Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:19

xZiva_ schreef:
GigiGlitter schreef:
Als jong meisje altijd eigen pony´s gehad en gelest op de manege, maar met de paarden gestopt vanwege de studie. Nu ruim 5 jaar ook echt helemaal geen contact gehad met paarden en het kriebelt toch wel weer heel erg. Ik ben voorzichtig een beetje opzoek naar een pony / paard die een verzorgster zoekt. Rijden hoeft eigenlijk nog niet perse. Ik zou gewoon het contact (borstelen, wandelen, tutten) al heel erg fijn vinden. Ontzettend veel meegemaakt ook in de afgelopen 5 jaar en ik mis ook een uitlaatklep. Dus ik hoop stiekem dat ik wel iets tegenkom. :=

Welke omgeving is het? Kan ik misschien voor je mee kijken :))


Voor iemand die voor doordeweeks iemand zoekt kan het in de omgeving van Boxmeer. En in weekenden kan het in de omgeving van Den Helder. :j Ik ben in bezit van een auto, dus dat is geen probleem.

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:37

Stuur mij maar even een pb als je wilt, misschien heb ik wel wat passends!

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:59

GigiGlitter schreef:
xZiva_ schreef:
Welke omgeving is het? Kan ik misschien voor je mee kijken :))


Voor iemand die voor doordeweeks iemand zoekt kan het in de omgeving van Boxmeer. En in weekenden kan het in de omgeving van Den Helder. :j Ik ben in bezit van een auto, dus dat is geen probleem.

Jammer dat je ver weg woont, anders had je met alle liefde bij mij mogen komen :D

Ik ga voor je meekijken!

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:03

xZiva_ schreef:
Jammer dat je ver weg woont, anders had je met alle liefde bij mij mogen komen :D

Ik ga voor je meekijken!


Helaas.. Het lijkt me gewoon heerlijk om gewoon weer te tutten met een paardje!

Oh, super! Alvast bedankt voor het meekijken!

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:48

Hier al mensen happy met een nieuw vriendje!? <3


Ik rij nu zo'n half jaar het friesje en we gaan nog steeds heerlijk.
Wellis waar denk ik eraan om er eentje bij te zoeken (bijrijdpaardje of grote pony)
De eigenaresse is minder gaan werken dus we hebben de dagen wat meer verdeeld, wat betekend dat ik wat minder vaak kan komen nu. En ik wil hier niet mee stoppen Ivm de enorm leuke klik, maar ik wil toch graag wat meer dagen in de stallen rondhuppelen. :))

emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:00

Ik ben nog steeds op zoek naar een verzorgpony. Al een paar jaar op zoek maar nog niks gevonden. Wel heb ik veel ervaring en kan ik dingen doen als stallen uitmesten en een bijdrage betalen...

Iemand nog tips?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:34

femke19 schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar een verzorgpony. Al een paar jaar op zoek maar nog niks gevonden. Wel heb ik veel ervaring en kan ik dingen doen als stallen uitmesten en een bijdrage betalen...

Iemand nog tips?


Waar ik als eigenaar veel tegen aan loop is dat veel verzorgsters nog zo jong zijn.. Dit zou verzekeringstechnisch voor mij verzekeringstechnisch geen optie zijn. Ik wil die verantwoordelijkheid niet dragen als er iets gebeurd. Mijn paard is wel vrij braaf onder het zadel. Maar hij is wel heel groot en kan af en toe een bokje geven of opzij springen. Dit houdt een 12/13 jarige simpelweg niet, dan is het ineens wel een heel groot paard.

Waar ik ook tegen aan loop is dat er verzorgers zijn die heel veel eisen hebben. Ze moeten kunnen rijden of op wedstrijd kunnen.. Zeker als ze weten dat mijn paard Zz zwaar heeft gelopen..

Een verzorgster zou voor mij en mijn paard een toevoeging moeten zijn en geen balast.. Klinkt even kort door de bocht. Ik zou er iemand bij nemen als ik zelf geen tijd meer zou hebben voor mijn paard. Wat dus betekent dat ik iemand niet elke week hoef te begeleiden. Ik waardeer het wel als iemand investeert in les.. Bijdrage hoeft voor mij niet per se. Ook merk ik dat veel mensen alleen in het weekend kunnen. Ik ben zelf de weekenden vrij, die dagen zou ik dan zelf willen gaan.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:35

femke19 schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar een verzorgpony. Al een paar jaar op zoek maar nog niks gevonden. Wel heb ik veel ervaring en kan ik dingen doen als stallen uitmesten en een bijdrage betalen...

Iemand nog tips?


Ik zou zorgen dat je goede foto's/filmpjes hebt van het rijden/werken met de paarden. Een duidelijke omschrijving, waarbij je vertelt waarnaar je opzoek bent. Dat je graag open staat om te leren/investeren in les.. En ook dat je naast het rijden op de grond ook zou willen leren..

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:51

femke19 schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar een verzorgpony. Al een paar jaar op zoek maar nog niks gevonden. Wel heb ik veel ervaring en kan ik dingen doen als stallen uitmesten en een bijdrage betalen...

Iemand nog tips?


Ik heb ook nog niks gevonden alhoewel ik natuurlijk nog niet lang opzoek ben. Wat mij opvalt is dat bij vrijwel iedere advertentie staat dat ´je sterk in je schoenen moet staan´ of ze vragen vrij veel geld (lees 50 euro per week :')

Ach, ik zoek lekker verder. Heb er ook geen haast bij.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:00

GigiGlitter schreef:
femke19 schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar een verzorgpony. Al een paar jaar op zoek maar nog niks gevonden. Wel heb ik veel ervaring en kan ik dingen doen als stallen uitmesten en een bijdrage betalen...

Iemand nog tips?


Ik heb ook nog niks gevonden alhoewel ik natuurlijk nog niet lang opzoek ben. Wat mij opvalt is dat bij vrijwel iedere advertentie staat dat ´je sterk in je schoenen moet staan´ of ze vragen vrij veel geld (lees 50 euro per week :')

Ach, ik zoek lekker verder. Heb er ook geen haast bij.


Nou dat sterk in je schoenen staan zou voor mijn paard ook wel gelden. Die banjert je gewoon omver dan.. Ik zou niet eens een bijdrage vragen voor het verzorgen. Moet een wisselwerking zijn. Ik zou wel vragen of iemand 1 keer in 2 weken les neemt.. Dat zou wel een eis zijn.

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:02

Gizeppie schreef:
Nou dat sterk in je schoenen staan zou voor mijn paard ook wel gelden. Die banjert je gewoon omver dan.. Ik zou niet eens een bijdrage vragen voor het verzorgen. Moet een wisselwerking zijn. Ik zou wel vragen of iemand 1 keer in 2 weken les neemt.. Dat zou wel een eis zijn.


Oh, maar ik sta ook sterk in mijn schoenen, dus dat zou niet perse het probleem zijn! Alleen 200 in de maand vind ik veel. :j

Lessen zou ik juist ontzettend leuk vinden ook! Heb je samen ook wat om aan te werken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:03

€50,- per maand bedoel je denk ik?

Als 14 jarige heb je mensen nodig die je willen begeleiden of ouders die je steunen. Je kunt ook gaan helpen op stallen en dan gewoon blijven betalen voor je lessen op een paard of pony. Zo leer je veel bij, leren mensen je kennen en kom je er makkelijker tussen. Wel belangrijk dat je:

Serieus en verantwoordelijk bent
Je aan je afspraken houd. Dus op tijd komen, doen wat je belooft of toezegt en geen dingen doen die niet mogen.

Beleeft en vriendelijk zijn en blijven naar pensionhouder, stalgenoten, eigenaar (maar wel goed en eerlijk blijven communiceren) en niet te druk keten met vriendinnen.

Hoe volwassener je over komt, hoe eerder mensen je hun paard durven toe te vertrouwen.

Je bent nog erg jong. Gebruik de komende twee jaar om veel te helpen en neem veel les. Als je 16/18 bent wordt het al veel makkelijker.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:27

GigiGlitter schreef:
Gizeppie schreef:
Nou dat sterk in je schoenen staan zou voor mijn paard ook wel gelden. Die banjert je gewoon omver dan.. Ik zou niet eens een bijdrage vragen voor het verzorgen. Moet een wisselwerking zijn. Ik zou wel vragen of iemand 1 keer in 2 weken les neemt.. Dat zou wel een eis zijn.


Oh, maar ik sta ook sterk in mijn schoenen, dus dat zou niet perse het probleem zijn! Alleen 200 in de maand vind ik veel. :j

Lessen zou ik juist ontzettend leuk vinden ook! Heb je samen ook wat om aan te werken.


Haha ja ik zou zo n bedrag niet eens durven vragen. Ik wil overigens niet eens dat iemand betaald om voor mijn paard te zorgen. Het is MIJN paard haha. Lessen zou ik wel een eis vinden.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:28

joyce B schreef:
€50,- per maand bedoel je denk ik?

Als 14 jarige heb je mensen nodig die je willen begeleiden of ouders die je steunen. Je kunt ook gaan helpen op stallen en dan gewoon blijven betalen voor je lessen op een paard of pony. Zo leer je veel bij, leren mensen je kennen en kom je er makkelijker tussen. Wel belangrijk dat je:

Serieus en verantwoordelijk bent
Je aan je afspraken houd. Dus op tijd komen, doen wat je belooft of toezegt en geen dingen doen die niet mogen.

Beleeft en vriendelijk zijn en blijven naar pensionhouder, stalgenoten, eigenaar (maar wel goed en eerlijk blijven communiceren) en niet te druk keten met vriendinnen.

Hoe volwassener je over komt, hoe eerder mensen je hun paard durven toe te vertrouwen.

Je bent nog erg jong. Gebruik de komende twee jaar om veel te helpen en neem veel les. Als je 16/18 bent wordt het al veel makkelijker.


Mooie omschrijving idd..

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:07

hoi, mag ik me hier ook melden?

Ik ben al best lang opzoek maar het lijkt wel onmogelijk ondanks de grote hoeveelheden paarden die hier in de omgeving staan :')

0000
Berichten: 5477
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:13

murphypower schreef:
hoi, mag ik me hier ook melden?

Ik ben al best lang opzoek maar het lijkt wel onmogelijk ondanks de grote hoeveelheden paarden die hier in de omgeving staan :')


Wat wil je precies? Je struikelt bijna over de springstallen bij jou in de buurt...als je een beetje fanatiek bent en bereid om ervoor te werken, klop daar aan, zeg dat je graag wil leren en of je kan helpen. Prima leeftijd en als je een klein beetje handig bent kunnen er best wat deuren voor je opengaan. Maar dan moet je niet op bokt en Facebook adverteren maar echt actief mensen benaderen.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:15

Ja springstallen genoeg, maar willen allemaal 16+. Ik ben absoluut bereid om her heel hard voor te werken want springen is wat ik het liefste doe!

M193
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-03-19
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:44

Hallo, ik meld mij ook even hier :) ben al best wel een tijdje op zoek naar een verzorgpony, maar kan niet echt iets vinden. Denk dat het aan mijn leeftijd ligt (bent pas 14), veel mensen willen pas iemand vanaf 16/18 jaar. Snap ik ook wel, een jonger iemand is verzekeringstechnisch niet handig.

Ik kan wel heel veel bieden, ben totaal geen pennymeisje. Ik hoef niet per se te rijden, kan voer klaar zetten, etc. Nou ja, ik wacht wel gewoon. Ik heb alle tijd :o misschien komt er nog eens wat.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:34

Welke regio woon je?

M193
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-03-19
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:41

joyce B schreef:
Welke regio woon je?


Amersfoort, zoek iets binnen een straal van 15-20 km.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:23

Bah, ik heb maar weer een nieuwe advertentie geplaatst. Ik dacht echt een fantastische plek te hebben gevonden. Jonge merrie, super leuke eigenaren, mooi plekje, etc. Maar na 1.5 maand kreeg ik opeens geen antwoord meer op mijn appje, 2 appjes later (2 week ertussen) wel weer een -enthousiast- antwoord dat ze blij was dat ik nog graag wilde komen en ze zou me graag die avond willen bellen. Nou nooit gedaan dus. Heb nog ontzettend getwijfeld of ik zelf nog een appje zou sturen, maar ik wilde ook niet opdringerig zijn en het is toch wel een beetje graag of niet. Dus, nu al een maand geen contact meer, maar aangezien de eigenaresse zelf ook niks van zich laat horen denk ik dat het over is, helaas. Misschien ben ik gewoon licht autistisch :+ , maar dit maakt mij zo onzeker, ik blijf er dan maar over malen wat ik verkeerd heb gedaan, wat ik moet doen (wel/geen appje nog), ligt het aan mij of niet? Ik heb al een groot deel van mijn plezier verloren door mijn vorige bijrijdpaard, maar dit maakt het echt niet beter.

Voel me vooral poedersuiker omdat ik dus de keus had tussen 2 paarden. 1 waar endurance meer gereden wordt, dus veel in het bos kon rijden en letterlijk straat uit was, en dit paard dus..... dom dom dom dom 8)7 8)7

Ik moest het even kwijt, ik zit er gewoon mee :o

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:32

gerpiegorp schreef:
Bah, ik heb maar weer een nieuwe advertentie geplaatst. Ik dacht echt een fantastische plek te hebben gevonden. Jonge merrie, super leuke eigenaren, mooi plekje, etc. Maar na 1.5 maand kreeg ik opeens geen antwoord meer op mijn appje, 2 appjes later (2 week ertussen) wel weer een -enthousiast- antwoord dat ze blij was dat ik nog graag wilde komen en ze zou me graag die avond willen bellen. Nou nooit gedaan dus. Heb nog ontzettend getwijfeld of ik zelf nog een appje zou sturen, maar ik wilde ook niet opdringerig zijn en het is toch wel een beetje graag of niet. Dus, nu al een maand geen contact meer, maar aangezien de eigenaresse zelf ook niks van zich laat horen denk ik dat het over is, helaas. Misschien ben ik gewoon licht autistisch :+ , maar dit maakt mij zo onzeker, ik blijf er dan maar over malen wat ik verkeerd heb gedaan, wat ik moet doen (wel/geen appje nog), ligt het aan mij of niet? Ik heb al een groot deel van mijn plezier verloren door mijn vorige bijrijdpaard, maar dit maakt het echt niet beter.

Voel me vooral poedersuiker omdat ik dus de keus had tussen 2 paarden. 1 waar endurance meer gereden wordt, dus veel in het bos kon rijden en letterlijk straat uit was, en dit paard dus..... dom dom dom dom 8)7 8)7

Ik moest het even kwijt, ik zit er gewoon mee :o


Ik zou daar denk ik toch nog even een berichtej achteraan doen... In de trant van "goh, jammer, maar ik wil graag duidelijkheid". Of iets pissigers, met vermelding dat je voor hun een kans hebt laten schieten.
Ik vind namelijk gewoon niet dat je zo met mensen om moet gaan. Ik snap dat je je echt rot voelt, het is ook gewoon niet oké vanuit hun. Ik bedoel, er kan van alles gebeuren, maar een berichtje met "joh we zijn nue ventjes druk met privé zaken/whatever, er komt radiostilte" is veel fijner dan dit..

Ik hoop dat je of bij deze weer verder kan, of gauw een leuke nieuwe vindt!

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:07

Echt wel een berichtje sturen, dit blijft anders knagen..

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:14

Ik denk dat het voor mij tijd word om een ander paardje te zoeken want ik weet niet meer wat ik hiermee aan moet -O-

Ik rijd mijn bijrijdpony nu een half jaartje, en de eigenaar is zelf al die tijd maximaal 1 a 2 keer in de maand geweest.
Met de vorige bijrijder weet ik dat het tussen hun en haar nooit zo klikte.

Ik ben gaan lessen met het beestje, rijd haar zo 3 a 4 keer per week en betaal elke maand mijn bijdrage op tijd (en ja dat durf ik van mezelf te zeggen).

Maar de laatste tijd is ze elke keer 'dingen kwijt'. Spullen die ik nog nooit in haar kast heb zien liggen.

Eerst een duur halster (ik heb mijn eigen), toen een duur dekje en nu blijken er op magische wijze 2 paar dure nieuwe peesjes kwijt te zijn.
En je kunt zeker wel raden wie hiervan de schuld krijgt -O-

Er gaat ineens een heel verhaal rond op stal, waarvan ik echt zeker weet dat ik er niks mee te maken heb. Ik heb bij mijn begin een vast setje spullen gekregen van haar om te gebruiken, en dat is dan ook het enige wat ik voor de pony gebruik (op het halster na dan want dat heb ik zelf gekocht.)

En dat alles zou ik toch ontzettend jammer vinden, het is zo'n leuk beestje, we hebben een leuke klik en echt een perfecte leerpony voor me.

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:16

Ik zou ook zeker een berichtje sturen.
Van mij zou het niet meer hoeven, maar zou ze toch even laten weten dat je hiervoor een ander paard hebt laten schieten en de communicatie echt beter moet als ze een bijrijder willen houden.