[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:15

Varekaj schreef:
Wie oh wie is er bekend met de Land Rover Velar? Is een kruising tussen de discovery en range rover.
In de buurt staat er eentje te koop van een jaartje oud, 15000km, diesel automaat 2.0 die volgens de specificaties 2400 mag trekken. Er zit nog geen trekhaak onder dus er is nog niet mee geragd :)) en 4x4.

Wonderlijk genoeg een auto die voldoet aan mijn eisen én die vriendlief mooi vindt *\o/*

Maar ik heb er nog nooit van gehoord en dus ook 0,0 ervaring ermee... hoe doet zo'n auto het voor de trailer? Testrit kan niet zonder trekhaak. Mijn trailer weegt 900, mijn paarden samen ruimweg 550/stuk. Dat maakt 2000-2100kg. Is 2400 trekvermogen dan genoeg reserve?

Dan ben ik wel benieuwd naar het prijskaartje. Die auto is amper twee jaar op de markt.
Dus, nee, daar zul je niet veel reacties op krijgen. Ik wacht nog een paar jaar, tot ie iets betaalbaarder wordt.
Misschien heb ik er binnenkort even mee gereden, al is die kans niet groot.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:57

Het prijskaartje nieuw is in België €77.000 als ik het goed gezien heb :+
Het tweedehands ligt ietsje lager, maar nuja... misschien cru maar dat is voor ons (of eerder, mijn partner) nu niet echt het grootste obstakel.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:49

Varekaj schreef:
Het prijskaartje nieuw is in België €77.000 als ik het goed gezien heb :+
Het tweedehands ligt ietsje lager, maar nuja... misschien cru maar dat is voor ons (of eerder, mijn partner) nu niet echt het grootste obstakel.

https://www.marktplaats.nl/z.html?categ ... ormat=true

Daar moet je bij voor zoeken om ze tweedehands te vinden.
Wanneer je een vinkje op de optielijst zet, gaat ie hier al over de €100.000.....

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De D180 is er dus al vanaf €57.000 en het model wat wij gezien hebben heeft een aardige hoop opties.
Komt van de landrover.be website, ga er toxh wel van uit dat dat klopt?
Als er werkelijk zoveel verschil op zit kan je beter verhuizen of importeren ikke :Y)

Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:48

In nederland komt er ook bpm bovenop toch? Daarom zijn alle auros hier duurder.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:52

Zo'n wagens zijn in NL wel echt een heel pak duurder.
De goedkoopste Velar is daar idd 77 360 eurie.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:12

Die wagen weegt al 2000 kilo met alleen de bestuurder..
Het verbruik klinkt dan op papier best aardig, wat dat dan werkelijk is ben ik dan wel benieuwd naar, hij is toch hybride?

Verder is het misschien dan nog de vraag of je alles uit je auto kunt halen als je met een aanhanger wil rijden ivm het rijbewijs (overgang 2013 uit m'n hoofd) in Nederland iig.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:14

Je mag idd rekenen dat een auto in Nederland zo’n 30% duurder is als exact dezelfde in België.

Reden nr 1 waarom het voor het in Nederland werkend familielid goedkoper uitkwam om in België een auto te kopen dan in NL er een te leasen, met die bijtelling etc etc

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:37

De TMM van mijn trailer is 2600 en je mag met BE rondkarren tot max. Combinatie TMM van 7 ton?
Ik heb mijn BE trouwens, dus dat zou allemaal geen probleem mogen zijn.

Ik geloof dat de 2 andere auto's van mijn vriend weleens zuiplustiger kunnen zijn dan deze :') woon-werk kan ik per fiets, er is nog de bedrijfswagen...
Ik heb 'm puur 3-4x/week nodig als trekauto.


Voor mij hoeft het allemaal niet zo luxe maar mijn vriend wil dat wel. Het is echt niet makkelijk om daarin een compromis te vinden, temeer omdat ik minimaal 2400-2500 trekvermogen wil, 4x4 en diesel. Hij wil graag ietwat luxe en 5 zitplekken en absoluut GEEN pickup.
Dan voldoet deze aardig aan de eisen van beide hoor.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:55


Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:07

Als ik een Toyota voorstel schupt hij me buiten.

Een tijd terug hadden we een discovery als bedrijfsauto. Die beviel hem helemaal, alleen qua trekvermogen kon ik niks omdat hij niet boven 2.0 wil gaan (in België betaal je taks op vermogen, niet op gewicht).
Andere types die hem aanspreken zijn een jeep wrangler lang model, jaguar FE, en dan die jeeps van Jeep die eruit zien als plastic speelgoedkarretje. De typische stads SUV met wel uiterlijk maar niks onder de kap. Ben ff de naam kwijt, de achterlichten lijken net een X.
Of de jeeps van Porsche.

Dat hij hier zelf mee kwam aandraven was voor mij even verrassend als een varken zien vliegen. Als we binnen landrover vinden wat ons beide past ga ik daar niet over klagen.

De Velar lijkt overal voor te voldoen. Ik had er alleen nog nooit van gehoord, vandaar dat ik info zocht.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:18

Veeleisende vriend :D

Een Land Cruiser is geen RAV4 of een Auris è...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:33

Goed geraden :') Hij is inderdaad veeleisend. Wat voor mij heel belangrijk is, dat is voor hem net datgene wat onderaan het lijstje staat. Voor mij is de auto vooral als praktisch hulpmiddel om de paarden te verplaatsen en dergelijke. Die moet kunnen doen wat ik nodig heb, klaar. Voor hem is het een luxeproduct dat mooi moet zijn en comfortabel en hooguit van A naar B wat rondtoeren.
Ik rij veel meer kilometers per jaar dan hij en 1/3 daarvan is met de trailer. Ik rij graag auto, hij absoluut niet.

Door zijn bedrijfswagen heeft hij eigenlijk niet eens een auto nodig in eigen bezit. Ik heb 'm wel nodig. Dat maakt dat we er beide dus hele andere gebruiksdoelen mee hebben en bijgevolg ook heel andere eisen.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:37

Zo ken ik ook iemand die een aardig gepimpte rangerover heeft .. zo luxe boek ik m'n kamer in een hotel niet eens. En het mooiste is nog de V12 die erin ligt :+
Maar ja je moet wat met je geld

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:55

Het hoeft helemaal niet gepimpt te zijn gelukkig :)) Gewoon nette binnenkant. Hij houdt wel van snufjes maar het hoeft niks over the top te zijn. Vooral goede stoelen, genoeg beenruimte en kofferruimte, nette afwerking, airco en eventueel zetelverwarming, goede radio en GPS.
Hij is best groot en moet absoluut zijn lange benen kwijt kunnen zonder bij elke bobbel met zijn hoofd tegen het dak te botsen.

Dat probleem heeft hij vb bij de mitsubishi outlander (denk ik) en citroen cactus, beide met panoramisch dak van vrienden van hem. Bij de outlander op de achterbank heeft ie ook amper plek voor zijn benen.
Bij de jaguar F-reeks idem. Als de stoel voorin op zijn maat staat kan er niemand meer achter.
In mijn mitsu voorin zit hij ook dubbel geplooid als passagier. Als hij aan het stuur zit is het al helemaal om in je broek te pissen :')

Dus nee, de zoektocht is lang niet evident.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:13

Varekaj schreef:
Wie oh wie is er bekend met de Land Rover Velar? Is een kruising tussen de discovery en range rover.
In de buurt staat er eentje te koop van een jaartje oud, 15000km, diesel automaat 2.0 die volgens de specificaties 2400 mag trekken. Er zit nog geen trekhaak onder dus er is nog niet mee geragd :)) en 4x4.

Wonderlijk genoeg een auto die voldoet aan mijn eisen én die vriendlief mooi vindt *\o/*

Maar ik heb er nog nooit van gehoord en dus ook 0,0 ervaring ermee... hoe doet zo'n auto het voor de trailer? Testrit kan niet zonder trekhaak. Mijn trailer weegt 900, mijn paarden samen ruimweg 550/stuk. Dat maakt 2000-2100kg. Is 2400 trekvermogen dan genoeg reserve?

Heb er alleen mee door het terrein ‘geragd’ :) en dus geen ervaring met een trailer erachter maar ik vond t de slechtste Land Rover die er is, op t moment.
Ik vond de Evoque nog beter.
Voor t geld van de Velar, kun je ook n hele mooie Discovery (Sport) kopen. ;)
Laat hem daar eens naar kijken!
Of als geld toch minder een rol speelt; een Range Rover Sport of Vogue. Die deden t veel beter dan die Velar (en vond ok veel mooier, beter/comfortabeler rijden enz)

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:16

Wel bijzonder dat je het verbruik en taks belangrijk vindt en bij de aanschafprijs geld geen rol speelt?

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:43

Ik ben zelf 1m90 en achter mij past ook quasi niemand in de auto. Zetel staat standaard helemaal achteraan.
Zelfs met m'n Amarok moet je niet iemand van 1m80 achter mij zetten.
Bij m'n vorige (Mercedes C) kon iemand van 1m65 nipt, als ze geen te grote voeten hadden :+

Denk dat je, als je wilt dat er achter een groot persoon nog een groot persoon kan gaan zitten, eerder richting de echt grote terreinwagens moet gaan.

Moet zeggen dat ik vroeger af en toe eens met een Mitsu Pajero reed en daar zat ik met m'n grootte nochtans ruim achter het stuur hoor.
Enige waar ik tot nu toe problemen mee heb gehad om een deftige positie achter het stuur te vinden was een Defender.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:04

Mijn vriend is 1m92 :+ Er zijn wel auto's waar er achter hem als bestuurder nog ruim plaats over is (scoda superb bijvoorbeeld) maar dat zijn we nog niet echt tegen gekomen bij dus de eerder terrein gerichte wagens.
Ik rij met een oude pajero sport, ding is bijna een youngtimer :')

Asciugamano: Verbruik en taks is altijd een kijkpunt hoor. Hij wil gewoon een bepaald type auto en met zijn eisen vallen we automatisch in een duurder segment. Ik ben er eerlijk in, als het van mij alleen zou afhangen zou het sowieso weer een lichte vracht worden. Dan betaal ik hooguit €150/jaar aan taks ipv €2000 :+ Met dat verschil kan je aardig wat leukere dingen doen nietwaar.
En als ik met een 2.0 hetzelfde kan als met een 3.5 dan wordt dat ook die 2.0 omdat dat een heel stuk voordeliger is.
Idem met verbruik, ik ga geen auto van 10L aanschaffen als ik hetzelfde kan hebben met 5L verbruik.

LexTed
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:27

Hallo, wij zijn op zoek naar een nieuwe auto. Nu heeft mijn vriend een Kia Cerato op het oog.

Is dit een fijne auto om mijn 1,5 paards trekken met mijn paard van 1,70 er in?

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:05

Mijn Laro is verkocht als het goed is. Zaterdag wordt hij overgeschreven. Doet wel een beetje pijn. Was wel een hele leuke oude auto <3 .
Maar het rijgenot liet wel wat te wensen over, als je hem ook voor woon-werk verkeer gebruikt omdat dochterlief haar rijbewijs heeft en de luxe auto inpikt :D .

Dus nu op druk zoek naar een nieuwere paardenauto met een heleboel ruimte om spullen in heen en weer te slepen.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:25

Isabonny schreef:
Mijn Laro is verkocht als het goed is. Zaterdag wordt hij overgeschreven. Doet wel een beetje pijn. Was wel een hele leuke oude auto <3 .
Maar het rijgenot liet wel wat te wensen over, als je hem ook voor woon-werk verkeer gebruikt omdat dochterlief haar rijbewijs heeft en de luxe auto inpikt :D .

Dus nu op druk zoek naar een nieuwere paardenauto met een heleboel ruimte om spullen in heen en weer te slepen.

Zoiets: https://link.marktplaats.nl/m1410456862 Setje paraboolveren eronder en gaan met dat ding :D

Beetje aan knutselen, ook parabooltjes eronder: https://link.marktplaats.nl/m1409731319

Anders kom je op zoiets uit:
https://link.marktplaats.nl/m1407536953

Als dat te duur is, deze dan?
https://link.marktplaats.nl/m1356739798

Als je echt geen budget hebt:
https://link.marktplaats.nl/m1403441644

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:58

LexTed schreef:
Hallo, wij zijn op zoek naar een nieuwe auto. Nu heeft mijn vriend een Kia Cerato op het oog.

Is dit een fijne auto om mijn 1,5 paards trekken met mijn paard van 1,70 er in?

Geen ervaring maar let er op dat het trekgewicht en eigen gewicht van de Cerato afhangt van uitvoering. Als je er voor gaat moet je een sterke, zwaardere uitvoering hebben.

Isabonny schreef:
Dus nu op druk zoek naar een nieuwere paardenauto met een heleboel ruimte om spullen in heen en weer te slepen.

Brandstof? Budget? Andere wensen?

Totally cheap, bak ruimte, 1900 kg trekgewicht en vrij goedkoop te verzekeren: http://link.marktplaats.nl/m1402398498

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:39

ikke schreef:
Isabonny schreef:
Mijn Laro is verkocht als het goed is. Zaterdag wordt hij overgeschreven. Doet wel een beetje pijn. Was wel een hele leuke oude auto <3 .
Maar het rijgenot liet wel wat te wensen over, als je hem ook voor woon-werk verkeer gebruikt omdat dochterlief haar rijbewijs heeft en de luxe auto inpikt :D .

Dus nu op druk zoek naar een nieuwere paardenauto met een heleboel ruimte om spullen in heen en weer te slepen.

Zoiets: https://link.marktplaats.nl/m1410456862 Setje paraboolveren eronder en gaan met dat ding :D

Beetje aan knutselen, ook parabooltjes eronder: https://link.marktplaats.nl/m1409731319

Anders kom je op zoiets uit:
https://link.marktplaats.nl/m1407536953

Als dat te duur is, deze dan?
https://link.marktplaats.nl/m1356739798

Als je echt geen budget hebt:
https://link.marktplaats.nl/m1403441644



Ze vroeg rijgenot... geen foltering genre 'iron maiden' onderweg...

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:47

Ahhh Defender staat echt op mijn 'als ik ooit de lotto win'-lijstje :D Helemaal mijn ding haha
Voorlopig zit ik qua budget echter eerder bij die laatste.