[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:45

Succes. Ik ga duimen voor je

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 13:02

Ik vond het een heel tof paard! Heel rustig in omgang en leek me cool in het hoofd. Ze gaat haar binnen 2 weken terug wat beginnen rijden. Volgende week wordt het te warm.

Dus ik hoop dat dat ook meevalt! Nu had ze net gehoord dat iemand op stal bij haar ook een paard zocht. Maar ze had daar nog niks tegen gezegd. Hoop wel dat ze haar een beetje apart wil houden voor mij. Ze oogde namelijk echt heel tof. Heb ook wel aan gegeven dat ik zeker haar van karakter heel tof vond en erg benieuwd ben. En ook moest het doorgaan wel graag eerst les wil nemen daar enz omdat het veulen er nog wel 2 maanden bij moet blijven. Dus we zien wel! Beetje voorzichtig positief, wil me zelf er nog niet te gek in maken. Ze ziet er nu trouwens ook echt gewoon uit zoals een merrie met een veulen er uit ziet :+ dus daar wat doorheen kijken maar ik vond ze echt tof!!

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:14

Leuk! Ben benieuwd.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:58

Als ik dit allemaal lees dan ben ik blij dat ik de meeste van mijn paarden bij een handelaar of stoppende manege heb gekocht.Want ik wil dan een paard kopen en niet moeten wachten op van alles en nog wat.Bij particulieren zit er vaak een grote emotionele lading op.2 keer van een particulier gekocht. 1keer ging dat heel goed omdat meisje eruit was gegroeid en al een andere had om verder in de sport te kunnen. En 1 keer waarbij de ex-eigenaren hem zo misten en gingen stalken,dat ik het paardje in arren moede maar terug heb laten gaan.Bij handelaren heb je dat soort gedoe niet.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:04

Ik zou bet de moeite van t wachten waard vinden. Heb je nog gevraagd of ze gekeurd is geweest? Zal wel geprokt zijn denk ik. Heeft ze ook een predikaat? Of heeft ze geen merrietest gelopen?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 15:12

@anjali, vind het eigenlijk weinig gedoe? Ik mocht komen kijken, paard staat gewoon met een veulen. Is niet anders! Ze gaat haar rijden maar ja ze kan het veulen niet weg toveren. Ik ben best bereid daar op te wachten!

@babootje, ze is gekeurd toen ze 2,5 was voor de fokkerij. Die foto’s kon ik gewoon krijgen! Denk niet dat ze verder predicaten oid heeft.

Ze heeft haar zelf zadelmak gemaakt terwijl ze drachtig was van de eerste, dan veulen gehad. Daarna wat getraind en dan nog 2 veulens. In tussentijd wel wat gereden maar geen wedstrijd. Als 4jarige wel mee op verplaatsing gaan trainen enz. Ze kan natuurlijk wel ongeveer zeggen hoe of wat, maar moet nu zelf ook eerst terug even wat gaan rijden met haar.

Ik wil er gerust op wachten. De reden dat ik nu zoek is vooral voor het headshaking. In september bv pas kopen komt financieel zelfs beter uit ivm onze lening!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 12:24


L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:29


pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:57

11 jaar vind ik niet verkeerd en komt goed over. Uitgaande dat ze gezond is, dus vragen waarom gestopt met springen want als het vanwege een blessure is zou ik het weer niet doen.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:58

pien_2010 schreef:
11 jaar vind ik niet verkeerd en komt goed over. Uitgaande dat ze gezond is, dus vragen waarom gestopt met springen want als het vanwege een blessure is zou ik het weer niet doen.

Paard in de link is voor zover ik kan zien van 2004 :)
Kelly ik stuur je effe berichtje

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:00

15 jaar, aj dat vind ik wel oud.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:07

Met 15 jaar kan je er nog lang plezier van hebben hoor!

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:12

Ik vind oudere ervaren paarden veel fijner.15 is toch niet veel.Ze kunnen wel 40 worden in principe.En je kunt dan voor weinig geld toch een goed paard kopen.Alleen is in dit geval natuurlijk de vraag waarom ze met haar gestopt zijn met de sport. Is dat puur om ermee te fokken,of had ze toch een blessure die terug zou kunnen komen?Vooral peesblessures zijn berucht wat dat betreft.Maar er zijn ook jonge paarden met peesblessures,dat heeft niets met de leeftijd te maken.En ik denk eigenlijk,als het een paard lukt om 15 te worden,dan moet hij toch een goede constitutie hebben.En braaf zijn ook anders houdt men hem niet zo lang aan.

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:38

Ik heb net mijn bijrijdpaard over gekocht van 17 jaar...op een advertentie met die leeftijd zou ik niet reageren (zei altijd dat ik tot 15 jaar zou gaan). Maar ik ken haar al een half jaar en ze is pittiger als menig jonger paard dat ik heb gereden in mijn leven. Vandaag was de DA er en die zei dat ze perfect is voor mijn doelen. (Recreatief met hier en daar een oefenwedstrijdje jumping als we zo ver zijn). Heb een hele fijne, nuchtere DA trouwens die eerlijk was daarover. Ik weet zeker dat jouw DA dat ook zou zijn, dus als je keurt zou ik haar enkel voor die leeftijd niet laten staan persoonlijk.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 18:32

Ik ga donderdag avond naar een paardje kijken, en op papier is het echt top! Ben zo benieuwd in het echt. Merrie 11 jaar, in 2017 volledig gekeurd. Gaat weg omdat ze stopt met paarden. Dressuurmatig gereden en ook vaak buiten, gekste dingen mee gedaan. Gaat ook graag in plassen rollen net zoals Callie. Ben echt heel benieuwd, klinkt echt super vanaf foto en tekst...


Die van hierboven is al weg denk ik! Advertentie was toch weg!

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:00

En leuke leeftijd. Ik hoop het zo voor je!

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:02

k_m schreef:
@babootje, ze is gekeurd toen ze 2,5 was voor de fokkerij. Die foto’s kon ik gewoon krijgen! Denk niet dat ze verder predicaten oid heeft.


Dan is ze geprokt. Let op: dit is geen sportkeuring. Een paard kan het prokcertificaat krijgen en dan nog vol zitten met chips.

Meestal gaan fokkers met hun 3-jarige merrie naar de stamboekkeuring waar de merrie wordt beoordeeld op kwaliteit. Heeft een merrie voldoende punten behaald wordt ze ster. Op de centrale keuring kan het sterpredicaat bij het behalen van voldoende punten omgezet worden naar voorlopig keur. Het keurpredicaat krijgt ze als ze op de IBOB voldoende kwaliteit heeft laten zien voor de sport onder het zadel. Heeft ze dan ook het PROK certificaat wordt de merrie Elite. Het sport predicaat krijg je alleen als de merrie met goed gevolg in de sport wordt uitgebracht. Prestatie en preferent zijn predicaten o.b.v. nakomelingen.
De predicaten zijn voor een fokker belangrijk omdat daardoor de veulens ook meer waard zijn. Ik zou dus zeker naar de predicaten vragen ster en voorlopig keur of keur zou er op basis van haar papieren wel verwachten. Als adt niet het geval is, moet je je afvragen waarom ze met zo'n merrie niet naar de keuring zijn geweest.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:30


maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:26

Hoi ts hoe gaat het met je? En met je zoektocht?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 07:30

Lief dat jullie aan mij denken! Ben momenteel op vakantie! Paardje dat ik was gaan kijken was heel loperig. Maar ik ga na de vakantie nog wel eens terug als ze niet verkocht zou zijn. Verder staat de zoektocht nu op een laag pitje! Ik kan bij Laurie hier op bokt (die ook callie heeft mee verder zadelmak gemaakt :) ) een leuk paard verzorgen in tussentijd! Dan heb ik in ieder geval weer een leuke bezigheid en wie weet voelt dat wel als genoeg aan. :)

Afbeelding

Groetjes uit Oostenrijk! Wie weet vind ik wel een leuke haflinger hier haha

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:33

Blijkbaar liggen de haflingers voor het oprapen. Leuk dat je een verzorgpaard hebt. Fijne vakantie.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:13

Fijne vakantie! En fijn dat je voorlopig lekker met een verzorgpaard aan de slag kan.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:29


Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:15

Fijne vakantie! Ik zie t al Hafjes te over daar. Oerigens ook best echt leuke en veelzijdige pony's.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 00:02

Ben ik de enige die koeien ziet op de foto hihi