Disneyland Parijs deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:37

Vraagje, kun je zonder toegangsticket in Disney Village komen? Ik weet nog vorig jaar dat we door een controletent moesten om binnen te komen. Maar volgens mij checken ze daar alleen de tassen? Ik weet het niet meer precies?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:09

ja dit kan

IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:35

Wij gaan over 3,5 week *\o/*

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:31

De weersverwachting voor as maandag en dinsdag is erg goed. De wachtrijen waren gisteren en vandaag ook niet lang. Hopelijk deze keer dus een betere ervaring dan vorig jaar!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:35

Nadir schreef:
De weersverwachting voor as maandag en dinsdag is erg goed. De wachtrijen waren gisteren en vandaag ook niet lang. Hopelijk deze keer dus een betere ervaring dan vorig jaar!


Valt echt reuze mee! Oké nu hebben wij een regen dagje, maar konden bijna overal zo door lopen!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:57

Nou wij waren afgelopen maandag en dinsdag in het park. In de Studio’s zijn we niet geweest, daar hadden we express geen kaarten voor gekocht. Het was lekker weer en de drukte viel reuze mee. Bij Peter Pan stond wel steeds een rij, maar daar haalden we dan fast passes voor. Verder was het heel goed te doen. Ik vond het B&B hotel prima. Ontbijt was alleen net zo karig als bij Santa Fé. Maar we hebben erg genoten van ons verblijf!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:22

Ten eerste sorry dat ik dit topic binnen kom vallen.

Ruim 25 jaar geleden naar Disneyland geweest, en nu zouden we heel erg graag weer willen gaan.

Tot heden zijn we van plan om met de trein te gaan. Midweekje, of weekend. Combinerend met Primark Val d'europe :)

Hebben jullie tips wbt verblijf, waar kan je goedkoop boeken?

Vroeger zaten we volgens mij als ik goed kan herinneren bij de crocket ranch park?

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:38

Banyu schreef:
Ten eerste sorry dat ik dit topic binnen kom vallen.

Ruim 25 jaar geleden naar Disneyland geweest, en nu zouden we heel erg graag weer willen gaan.

Tot heden zijn we van plan om met de trein te gaan. Midweekje, of weekend. Combinerend met Primark Val d'europe :)

Hebben jullie tips wbt verblijf, waar kan je goedkoop boeken?

Vroeger zaten we volgens mij als ik goed kan herinneren bij de crocket ranch park?


Welkom :D

Goedkoop boeken- hou de aanbiedingen in de gaten. OAD heeft nu een aanbieding voor November: https://www.oad.nl/frankrijk/disneyland ... n=5eALTIJD

Verder, via de officiële disneylandsite krijg je:
"Vroegboekvoordeel winter 2019-2020 en voorjaar 2020: in deze prijs is 15/25%* korting verrekend + je ontvangt gratis per persoon (vanaf 3 jaar), per nacht ontbijt (in je Disney Hotel) + 3-gangendiner of buffet (in de Disney Hotels of Disney Parken). Incl. toegang beide parken. Boek vóór 1 oktober 2019"

Dit vind ik altijd een fijne aanbieding, wij boeken eigenlijk alleen dergelijke aanbiedingen met ontbijt en diner erbij. Scheelt je een hoop geld; 3 dagen achter elkaar naar de MC Donalds vinden wij niks :=

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:39

En dat gezegd hebbende, ik ga in december weer! Met bovenstaande aanbieding, ontbijt en diner erbij.
Denk dat het hotel Cheyenne wordt óf Newport Bayclub... twijfel nog. Scheelt +- €120.

Colaaa

Berichten: 4121
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:39

Banyu schreef:
Ten eerste sorry dat ik dit topic binnen kom vallen.

Ruim 25 jaar geleden naar Disneyland geweest, en nu zouden we heel erg graag weer willen gaan.

Tot heden zijn we van plan om met de trein te gaan. Midweekje, of weekend. Combinerend met Primark Val d'europe :)

Hebben jullie tips wbt verblijf, waar kan je goedkoop boeken?

Vroeger zaten we volgens mij als ik goed kan herinneren bij de crocket ranch park?


Misschien dat ik een beetje kan helpen ?

Vorig jaar zat ik in hotel santa fe, dat is 1 van de goedkoopste 'disneyhotels' dit heb ik toen geboekt via het reisbureau we hadden toen 2 nachten en 3 dagen in het park zowel het disneypark als studios konden we onbeperkt in! Toen zijn we met het vliegtuig gegaan is wel duurder dan met de trein, nu helemaal nu de thalys vanaf 31-03-19 rechtstreeks naar disney gaat vanaf amsterdam en rotterdam dit is 35 euro enkele reis!

Het jaar daarvoor zat ik in hotel kyriad 1 van de partnerhotels van disney,ligt er iets verder vandaan maar ook net als bij de disneyhotels gratis shuttle bussen!
Dit heb ik bij oad geboekt toen ook 2 nachten en 2 dagen park, dit was uiteindelijk ook eigenlijk duurder dan vorig jaar in vergelijking met het aantal dagen park.

Dit jaar ga ik weer, ook weer naar santa fe, nu met ontbijt en diner, 2 nachten en 3 dagen park, dit was met vroekboekkorting iets van €300.- nog wat, voor 2 personen.
En dit jaar niet met vliegtuig maar met de trein, en dat komt dan neer op €140.- voor 2 personen.

Ik zou gewoon goed, op de disney site zoeken en anders misschien bij de oad boeken, of je reisbureau informeren !

Heel veel succes en als je vragen hebt PB'en mag altijd !

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:19

Ik heb sinds mijn jaarkaart vorig jaar alleen maar partner hotels geboekt (Kyriad & B&B) en ging altijd met de auto. Ik betaal gemiddeld 60 euro per persoon voor 2 nachten inclusief ontbijt, maar heb mijn entree dan al binnen natuurlijk.
Ik heb voor afgelopen maand gebeld voor Santa Fe, dat kosten mij 250,- per persoon exclusief ontbijt. Nu waren we per persoon 52,- inclusief ontbijt kwijt (en je slaapt er alleen maar).
Voorgaande keren altijd in het park of bij de mac gegeten, afgelopen keer naar Val 'de europe geweest en daar heerlijk gegeten.
De eerst volgende (die al geboekt is) staat voor juli, dan gaan we voor het eerst met de trein (deze is 35 euro enkele reis per persoon, maar vanaf Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam, je kaartje daarheen moet je er nog bij rekenen). Als je met de trein gaat vertrekt ie om 7.30 vanaf Schiphol en ben je daar rond 11 uur. Terug kan je hem dan nemen om 20.00 en ben je 23.30 weer op Schiphol. Nu woon ik er 40 minuten vanaf met de auto en brengt en haalt mijn moeder ons, dus hebben wij die extra kosten weer niet, maar ik zou dan eerder met de auto gaan. Je zit dan niet met de drukte in de shuttle bussen (als je partner hotel neemt), kan gaan en staan wanneer je wilt ... vind dat met de bus toch wat anders.

Crocket Ranch Park, is David Crocket, maar daar kan je alleen heen als je eigen vervoer hebt. Rijden geen bussen naar toe.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:22

Nadir schreef:
Nou wij waren afgelopen maandag en dinsdag in het park. In de Studio’s zijn we niet geweest, daar hadden we express geen kaarten voor gekocht. Het was lekker weer en de drukte viel reuze mee. Bij Peter Pan stond wel steeds een rij, maar daar haalden we dan fast passes voor. Verder was het heel goed te doen. Ik vond het B&B hotel prima. Ontbijt was alleen net zo karig als bij Santa Fé. Maar we hebben erg genoten van ons verblijf!


Jullie hebben echt lekker weer gehad ... wij zeiden nog, we hadden een week later moeten gaan ;)
Gelukkig dat de drukte mee viel, maar jullie zaten ook net tussen 2 seizoenen in .. dit weekend was gewoon niet leuk, ik zag wachtrijen bij Alice (doolhof) van een uur!!!
Hadden jullie ook nog veel "vreemde" karakters rond lopen, die niet op de lijst stonden?

Als ik moest kiezen tussen beide parken, zou ik ook alleen voor Park gaan. Het is dat Crush en RnR elke dag mee gepakt moeten worden, maar dat is het dan ook wel in Studio's.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:27

Ik en een vriend van mij hebben besloten om samen te gaan dit jaar! Wordt waarschijnlijk ergens in september maar ben nu al super excited! Wil het liefst gaan wanneer het lekker warm weer is maar in de zomer lijkt mij geen strak idee.. Ik zou in de tweede week van Juni ook nog kunnen naar volgens mij is het dan ook druk. Iemand ervaring met in Juni gaan?

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:42

Neverland schreef:
Ik en een vriend van mij hebben besloten om samen te gaan dit jaar! Wordt waarschijnlijk ergens in september maar ben nu al super excited! Wil het liefst gaan wanneer het lekker warm weer is maar in de zomer lijkt mij geen strak idee.. Ik zou in de tweede week van Juni ook nog kunnen naar volgens mij is het dan ook druk. Iemand ervaring met in Juni gaan?


Vorig jaar ben ik 2 dagen geweest in Juni, zo rond de 14e (raar genoeg zijn al mijn data's de laatste tijd halverwege de maand). Het was druk, maar ik vond het drukker toen ik rond de 14e in november was ;).
Je moet goed kijken als er een seizoen begint of misschien net eindigt, dan is het vaak wat drukker.
Planning maken is altijd nodig, in de ochtend fast pass halen en daarna korte rijen mee te pikken.
Ook als je Extra Magic Time hebt, die ook echt mee pakken, dat kan soms al zoveel schelen!

Ik wilde naar Lion King dus gekozen voor midden juli (hopelijk niet TE warm), omdat ik in oktober (begin) ook nog naar Halloween wil en anders binnen een maand tijd 2x ga (is niet erg, had er bijna vandaag ook alweer gezeten ...) en ik met de wedstrijden zit op stal, waar ik graag aan mee wil doen.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:05

De standaard dingen weet ik wel inderdaad. Dacht alleen dat het super druk zou worden in juni. Ik ben ben twee jaar terug in November gegaan en toen was het druk maar wel te doen, en een keer in Februari en toen was het iets rustiger dan in november.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:34

Samy schreef:
Jullie hebben echt lekker weer gehad ... wij zeiden nog, we hadden een week later moeten gaan ;)
Gelukkig dat de drukte mee viel, maar jullie zaten ook net tussen 2 seizoenen in .. dit weekend was gewoon niet leuk, ik zag wachtrijen bij Alice (doolhof) van een uur!!!
Hadden jullie ook nog veel "vreemde" karakters rond lopen, die niet op de lijst stonden?

Als ik moest kiezen tussen beide parken, zou ik ook alleen voor Park gaan. Het is dat Crush en RnR elke dag mee gepakt moeten worden, maar dat is het dan ook wel in Studio's.

Ja het was heerlijk weer!
We hebben alleen wat karakters van 101 dalmatiërs extra gezien bij de parade op dinsdag. Verder niet geloof ik.

Ik vind zelf de Studio’s ook leuk. Maar voor 2 vier jarigen is het nog niet zo bijzonder. Alleen mijn dochter mocht dan in Crush Coaster, haar vriendin is net te klein. Dus dan is het een beetje zonde van t geld.

Mijn app werkt trouwens niet zo geweldig. Er stonden volgens de app steeds rijen van bijv 100 min terwijl het ter plekke maar 15 min was. Hebben meer mensen daar last van gehad?

IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:21

Wij gaan al bijna!!!!
Ik heb er zo'n zin in.
Denk dat mijn man en ik er misschien nog wel meer zin in hebben dan de kinderen hahaha.
Ik voel me altijd weer een beetje kind dan.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:24

Nadir schreef:
Mijn app werkt trouwens niet zo geweldig. Er stonden volgens de app steeds rijen van bijv 100 min terwijl het ter plekke maar 15 min was. Hebben meer mensen daar last van gehad?


Las dat daar meerdere last van hadden ...
Moet zeggen dat ik die app weinig gebruik, meestal als ik er langs loop en denk ik wil er in kijk ik hoe lang t wachten is.

IvysToeter schreef:
Wij gaan al bijna!!!!
Ik heb er zo'n zin in.
Denk dat mijn man en ik er misschien nog wel meer zin in hebben dan de kinderen hahaha.
Ik voel me altijd weer een beetje kind dan.


Wacht maar als ze er zijn ;) Ben heel benieuwd.

Mijn reisgenoot voor oktober staat ook vast, nu nog hotel zoeken en kijken met vervoer, aangezien het vanaf haar nog 4 uur is en vanaf mij 4,5 (maar zij in het zuiden van limburg woont en dat voor mij al 2 uur is).

IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:38

Samy, Ik denk dat ze helemaal dicht slaan en zwaar onder de indruk zijn.
We gaan om 4.30 uur rijden de ochtend dat we weg gaan.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:50

Samy, waar woon jij dan? Ik zou gewoon haar kant op rijden. Naar het zuiden moet je sowieso namelijk. Uiteindelijk doe je er toch langer over dan 4 uur (ik woon ook in Limburg)

IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 22:51

Wij doen er sowieso iets langer over.
2 kleine kinderen.
Dus af en toe even eruit.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 22:34

Neverland schreef:
Samy, waar woon jij dan? Ik zou gewoon haar kant op rijden. Naar het zuiden moet je sowieso namelijk. Uiteindelijk doe je er toch langer over dan 4 uur (ik woon ook in Limburg)


Utrecht ;) En doe er 4.5 /5 uur over, afhankelijk hoe vroeg ik weg ga.
Zij woont in zuiden van Limburg, dus ik ga bij Breda de grens over en dan eigenlijk recht naar beneden (bijna de hele reis) . Zou er dan eigenlijk een dag van te voren heen moeten, maar zit met oppas van beesten, dus wil die niet 5 dagen opzadelen ipv 3 ...

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:27

Het is erg druk momenteel zie ik.. 300 minuten wachten... Ik kan me niet voorstellen dat je daar wilt aansluiten. :=

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 16:06

Ik vraag me dus af of dat klopt, Neverland. Volgens mijn app stonden er ook zulke rijen terwijl het dan ter plekke maar 15 min was.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:23

Mensen die daar nu zijn hebben gereageerd dat het klopt. Dat lijkt me toch verschrikkelijk...