Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:26

Hoe zit dat precies met zo’n natuurgebied?

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:29

Melissa0304 schreef:
Hoe zit dat precies met zo’n natuurgebied?

Geen idee, is geen standaard voor denk ik? Ik kan je wel meer vertellen over dit gebied maar dat doe ik dan even via pm als je dat wil!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:07

Wat leuk voor jullie paarden Britt en Daphara, dat gaat ze vast goed doen!

Het heeft even wat tijd gekost om alles bij te lezen :o sorry dames. Het is soms lastig om dit topic bij te houden haha. Alle paarden groeien hier lekker door, wat een flinkerds zijn het al. Vergeleken met zo'n beetje alle paarden in dit topic is Nova echt nog zo'n klein ielig meisje :') Maarja, dat komt ook doordat ze nog steeds last heeft van bronchitis (is inmiddels al langer dan een half jaar aan de gang), we hebben een endoscopie gehad en nu een maand lang antibiotica en hopelijk is het nu eindelijk eens een keertje klaar.

Aan haar gedrag merk je overigens niet dat ze ergens last van heeft. Ze is zoooooo gigantisch aan het uittesten en puberen. Zijn die van jullie ook zo stout? := Rodeopaard!


Tegenover kuddegenoten vindt ze zichzelf de koningin





Maaaaaaar heel soms heeft ze een lieve bui en houdt ze wel van knuffelen



Zou dit nou typisch merriegedrag of typisch jongepaardengedrag zijn? _O- Doen die van jullie ook zo?!

Nynkster

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:09

Caia is momenteel heeeeeel stout voor haar doen. Wel braaf als ze in handen is gelukkig.
Maar ze wil al te graag kijken wat er gebeurd als ze met oren in de nek op me af komt rennen.
Ze heeft dus al 1 klap tegen dr neus gehad en 1 met de mestvork op dr bil. Nu hoef ik haar alleen maar boos aan te spreken en houdt ze weer op. Pubers _-:(

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:12

Hier zijn ze vreselijk getriggerd op de witte voeremmertjes waarmee het eten in de voerbakken wordt gegooid. En de merries krijgen eerst, en daarna de kleuters pas. Dus dat draait maar om me heen en loopt maar achter me aan. Zodra het beter weer wordt ga ik eens kijken wat er gebeurt als ik er een trailer mee in loop :+

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:23

Ik ben ook wel heel benieuwd naar hoe jullie in contact komen met zo'n natuurgebied?
Lijkt mij ook heel gaaf zoiets. Kunnen ze mooi nog een paar jaar doorgroeien.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:36

Amanda, hier is het via een kennis gegaan. Die bracht me in contact. Komen ook verder nauwelijks mensen van buitenaf en de beheerder heeft geen commercieel/zakelijk doel. Vind ik prima! Ben heel benieuwd hoe mijn pony het er gaat doen. Het zal een hele verandering worden, maar met heel veel meer vrijheid ook.

paardje2013
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:49

Gaaf Britt en Daphara ben benieuwd hoe ze het gaan doen in het natuurgebied.

Emita nou hoe Nova tegen de andere paarden doet zou dieuwke echt nooit durven haha wel vervelend dat ze nov steeds last heeft.

Hier is het momenteel nog al nat dieuwke vindt het erg leuk om in het water te spetteren :Y)


Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:17

Als Sam dat gedrag doet naar de leider dan zwaait er wat die zet ze goed op hun plek.. maar misschien met merries net wat anders of ze is de baas?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 02:07

Melissa0304 schreef:
Als Sam dat gedrag doet naar de leider dan zwaait er wat die zet ze goed op hun plek.. maar misschien met merries net wat anders of ze is de baas?


Nee ze is zeker niet de baas, al denkt ze zelf soms van wel :') Maar ze probeert de anderen wel gigantisch uit := Net zoals Wendy van Osch zei... Dubbel power in haar bloedlijnen.

Ik ging afgelopen vrijdag op bezoek bij een stal waar wordt gefokt met ongeveer dezelfde bloedlijn (haar oom staat daar als dekhengst - I Cee Diamonds). Toen ik sprak met de eigenaar en ze vroeg hoe Nova gefokt was trok ze me echt een vies gezicht :') Beide bloedlijnen van vaders en moeders kant echt top bloedlijnen (wereldkampioen aan beide kanten, Like A Diamond van vaders kant en Smart Chic Olena van moeders kant), alleen het "probleem" is dat het allebei heethoofden zijn en ze dubbelop cutting gefokt is. Stel een van deze twee was een Shining Spark (die zijn over het algemeen vrij koel van karakter) dan reduceert dat een beetje die felheid. Maar aangezien ze uit twee pittige lijnen komt betekent dit dat de kans groot is op een extreem intelligent paard, fel van karakter en nergens bang voor. Handig als je op buitenrit bent, maar het zal wel veel discussies en uitdagingen opleveren. Als zo'n paard je eenmaal vertrouwt gaan ze voor je door het vuur, maar dat kost veel tijd en energie vooraf :')

Die combinatie van karaktereigenschappen resulteert een beetje in wat ik nu van haar zie in de kudde. Maar de anderen zijn haar nog wel de baas hoor :j ze trekt alleen lelijke/boze hoofden, maar ze wordt regelmatig op haar plek gezet door haar kuddegenootjes! Ik moet alleen zelf leren hoe ik met zo'n karakter moet omgaan, dus daarom doe ik ook niks zonder begeleiding.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 02:54

Ja ze is een mooie uitdaging geloof ik :) gaat vast helemaal goed komen ook! Maar moet wel echt lachen om die blikken van haar haha oren echt gewoon strak in de nek

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:21

Zalig dat ze naar een natuurgebied kunnen Britt en daphara.

Emita die wat een karaktertje :=. Die oren kunnen echt niet platter.

Ik heb ook wel een beetje een stuiter bal maar ze blijft eigenlijk echt braaf. Wel is ze nu alles met haar mond aan het pakken en durft nu ook eens pitsen. De verontwaardigde blik toen ze gecorrigeerd werd was wel best grappig.

Op de foto is het die lange slungel met die veel te lange achterbenen links. Naast de baas van de kudde mijn zwarte merrie die toch 1m73 is. Paard met deken is ook ongeveer 1m73 en dan de pony. Samen hindernissen slopen
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:25

Als ik haar gedrag zie dan moet ik gelijk aan mijn eigen merrie denken Emita. Precies hetzelfde :)) Een gigantische heethoofd maar ik vertrouwde met rijden altijd blind op haar. Ze zou nooit 1 stap verkeerd zetten, alleen wel heel veel snelle stapjes maken :') Ze hebben gewoon een uitzonderlijk grote drive :D Ik kon er altijd wel om lachen, dan maakte ik een stop en moest ze wachten...Dat was het moeilijkste wat er was volgens haar, na een stop stilstaan. Dribbel, dribbel, halve rollback links, halve rollback rechts, naar voren krabbelen, de hele riedel is meermaals aan bod gekomen maar met rust en geduld is het toch allemaal goed gekomen. We hadden wel regelmatig een discussiepuntje over wie er nou bepaalde welke kant we opgingen :')
Rudi is echt een hengst aan het worden nu. Lekker overal in proberen te happen en hij ziet borstelen als een uitdaging voor een spelletje. Bij mij gaat het éigen lijk best goed maar natuurlijk is het altijd opletten. Bij mijn pensionhoudster minder want die heeft hij toch al een paar keer aardig gebeten, de stinkerd. Ligt ook wel aan haar want ze is veel te ontspannen met hem. Hij weet goed dat het niet mag en ik zie precies wanneer hij het wil gaan doen. Dan krijgt hij een soort kwajongens blik in zijn ogen en dan zie ik hem denken: "Hap, ik heb je!" :))

Nynkster

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:43

Hoe gaat het bij iedereen? Zonder waterbakken beetje de slechte dagen doorgekomen?

Caia gaat in ieder geval super goed. Gisteren weer even tijd gehad om haar even helemaal te poetsen en weer beetje op te knappen :P Zo lang niks aan die dikke baard gedaan dus was wel weer tijd. Ook eindelijk een pony die mn mooie roze halster past, pennygehalte 10 :+ :+
Hopelijk is het snel weer mooi weer, dan droogt alles weer op en kan caia haar rondjes weer draven

En ze had heerlijk in het nieuwe zand gelegen, paneermonster
Afbeelding

Na het scheren <3
Afbeelding
Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:51

Fijn dat het zo goed gaat!

Hier is Sam opnieuw in de lappenmand pff flinke snee in zn hoofd waar prut uitkwam na het hechten. Nu aan de antibiotica

Meya_

Berichten: 1433
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:58

Met Twirre gaat het goed. Die blijft méga braaf, knuffelig en lief :D
Ik heb haar niet meer gemeten na de laatste keer, maar verwacht dat ze wel weer iets is gegroeid.

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 17:31

Nynkster, ze zien er goed uit en volg je ook in je veulen topic. Ben benieuwd wat lina er van maakt.

Melissa, het zit Sam niet mee he. Hopelijk knapt hij snel op, hier word je ook niet blij van. Niet alleen qua kosten maar ook het feit dat je paard altijd wat heeft en jij dus zorgen hebt.

Voor die van mij moet ik afkloppen. Die heeft het altijd goed gedaan (heeft bij sam gestaan Melissa, herken je hem nog?)
Staat bijna nu een jaar in het natuurgebied en doet het super en komt fantastisch uit de winterperiode. Dat was het enige waar ik tegenop zag. Gelukkig ook geen uber harde winter gehad.
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 17:46

Hier gaat het ook prima... Knelis is een heerlijke knuffelbeer... en omdat hij aangaf dat hij het koud had, voor het eerst een deken om gedaan vandaag... ik had op zn minst verwacht dat hij het spannend zou vinden.. maar ik kon er niet verder naast zitten :))
Hij is wel wat te lang... maar de ruglengte (165) had niet korter moeten zijn.. :) brave man <3
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:54

Ah Melissa, da's balen zeg. Enig idee hoe hij eraan komt?

Rudi doet het prima. Hij voelt zich in ieder geval goed en hij oogt ook zo. Helaas kreeg ik gisteren wel een berichtje van stal...Hij heeft wéér wormen. Van die dikke spoelwormen -O- Dus maandag maar even langs de dierenarts en een spuit halen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:01

Oh bah... hopelijk is Rudi snel van de wormen af...

swartbeessie

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:41

Tijd voor een bijleespoging!

@emita pittig ding is het. Fijn dat ze op lijkt te knappen. Lijkt me griezelig, dat gehoest.
@britt klinkt als een gave plek. Deel je fotos als je paardje is verhuisd?
@paardje123 haha dieuwke kan wel een snorkel gebruiken. Die heeft alvast geen watervrees.
@soezee wat een groot paard wordt het al! Is ie erg overbouwd?
@nynkster ziet er sjiek uit zo (al geef ik zelf toch de voorkeur aan de natural look, zeker bij Welshjes). Wat vond Caia van het scheer apparaat?
@melissa en noisy he dat is vervelend.. die jonkies houde je wel bezig zo he.
@pien die groeit goed!
@meya heb je een foto van Twirre? Ik vind het zo'n leuke naam!
@banjer staat 'm goed hoor. Hebben ze geen schuilplekje of maakt hij daar gewoon geen gebruik van?

Ik zit hoogzwanger te wachten tot ukkepuk zich aan dient. Kan nu even niet op visite bij Fee en bokker Ibbel, balen want dat is toch iets waar ik naar uit kijk. Dus dan is het dubbel genieten van paarden appjes (dankjewel Ibbel!)

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:57

Ik heb trouwens net een scheerapparaat gekocht, dus pas maar op swartbeessie :+ Voor je het weet zet ik Fee er onder :Y)

Nee hoor, ik ga er de halsjes bij de rijpaarden uit scheren zodra het volgende week een beetje rijweer wordt. Hopelijk. Ik ben dit zeikweer en vooral die wind zó zat...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:00

Swartbeessie: geen gebruik :+

swartbeessie

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:06

Ibbel schreef:
Ik heb trouwens net een scheerapparaat gekocht, dus pas maar op swartbeessie :+ Voor je het weet zet ik Fee er onder :Y)

Nee hoor, ik ga er de halsjes bij de rijpaarden uit scheren zodra het volgende week een beetje rijweer wordt. Hopelijk. Ik ben dit zeikweer en vooral die wind zó zat...


Hahaa, nee blijf maar lekker af van mijn langharig werkschuw tuig... ik heb op zich niks tegen scheren hoor, maar die baardharen en oorharen hebbe imho wel een functie. En zeker bij de ukkies mag alles blijven zitten van mij. Wil daarover geen discussie starten overigens, ieder zn ding.

@banjer wat is het ook weer een dwarskopje.

Verani

Berichten: 62
Geregistreerd: 24-03-18

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:36

Super leuk om al jullie berichten en foto's te zien! Ben zo blij dat het alweer bijna lente is en daarmee hopelijk ook snel mooier weer zodat ze weer lekker het land op mogen.

Wat vervelend Melissa, hopelijk heelt de wond snel..!

Sterkte met de laatste loodjes Swartbeessie! Ik moet zelf nog 3 maandjes wachten tot het zo ver is :)