Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:45

Wij hebben een tent van basecamp, de Victoria VI, bevalt ons erg goed en is makkelijk op te zetten en af te breken. Je kan er gewoon in staan en als het moet kan je er ook een tafel en 2 stoelen in kwijt. Het is een mooie ruime tent :)

Rock this day like there is no tomorrow


Bommeltje_
Berichten: 2084
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:17

Mag ik mij hier ook melden?

Mijn vriend en ik gaan voor het tweede keer op rij een week kamperen in Zoutelande.

Zelf ga ik met een vriendin twee weken kamperen midden in Berlijn op het terrein van het WK IJslandse paarden :-)

We gaan met een vierpersoons tent :)

corine1981
Berichten: 5296
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:24

Mag ik me ook melden?? Wij hebben eerst altijd in een grote tent gekampeerd, maar sinds 3 jaar hebben we een caravan.

Eerst vond ik dat overdreven luxe en zo, maar bevalt erg goed, vooral om niet midden in de nacht met slaapdronken hoofd 3 ritsen te hoeven openen (je kinderen daarmee te wekken ) met een wc rol onder de arm naar het toilet gebouw te struikelen :+

Maar het buiten zijn, kunnen gaan en staan waar je wilt, heerlijk.
We houden wel allebei van mooi weer en veel ruimte op de plekken.
We zoeken meestal campings uit met Max 50 plekken.

Koos paardloos :(

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:44

Pikkepor schreef:
Naath86 schreef:
Hebben er hier ook mensen ervaring met een oppomptent?

Wij zijn deze tent dit weekend tegen gekomen en vonden dit wel een erg mooie tent:
[ Afbeelding ]


Mijn zus en haar vriend hebben een oppomptent van Decathlon waar je in kan staan en die zijn er heel erg tevreden over! Hebben er zelfs een zomer mee rondgetrokken in Italië en Frankrijk. Dus veel op en afbreken, maar naar wat ik vernomen heb ging dat super.

Naath86 schreef:
Wij willen wel graag een katoenen tent, dus ja die zijn gewoon een stuk duurder..


Wij hebben een tweedehandse katoenen tent (Falco Havik, normaal een kleine 2000 euro) voor minder dan 300 euro gekocht! :) Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen! Even speuren en niet te veel haast hebben, doet vaak veel goed.


De katoenen tent van Obelink was qua prijs ook prima. Alleen de combinatie oppomptent en katoen maakt het gewoon duurder. Is die Falco van jullie wel een oppomptent?

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 06:47

_sharonnn schreef:
Wij hebben een tent van basecamp, de Victoria VI, bevalt ons erg goed en is makkelijk op te zetten en af te breken. Je kan er gewoon in staan en als het moet kan je er ook een tafel en 2 stoelen in kwijt. Het is een mooie ruime tent :)


Ik heb deze even gegoogeld, maar we willen toch eigenlijk ook een ruime luifel er aan hebben..

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 07:35

Naath86 schreef:
_sharonnn schreef:
Wij hebben een tent van basecamp, de Victoria VI, bevalt ons erg goed en is makkelijk op te zetten en af te breken. Je kan er gewoon in staan en als het moet kan je er ook een tafel en 2 stoelen in kwijt. Het is een mooie ruime tent :)


Ik heb deze even gegoogeld, maar we willen toch eigenlijk ook een ruime luifel er aan hebben..


Wij hebben zelf deze luifel erbij:

[ img ]

Is inderdaad niet erg ruim, voor ons wel prima :)
Misschien heeft basecamp nog andere modellen?

Rock this day like there is no tomorrow

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:23

Naath86 schreef:
Pikkepor schreef:

Wij hebben een tweedehandse katoenen tent (Falco Havik, normaal een kleine 2000 euro) voor minder dan 300 euro gekocht! :) Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen! Even speuren en niet te veel haast hebben, doet vaak veel goed.


De katoenen tent van Obelink was qua prijs ook prima. Alleen de combinatie oppomptent en katoen maakt het gewoon duurder. Is die Falco van jullie wel een oppomptent?


Ah sorry, ik had niet goed gelezen dat je katoen én oppomp zocht. Onze Falco is met buizen helaas. Loeizwaarding. Dat is dan wel weer een nadeeltje...


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:55

Dit is momenteel ons ‘huisje’. Een keer wat anders dan de swag!! En voor hier heel fijn dat er airco in zit. Nog 2 dagen, woensdag vliegen we alweer naar huis.
[ img ]

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:24

Oeh die airco lijkt me daar inderdaad wel lekker als ik die achtergrond zo zie haha.

Wij hebben vandaag de voortent uitgeprobeerd, hoop gedoe want er was een tamelijk ongeorganiseerd zooitje stokken en doeken bij van zowel de voortent als de voortentluifel. Tja, kwamen ook nog onderdelen tekort om te bevestigen aan de caravan dus die vandaag gehaald. De voortent staat nu!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:57

Na enig gediscussieer bij het proefkamperen (we zijn weer even thuis voor nu), partner wilde luifel mee want snel, ik wilde voortent want ook fijn bij slechter weer, vandaag tot aanschaf van een "luifel die ook een voorten is" overgegaan. Zat paar dagen levertijd op dus hij komt na het weekeind, maar dat is prima. Gaan we vast veel plezier van hebben :D

[ img ]

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Anne.
Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:53

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag waar ik zelf even niet uit kom.. :D

Ik ben samen met mijn vriend aan het puzzelen hoe we het beste op vakantie kunnen. Gezien een beperkt budget leek kamperen ons best een optie. We hebben een goede, nieuwe tent. Toen ik deze tent kocht was ik ervan overtuigd dat ons tweepersoons dikke luchtmatras er wel in zou passen. Hij past op zich ook wel, maar hij komt tegen de wanden aan waardoor de binnentent tegen de buitentent gedrukt wordt. Geen goed plan voor een kampeertripje.
Omdat luchtmatrassen vrij fris zijn en ik niet het risico wil lopen een vakantie te hebben met gebroken nachten door de kou, wil ik best investeren in goede, geïsoleerde slaapmatten.

En nu is de vraag; bestaan er matten die ook écht lekker liggen?

Mochten we echt gaan kamperen en investeren in matten, dan gaan we uiteraard het e.e.a. proberen in winkels. Maar ik wil graag eventjes oriënteren van tevoren. :j

Bagheera_206
Berichten: 25852
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:07

Die van Exped liggen heerlijk! <3

De Synmat is de goedkope versie van de Downmat. Die laatste kun je prima onder nul mee winterkamperen. +:)+

It's not how good you are, but how good you want to be!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:58

Term a rest :j

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 12:59

Exped :j

...

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:02

Therm a rest. Het enige luchtmatras waar ik het niet koud op krijg. En liggen prima verder. Wel duur

Come over to the dark side, we have cookies!

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:06

Anne. schreef:
En nu is de vraag; bestaan er matten die ook écht lekker liggen?

IMO, nee :-)

Shadow0
Berichten: 43433
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:11

Je kunt een isolatiematje/thermarest op een luchtbed leggen. Dat vind ik nog wel redelijk te doen.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:12

Lielle, al op exped van 10cm gelegen?

...

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:14

ja. Redelijk maar niet goed genoeg voor meer dan een nacht of 2. Ik zweer bij een luchtbed, is alleen met kampeervakanties per vliegtuig niet zo handig.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:44

Ik heb een matje van 8cm dik en 60 cm breed, nu niet natuurlijk in de caravan, maar eerder toen we tentkampeerden, en die vind ik echt zalig liggen! Maar wat mij betreft moeten ze echt meer dan 5cm zijn om lekker te liggen.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:22

Ik zit te twijfelen om dit jaar naar Polen te gaan ipv Oostenrijk. Iemand ervaring en leuke (vooral avontuurlijke) tips?

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 08:30

Combineren met Oekraine! Wij hebben Lviv, Kamyanets-Podolsky (oid) en Kolomyia bezocht, erg gaaf!

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:29

Wij twijfelen over Polen en Tsjechië. Het grensgebied aan het zuiden schijnt heel mooi te zijn. Iemand nog tips?

xelodi
Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:50

Heeft iemand nog tips voor idyllische campings in de buurt van nederland? Denk aan Luxemburg en de ardennen of mullerthal.

Ik zoek een camping die niet al te groot is maar wel in de buurt van water/mooie wandelingen omdat de hond mee gaat :)

"Love the life you live, live the life you love."

Marie111
Berichten: 4644
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:55

In Nederland kan ik je de Klashorst aanbevelen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dalena, senna21 en 14 bezoekers