[FOTO]Veulens 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:21

Ook ik meld mij.
Maak kennis met Orphelia (Inverness x Royal Dance x Gribaldi).
Geboren op 15 april.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:26

Haaayyy!

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:01

alicelover schreef:
Dieuwke, hij is erg leuk.
En wat wordt hij donker onder zijn veulenvachtje.

Ja niet helemaal volgens bestelling, ben benieuwd hoe hij er over 3 jaar uitziet :')

Zo leuk om al dat grut te zien groeien, ik moet eerlijk zeggen dat ik DBT niet zo goed meer volg

Diertjec

Berichten: 4622
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:13

Ik kan hier ook wel weer wat recentere foto's plaatsen zie ik hahah

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En nog van de shoot toen ie 9 en 12 dagen oud was
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:31

Angelpam, wat een beenwerk. Lijkt alsof ze flink aan de maat wordt.

Dieuwke, toverballetjes zijn het. Komt vast nog goed en anders is valk ook mooi.

Odin! Hij blijft leuk. Lekker eigenwijs dier. <3

Die van jullie zijn allemaal al zo groot!!!
Hier echt nog baby tijd. Morgen is ze 3 weken oud.
Afbeelding
Afbeelding
Heb op mijn camera ook nog foto's van afgelopen maandagavond. Vanavond misschien er maar even afhalen en delen. _O-

juval

Berichten: 13213
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:01

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ook ik meld mijn veulentje aan. Safira is op 21 mei geboren, Welsh a x welsh b.. ben heel benieuwd hoe groot ze gaat worden. Ze gaat wel schimmel worden, maar voorlopig genieten we nog van haar speciale kleurtje.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:04

Ik kom Saga (voluit Silfursaga van het Schapenland) ook aanmelden! {:} Geboren op 3 mei, het lijkt soms of ze gaat schimmelen en dan weer niet, dus welke kleur ze zal worden is nog een verrassing.

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:22

Welkom!

DianaWinnie
Berichten: 119
Geregistreerd: 29-12-12
Woonplaats: Purmerend

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:10

Gisteren was Omara alweer 2 maandjes. Vandaag heeft de hoefsmid voor het eerst haar hoefjes geveild. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:21

Knappe veulens <3 <3

Odin is vandaag 24 dagen oud :D

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:05

Wow gaat even snel hier!!

Ahh marjo wat een popje <3 mooie foto!

Diana ze zijn zomaar "oud" -O-

Welkom imre! Ben benieuwd! Wil je niet kleur testen?

Juval welkom. Heel gaaf veulen <3

Alicelover geniet er van. Ze zijn zomaar groot en baby-af :( Echt nog een dotje!

Diertjec die van jou verhaart ook tussen de billen haha. Die van mij ook :P
Wauw die laatste 3 fotos !

Welkom angelpam. Leuke koffievos :wow:

Welkom dieuwke. Ik volg je ook op insta :D Hij word wel erg donker idd. Maar dat is ook mooi :j

Voyou echt heel mooi veulen vind ik dat. Ook al een heel paard

Cubalibre leuke collage zeg!

Candalisa heeel wijs veulentje :j

Gave kleur zeg sevke!!

Hier groeit laventhe echt als kool
Vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:31

Knap dametje Juval. En schimmel is ook mooi.

Dianawinnie, flinke dame al. En al naar de hoefsmid geweest, altijd leuk die eerste ervaring met de smid.

Ah nog een Odin. Knap veulen Marjo!

Kabayo, wat stoer dat ze mee gaat op buitenrit. Ik zou dat hier echt niet durven. Ode naait nu als ze de kans krijgt al uit. Laat staan als ze wat ouder is. Denk niet dat ik dan met de merrie een relaxed ritje heb. :+
Wel goed voor de trailerervaring, daar heb je later zoveel profijt van.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:28

Ooh kabayo wat gaaf! Ik durf dat ook echt niet, Saga is heel zelfstandig, die blijft niet in de buurt van haar moeder.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:11

Ik durf het ook niet. Ben ik m'n veulen kwijt. En val ik ook vast van m'n merrie af

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:48

Hier gister na ruim 6 maanden weer eens opgestapt <3
Afbeelding

Jill deed net of ze gewoon elke dag getraind is gebleven :)

Vanmorgen Frosty maar weer even op de foto gezet, ruim 9 weken oud en man man wat is ze knap <3 <3 <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En groot :wow:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik durf ook niet naar buiten te gaan met Jill want Frosty peerd m geheid en dan heb ik wel n probleem gok ik zo ;)

Wel heel gaaf dat je dat zo kan kabayo!

Diertjec

Berichten: 4622
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:49

Wat super tof dat dat kan Kabayo, hier knijpt Odin er denk ook tussen uit. Dat deed ie op dag 1 al _O-

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:31

Haha hier ook eentje die hem er graag tussenuit knijpt en merrie over de zeik .. _O-

Maar als ik veulen of merrie uit de stal haal, en dus eentje erin laat, beginnen ze al over de zeik te gaan als de een 5 meter verder staat terwijl ze elkaar wel gewoon in het oog hebben.

Iemand tips hoe ik ze gewend kan laten raken hieraan? :oo
Veulen is 9 weken oud nu.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:37

Oh die van mij boeien het beide niet als de een weg is. Dit gebied waar wij lopen was ook rondom omheind dus veulen kon ook nergens heen. Dit is de spartelvijver in appelscha

Xpenny. Veulen in de stal doen en uit het zicht bezig zijn. Veel beter

Hier veulen 6 mei geboren en afgelopen zondag al blokje om van een uur gedaan. Beide super rustig.
Afbeelding
Laventhe al lekker in de wei
Afbeelding
Laventhe had een wondje. Heb haar alleen uit de wei geplukt. Het boeide haar niks :+ Liep ook zo de gang op _O-
Afbeelding

Cubalibre wooow waar is die baby gebleven :wow: Is ze ook zo heerlijk zacht aangezien je haar ook geschoren hebt? Die van mij is echt suuuuper zacht haha

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:40

Ik neem gewoon de merrie mee uit zicht. Liefst ook dat ze elkaar niet kunnen horen, maar dat lukt thuis niet. Dus gewoon merrie mee naar de baan, 5 minuten longeren. Iemand veulen in de gaten houden via camera of verdekt op stal. Daarna steeds iets langer. En eigenlijk zat ik al snel op rijden. 20 minuten denk ik.
En toen merrie gewoon meegenomen naar les. 2 uur weg van 't veulen. Veulen onder de camera.

Dus kort maar krsxhtig: gewoon doen. Weg met die merrie

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:42

Ooooh CL wat wordt ze mooi!!! :+:
Echt prachtige foto's. Zo donker en met die aftekeningen zou ik ook wel in KWPN vorm willen hebben. Echt een plaatje om te zien.

Xpenny, dat had ik vorig jaar. Kon echt de merrie niet veilig scheiden van haar hengstveulen, dus maar gelaten en direct gespeend. Samen op de trailer naar de opfok en daar veulen eraf en mama erop gelaten. Ze waren de trailer al wel goed gewend en was een tweepaards met schot en alles er gewoon in. Veulen aan de staleigenaar gegeven. Klep en zeiltje dicht en direct gaan rijden. Veulen liep zo mee de schuur in. Merrie heeft een brul gegeven en dat was alles. Veulen heeft even wat druk gedaan in de stal, maar was ook snel geaard en weer rustig. Was niet de planning, maar op jongere leeftijd was scheiden gewoon echt onverantwoord. Achteraf denk ik dat ik gewoon te laat begonnen ben met het oefenen, hij was al bijna 2 maand oud. :o

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:45

Alicelover wat vervelend. Ik liep dag 3 al een rondje om de stal en borstelde de merrie andere kant box. Beviel erg goed
Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:46

Kabayo, heerlijk als ze zo lekker makkelijk zijn.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:10

Hier kan ik opzich ook Jill buiten stal en Frosty in stal, heb enkele weken geleden Jill gelongeerd met Frosty op stal en Jill riep wat en was fel maar Frosty gaf er serieus niets om.

Denk dat ik deze keer makkelijker kan scheiden en daar ga ik volgende week ook wel weer mee verder maar vind t ook wel wat hebben als Frosty er bij loopt als ik met Jill aan het werk ga.

In 2016 (met Gentle) kon ik echt niet scheiden, heb ik geprobeerd maar resulteerde bij mij in n zwaar gekneusde hand en bij n stalmedewerker n gekneusde scheenbeen.... dat toen maar uit mn hoofd gezet en Gentle met 6 maanden van het een op het andere moment gespeend.
Daarbij had ik van alles verwacht maar niet wat er uiteindelijk gebeurde. Gentle wandelde alleen zo de trailer op, riep 1x en was stil. Jill stond op stal, luikje dicht (better safe then sorry was mijn motto) en heeft ook maar 1x gehinnikt waarna de rust wederkerende en het goed was. De dag erop heb ik haar gezadeld en heerlijk gereden dus zo kan t ook.

Gentle was wel veel meer mama's kindje dan dat Frosty is, zelfs nu (en hij is nu 3 jaar en 4 maanden oud) staat hij te roepen als ik met Jill en Frosty weg/bezig ben....

Kabayo: Frosty is heerlijk zacht al is ze ook al flink veel veulenvacht kwijt (en word ze gruwelijk donker := Ik hoop maar dat ze uiteindelijk de kleur op de zijkant van haar bil gaat krijgen met n zwarte blanker over haar rug maar dat gaan we dat zien ;) ).

@AL: thanks!

Ik ben ook echt fan van dr, gister had ik haar weer kunnen verkopen... echt niet normaal hoeveel mensen er al niet gevraagd hebben of ik wel zeker weet dat ik dr niet wil verkopen :')

Antwoord blijft gewoon: NOPE! 1e merrieveulen van Jill en ik blijf gewoon bij mijn keuze... Ik heb met mezelf afgesproken dat n merrie zou blijven dus hou ik me daar aan.... daarnaast is ze zo ontzettend goed gelukt dat ik gek ben als ik haar weg doe ;)

Deze kwa aftekeningen in kwpn formaat zou ook wel mooi zijn...

Frosty gaat bijna zeker groter dan Jill worden en daar ben ik wel blij mee, als ze dan ongeveer deze kleur houdt ben ik dik tevreden. Frosty is volgens mij ook de enige nakomeling van Arany die 4x wit heeft dus dat is ook wel leuk (komt van haar splash gen ;)).

Kwa kleur vind ik haar grappig, ze is echt 50 shades of bay en veel stalgenoten blijven me vragen welke kleur ze nu eigenlijk is.... als ik dan zeg " gewoon" bay kijken ze me aan of ze het zien/horen donderen in Keulen _/-\o_

Oké, ze is niet "gewoon" bay... ze n n bay met homozygoot nd1 (geen dun maar wel de primitieve kenmerken) en draagt dus splash :) maar tegen de tijd dat ik dat uitgelegd heb zijn mn stalgenoten alles allang weer vergeten :D

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [FOTO]Veulens 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:22

Afgezien van het feit dat merrie afgeschreven is als rijpaard en we daar dus niet meer mee rijden, zou het bij mij niet opkomen om ze nu al te gaan scheiden.

Merrie is in de stal soms nog staatsgevaarlijk (als in, met ontblote tanden op je af komen). Het is haar eerste veulen en ze was in het begin enorm beschermend. Nu ze in de groep staan gaat dat wel beter, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze nu al te scheiden. Is ook niet nodig, dus dat scheelt :D

Als ze ooit op de trailer moeten hebben we wel een fiks probleem. Merrie gaat er niet op als haar maatje er niet in staat, en laat Odin dus ook niet achter :Y) Laten we maar hopen dat dat niet nodig gaat zijn :')

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:43

Hahah CL, mij ben je ook kwijt hoor met je kleur uitleg. Abracadabra voor mij. :')
Hier houden we het simpel: bruin. En zul je straks zien dat Ode ineens gaat schimmelen. Zou echt een actie voor mij kunnen zijn om de tekenen te missen. _O-

Oei Marjo. Inderdaad maar hopen dat een trailerritje niet nodig is. En anders wordt het met de vrachtwagen, kan maatje en kind mee. :Y)