paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:40

Dat is schrikken EW!
Gelukkig hebben jullie geen ernstig letsel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:52

Bah wat een schrik. Gelukkig alleen de auto stuk.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 16:42

Wat een schrik zeg! Gelukkig zijn jullie oké!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:18

Nu ik geen paard meer heb om te rijden. Ben ik me maar vollop aan het storten op het hardlopen. Twee dagen lopen en dan een dag rust.

Wat mij erg aanspreekt is een dieet gericht op eiwitten. Kennenlijk schijn je dus als je lichte eiwit tekort hebt. Al gelijk veel vocht vast te gaan houden. Nu met het hardlopen gebruik ik constant spieren die ik normaal gesproken bijna nooit gebruik. Dus die eiwitten heb ik wel hard nodig.

Als dat nu ook meteen er voor zorgt dat ik minder vocht vasthoud dan heb ik twee vliegen in een klap.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:12

Tjee EW gelukkig op een schaafwond na er goed vanaf gekomen. Auto is jammer maar is slechts materiele schade wat te vervangen is. En bevalt jullie nieuwe auto?

@Absolem, ik loop ook regelmatig (3x per week ongeveer) hard en let inmiddels ook goed op mijn eiwit inname. Die was eerst te laag waardoor ik door het vele sporten (bootcamp ook nog 2x per week en rijd nog paard) mijn spieren aan het verwaarlozen was en ik dus terugval in mijn spiermassa had.

Nu probeer ik minimaal mijn gewicht grammen maar liever nog wat erboven aan eiwitten binnen te krijgen, minimaal 70 maar beter nog 90 of meer gram per dag.

Probeer voldoende Kipfile, rundvlees, kaas, eieren, kwark, skyr te eten en pak nu ook dagelijks wat whey perfection (poeder in aarbeismaak) erbij door mijn yoghurt of kwark.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:34

Wij gaan donderdag een paar dagen naar Disney. Hopelijk compenseert het vele lopen het eten daar :=

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:05

Amanda veel plezier in Duitsland
EW auto is vervelend maar gelukkig alleen materieel. Sterkte met de nasleep
Absolem succes :)
Hier ben ik anderhalve kilo kwijt deze week dus best trots op mijzelf :) op naar dat afvallen nu zo doorzet

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:20

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:21

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:05

Ik heb moeite in een fijn ritme te komen, veel aan m'n hoofd wat niet echt mee werkt. Ik probeer nu elke dag het doel te stellen dat ik niet ga snoepen. Mijn valkuil is vlak voor het avond eten, ik probeer nu wat later te lunchen en wat eerder avond te eten :)

Het sporten gaat wel lekker! Ik doe iig 2x per week krachttraining en wil daarbij 2x gaan wandelen :)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:34

Ik heb al een week flink de griep te pakken.. dus niet bepaald op mijn eten gelet. Het lijkt er op dat ik aan het opknappen ben.. hopelijk zet dat door.

Volgende week vrijdag heb ik intake bij de sportschool. Deze sportschool werkt samen met mijn fysiotherapie en dat vind ik fijn. Ik krijg dan een schema van de fysiotherapie die de fitnesstrainer dan ook krijgt, zodat hij weet wat er aan en hand is en waarom ik het langzaam opbouwen moet. Daarnaast krijg ik dan vanuit de sportschool een voedingsadvies.. ben wel blij met deze hulp. Heb al zoveel geprobeerd wat uiteindelijk alleen maar averechts werkte (niet alleen wat voeding betreft, maar ook lichamelijke conditie). En met de oefeningen die ik thuis doe, merk ik al een positief verschil!

Dus nu nog even goed uitzieken en proberen gezonde keuzes te maken. En dan vanaf maart weer serieus onder begeleiding aan de bak :)

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:40

Hier gisteren gewogen en ik ben toch weer 0,2 kg kwijt sinds vorige week
Best trots op

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 14:31

Heyheyy,

Ik heb het al in verschillende topics gevraagd, maar kreeg nergens echt een goed antwoord waar ik op zoek naar was...

Ik ben nu al enorm lang op zoek naar rijlaarzen of chaps, maar in mijn maat zijn ze zo enorm lastig te vinden, terwijl er echt wel meerdere mensen mijn maat moeten hebben..

Ik heb voetmaat 40/41, hoogte 47/48 en kuit 45. Horka Arlene XXW heb ik al geprobeerd maar die zijn echt te kort.. Ik heb het budget niet om ze op maat te laten maken. Mijn max. budget is €150.

Hebben jullie nog tips waar ik evt. kan zoeken? Of hebben jullie nog een paar staan die te groot/klein zijn voor jullie?

Marktplaats al gekeken, maar ook niet echt wat gevonden... Mijn voorkeur gaat uit naar echt leer.

Ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen, want mijn chaps en jodphurs zitten echt tegen het einde aan...

Overigens vind ik dat jullie supergoed bezig zijn met afvallen! Ik probeer het ook, maar vanwege medicatie die ik slik lukt het niet.. :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 15:24

Pepperrr al eens bij de HA geweest of een dietiste?

Wat betreft je chaps, ik kan je niet helpen helaas. Ik heb zelf juist een hele smalle kuitmaat nu. Mijn man heeft wel hele brede kuiten en ook lange benen. En leren chaps. Dus het is vast wel mogelijk. Zoiets niks http://www.amazonexl.nl/nl/chaps-laarze ... 2-10000043?

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 15:54

Pepper ik heb je een PB gestuurd.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:16

Pepperrr schreef:
Heyheyy,

Ik heb het al in verschillende topics gevraagd, maar kreeg nergens echt een goed antwoord waar ik op zoek naar was...

Ik ben nu al enorm lang op zoek naar rijlaarzen of chaps, maar in mijn maat zijn ze zo enorm lastig te vinden, terwijl er echt wel meerdere mensen mijn maat moeten hebben..

Ik heb voetmaat 40/41, hoogte 47/48 en kuit 45. Horka Arlene XXW heb ik al geprobeerd maar die zijn echt te kort.. Ik heb het budget niet om ze op maat te laten maken. Mijn max. budget is €150.

Hebben jullie nog tips waar ik evt. kan zoeken? Of hebben jullie nog een paar staan die te groot/klein zijn voor jullie?

Marktplaats al gekeken, maar ook niet echt wat gevonden... Mijn voorkeur gaat uit naar echt leer.

Ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen, want mijn chaps en jodphurs zitten echt tegen het einde aan...

Overigens vind ik dat jullie supergoed bezig zijn met afvallen! Ik probeer het ook, maar vanwege medicatie die ik slik lukt het niet.. :(


Hoi Pepperrr kijk eens naar de Harry's Horse Amara minichaps, deze zijn gewoon mooi lang aan hoogte en de XXL kon ik destijds prima aan met mijn dikkere kuiten (had toen broekmaat 48 en een paar flinke kuiten).

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:00

Bedankt iedereen! Ik ga eens kijken naar de Fuller Fillies inderdaad :)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:36

Pepperrr: heb je al gekeken op de site amazonexl.nl?

Hier een weekend vol verjaardagen achter de rug. Ondanks dat ik nog niet helemaal hersteld ben van de griep, veel te veel gesnoept en ongezond gegeten. Vanaf morgen weer proberen gezonde keuzes te maken en vanaf vrijdag krijg ik begeleiding er bij :)

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:05

Ik ben meer een meelezer hoor, maar ook echt reclames voor de Mac donalds onder dit topic.. haha. De wereld maakt het ook niet makkelijk soms he.

Iedereen, zet 'm op! Ik merk dat sporten bij mij veel makkelijker gaat nu het niet meer zo koud is. Sneller zin om te bewegen.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:24

ItsMe2 schreef:
Pepperrr: heb je al gekeken op de site amazonexl.nl?

Hier een weekend vol verjaardagen achter de rug. Ondanks dat ik nog niet helemaal hersteld ben van de griep, veel te veel gesnoept en ongezond gegeten. Vanaf morgen weer proberen gezonde keuzes te maken en vanaf vrijdag krijg ik begeleiding er bij :)


Hihi, ja daar ben ik de Fuller Fillies tegengekomen idd! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:17

Oe verjaardagen. Altijd lastig. In maart en april stikt het bij ons van de verjaardagen. Mijn schoonouders zijn 50 jaar getrouwd en geven een groot feest wat er ook nog tussendoor komt. Ik ben altijd blij als het mei is :') meeste weer gehad :D

Ik had zaterdag erwtensoep. Toch bizar wat zout met je doet. Gewoon een hele kilo erbij. Die er vandaag weer af was.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:43

Afbeelding

Hier zijn we inmiddels weer een kilo gezakt. Ik wil denk ik toch heel graag naar de 65 kilo toe. Dus ik ga nog even hard mijn best doen met dieeten en hardlopen.

Ik heb mezelf beloofd. Op 65 kilo koop ik een nieuwe bikini. Haha

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:20

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:22

Keurig hoor! Ik zou stiekem ook wel onder de 70 willen. Maar dan moet ik echt weer heel veel dingen gaan laten. Terwijl ik nu met rond de 1900 kcal mooi op gewicht blijf al hele lange tijd.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:30

Hoihoi :wave:

Ik ga ook langzaam aan maar rustig door! vorige week was ik 50 kilo afgevallen *\o/*

Ik merk nu dat ik me afvraag wanneer het genoeg is. Ik ben begonnen onder het motto: wat er af gaat, mag er neit meer aan en ik zie wel. maar het gaat nog steeds (langzaam) naar beneden. Maar wanneer bereik je de grens dat je zegt. oke nu is het genoeg?