Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:59

@Tierania: ik heb indertijd mijn swag (slaaprol-met-beddengoed-in-canvas-hoes) gewoon ingecheckt als tas. Had dus mijn backpack met kleding en andere zooi etc en de swag. Moest wel voor 1 extra tas betalen maar dat vond ik wel meevallen toen. Is wel 15 jaar geleden, inmiddels.
Misschien kunnen jullie je kampeeruitrusting als 1 pakket maken? In een flightbag ofzo. Of een grote reistas. Ikea heeft een tijdje zo’n mega-tas op wieltjes gehad. Daar gaan de spullen die jij noemt wel in denk ik.
Ik ben zelf geen fan van koffers, maar dat is voor iedereen anders denk ik.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


mvdende
Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:09

Tierania_ schreef:
2 slaapzakken en de tent zijn het probleem denk ik niet.
We hebben best dikke slaapmatten van 10 cm dik, en dat 2x.

Ik heb nu alleen 2 grote harde koffers.
Denk dat er in een backpack geen 2 slaapmatten naast elkaar kunnen..? Zijn echt 2 grote rollen.



Dat gaat niet nee!

Misschien investeren in 2 Exped matten. Deze zijn volgens mij 7cm maar wel klein op te vouwen.

Het is de Synmat van Exped. Deze moeten makkelijk in een koffer passen.

En let erop dat je koffer ook in de tent moet!

Ik heb 2 jaar geleden met koffer gekampeerd (En de 70L backpack.) Maar dat was een handbagage koffertje en die paste prima in de ruimte tussen binnentent en flysheet.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:26

mvdende schreef:
Tierania_ schreef:
2 slaapzakken en de tent zijn het probleem denk ik niet.
We hebben best dikke slaapmatten van 10 cm dik, en dat 2x.

Ik heb nu alleen 2 grote harde koffers.
Denk dat er in een backpack geen 2 slaapmatten naast elkaar kunnen..? Zijn echt 2 grote rollen.



Dat gaat niet nee!

Misschien investeren in 2 Exped matten. Deze zijn volgens mij 7cm maar wel klein op te vouwen.

Het is de Synmat van Exped. Deze moeten makkelijk in een koffer passen.

En let erop dat je koffer ook in de tent moet!

Ik heb 2 jaar geleden met koffer gekampeerd (En de 70L backpack.) Maar dat was een handbagage koffertje en die paste prima in de ruimte tussen binnentent en flysheet.


We hebben een auto. Dus genoeg bagage opslag :)
De slaapmatten van 10 cm hebben we juist net aangeschaft haha. 3 jaar geleden hebben we op luchtbedden gelegen maar dat beviel niet zo goed. We kijken wel even we hebben nog tijd. En anders check ik ze in als extra bagage.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:50

Thermarest heeft ook matjes die heel klein zijn op te vouwen. En liggen heerlijk.

Wij hebben ook jaren een seizoensplek gehad. Ik vond het opbouwen en afbreken iedere keer weer een toestand. Maar dat kwam ook omdat de campingeigenaar niet zoals beloofd de plek schoon opgeleverd had. Hij had onze plek gebruikt om alle bladafval van het hele veld op te leggen :+ . Moesten we ook nog even zelf afvoeren en nieuw gras inzaaien. Dat was wel de druppel voor ons, jaar erop zijn we niet weer terug gekomen.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 12:16

ikkeniet schreef:
Nog twee daagjes en dan gaan we met de caravan richting Ermelo toe.
De camping van vorig jaar beviel ons en de kinderen helemaal niet.
We willen altijd een seizoensplek hebben, en ik denk dat we komend haar wel goed staan op de Paalberg.
Zie er alleen tegenop om met onze erg grote caravan erheen te rijden.
En dan de hoeveelheid troep die je in de jaren gespaard hebt, en mee neemt.
Gelukkig hebben we een grote bedrijfsauto, waar ik dat allemaal in kan meenemen.
We hebben namelijk plastic pallets, voor in de voortent, waardoor je minder kou vanuit de bodem hebt.
Maar ook bij extreme regenbuien, je droge voeten houdt.
Fietsen, skelters, extra koelkast, want die van de caravan werkt niet echt geweldig, voortent met stokken, de bbq, schuurtent enz enz.



Daar gaan jullie het vast en zeker leuk hebben, wij hebben er ook een aantal jaar gestaan tijdens onze vakantie. Het is de enige camping waar mijn kinderen nu nog steeds naar terug willen.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Noeps
Berichten: 16923
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:59

Ha, een kampeertopic. Leuk!

Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst met de tent (die we nog niet hebben) en alle benodigde meuk (die we ook nog niet hebben) naar de Ardèche (plekje is al geboekt).
We hadden beter een jaar geleden kunnen bedenken dat we tóch wilden kamperen. Vriend werkte toen nog op het hoofdkantoor van de welbekende kampeerketen die in de zomer failliet ging, hadden we nog wat personeelskorting kunnen scoren :7.
Ik ga het topic eens op mijn gemakje teruglezen voor tips en adviezen :D.

❤️

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:53

Wij zijn geupgraded van dit
[ img ]
naar dit :D
[ img ]

Kamperen zelf vinden we niet echt geweldig, elk jaar lopen we opnieuw te klagen :') . Klinkt een beetje stom maar door kamperen waarderen we alle 'luxe' thuis extra. De vrijheid van elke dag zelf kiezen wat we gaan doen en waar we slapen vinden we wel heerlijk. Met de auto en tent liepen we tegen wat problemen aan. Zo zijn er veel meer camperplaatsen dan plekken waar je kan wildkamperen met tent. Ook door mountainbike mee te nemen vroegen we iets teveel van ons autootje. Alle bagage zorgde ervoor dat de auto achter erg laag hing..
[ img ]

Nagedacht over een grote auto, eventueel met een daktent. Maar dat was het allemaal net niet. Uiteindelijk viel ons oog op de Volkswagen T4 california westfalia. Dit weekend wat dingen repareren/vervangen en hopelijk volgend weekend een nachtje uittesten. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen :)

Hebben jullie nog tips voor camper plekken? Als ik het goed begrijp kan /mag je in Nederland of Duitsland bijna nergens gratis overnachten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:22

Camping de Reeënwissel in Drenthe heeft een mooie camperplek.

Avelienvd
Berichten: 7216
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:48

Jup en nog leuke mensen ook

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:18

Avelienvd schreef:
Jup en nog leuke mensen ook


Klopt :j 3 jaar met veel plezier de zomervakantie doorgebracht.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:51

Bedankt! Alleen zijn we eigenlijk opzoek naar plekken buiten de campings om ;). Hoeven eigenlijk geen voorzieningen te zijn en het liefst zo goedkoop mogelijk :D. Het gaat echt puur voor het overnachten maar dat is volgens mij op parkeerplaatsen niet toegestaan anders was dat prima geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:03

Op de parkeerplaats van het Thialf in Heerenveen is een gratis camperplaats voor 72 uur geloof ik :+ :) , alleen bij wedstrijden etc mag het dan weer niet als ik niet vergis .

Femke_Tweety
Berichten: 11942
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:08

Tiel, Waalkade.

4 plaatsen dacht ik.

Zijn dus camperplekken óp een gewone parkeerplaats.

Hoe lang je mag blijven weet ik niet exact, maar ergens staat mij ook 72 uur bij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:17

Daar moet toch wel iemand ooit een overzicht van gemaakt hebben en idd via camperclub Nederland kun je op hun site per provincie camperplekkem zoeken :j

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:23

Kampeeruitrusting met vliegen: ik zou voor een flinke duffel bah gaan. Wij hebben al vaker alle camping spullen meegenomen met vliegtuig en dat gaat makkelijk. Moet er wel bij zeggen dat we een echt lichtgewicht tentje hebben, mijn man idem voor matje en stoel en ik koop ter plekke een luchtbed, pomp en stoel omdat het anders mijn rug kost.

Bagheera_206
Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:00

Lielle schreef:
Kampeeruitrusting met vliegen: ik zou voor een flinke duffel bah gaan. Wij hebben al vaker alle camping spullen meegenomen met vliegtuig en dat gaat makkelijk. Moet er wel bij zeggen dat we een echt lichtgewicht tentje hebben, mijn man idem voor matje en stoel en ik koop ter plekke een luchtbed, pomp en stoel omdat het anders mijn rug kost.

Da's idd altijd wel een uitdaging qua gewicht en volume. Lang leve mijn Hilleberg. <3

Altijd wel een dingetje met mijn benzinebrander. _O- Heel goed reinigen voordat hij in tas in ruim gaat. :D

It's not how good you are, but how good you want to be!

Miran
Berichten: 4423
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:10

Hier beginnen we langzaam ook weer uit te kijken naar onze vakantie. Het idee is nu Vorarlberg, maar wij beslissen pas definitief vlak van tevoren met de weersvoorspelling erbij, buiten het hoogseizoen dus we boeken niet.
Heeft iemand een tip voor een leuke camping daar? We hebben de tent mee, hoeven geen luxe maar wel netjes sanitair en broodjesservice is fijn, hebben een peuter, hoeven geen animatie maar wat te spelen voor haar is wel fijn. En liefst in een gebied waar het niet te ruig is om toch wat te wandelen en nog het een en ander te doen is verder. Normaal zijn wij fanatieke wandelaars maar ze is nu te zwaar voor de rugzak en zelf lopen komt ze nog niet ver. Liftje omhoog en dan rondje lopen oid zou fijn zijn!

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:13

Bagheera_206 schreef:
Lielle schreef:
Kampeeruitrusting met vliegen: ik zou voor een flinke duffel bah gaan. Wij hebben al vaker alle camping spullen meegenomen met vliegtuig en dat gaat makkelijk. Moet er wel bij zeggen dat we een echt lichtgewicht tentje hebben, mijn man idem voor matje en stoel en ik koop ter plekke een luchtbed, pomp en stoel omdat het anders mijn rug kost.

Da's idd altijd wel een uitdaging qua gewicht en volume. Lang leve mijn Hilleberg. <3

Altijd wel een dingetje met mijn benzinebrander. _O- Heel goed reinigen voordat hij in tas in ruim gaat. :D

Bah = baG :D

Brandertje is idd ook een ding

ikkeniet
Berichten: 1256
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:01

Zo na een week van hectiek, drukte, lekke band en een ziek kind.
Uiteindelijk toch vandaag de caravan op de camping gekregen.
Caravan is al erg groot, tandemasser, zonder omver, maar met behulpzame buren toch op zijn plek gekregen. En zoals altijd weer eens wat vergeten.
Dit keer de stenen voor onder de pootjes en de banden.
Voortent er nog opgezet, en toen alles zo erin gemikt.
Volgende week de vloer plaatsen, en de kastjes neerzetten.
Bedden opmaken en dan kunnen we tot eind oktober iedere keer zo naar de caravan toe.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

Cookies
Berichten: 6562
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:26

Fijn dat de caravan op z'n plek staat Ikkeniet. Nou maar hopen op elk weekend goed weer. :D

Come over to the dark side, we have cookies!

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:57

hier beginnen de zomerplannen (kamperen Kyrguzstan) wat meer vorm te krijgen, we zijn nu vooral met de route bezig. En wat leuke voorbereidingen zoals een 4*4 cursus, paardrijles en mijn eerste blogje. Voor liefhebbers, link per PB verkrijgbaar. Niet om interessant te doen, maar omdat ik dit niet in google beschikbaar wil hebben.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:42

Ik kom mij hier ook even melden. Na jaren van tentkamperen hopen wij vrijdag (en anders beetje later) onze nieuwe tweedehands caravan te krijgen! Tent is fijn, maar de luxe lonkte ook en vooral omdat op en afbouwen met onze tent en spullen best veel gedoe is leek ons een caravan veel fijner omdat je dan makkelijker kunt rondtrekken. Tot zover de theorie, aankomende tijd maar eens zien hoe het in de praktijk bevalt :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:04

Leuk! Ons bevalt het prima, alleen wel wat meer poetswerk na die tijd, maarja dat weet je van tevoren.
Net wat meer comfort dan met een tent en wij vinden dat i.c.m. kids toch wel erg prettig.

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:56

Melia schreef:
Leuk! Ons bevalt het prima, alleen wel wat meer poetswerk na die tijd, maarja dat weet je van tevoren.
Net wat meer comfort dan met een tent en wij vinden dat i.c.m. kids toch wel erg prettig.


Wat voor poetswerk doel je op? De buitenkant?

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 08:45

Nouja eigenlijk beide. Binnen moet uitgesopt, gestofzuigd en gedweild worden (nouja moet niks, maar wij doen dat wel). De buitenkant gewassen. Mijn vader is zelfs zo dat hij de caravan zo af en toe zelfs nog eens in de wax zet, dat gaat me dan net weer iets te ver :+.
Buitenkant doet mijn man en ik dan de binnenkant.

Op de camping zelf proberen we de tent al schoon mee te krijgen, tot nu toe altijd nog gelukt. Hoeven we die thuis niet weer op te zetten en schoon te maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geerten, Imhrien, YvonneV en 11 bezoekers