:07

De eerste keren zijn altijd spannend! Maar je start is gemaakt! :)

Leuk en knap paardje! Veel plezier samen! :)

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:37

Goed gedaan hoor! fijn dat je de eerste keer erop hebt zitten :) letterlijk en figuurlijk ;)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 16:53

Ik moet nog iemand hebben die 100x zegt, zitten, schouders naar achter, buitenteugel, voor je kijken :+ maaaar het gaat best goed! Hij is vooral top braaf en dat rij technische loopt wel los. Eerst elkaar even leren kennen en dan terug een lesje meepikken.

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:56

Je hebt iig lekker kunnen rijden ;) Dat jullie maar vele kilometers samen mogen maken ;)

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:57

Oh wat leuk! (Ik ken je van 2018 beleren topic). Wat fijn dat je een nieuw paard gevonden hebt. Rijden ziet zeker voor de tijd dat jullie een combi zijn, prima uit hoor. Niet zo onzeker!

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:59

Denk maar aan mij, Kelly :D Ga je vanzelf met je schouders naar achter :+

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 21:48

Laurievc schreef:
Denk maar aan mij, Kelly :D Ga je vanzelf met je schouders naar achter :+


Maar echt! Als jij in de piste staat weet ik al wat ik moet veranderen voor je iets zegt :+

Komt idd wel goed! Even wennen aan elkaar. Zou er ook echt wel mee buiten durven al, is totaal niet gevoelig op geluiden enz. Was vandaag echt mega veel lawaai van een veld dat ze aan het maaien waren, en tractors die passeerden enz, geeft hij echt niks om!

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:00

Dan heb ik mijn job goed gedaan _/-\o_

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 20:14

Ik begin het terug echt leuk te vinden!! Gisteren grondwerk gedaan, hij was mega oplettend en kent eigenlijk de basis heel goed. Met de clicker gewerkt en doet die super goed!

Vandaag weer even gereden. Heb een ander bit om te testen, hij liep wel ontspannen! Meer dan de andere keren, maar wel een paar keer links gaan als ik rechts vroeg. Dus misschien is een knevel trens voor nu nog wel even het handigste! Paar gunstige stills uit een filmpje!
Afbeelding
Afbeelding

En lekker uitstappen dan kukelt hij heel diep en op de voorhand, moet hem eigenlijk ook met uitstappen goed actief houden, hij heeft echt een slenter modus :+

Afbeelding

Wel heel blij mee! Voelde ook goed vandaag, hoop dat we snel aan elkaar gewend zijn en dat het rijden lekker vertrouwd gaat aanvoelen. Hij reageert wel totaal niet op verkeer of wind,... echt heel fijn hoe nuchter hij is!

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:18

Wat een leuke update!

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:42

Wat fijn voor jullie!

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:22

Super update! Keep up the good work!

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:54

Wat onwijs leuk TS!! Ik wens jullie heel veel plezier geluk en gezondheid toe. Het is jou zo gegund!

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:00

Wat fijn te lezen dat het zo goed gaat, dat verdien je ook

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 17:22

Kom er vandaag achter via mijn instructeur, dat hij lex ooit al eens had gezien op een training. Hij was daar met een andere klant, en ze vroegen tips omdat hij niet goed liep. Bleek dat ie zn bit ondersteboven ( :o? ) in had, en veel te laag. Ook zo te weten gekomen dat hij dus eigenlijk weg ging omdat ze er niet meer mee durfde springen. Met proefrijden sprong ze er een paar sprongen mee, totaal verkeerde afstanden van een dubbel enz, en toen weigerde die idd een paar keer. Maar ja wij zagen wel aan wat dat lag toen. Maar vind het wel naar dat ze toch weer niet 100% eerlijk zijn geweest. Staat ondertussen een nieuw springpaard bij hun op de weide. En daar geeft mijn lesgever nu dus ook les aan. Wel blij dat ik het weet, en dat het ‘maar’ dit is.

Bij ons gaat het nog steeds super. Eerste 5 min moet hij wat zoeken naar ontspanning, maar als hij los komt gaat het gewoon heel fijn! Op het laatst vandaag ook lekker kunnen draven met veel ontspanning.



Toch weer het teken dat mensen niet te vertrouwen zijn. Hij zou weg gaan omwille van studie. En oké ze heeft wel gezegd dat ze er niet mee sprong omdat ze dat niet goed durfde, maar hij werd dus gwn daarom verkocht.

Achja, loslaten nu. Hij loopt nu hier als een zonnetje, is mega mega braaf en gewoon een knap beest!

Besje

Berichten: 819
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:27

Jij bent er gewoon goed mee :) das het belangrijkste!

anjali
Berichten: 15087
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:32

Besje schreef:
Jij bent er gewoon goed mee :) das het belangrijkste!

Dat is inderdaad het belangrijkste.En 100% eerlijkheid in de paardenhandel bestaat niet volgens mij.

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 23:47

Eerlijk? Soms kan je het beter niet weten. Ik had echt een geweldig gaaf paard op t oog een half jaar geleden, zou verkocht worden omdat ze over ging naar de paarden. Ik typte paard zijn naam in op Google voor één of andere reden en kwam op hun instagram pagina terecht. Bleek dus ook altijd te staken de laatste maanden: weigeren, bokken, steigeren,...de klik was weg en het vertrouwen ook. Nu zocht ik zelf echt een braaf beest omdat ik dik 10j niet echt gereden had en heb daarom mijn proefrijden afgezegd...

Ik volg hun nu op instagram, ze heeft m uit de verkoop gehaald en de problemen zijn opgelost, pas als ze écht naar de paarden overstapt nu gaat hij terug de verkoop in (E pony). En ik geloof echt dat hij dan voor t dubbel weg zal gaan (rond de 10000 ipv 5000) en dat hij dat dan ook waard zal zijn (hij zal dan 8 zijn trouwens ongeveer). Ik heb BEHOORLIJK veel spijt dat ik hem toen laten staan heb...

Dus geniet maar van hem!!! <3 soms is t idd niet t paard “zijn schuld” en is hij met n ander baasje of een andere aanpak gewoon beteraf.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 03:17

Ik weet het niet hoor, TS, maar m.i. ga je hiermee spijkers op laag water zoeken
Ze heeft verteld dat ze niet durfde te springen.
Volgens mij heeft ze daarmee niets verkeerds gezegd. Alleen daarmee zelfkennis aangetoond ipv het paard de schuld geven.
Dat het paard niet in alle situaties vergevingsgezind is, heeft ook te maken met het type paard waarnaar je op zoek was.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 06:46

Ehm hoezo :+ , ze zegt tegen mij ik ga studeren. 2 dagen later staat er een nieuw paard bij ze op de stoep. Dan ben je niet eerlijk geweest gewoon.

Ik maak er geen probleem van, ik vind het sneu voor hem dat ie blijkbaar met een bit ondersteboven in werd gereden. Meer niet. Beestje is super lief en braaf bij mij, en nog geen pas verkeerd gezet. Wou gewoon ff melden hier dat ie dus zo lang verkeerd gereden is, ben best trots dat hij hier na paar dagen al begint te ontspannen en zo braaf is! Dat ie met haar niet kon springen wist ik al, heb ze namelijk zien springen. Ze moest daar van de eigenaar een in uitje inrijden dat op pony maar stond, tuurlijk wijgert hij daarop. Ik was zelf al zo ver dat dat springen gewoon aan de manier van rijden lag. Maar zeg dat dan gewoon i.p.v. ik ga studeren en 2 dagen later een nieuw paard kopen :+ . Maar eerlijk maakt het me niet echt uit, vind het enkel zielig voor hem. En ik vind het gewoon gek dat iemand die in hetzelfde dorp woont enalles dan niet gewoon eerlijk is. Ik had hem ook gekocht als ze gewoon zei, ik durf er niet mee springen. Maar ja maakt al niet uit. Hij is zo braaf met alles. Ben er echt blij mee dat ik hem heb gekocht!!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 13:41

Mega blij <3

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:28

Ik ben zo blij voor je dat je dit vriendje gevonden hebt! *\o/*