[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:28

Ik zou dat ook niet zo snel doen. Je weet nooit wanneer het weer overbelast word.

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:07

Ben benieuwd wat je beslist na vanavond!
Dat ze hem zelf nog elke week start zegt wel iets natuurlijk, maar zou toch ook niet echt durven denk ik, zeker met het verleden in het achterhoofd...

Pff TS je wakkert de zin in de zoektocht om een eigen paard toch echt weer aan hoor hier :’)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 20:44

Ja twijfel er nog over, het is omdat het via mijn nonkel is hoor! Anders zou ik het niet doen, dus mss moet ik het maar laten dan.

Vandaag ging goed! Echt een leuk lief paard. Mss maak ik mezelf gek maar ik voelde hem 2 keer schudden onder het zadel en 2 keer in de stal. Maar echt bijna niks maar ik zag echt een tikje. Vorige keer zag ik niks, dus mss maak ik mezelf helemaal gek nu. Bij hen heeft hij dit zeker niet gedaan, heb heel veel filmpjes gezien en paard werd tot de winter heel regelmatig gestart. Ik denk dat ik mezelf gek maak.

Ga morgen nog eens kijken, gewoon longeren of los in de piste beetje observeren. Les geefster gaat ook mee die zou het ook wel herkennen.

Baalde wel want ik weet niet of ik mezelf gek maak. Verder is hij echt super leuk en heel braaf!

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:50

Begrijpelijk dat je 'spoken' in de gaten houdt.
Je hebt tenslotte de ervaring dat ze soms bestaan :D
Maar gelukkig heb je ook andere mensen die met je mee kunnen kijken.
Rustig aan.
Voor een 16/17 jarige zou ik zeker geen hoofdprijs betalen, maar je kunt er nog een paar jaar een leuk paard aan hebben.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:40

Niet jezelf helemaal gek maken zeker gezien er vandaag ook best wat insecten behoorlijk actief waren wat het beetje hoofdschudden best verklaarbaar kan maken.

Ik lees uit jouw bericht mbt het andere paard dat als hij niet via jouw oom was jij hem niet had willen hebben vanwege de oude peesblessure. En eigenlijk zegt dat voldoende. Niet doen dus want dit is niet de goede reden om te gaan twijfelen

Succes

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 08:12

Ik moet zeggen dat hij paar keer echt insecten schudde, maar 4 keer echt tikte. Ik hoop dat ik mezelf gek maak hoor, maar mijn zus zag het ook gelijk.

Ga vanavond nog eens kijken, als ik het echt te hard denk te zien durf ik het niet, als er niks aan de hand is wil ik hem laten keuren :)

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:00

ElviraKelan schreef:
Niet jezelf helemaal gek maken zeker gezien er vandaag ook best wat insecten behoorlijk actief waren wat het beetje hoofdschudden best verklaarbaar kan maken.

Ik lees uit jouw bericht mbt het andere paard dat als hij niet via jouw oom was jij hem niet had willen hebben vanwege de oude peesblessure. En eigenlijk zegt dat voldoende. Niet doen dus want dit is niet de goede reden om te gaan twijfelen

Succes

Het is van familie? Misschien mag je hem dan in bruikleen?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 09:27

Nee het is via mijn nonkel, maar niet rechtstreeks van hun! Moet zeggen dat het paard wel echt door een enorm goede dierenarts behandeld is en dat hij om de 2 maanden op echo ging, en de laatste was eigenlijk niks meer te zien. Dat heb je met sportpaarden natuurlijk..

Ben mezelf helemaal gek aan het maken in dat schudden. Hij gaat het zeker niet hard hebben maar dan denk ik van mss heeft hij het toch wel en wordt het straks erger ofzo.. maar mss maak ik mezelf ook wel gek. Ik kan ook in elk paard een shaker zien tegenwoordig.

Hij schuurde ook wel zn hoofd lang zijn benen na het rijden maar dat deed hij altijd zei ze. Zijn natuurlijk veel paarden die dat doen..

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:52

k_m schreef:
Ik moet zeggen dat hij paar keer echt insecten schudde, maar 4 keer echt tikte. Ik hoop dat ik mezelf gek maak hoor, maar mijn zus zag het ook gelijk.

Ga vanavond nog eens kijken, als ik het echt te hard denk te zien durf ik het niet, als er niks aan de hand is wil ik hem laten keuren :)

Bij twijfel niet inhalen dus alleen verstandig dat je nog eens gaat kijken en dan daarna gaat keuren
Maar enkel zou ik dat laatste doen als het vanavond goed voelt

hagelslag
Berichten: 9044
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:09

De pony van mijn zusje schuurt ook echt altijd met haar hoofd aan haar benen tijdens het rijden.
Voornamelijk als ze net lange teugel krijgt tijdens het stappen. Bij har is het omdat ze een hekel heeft aan kwijl/schuim om haar mond. Of nouja daar gaan wij van uit

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 10:13

Ja was ook enkel na het rijden en dat doen veel paarden idd wel omdat daar ook een hoofdstel heeft gezeten dan natuurlijk!

Slmt9

Berichten: 4806
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:19

Tja, die van mij doet het vaak met warm weer na rijden ook even hoofd schuren. Er valt voor beide wat voor te zeggen. Shaken of niet, cliche maar waar: Volg je gevoel en bij twijfel niet doen. Er zijn genoeg andere paarden.

hagelslag
Berichten: 9044
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:24

Ohja, en als ze wat lekkers gehad heeft zoals een appel of mineralenbrok en een beetje kwijl om haar mond heeft veegt ze dit ook direct af. Vandaar dat wij dus denken dat ze een hekel heeft aan kwijl om haar mond

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:59

Heb je hem al op de weide gezien enzo? Hoe gedraagt hij zich daar?
Hij is wel al (bijna?) 16 toch? En heeft altijd in de sport gelopen, kan je resultaten in kijken?
Je hebt er een goed gevoel bij, is een leuk paard...?
Ik bedoel maar, als het echt headshaking was in zo’n erge vorm lijkt het me niet dat hij “met plezier” 16 jaar wordt zoals hij nu is geworden en ook nog eens (relatief succesvol) in de sport heeft kunnen lopen/gelopen. Of zie ik dat nu zo erg verkeerd? Natuurlijk moet en wil je het zekere voor het onzekere nemen, ZEKER met het verleden in het achterhoofd. Maar langs de andere kant zeggen ze toch ook: hij is al 16 geworden met het lijf dat hij nu heeft (en specifiek bij deze heeft hij dus ook in de sport gelopen (nogmaals, kan je resultaten inkijken?)) dan zou ik me zelf niet TE gek en TE bezorgd proberen te maken om headshaking (mits een goede keuring etc over all)...kan je geen soort contractje maken puur ivm de headshaking? Of vinden ze dat maar niks/is de aankoop prijs daar mss te “laag” (relatief) voor?
Ik zeg maar wat en probeer maar mee te denken.

Vandaag ging je instructice mee als ik me niet vergis? Dan komt t vast goed. En als je laat keuren door je eigen dierenarts komt het helemaal goed denk ik!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 11:41

Ik ga vanavond hem eens bekijken gewoon los in de piste en aan de longe. Resultaten heb ik kunnen inkijken en zijn goed hij loopt niet in de prijzen maar geen balken of stops, eerder te traag. Maar hij is gewoon regelmatig gestart!

Heb er echt een goed gevoel bij wil gewoon zeker zijn. Komt wel goed! Vanavond even extra kijken!

Ga vandaag met Laurie kijken die callie heeft ingereden, morgen met mijn dressuur instructeur!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 21:21

Ik ben vandaag weer gaan kijken en ik vind het een heel leuk paard, maar ik heb de tik weer gezien, en lesgeefster heeft deze ook gezien. Niet in de mate van Callista totaal niet, 9/10 is het geen headshaker maar ik heb het echt zeker gezien een paar keer, mijn zus gisteren ook.

Ik heb achteraf gebeld dat ik er van ga af zien. Nu kreeg ik nog een berichtje dat ze het echt jammer vind en dat ik gerust eens heel de dag mag komen kijken terwijl ze zelf niet thuis zijn, had daar op terug gestuurd dat ik het niet durfde ook. Nu stelden ze nog voor om een maand halve stal te doen.. dat vind ik echt een hele moeilijke. Super mooie kans maar ik weet niet of dat slim is. Ik ben er zeker van dat hij niet shaked zoals ik het bij callie had, maar ik ben gewoon bang dat die tik die ik zie wel kan uitgroeien naar. Bedoel shaken wordt nooit beter alleen erger..

Weet dus niet goed wat ik moet doen nu met dit aanbod.. moest ik dit niet gezien hebben had ik hem gekocht en ik baal er ook wel van. Ga er sowieso een nacht over slapen maar ben wel benieuwd hoe andere mensen hier tegenover staan..

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:25

Wat betekent dat? Voor een halve maand stal te doen?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 21:31

Kymalin schreef:
Wat betekent dat? Voor een halve maand stal te doen?


Een maand halve stal. Dus dat ik hem tegen vergoeding een maand mag komen rijden enzo bij hun op stal..

Maartje_M

Berichten: 9370
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:34

Ik zou dat doen. Dan heb je wat langer een beeld en kun je beter beslissen :)

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:38

Oh oké. Die uitdrukking kennen we niet in het hoge noorden van Nederland :n .

Moeilijke.... vooral omdat je verder wel heel erg gecharmeerd was van dit paard. Omdat ze je wel alle vrijheid geeft om het paard langere tijd te observeren lijkt het alsof ze niets te verbergen heeft. Ik snap jouw angst ook wel maar stel dat dit een klein ticje van het paard is dan had ik dat liever dan eentje met een oude peesblessure.

Maar uiteindelijk moet je gewoon gaan voor het paard waar jij je het beste bij voelt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:50

Mocht het een jonger paard zijn zou dat verdacht zijn maar nu vind ik het geen gek aanbod. Als je hem alsnog koopt zou ik wel dat maandgeld van de prijs willen.

Maar als je echt niet wil is dat ook ok e!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 21:54

Ze heeft ook niks te verbergen, maar ik zie het er wel in. Ik ben zeker dat dat paard in parcours enalles niks doet dat hij gewoon goed te rijden is! Maar ik zie het hem minimaal doen. Callista deed het eerst ook niet, maar op het proefrijden filmpje zag ik het ook 1 keer.

Ik denk dat ik het niet aandurf, vind het ook tricky om halve stal te doen.. Ik ben er nu al niet echt goed van, ik vind het ook lastig om een maand hun verkoop enzo tegen te houden en het dan misschien niet te doen.. er zijn heel veel paarden. Ik denk dat ik ook gewoon even rustiger aan ga doen met zoeken. 2 mensen die het kennen hebben het ook gezien en bevestigen dat ze snappen waarom ik hier over twijfel. En het is hier al vaak gezegd, twijfel = niet doen..

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:19

Inderdaad, bij twijfel niet doen. Als ik je zo hoor, heb je al een beslissing gemaakt.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:19

Inderdaad TS, je gevoel volgen. In de toekomst wanneer je eindelijk een nieuwe hebt gevonden, zul je blij zijn dat je het de tijd hebt gegeven om de perfecte te vinden. Deze is voor jou niet goed, wat geen schande is ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:20

Niet doen dan :)