Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:43

Camping Tintesmuhle in Luxemburg


Morrie
Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:43

Boerencamping de Hardelhoeve in Baarle Nassau. Bij een zorgboerderij.
Kom er net vandaan. Super sanitair. Vlakbij België.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:33

Wij willen over een paar dagen ook weer gaan vertrekken, via Duitsland naar Frankrijk is het plan, maar er is geen vastomlijnd plan dus we zien het wel. Zat vanavond even in de caravan tijdens een flinke regenbui, wat een heerlijk geluid toch <3

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Avelienvd
Berichten: 7216
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:59

Hier donderdag weer naar Ellemeet. 4 dagen.

xelodi
Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:59

Bedankt voor de aanraders!

Melia schreef:
Camping Tintesmuhle in Luxemburg

Weet je toevallig ook of honden hier toegestaan zijn? Ik zie hier op de site geen informatie over :wow:

"Love the life you live, live the life you love."

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 05:51

xelodi schreef:
Bedankt voor de aanraders!

Melia schreef:
Camping Tintesmuhle in Luxemburg

Weet je toevallig ook of honden hier toegestaan zijn? Ik zie hier op de site geen informatie over :wow:

Leek me eigenlijk van wel, maar weet het ook niet zeker. Kan het me even niet meer herinneren :o.
Eventueel een mail sturen? Eigenaresse spreekt goed Nederlands.

mvdende
Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:02

camping Martbusch in Berdorf Luxemburg. Honden zeker toegestaan. (Hond kennis was nl mee)

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:19

Camping Ile de Faigneul in de Ardennen is ook een erg mooie, kleine camping aan het water. Honden ook toegestaan!


Wij gaan over twee weken op vakantie richting Frankrijk en zijn nog op zoek naar een mooie, kleine camping in de Jura en in de buurt van Annecy. Het liefst aan een rivier, zodat vriendlief kan vissen. Iemand nog tips?

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:55

Camping du rivage in wallendorf pont mag 1 hond mee. Die van ons gaat ook meestal mee :D

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:34

Hallo allemaal,

Leuk dit topic!
Van de zomer gaan mijn man en ik een weekje naar de Pyreneeën, naar een camping waar mijn schoonouders ook staan. We gaan met de auto en willen de reis graag in tweeën breken, dus we gaan eerst ergens in midden Frankrijk een weekje kamperen.

Ik kampeer al mijn hele leven, ik ben er dus echt mee opgegroeid. Maar altijd samen met mijn ouders. Dit is de eerste keer dat ik echt zelf(samen met mijn man) ga. Er zijn nog best wel wat dingen die we aan moeten schaffen, zoals een 2 persoons luchtbed & slaapzak.

Heeft iemand ervaring met dit luchtbed? Ik lees in de recensies gemengde reacties;

https://www.coleman-shop.nl/coleman-max ... gIVaPD_BwE

En heeft er iemand ervaring met tweepersoons slaapzakken? Is dit comfortabel genoeg? En welke raden jullie aan? :j

rien10
Berichten: 14362
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:38

Persoonlijk vind ik tweepersoons slaapzakken en dekbedden dikke drama. Je hebt, zeker bij slaapzakken, altijd een boel lucht tussen de twee personen in. Tenzij je tegen elkaar geplakt ligt, en dan kan ik niet slapen :-)

mvdende
Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:25

Geen luchtbed kopen. De lucht krijg je nl niet opgewarmd en daardoor heb je het koud. Kies voor een inflateble. Dit is een "luchtbed" maar dan deels gevuld met isolerende vezels. Als je een 10 of 15cm dik matje neemt, heb je ook meer dan genoeg slaapcomfort. Ze zijn alleen niet goedkoop, zeker de 2 persoons matjes niet.

Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:26

rien10 schreef:
Persoonlijk vind ik tweepersoons slaapzakken en dekbedden dikke drama. Je hebt, zeker bij slaapzakken, altijd een boel lucht tussen de twee personen in. Tenzij je tegen elkaar geplakt ligt, en dan kan ik niet slapen :-)


Dat is een goede! Ik heb nu wel een tweepersoonsdekbed en dat gaat goed, omdat die zo breed is dat ik inderdaad die "boel" lucht nog dicht kan stoppen met een stukje deken. Met een slaapzak zal dat moeilijker gaan.

mvdende schreef:
Geen luchtbed kopen. De lucht krijg je nl niet opgewarmd en daardoor heb je het koud. Kies voor een inflateble. Dit is een "luchtbed" maar dan deels gevuld met isolerende vezels. Als je een 10 of 15cm dik matje neemt, heb je ook meer dan genoeg slaapcomfort. Ze zijn alleen niet goedkoop, zeker de 2 persoons matjes niet.


Ik had het er eigenlijk nog bij willen zeggen in mijn bericht, maar het wordt sowieso een luchtbed. Zoals gezegd veel ervaring met kamperen, zelfs in voor/najaar en luchtbed is hier geen probleem :). Matjes ook geen goede ervaring mee. Dus voor nu houden we het i.i.g. bij een luchtbed :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 06:51

Wij ritsten 2 warme slaapzakken aan elkaar. Ging altijd prima. Hebben slaapzakken gevuld met Texelse schapenwol. Samen op een luchtbed (zo'n goedkope) nooit koud gehad. En ik ben een echte koukleum. Kan prima hoor. Lucht isoleert ook, en je kan er desnoods een isolatielaagje onder leggen in de vorm van een wollen deken, iso matje of van dat folie. Of zoiets: https://www.human-comfort.com/oplossing ... -luchtbed/

Avelienvd
Berichten: 7216
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:51

Hier alles voor weekend weg mee. Mennn wat een boel. Okee misschien is niet alles nodig . Maar wel comfortabel.
Meeste is trouwens wel nodig.
Hele achterbank vol met alles voor het kamperen. Kofferbak vol met alles voor het duiken.

[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Avelienvd op 13-06-19 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 37974
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:59

Isolatie folie onder je luchtbed leggen . Scheelt veel optrekkende kou!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:52

Nou ik vind die isolatiematjes echt helemaal niets helpen of toevoegen. Ik neem gewoon een fleecedekentje mee en doe die over mijn luchtbed als ik het koud krijg. Maar heb er nooit echt last van.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:16

Valt mij nog mee hoor Aveliene, als daar ook nog duikspullen bij passen.
Wij hebben ook altijd een auto vol. Mijn ervaring is dat je voor een weekend kamperen net zoveel meeneemt als voor drie weken :')

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:38

Barramundi schreef:
Valt mij nog mee hoor Aveliene, als daar ook nog duikspullen bij passen.
Wij hebben ook altijd een auto vol. Mijn ervaring is dat je voor een weekend kamperen net zoveel meeneemt als voor drie weken :')


Klopt helemaal! Wij zijn nog nooit een weekend met de tent weg geweest maar dit zijn foto's van vorig jaar drie weken weg. Wel aan het einde we begonnen met meer ruimte over :P.

[ img ]

[ img ]


En nog een tip voor mensen met een kleinere auto of een grote auto en veel spullen :'). Wij konden de zitten van de achterbank eruit halen en dan de rugleuning laten zitten. Scheelde flink wat ruimte en dan kan je weer meer meenemen haha. Alleen lifters moesten we dan laten staan maar daar hadden we toch al geen ruimte voor. Iemand hier trouwens wel eens een lifter een stuk meegenomen?


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:49

Mijn 7-zitter heeft standaard twee stoelen in huis liggen en de achterbank is permanent neergeklapt. := Met de lades die mijn man erin gebouwd heeft, hebben we nu een vlakke laadvloer achterin, heel makkelijk laden.

Hier nog nooit een lifter meegenomen. Gaat ook meestal niet, zoals wij laden.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:50

Och wij hebben ook drama met de auto.. we zouden graag willen wakeboarden, maar we hebben gewoon geen ruimte meer.. helaas kan er geen dakkoffer op, omdat we een panoramadak hebben :') echt 49 weken per jaar hebben we een fantastische auto, maar de overige 3 weken.. :+

Rock this day like there is no tomorrow

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:05

Lekker zo'n volle auto. Waar ga je heen te kamperen? :)

Wij hebben een kleine Citroën C2 en halen altijd de hele achterbank eruit. Dan past alles er perfect in en ligt het niet tot het dak vol en hebben we echt nog veel ruimte over.

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:08

Haha heerlijk die foto’s. Zo gingen wij ook vroeger in ons golfje

Nu een Passat station, aanhangertje en dakkoffer. Ook nog proppen met 2 kinderen en hond die mee gaan :')
En elk jaar hebben we weer teveel mee :=

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:16

Oh ja, ik heb een Panda, die zit ook altijd helemaal volgestouwd. We worden wel steeds handiger in het opvullen van allerlei gaatjes.

Come over to the dark side, we have cookies!

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:37

En wat ik een voordeel vind is dat er meer spullen komen die steeds kleiner zijn. Bijvoorbeeld een inklapbaar vergiet en was teil enzovoorts.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers