Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:39

Ja dat is zeker handig.
Ik heb 2 vrij grote klapstoelen, die kunnen wel heel plat, maar nemen toch wel veel ruimte in beslag. Maar ik wil gewoon lekker kunnen zitten in m'n vakantie.

Come over to the dark side, we have cookies!


Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:54

Wij hebben een skottelbraai, die neemt ook zoveel ruimte in beslag := wij hebben trouwens een vrij nieuwe fiat Punto.

Rock this day like there is no tomorrow

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:30

Wij hadden ook niet de meest praktische spullen mee. Een enorme werptent super onhandig in een kleine auto maar anders wilden we niet kamperen :'). Zo ook grote stoelen omdat die inderdaad beter zitten. Alleen kunnen die jammer genoeg niet meer mee. De seat Ibiza weggedaan en een volkswagen T4 campertje gekocht, nu willen we alles in de opbergruimtes kwijt en hebben nu maar hele goedkope stoeltjes gekocht omdat de fijne echt nergens in pastte. Dus die bewaren we voor verjaardagen :)

ikke
Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:25

Goh, hoe deden we dat vroeger dan, toen ik met m'n ouders (ik was degene met rijbewijs) op vakantie ging.
Dat was dan in een huisje maar wel drie weken en dat deden we in zo'n eerste generatie Opel Corsa! Sterker nog, ik had gewoon zicht door de binnenspiegel en mijn vader achterin kon riant zitten voor Corsa-begrippen. Er lag wel wat bagage op de achterbank maar dat was ook om mijn vader een armsteuntje te geven :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:55

op de heenweg is mijn auto (Volvo XC60) praktisch leeg, op de terugweg zet ik alle tassen kleding/was e.d. op de achterbank, maak op de camping de caravan schoon (kan niet bij huis bij ons) want dan hoeven we alleen de koelkast nog maar leeg te halen, verder de caravan niet meer in.
Vandaag even bij Obelink geweest...... daar kan je je geld ook wel kwijt zeg!

Avelienvd
Berichten: 7216
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:20



Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:31

@Ikke: wij gingen vroegah ook gewoon 3 weken met de BMW E30 naar (toen nog) Joegoslavie. Dak lag vol met surfplanken, allemaal 1 tas met kleren in de kofferbak (en het koffiezetapparaat :') ) en een koelbox op de achterbank. Dat was het.
Dakkoffer ging er alleen op voor de wintersport, maar toen zijn we ook weleens met 6 personen in een station wagon naar Oostenrijk gereden (kinderen afwisselend liggend op de bagage in de kofferbak := ).

Nu knopen we gewoon de boot erachter als we langer weggaan, daar kan ook een hoop in :+

Dat lijkt met best lastig Morrie, dat je thuis niks meer met je caravan kunt. Kan die nergens geparkeerd worden ofzo?

Wauw Aveline :wow: Dat is echt een mega tent zeg!!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

mvdende
Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:27

Weissjee schreef:
Wij hadden ook niet de meest praktische spullen mee. Een enorme werptent super onhandig in een kleine auto maar anders wilden we niet kamperen :'). Zo ook grote stoelen omdat die inderdaad beter zitten. Alleen kunnen die jammer genoeg niet meer mee. De seat Ibiza weggedaan en een volkswagen T4 campertje gekocht, nu willen we alles in de opbergruimtes kwijt en hebben nu maar hele goedkope stoeltjes gekocht omdat de fijne echt nergens in pastte. Dus die bewaren we voor verjaardagen :)


Ik weet niet hoe jullie T4 in elkaar zit, maar bij onze T3 legt mn vader de stoelen op het bed beneden, tussen achterklep en achterbank zeg maar.

[ img ]

[ img ]

Foto 1, waar pap bezig is
Foto 2, op de opbergvakken dus

Verder wordt die ruimte tot de nok toe gevuld. Je kan echt veeeeel meer spullen kwijt dan je denkt..

Tussen achterbank en voorstoelen stonden allemaal kratten.

Wij zijn met 5 man met dit ding naar Noorwegen geweest, vriendin van zus is allergisch voor koemelk dus we hadden ook heel wat eten mee, überhaupt zo veel mogelijk eten mee want Noorwegen is duur.

Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:47

Barramundi schreef:
Dat lijkt met best lastig Morrie, dat je thuis niks meer met je caravan kunt. Kan die nergens geparkeerd worden ofzo?

nee, 2 straten verderop aan een drukke weg kan ie een nachtje staan als het moet.
We kunnen de auto's ook niet bij de flat kwijt, want iedereen heeft een garage onder de flat, maar die garage is gebouwd op de autootjes van 25 jaar geleden en de huidige, bredere auto's passen er niet in.

Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:10

Wie heeft er ervaring met kamperen in Midden-Frankrijk?
Ons 'eindpunt' is een camping in de Pyreneeën, zo'n 1300 km ver weg, in het dorpje Ascou la Forge.
We zijn nu op zoek naar een camping die de reis mooi in 2'en breekt, en waar we één weekje willen staan.

We hoeven niet aan het strand, we vinden het binnenland leuk. We hebben wat dat betreft niet zoveel eisen. Ik heb de omgeving rondom Limoges bekeken, rustig/veel natuur/niet toeristisch. Klinkt wat ons betreft prima. We zijn niet van plan om een hele week te gaan wandelen in de natuur, we vinden het wel leuk als er wat mooie/historische stadjes te bezoeken zijn in de omgeving. Dus helemaal afgelegen vinden we niet leuk.

Iemand tips voor een mooie omgeving in Midden-Frankrijk voor een weekje kamperen? :)

ikke
Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 16:26

mvdende schreef:
Weissjee schreef:
Wij hadden ook niet de meest praktische spullen mee. Een enorme werptent super onhandig in een kleine auto maar anders wilden we niet kamperen :'). Zo ook grote stoelen omdat die inderdaad beter zitten. Alleen kunnen die jammer genoeg niet meer mee. De seat Ibiza weggedaan en een volkswagen T4 campertje gekocht, nu willen we alles in de opbergruimtes kwijt en hebben nu maar hele goedkope stoeltjes gekocht omdat de fijne echt nergens in pastte. Dus die bewaren we voor verjaardagen :)


Ik weet niet hoe jullie T4 in elkaar zit, maar bij onze T3 legt mn vader de stoelen op het bed beneden, tussen achterklep en achterbank zeg maar.

[ [url=m/FHhCGC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gMgVnN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Foto 1, waar pap bezig is
Foto 2, op de opbergvakken dus

Verder wordt die ruimte tot de nok toe gevuld. Je kan echt veeeeel meer spullen kwijt dan je denkt..

Tussen achterbank en voorstoelen stonden allemaal kratten.

Wij zijn met 5 man met dit ding naar Noorwegen geweest, vriendin van zus is allergisch voor koemelk dus we hadden ook heel wat eten mee, überhaupt zo veel mogelijk eten mee want Noorwegen is duur.

Dat is niet spannend. Zo'n T3 is een bakbeest van een auto. Ik had de versie met dubbele cabine. Je wil niet weten wat daar allemaal in paste. Zo jammer dat er maar een 1600 Diesel in lag.
Die Corsa schuif je zonder veel moeite achterin zo'n T3, ware het niet dat het motorblok in de weg zit.

Waar Westfalia (en anderen in zekere mate ook) de fout in gaan met de T4 is dat ze de indeling van de T3 vrijwel zonder aanpassing in de T4 gekwakt hebben, terwijl het ontbreken van dat motorblok achterin veel betere en efficiëntere indelingen mogelijk maakt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:09

Achterin op het bed ligt bij ons het beddengoed en kratten met losse spullen. Het beddengoed is erg veel omdat we nog een dun luchtbed meehebben want het bed vonden we te hard.

Maar ik zal het onthouden voor als we ruimte over blijken te houden. Voor nu hebben we andere stoeltjes die makkelijker mee te nemen zijn. Morgen gaan we inpakken dus ben benieuwd hoeveel we erin kwijt kunnen.

mvdende
Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:34

Weissjee schreef:
Achterin op het bed ligt bij ons het beddengoed en kratten met losse spullen. Het beddengoed is erg veel omdat we nog een dun luchtbed meehebben want het bed vonden we te hard.

Maar ik zal het onthouden voor als we ruimte over blijken te houden. Voor nu hebben we andere stoeltjes die makkelijker mee te nemen zijn. Morgen gaan we inpakken dus ben benieuwd hoeveel we erin kwijt kunnen.


Kan je de kratten niet tussen de voorstoelen en de achterbank kwijt? Kratten zou ik niet zo snel achterin leggen, moet je een keer goed hard remmen, heb je ze in je nek.

Er past echt heel veel in.

Bijvoorbeeld éérst de stoelen en daarbovenop het beddengoed, daarbovenop een aantal tassen oid. Kratjes tussen de voor- en achterbank..

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:21

Ik zou juist denken dat kratten meer schuift tussen de bank en stoelen dan achterin. En de kratten staan geklemt door het beddengoed.

mvdende
Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:30

Kratten schuiven bij ons nauwelijks, en zo wel, hebben wij ze op onze tenen dus dan was het vast wel opgevallen :D

Nogmaals ik weet niet hoe de indeling van een T4 precies is. Ik weet alleen dat mijn vader kampioen inpakken is.

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:55

Sellyxx schreef:
Wie heeft er ervaring met kamperen in Midden-Frankrijk?
Ons 'eindpunt' is een camping in de Pyreneeën, zo'n 1300 km ver weg, in het dorpje Ascou la Forge.
We zijn nu op zoek naar een camping die de reis mooi in 2'en breekt, en waar we één weekje willen staan.

We hoeven niet aan het strand, we vinden het binnenland leuk. We hebben wat dat betreft niet zoveel eisen. Ik heb de omgeving rondom Limoges bekeken, rustig/veel natuur/niet toeristisch. Klinkt wat ons betreft prima. We zijn niet van plan om een hele week te gaan wandelen in de natuur, we vinden het wel leuk als er wat mooie/historische stadjes te bezoeken zijn in de omgeving. Dus helemaal afgelegen vinden we niet leuk.

Iemand tips voor een mooie omgeving in Midden-Frankrijk voor een weekje kamperen? :)


Dordogne vind ik erg leuk, leuke stadjes, mooie natuur, cultuur, gezellige markten, kastelen, kanoën, klimparken, enz. Eigenlijk alles te vinden en niet te massaal.
Vind vooral Beynac erg mooi.
Laatst bijgewerkt door Taffje op 15-06-19 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

moonsparkle
Berichten: 21643
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:57

Ik dacht eerst ook om naar Frankrijk te gaan, maar de tol is zoveel, dat het dan geen goedkope tent reis meer is :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Taffje
Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:02

moonsparkle schreef:
Ik dacht eerst ook om naar Frankrijk te gaan, maar de tol is zoveel, dat het dan geen goedkope tent reis meer is :o


Die tol vind ik wel meevallen, je kan ook prima "route national' nemen op de meeste routes zo kan je je heel veel tol besparen.

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

moonsparkle
Berichten: 21643
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:02

Ah dat wist ik niet, kun je ergens makkelijk zien of een route checken hoe je dan minder tol betaald?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:03


...

Marie111
Berichten: 4644
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:10

Weissjee schreef:
Wij hadden ook niet de meest praktische spullen mee. Een enorme werptent super onhandig in een kleine auto maar anders wilden we niet kamperen :'). Zo ook grote stoelen omdat die inderdaad beter zitten. Alleen kunnen die jammer genoeg niet meer mee. De seat Ibiza weggedaan en een volkswagen T4 campertje gekocht, nu willen we alles in de opbergruimtes kwijt en hebben nu maar hele goedkope stoeltjes gekocht omdat de fijne echt nergens in pastte. Dus die bewaren we voor verjaardagen :)


Wie zegt dat alles ergens in moet?
Die stoelen kun je toch ook plat op het bed leggen? Bij aankomst zet je ze buiten (net als een klaptafel?)

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:18


[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:41

Wij leggen de stoelen altijd helemaal onderin alle bagage. Gewoon plat in de kofferbak en wij hebben gewoon standenstoelen, die zijn groot. Maar past echt in onze kleine Citroën. :+

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:26

Marie111 schreef:
Weissjee schreef:
Wij hadden ook niet de meest praktische spullen mee. Een enorme werptent super onhandig in een kleine auto maar anders wilden we niet kamperen :'). Zo ook grote stoelen omdat die inderdaad beter zitten. Alleen kunnen die jammer genoeg niet meer mee. De seat Ibiza weggedaan en een volkswagen T4 campertje gekocht, nu willen we alles in de opbergruimtes kwijt en hebben nu maar hele goedkope stoeltjes gekocht omdat de fijne echt nergens in pastte. Dus die bewaren we voor verjaardagen :)


Wie zegt dat alles ergens in moet?
Die stoelen kun je toch ook plat op het bed leggen? Bij aankomst zet je ze buiten (net als een klaptafel?)


Omdat we rondtrekken is het gewoon het handigste dat alles is opgeborgen en we niet elke dag alles weer in de handen hebben. En de stoelen gaan bij ons niet standaard naar buiten. Ik wil de volgende ochtend geen natte stoelen inpakken terwijl we ze niet gebruikt hebben.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:33

Helaas loopt het hier allemaal wat anders.. Vroeg ik jullie laatst nog ervaring naar een oppomptent omdat misschien wat beter in onze auto paste.. Afgelopen vrijdag is onze auto total loss gereden en nu zitten we dus helemaal zonder auto. We hebben nog anderhalve week om een andere auto te vinden en anders kunnen we met onze kleinere auto maar dan doen we een huurtent waarschijnlijk. Gaan eerst richting de jura en dan naar Annecy.

Wij hebben trouwens ook vrij luxe stoelen wat direct al veel ruimte in beslag neemt. Al vind ik die opvouwbare van de Waard ook wel iets, die ga ik voor volgend jaar onthouden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh en 11 bezoekers