Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:15

Afbeelding

Queen bee op haar ‘vakantie’adres. Pic made by Punz. :D

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:19

Mbt het graasmasker: Ik weet het zo niet meer. Is van het merk dat geen rond eetgat heeft, maar ovaal, en met open ruimte voor de neusgaten. Ik kijk het dit weekend even na voor je!

En verder

Pfffff

Heeft JJ weer zijn "We gaan dit jaar niet naar het ONCK" excuus -O- -O- -O-

- 2 jaar geleden slokdarm verstopping op vrijdagavond, terwijl hij dus al in Ermelo stond
- Vorig jaar herstellend van zijn stof/pollen allergie
- En tadaaaaa.... dit jaar een schiefeltje... Op een gunstige plek ( buitenkant voorbeen) / ergens tegen aan gestoten. Rad op het zand, iets onregelmatig op het harde...) en ws met een week ook gewoon weer over... Maar ja.. advies is week tot tien dagen niet werken... dusssss.... dáááág ONCK 2019.

Pfffff
Maar goed. Nu vooral maar duimen dat hij snel weer helemaal in orde is.



Edit:
Yup... picture made by me, toen ik met JJ weer weg reed bij de kliniek. En deze pony is zó onmiskenbaar deze pony... Die is werkelijk niet te verwarren met welke andere witte pony dan ook.
Dus maar even foto'tje gemaakt :)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:24

Oh balen dat hij niet naar het onck kan. Wat een enorme pech. :oo

Sky is wel onmiskenbaar Sky ja. :')

Ben benieuwd welk graasmasker je hebt. Heb nu de easygrazer op het oog. :$

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:50

Oh nee wat een ellende! Welkom in mijn onck vloek. :+ Beaut verzint ook elk jaar iets nieuws.
Hoop dat hij er snel van hersteld. Heb je nu zalf/medicatie?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:54

Yup. Lokaal cortico's smeren. En verder vooral ook gewoon geduld.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:57

Gaan we gewoon gezellig supporteren en mooie pony’s loeren :Y)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:58

Genoeg animo voor de nieuwe opzet?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:09

Zoals het er nu uit ziet wel! Startlijst doet zeker niet onder voor andere jaren.
Hele opluchting!

Was geen fijn besluit wat we moesten nemen en er is met name ook door Ilja en Marianne echt heel veel tijd en energie er in gestoken om te proberen er een win-situatie van te maken en het ONCK bijvoorbeeld ook voor de echte recreatie ruiter nog toegankelijker te maken, zodat het én een echt sportweekend én een echt connemara weekend gaat zijn.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:12

Nu gewoon heel hard duimen dat het lukt om de typische Connemara/ONCK sfeer te behouden. Zodat het gewoon een Connemara treffen kan zijn waar iedereen het naar de zin heeft. Dat is toch waar we het uiteindelijk voor doen:
Er voor zorgen dat zoveel mogelijk Connemara liefhebbers zowel verantwoord en gewoon op niveau aansprekend kunnen sporten EN tegelijkertijd gewoon een goede tijd hebben: zowel de echte wedstrijd ruiters, als de recreanten.

En iedereen die hier wel eens het eea aan evenementen heeft geregeld weet gewoon dat er een bak werk in zit. Dus..... Duimen dat het net zo plezierig en leuk ( of liever: nóg plezieriger en leuker) gaat zijn als in Ermelo

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:16

@Marrit...

Dat...
En in mijn geval gewoon ook in functie zijn...
Wat er meestal op neer komt dat ik gewoon druk ben op zo'n ONCK. Nergens officieel ingedeeld, maar altijd gewoon domweg de hele dag druk... :+

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:16

Ik vind het wel jammer dat het verdeeld os over 2 dagen. Voor noz ook niet handig.

Wij slaan dit jaar over.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:23

Dat is jammer natuurlijk!!
Financieel gezien kon het niet anders dan zo. Ermelo gaf jarenlang een korting als kleine verenigingen gebruik maakten van het terrein. Dat is er al een tijdje af. En daarbij zijn de laatste jaren de prijsverhogingen dusdanig dat het niet meer kostendekkend te organiseren is.

En als je dan naar andere terreinen kijkt, die groot genoeg zijn om het ONCK op 1 dag te organiseren én voldoende ondersteuning geeft rondom parcours opbouw etc dan wordt het al snel heel lastig

Vandaar dus deze keuze.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:30

Met verenigingen die landelijke dekking hebben ís het ook lastig te organiseren! Heb zelf ook lang in het bestuur van Dravers.nl gezeten en je kan het nooit iedereen naar het zin maken helaas. De ene die van ver komt wil juist meerdaags, de andere graag 1 dag etc. Ben erg benieuwd naar de nieuwe opzet, en gewoon pony’s kieken is altijd al erg leuk <3 En dan een bonus dat het op fietsafstand is :D

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:47

Komt Lloyd mee Marrit? L debuut en rondje springen?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:49

Nee die blijft lekker thuis :) Maar er zijn mogelijkheden tot bezoeken aangezien hij 3 minuten verderop staat :+

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:57

Of je creeert een aai en knuffel paddock

_O- _O- _O-


Nope...

Doe maar niet. Geen zin in afgehapte kinder handjes... }:)

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:59

Punz schreef:
Of je creeert een aai en knuffel paddock

_O- _O- _O-


Nope...

Doe maar niet. Geen zin in afgehapte kinder handjes... }:)


En als het hem niet uitkomt, zal ie niet schuwen lelijk te doen naar volwassenen }> Maar we hebben ook 2 sociale Shetties op stal die wel een snoepje lusten _O-

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:01

En op jouw opmerking terug te komen SkyMarian:
JA, het is enorm balen. Vooral voor Eline ook

Zelf vind ik het vervelend, maar stiekem ook wel een stuk rustiger. Ben meestal op zo'n dag wel zo druk, dat een eigen pony mee hebben uiteindelijk stiekem niet heel relaxed is. Maar goed. Als hij ok was geweest had ik hem natuurlijk mee genomen. Vind het zelf heel jammer dat er nu dus ook geen kür wordt gereden met hem. Dat vind ik persoonlijk dan weer heel gaaf, als er een kür met hem gereden wordt. Kan daar gewoon emotioneel van worden dan..

Maar goed...
Elk nadeel heb zijn voordeel: hoef niet stoer mijn tranen weg te slikken :)

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:04

Heerjansdam heeft een crossterrein, springterrrein en dan nog de mogelijkheid voor 2 dressuurbanen + losrijden op zand. Binnenbak en nog 25x70 buitenbak. Maar is dan weer niet echt centraal gelegen

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:07

Marrit13 schreef:
Nee die blijft lekker thuis :) Maar er zijn mogelijkheden tot bezoeken aangezien hij 3 minuten verderop staat :+


Waarom doe je niet mee? Is hij nog niet fit? Leek beter te gaan toch?

Ik heb voor zondag nog wel een paddock voor je. Gaan we massaal Lloyd appels voeren :+

Beaut gaat zaterdag mee. Maar ik beslis vrijdag of ze fit genoeg is.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:09

EllyC: Je wil niet weten wat we aan mogelijkheden aangedragen hebben gekregen, bekeken hebben, etc etc etc. Vanaf juni vorig jaar ( laatste ONCK en overzicht over financiën) tot begin dit jaar ( vast moeten stellen van datum en locatie) zo'n beetje non stop ( dwars door organiseren merrie keuring, hengstenkeuring etc etc) mee bezig geweest.

Locaties genoeg
Echter betaalbare locaties, die groot genoeg zijn en ook nog een beetje centraal in Nederland liggen, waar ook stallen en overnachtingsmogelijkheden voor handen zijn (of in ieder geval vlak in de buurt zijn) zijn helaas niet zo ruim voorhanden als je in eerste instantie zou denken.

Edit
Net even Heerjansdam opgezocht.
Is inderdaad niet heel centraal... :')

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:17

Oh superfit! Is kerngezond loopt als nooit tevoren :D Gewoon zelf geen zin, druk op werk en thuis dus plan als ik zin heb eens wat (crossen of wedstrijd) momenteel even geen zin om teveel dingen al vast te leggen :) Beetje per week bekijken zeg maar :+

Edit; hij is op gewicht dus we gaan hem niet vetmesten he }>

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:39

O, wat enorm balen Ria! Ik had ‘m ook graag eens in actie gezien! Maar vooral voor jullie super zonde natuurlijk. Komt Punzel ook niet mee?

Ik heb ons opgegeven voor het recreatief gedeelte ( buitenrit) en ‘s middags mijn dochter voor het springen. We bedachten ons vandaag wel ineens dat er in zo’n natuurgebied mss wel grote grazers lopen en daar zijn de onze nu niet zulke helden mee. En ja, zie ook wel een beetje op tegen de reis, maar we gaan ervoor! Leuk om iedereen eens te zien!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:47

Het organiseren is voor de die hards...lijkt mij een mega klus. %)

Wij/ ik gaan ook lekker kijken. Geen idee of ik 1 of 2 dagen ga. Hangt een beetje van de zin af. :+
En of ik last heb van klusontwijkend gedrag of dat de groene vingers willen wapperen. Er moet nog wat gesnoeid worden zeg maar. _O-
Gevalletje kettingzaag, hakselaar en vuurton. }:)

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:06

Kunnen we jou en je man gijzelen voor mooie dressuurplaatjes }:0