[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:12

Netjes Vibabu! En nog wat vaker op springconcours dus ;)
Die greppel was ook nooit mijn ding :+

Fijn dat je wel mocht crossen Laura! Heeft hij het daar weer goed gemaakt :j

Netjes Evelyn!

En Anne dus ook goed gereden ondanks de warmte. Het is mijn weer ook niet :=

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:44

:+ ik heb normaal gesproken geen probleem met warmte. In een korte broek, hemdje, slippers en een zonnebril kan ik prima functioneren met dit weer. Het gaat fout door al die extra kleding; vooral die cap en chaps.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 06:14

Wat een goede resultaten!

Kan je niet gelijk je rijkleren uit doen Anne? Ik heb ook altijd erg last van de warmte maar neem vaak andere kleren mee voor als ik klaar ben met rijden.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 08:35

Hier afgelopen weekend zelfs 2 wedstrijden gestart.
Zaterdag SGW Leende
Met een oke dressuur, niet volgens de jury (172 punten)
Springen 1 balk, parcour stond duidelijk te laag, want op 1 meter red me echt wel op slechtere afstanden. Dit was overstap hoogte.
Cross, gas erop en heb eigenlijk amper hoeven afremmen. Alleen goed sturen in de scherpe bochten. Toen ik het eigenlijk vrij simpele parcours zag, zag ik ook geen punt om haar veel terug te nemen. Lekker voorwaarts rijden was mijn gedachte. Was een stijljury het niet mee eens. Plus ik vind die stijljury's toch wel apart. Hoe kan het dat de 1 je beugellengte wel goed vind en de ander weer niet :Y)
Overal 10e van de 20 start in de ring.

Zondag Horst (limburg)
Springen, paard was een beetje traag. Is ze wel vaker bij het losrijden en dan zodra de bel gaat zijn we als een kanon weg. Dat was vandaag is niet. Hierdoor sprong ze wel met een stuk betere techniek, dan anders. Echter stopte ik met rijden na hindernis 3, balk op 5 hierdoor. Hierdoor ging ik juist teveel rijden naar 6. Weer 1 balk. Echt stom :roll: Toen ook nog 2 tijdsstrafpunten, terwijl mijn groot galloperend paard normaal makkelijk te tijd haalt.
Dressuur, lekker rustig aan gedaan. Besluit muts 5 minuten voor de proef, compleet in de staak te gaan. Gewoon echt niet op het been vooruit te krijgen. Zweep hielp ook niet. Sporen aangedaan en even een flinke por gegeven. Wat resulteerde in vliegen. Mensen langs de kant bijna in paniek, dat ik er zo wel af zou liggen :o En toen kon mevrouw in een keer de sterren van de hemel lopen voor haar doen. 8)7 . 190,5 punt en 2e prijs.

Helaas heeft sporten 2 dagen in de hitte, mij ook niet veel goeds gedaan. Gisteravond ziekjes geworden. Terwijl ik me normaal goed tegen de warmte kan zoals Anne.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:11

Lekker op wedstrijd allemaal!
Ik kan heel slecht tegen de warmte, wat ik nu doe is een natte/vochtige (hydrofiel) doek in mijn nek, daardoor hou ik het stukken beter uit.

Wij hebben sinds zaterdag onze staanders thuis :) balken ook besteld, op het moment 4 balken geleend.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:12

Carola je bent toch niet gaan koprollen in de waterbak := Zag een filmpje van een vosje en daarna een ruiter met een nat pak :=

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:15

Ja ik heb nog een snoekduik gemaakt net zoals meerderen na mij _O-

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:18

Oh dan heb ik het filmpje daarvan denk ik _O-
In het blauw rij je toch?

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:18

Jammer dat zulke filmpjes rond gaan.
Ja ik ben in blauw

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:24

Hopelijk zijn jullie wel oke?

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:26

Ja hoor. Wss was de bodem slecht en stonden we net in een gat. Plus aardig wat water. Nee de waterbak mag wel wat meer zorg hebben :=

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:31

Nou inderdaad, dit was vroeger al een probleem. Had verwacht dat het nu opgelost zou zijn.
Dat is echt mijn vrees om in de waterbak koppie onder te gaan :=

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:45

Ik heb gelukkig een erg handig paard met veel ervaring in de waterbak, dus ben er nooit bang voor geweest. Dat juist zij onderuit gaat, volop, zegt mij genoeg over een waterpartij. Maar goed. Met enkel voor mij een nat pak en voor haar enkel wat schrammetjes zijn we er goed vanaf gekomen hoor. Hoort er ook bij!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:06

Cioccolato schreef:
Ik heb gelukkig een erg handig paard met veel ervaring in de waterbak, dus ben er nooit bang voor geweest. Dat juist zij onderuit gaat, volop, zegt mij genoeg over een waterpartij. Maar goed. Met enkel voor mij een nat pak en voor haar enkel wat schrammetjes zijn we er goed vanaf gekomen hoor. Hoort er ook bij!


Gelukkig gaat het goed met jullie! Zag het vanaf een afstandje gebeuren. Ik neem ook altijd een beetje gas terug voor het water, ondanks dat ik nooit problemen heb in de waterbak van dijkgatbos

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:14

Ik rij altijd terug op water. Ga in een mooi handgalopje, maakt niet uit of ik de bodem kan zien of niet. Water hoort ook niet in cross tempo in ons rijden in ieder geval.
Dit kan weer van de bucket list _O-

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 23:58


Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 03:00

vibabu, die op het eerste filmpje tilt z'n benen echt niet op, die huptst er idd overheen. Kan het wel een paar gaatjes hoger voor staan :Y) Die vos is best fel ofniet?

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 06:03

Foto's vind ik toch minder respect loos _O-
Ik heb nog geen reeks gevonden, wel nat pak foto.
Ach 't hoort erbij. Ze ging voor de rest als een speer. Mag ook wel, er stond weinig qua niveau. Vind ik niet erg :))

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 06:12

Cioccolato schreef:
Foto's vind ik toch minder respect loos _O-
Ik heb nog geen reeks gevonden, wel nat pak foto.
Ach 't hoort erbij. Ze ging voor de rest als een speer. Mag ook wel, er stond weinig qua niveau. Vind ik niet erg :))



Ik vraag bij dit soort opmerkingen af wat je dan wel op niveau vind?
Er stonden niet mega kijkerige hindernissen maar voor B is dat fijn toegankelijk en in het L vond ik bijv de afsprong wel pittig hoor. Heb het lusje niet gelopen maar als ik enkele foto's zie waren het wel een paar brede sprongen

Gewooon pure interesse en ik zoek ook een paar crossen voor volgend jaar want wil het crossen echt even wat fanatieker oppakken

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 06:16

Het stond laag, geen combinaties, maar 1 dubbel. Je komt het wel eens anders tegen in de B. Daarbij start ik een L paard, dus valt het niveau extra tegen. Het L lusje vond ik ook weinig voorstellen, maar wel een leuke toevoeging die het L zeker wel nodig had.

Mijn jonge paard liep haar eerste B cross na 1 BB en 1 oefen. Zij liep mooi foutloos. Balkje in het spring en, we landen in de dubbel bijna in B. Beetje enthousiast is ze. Maar mooie 5e prijs :j
Dus voor haar was het lage niveau ook wenselijk :j
Ik hou van laag hoor :))

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 06:20

Ja ik vond de hindernissen ook laag, maar ik dacht dat dat gewoon aan mij lag door mijn grote paard haha daarom vond ik het verschil naar de L ook zo groot en vooral die afsprong van de piano vond ik hoog Maarja misschien als ik hem rijdt dat het mee valt. Ik heb in het B nog nooit meerdere dubbels gezien?

Eigenlijk snap ik gewoon niks van dat crossen :x _O-

Die puntentelling snapte ik ook niet := :=

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 06:23

Ik heb lang geen B gereden _O-

Welke puntentelling?

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 06:26

Cioccolato schreef:
Ik heb lang geen B gereden _O-

Welke puntentelling?


Het opmaak van het klassement, ik zat het even te volgen maar wordt er niet wijs uit :Y)

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 06:27

Dat is vrij simpel.
Iedereen begint op hetzelfde aantal omdat het dus zonder dressuur is. Daarbij komen de speingfouten en tijdfouten van het springen.
Daabij komen de strafpunten in de cross en de tijdfouten.
Daar van af gaat 1 gemiddelde van beide stijljurys.
Degene met de minste strafpunten aan het eind wint.

Of je begint dus op het aantal strafpunten aan de hand van je dressuur score. Dus dat kan zwaar meetellen

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:36

Elitedeux schreef:
vibabu, die op het eerste filmpje tilt z'n benen echt niet op, die huptst er idd overheen. Kan het wel een paar gaatjes hoger voor staan :Y) Die vos is best fel ofniet?



vos is heel heel heet maar dat is op filmpje nog weinig te zien :)
Die ander springt thuis echt heel fijn en raakt het hout echt niet aan. Op wedstrijd moeten we gewoon nog even kilometers maken (en wat hoger springen) want ze is gewoon een beetje laks en haar concentratie kwijt.