[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:31

Ik wilde BB starten omdat ik geen startpas heb nu. Maar helaas was die er niet en hadden ze weer alleen zo'n oefencross waarbij je in een groepje het bos door gaat met instructeur... Levensgevaarljjk met al die enthousiaste paarden :=

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:38

Ik hoop dat ik 2 keer B kan rijden :j

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:44

Jij moest nog betalen Laura :')

Komt vast goed vibabu! Gewoon lekker rijden!

En een dwarse cas kan ik me iets bij voorstellen. Weet nog toen ik er de eerste keer op ging zitten :+

Dat kan uno wel lithya, maar ze hoeft ook niet te schrikken, dan zijn we weer weken achterop. Heb ik veel liever dat ze 1* 1.20 loopt!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:07

Hahaha heb ik gedaan hoor

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:34

Ik moest ook nog betalen. Irritant om dat via fb te doen zeg.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:47

Ik vind dat vooraf betalen sowieso irritant en ik lees dat soort dingen ook nooit. Zie ik mijn naam weer in het rood oid staan :')

Volgens iedereen kan ze het makkelijk en ik denk ik ook wel maar vind wel spannend :)

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:51

Ik vergeet welke ik heb betaald en welke niet. Wacht gewoon de startlijst af en dan zie ik wel of ik betaald heb. Zo niet betaal ik maar vind het ook een stuk prettiger om gewoon op concour zelf te betalen..

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:51

Gelijk heb je hoor gomir!!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:53

Ik ben ook in dijkgatbos! Ik zou L maar heb dat omgeschreven naar B. En ik ben blij. Net parcours gelopen en vind de L cross best pittig en die afsprong vind ik erg hoog :D

We moeten niet onzeker worden, onze tijd om L te starten komt vast wel een keer:)

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:02

Hoe was de B? :))

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:03

Hoe was de B? :))

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:13

Cioccolato schreef:
Hoe was de B? :))


Die vind ik op hindernis 4 (greppel waterbak) na redelijk te doen!

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:17

Greppel waterbak? Dat klinkt spannend

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:24

Cioccolato schreef:
Greppel waterbak? Dat klinkt spannend


Hoe moet ik hem anders noemen hahahahah


Afbeelding


Tijdens het trainen in dijkgatsbos paar weken terug stond hij hier telkens stil door de rare licht inval. Voor mij is dit de meest uitdagende hindernis


De andere waterbak is toch even wat breder en toegankelijker voor mijn paard.
Laatst bijgewerkt door Cheminee op 29-06-19 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:26

Ik heb even foto's gekeken op de site haha. Maar je bedoeld de waterbak dus? Ik denk al, een greppel en daarna de waterbak. Ik zat hele rare dingen te denken _O-
Maar we hebben dus 2 keer water?

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:27

Cioccolato schreef:
Ik heb even foto's gekeken op de site haha. Maar je bedoeld de waterbak dus? Ik denk al, een greppel en daarna de waterbak. Ik zat hele rare dingen te denken _O-
Maar we hebben dus 2 keer water?

Ik heb mijn post even aangepast met een foto

Ja 2 waterbakken!

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:29

Ik ben heel benieuwd wat ik morgen ga zien. Van de fotos ziet het er iig al erg leuk uit.
Super leuk dat er 2 water in zit!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:30

Cioccolato schreef:
Ik ben heel benieuwd wat ik morgen ga zien. Van de fotos ziet het er iig al erg leuk uit.
Super leuk dat er 2 water in zit!


Ja ik vind het een mooie cross! Tot morgen! {:}

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 01:15

Die greppel vond ik voorheen iig een k-ding, neem aan dat de bodem nu wel vlak is :+ Pakte vaak alternatief toen het gewoon de greppel was.
Ik hoop volgend jaar weer een startpas te hebben :P

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 06:34

Goldie schreef:
Die greppel vond ik voorheen iig een k-ding, neem aan dat de bodem nu wel vlak is :+ Pakte vaak alternatief toen het gewoon de greppel was.
Ik hoop volgend jaar weer een startpas te hebben :P


Ik ga ook voor de alternatief denk ik. Vind alleen dan hindernis 5 dan stom aan te rijden

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:05

Gisteren weer met m'n vos 40+ gestart. Paard en amazone hadden best last van de warmte. Doorgaans is ie heet en hoef ik alleen maar te wachten tot de sprong bij me is. Gisteren moest ik echt er aan rijden.
Wel foutloos en met een balkje in de barrage 2e geworden in het klassiek. Progressief dankzij hele korte bochten weer gewonnen. Uiteindelijk ook de Sallandcup mee naar huis mogen nemen.

Na de parcoursen paard uitgebreid gekoelt, had ik bij mezelf ook moeten doen... paard ging kiplekker de wei weer in en ik lag de rest van de dag gestrekt door de koppijn en duizeligheid. En ja, ik had genoeg gedronken en ook wel wat gegeten.... stomme cap en te warme outfit, ik kan echt mijn warmte niet kwijt

Succes iedereen vandaag met crossen!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:34

Ik heb heel fijn gecrosst <3

Het springen wilt alleen op een of andere manier bij het crossen nooit lukken.. altijd een balk :Z

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:20

Anne_GTI schreef:
Na de parcoursen paard uitgebreid gekoelt, had ik bij mezelf ook moeten doen... paard ging kiplekker de wei weer in en ik lag de rest van de dag gestrekt door de koppijn en duizeligheid. En ja, ik had genoeg gedronken en ook wel wat gegeten.... stomme cap en te warme outfit, ik kan echt mijn warmte niet kwijt

Succes iedereen vandaag met crossen!


Dit heb ik dus ook altijd, daarom de geplande concoursen van afgelopen week en aankomende week maar afgezegd. Anders ben ik weer die dagen slecht te pas, dan start ik liever als het weer iets koeler is of in de avonden :(

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:30

Vervelend zeg Anne! Wel knappe rondes!
Fijn dat je goed ging Evelyn!

Mick liep echt enorm te kloten op 8 in het springen door die stroomgenerator. Gelukkig wel uit kunnen rijden. Cross ging foutloos!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:49

Oh daar kan je zo naar van worden als je je warmte niet kwijt kunt!

Dressuur met vos ging wel fijn, ondanks de echt ontzettend slechte bodem en het waardeloze inrijden. Uiteindelijk 184 punten ofzo, vond vrik laag maar goed.
ID springen was met inspringen weer een uitdaging met dr angst voor andere paarden. springen 3 balken, 1 lag op scherp en andere 2 geen idee waarom.
Maar! Foutloos gecrosst :) ze was best onzeker in het begin maar naarmate de cross verder ging werd ze steeds stoerder en trok ze steeds meer aan. Wel heel rustig aan gereden dus dikke tijdfouten maar dat maakt me niet uit. Dat komt wel.
Vos springen 1 balkje omdat ze wat te dicht kwam en te traag met dr voorbeen. Cross kwam ik niet bij greppel in de buurt maar dat had ik ook wel een beetje verwacht. Vrij snel het alternatief gereden. Bij water dr afsprong schoot ze meteen naar recht waardoor ik bijna er af lag :') maar daarna meteen water in. 1 weigering aangerekend gekregen. Vond cross erg goed te doen.... alleen dat laatste lusje van de L moet ik nog wel even aan wennen. Vergt net wat meer van je dan een B cross.
Trots op mn beide ponys en beetje trots op mezelf ook :) Smalletje-bochtje en afsprong-Smalletje gingen uit t boekje